Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.3 TCe 150
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 01 Maj 2018 Posty: 127 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-17, 11:42
Ostatnie informacje jakie miałem to że po wizycie ekspertów z Francji problem z falowaniem obrotów na zimnym silniku został usunięty ale kultura pracy silnika była nieodpowiednia. Podczas jazd testowych skakały obroty, silnik tracił momentami moc itp. Problem związany jest ponoć tylko i wyłącznie z oprogramowaniem, ponieważ z mechanicznych części wymieniono wszystko co się dało. Żadnych szczegółów nie znam bo nie dostałem świadectwa serwisowego i już raczej nie dostanę bo auto zostaje w serwisie. Mają je sprzedać do fabryki w Rumunii żeby służyło jako materiał szkoleniowy.
Ostatnio zmieniony przez ChrystianCh 2019-01-17, 11:43, w całości zmieniany 1 raz
Heh, skoro jest to kwestia oprogramowania, a nie mechaniczna to reszta użytkowników będzie bujać się z tym samym problemem co Ty, w tym także ja skoro do dzisiaj sobie z tym nie poradzili. Widać norma WLTP nie jest dla tego silnika i soft sobie z tym nie radzi, no chyba że zrobią to co VW z dieslami, że na stanowiskach badawczych wszystko cacy, a w rzeczywistości mocniej truje.
W każdym razie coś tu się mocno nie zgadza, bo przecież mogli wymienić cały silnik, a jednak wiedzą że nie przyniosłoby to skutku, tak więc wszystkim innym ładują ten sam badziew licząc, że się nie skasztani na gwarancji.
Przyznam, że nie napawa optymistycznie mnie ta informacja przed odbiorem auta. Czy czekam na bubel?
_________________ Browar domowy Mariampol
Ostatnio zmieniony przez Obywatel MK 2019-01-17, 15:10, w całości zmieniany 1 raz
Heh, skoro jest to kwestia oprogramowania, a nie mechaniczna to reszta użytkowników będzie bujać się z tym samym problemem co Ty, w tym także ja skoro do dzisiaj sobie z tym nie poradzili. Widać norma WLTP nie jest dla tego silnika i soft sobie z tym nie radzi,
Nie wiem po co taka panika. Trafiło się kilka samochodów z początków produkcji, które miały jakieś tam problemy a ty już wyrokujesz , że reszta się też tak będzie bujać i mieć problem:-D . Jeżdżę swoim od sierpnia i jakoś nic mi się w Dusterku nie dzieje, ani z silnikiem ani z niczym innym.Jestem mega zadowolony i z auta i z silnika, tak że spoko kolego wyluzuj
Mam nadzieję, że będzie wszystko w porządku. Człowiek bądź co bądź wydaje furę kasy jednorazowo i usterki silnika to nie jest coś czego oczekuje w nowym sprzęcie.
Ech, chyba przestanę czytać forum bo osiwieję do tego czasu
_________________ Browar domowy Mariampol
Ostatnio zmieniony przez Obywatel MK 2019-01-17, 17:24, w całości zmieniany 2 razy
W moim licznik km. wskazuje 3100 i póki co również bez problemów, a poziom zadowolenia wysoki. No kolego, nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło, tce 150 :), będzie ogień. Dopłacałeś coś w stosunku do ceny odkupu ?
Ostatnio zmieniony przez Idar 2019-01-21, 12:24, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.3 TCe 150
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 01 Maj 2018 Posty: 127 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-21, 13:09
Trochę dopłaciłem ale ze względu na to że zamówiłem dosyć sporo akcesoriów, radio Kenwood 7 cali, głośniki Focal Premium, videorejestrator, pakiety styling i adventure. Różnica w cenie bazowej została prawie całkowicie zniwelowana rabatem. Ciężko było się oprzeć i nie skorzystać
Witam wszystkich.
Nie wiem od czego zacząć... a myślę że taka informacja będzie ważna dla wszystkich użytkowników Dacia oraz dla wszystkich tych, którzy planują zakup Dustera. Pomimo dwuletniej gwarancji na samochód, lub przedłużonej na pięć lat w przypadku jej wykupienia - kiedy auto nawali, NIE DOSTAJEMY AUTA ZASTĘPCZEGO ZA FREE ! Napisałem to wielkim literami po to, żeby wszyscy zdali sobie sprawę z tego, że płacą grube pieniądze za wymianę oleju, filtrów i darmowe holowanie do najbliższego serwisu Renault - Dacia. Niestety i ja mam problem z nowym Dusterem, którego odebrałem pod koniec czerwca 2018 r. Dopadły mnie wszystkie przypadłości opisane w tym wątku tzn.:
lagowanie - zawieszenie komputera podczas upałów (po wgraniu nowego oprogramowania minęły upały i wszystko działa 😉 czekam na lato 😉.
Najgorsze jest przerywanie i szarpanie auta na zimnym i ciepłym silniku oraz falowanie obrotów na zimnym silniku, z chwilowym włączeniem się checku silnika. Niestety komputer nie zapisuje żadnych informacji. Po ostatniej wizycie w serwisie i wgrywaniu nowego oprogramowania wtryskiwaczy miało być ok, jednak nic się nie poprawiło. Auto dostaje dziwnej czkawki przy przyspieszaniu. Dostałem propozycję pozostawienia samochodu poraz kolejny w serwisie - bez darmowego auta zastępczego. Czyli zostawiam niesprawne auto będące na gwarancji i muszę chodzić do pracy 15 km pieszo 😭 Chyba, że wezmę auto zastępcze i będę nabijał kieszeń całej grupie Renault. Teraz wiem dlaczego autko było i jest takie tanie. 😆 Najlepsze jest to, że mam instalację gazową zamontowaną w serwisie Dacia i z gazem po kilku zgłoszeniach problemu z szarpaniem jakoś sobie poradzili i kiedy samochód przełączy się na gaz - jeździ super. Po przełączeniu na benzynę jest tragedia. 🤪😫
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum