Witam po długiej przerwie. 5 lat temu chciałem kupić dustera ale chevrolet wycofywał się z Europy więc zakupiłem Captive 2,2 Diesel w super cenie. w 4 lata zrobiłem autem ok 90 tyś i 0 problemów wbrew temu co naczytałem się w necie jaki to gówniany samochód itd. Ale do rzeczy. Chcemy kupić znów nowe auto. Mam wstępnie zamówionego dokkera 1.6sce z LPG. Ale czytam ,czytam i głowa pęka. Czy naprawdę fabryczna LPG jest taka h... Czy lepiej kupić dustera z 1.6LPG i zamontować LPG u Dealera. Bo podobno jak założę LPG nie u Dealera to tracę gwarancję. Pózniej czytam, że czeka mniie na LPG i na PB regulacja zaworów co 30tyś km za 2000zł!! Proszę użytkowników jak to naprawdę jest i proszę o sugestie.
lpg można mieć tylko fabryczne. Regulacja w 1.6 Sce przewidziana po 120kkm. Można sprawdzać po 60kkm. Koszt 2000pln w serwisie przy wymianie wszystkich szklanek. A przecież nie wszystkie będą do wymiany. Spokojnie zaoszczędzisz na paliwie na regulację zaworów.
Jeśli osobówka to dlaczego Dokker a nie Lodgy? Sprawdzałem cenniki i lodzia jest chyba nawet odrobinę tańsza, no i większa. Silniki te same. Duster dla dużej rodziny to ciężko będzie się zapakować na wakacje.
Marka: Opel
Model: Astra H
Silnik: 1.6 Twinport instalka V generacji Vialle
Rocznik: 2005
Dołączył: 15 Sty 2013 Posty: 53 Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2018-05-06, 17:34
Czyli co nie ma zadnych problemow z fabrycznym lpg w 1.6sce??dokker ma kufer 800l. Lodgy mi sie nie podoba zbytnio i jest drozszy od dokkera lpg a duster sie podoba mojej zonie. Rodzinka 2+1
Ostatnio zmieniony przez maciej 2018-05-06, 17:59, w całości zmieniany 1 raz
W tym wątku właściciel nie był (bardzo) zadowolony z fabrycznej instalacji LPG, ale poczytaj, może sam wyciągniesz jakieś wnioski, chociaż wątek nie dotyczył silnika 1,6SCe.
Ostatnio zmieniony przez benyo 2018-05-06, 19:04, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Astra H
Silnik: 1.6 Twinport instalka V generacji Vialle
Rocznik: 2005
Dołączył: 15 Sty 2013 Posty: 53 Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2018-05-06, 19:33
benyo napisał/a:
W tym wątku właściciel nie był (bardzo) zadowolony z fabrycznej instalacji LPG, ale poczytaj, może sam wyciągniesz jakieś wnioski, chociaż wątek nie dotyczył silnika 1,6SCe.
Czytałem i mnie to niepokoi.Czy w nowych autach sa te same instalacje?Czy sa poblokowane?
Poza ASO tracisz gwarancję. A ile twój Duster pali tak szczerze?Bo albo wezmę dokkera z lpg albo dustera benzyne
Poza ASO tracisz gwarancję na silnik, nie na całe auto, ale jeśli się dobrze orientuje to gazownik daje Ci jakąśtam gwarancję. Poza tym czasem sam dealer dokłada LPG (inne niż fabryczne) i wtedy on daje gwarancję na silnik.
Ostatnio zmieniony przez benyo 2018-05-06, 20:46, w całości zmieniany 1 raz
Osobiście bałbym sie fabrycznego LPG. Jeśli interesowałby mnie tak drastyczny krok jak auto z LPG, montowanym poza ASO u dobrego gazownika.
Poza ASO tracisz gwarancję. A ile twój Duster pali tak szczerze?Bo albo wezmę dokkera z lpg albo dustera benzyne
W chwili obecnej, średnia z 12tys km (od nowości) to 8.1 litra na 100km przy czym nie bawie sie w eko itd. Wg wyliczeń z kartki mniej więcej sie to zgadza :)
_________________ Another One Drives a Duster xD
Ostatnio zmieniony przez charger 2018-05-06, 20:48, w całości zmieniany 1 raz
Nie ma co mydlić oczu jak zdecydujesz się na fabyczne lpg po gwarancji czeka cie przejście na inną instalacje bo tego cudu od landi rennzo nie da sie serwisować.
Ja w sandero 0,9 tce z lpg wykupiłem pakiet serwisowy bo wchodzi w niego regulacja zaworów na czas gwarancji mam spokój.
Duster który ma już 6 lat będzie miał nową instalacje bo nie mogę dojść do porządku z fabryczna.
Jedyna rada dla nowych posiadaczy to wymieniać filtry lpg co 10 tyś max bo posypią wam się zaraz po gwarancji wtryski.
MOIM zdaniem duster z silnikiem H4M (1.6) jest beznadziejny z powodu słabych osiągów i dużego zużycia paliwa. Stary duster z silnikiem K4M był taki sam ale klepali go od 30 lat więc części leżą na każdym złomie a odmiana w daci byłą całkowicie bezawaryjna do tego miał hydrauliczna kompensacje luzów zaworowych.
Jeżeli kupujesz auto na ok 5 lat wybierz 0,9 tce z lpg z pakietem serwisowym lub dustera 1.2/1.3 tce.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-05-06, 22:38, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Astra H
Silnik: 1.6 Twinport instalka V generacji Vialle
Rocznik: 2005
Dołączył: 15 Sty 2013 Posty: 53 Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2018-05-07, 14:17
Michał B24 napisał/a:
Rodzina 2+1 spokojnie mieści się też w Sandero Stepway. Dokker to jednak ciężarówka, a Duster nowy jest dużo bardziej cywilizowany niż Dokker.
Tego gazu bym sie tak nie bał, choć 1.6 w Dokkerze chyba jest nieco inny niż w Dusterze.
Żona na 100% bardziej Dustero pokocha
sandero odpada małe i drogie. Żona lubi duże auta.Jezdzila captiva i była mega zadowolona.podoba jej się Duster. A jeszcze pół roku temu dacia była mega BE
Myslalem tez o loganie mcv 09 sce lpg. Troche mi nie pasuje praca 3 cylindrow na wolnych
Polecam 0,9 tce, w MCV daje radę. Ja nie mam gazu, ale benzyny pali mniej niż 7l, a wolno nie jeżdżę.
Jak na 3 cylindry pracuje na prawdę dobrze, 1.2 tsi od Vw przy nim to kosiarka.
Jak masz jakieś pytania to wal śmiało .
Marka: Opel
Model: Astra H
Silnik: 1.6 Twinport instalka V generacji Vialle
Rocznik: 2005
Dołączył: 15 Sty 2013 Posty: 53 Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2018-05-07, 20:16
kicpra napisał/a:
maciej napisał/a:
Myslalem tez o loganie mcv 09 sce lpg. Troche mi nie pasuje praca 3 cylindrow na wolnych
Polecam 0,9 tce, w MCV daje radę. Ja nie mam gazu, ale benzyny pali mniej niż 7l, a wolno nie jeżdżę.
Jak na 3 cylindry pracuje na prawdę dobrze, 1.2 tsi od Vw przy nim to kosiarka.
Jak masz jakieś pytania to wal śmiało .
Tylko cenowo duzo drozej wychodzi. Szkoda ze dusterow i dokkerow nie ma u nas 1.2 tce
Myslalem tez o loganie mcv 09 sce lpg. Troche mi nie pasuje praca 3 cylindrow na wolnych
Polecam 0,9 tce, w MCV daje radę. Ja nie mam gazu, ale benzyny pali mniej niż 7l, a wolno nie jeżdżę.
Jak na 3 cylindry pracuje na prawdę dobrze, 1.2 tsi od Vw przy nim to kosiarka.
Jak masz jakieś pytania to wal śmiało .
Tylko cenowo duzo drozej wychodzi. Szkoda ze dusterow i dokkerow nie ma u nas 1.2 tce
nie ma bo będzie 1.3 tce także warto poczekać
Taki duster to może być z tym naprawdę fajne auto 140 koni to może już dobrze jeździć a może nawet pojawi się wersja 160 KM w połączeniu z 4x4 wymiotło by konkurencje
No patrz. A ja użytkuję auto na codzień i prywatnie i służbowo i do serwisu pojechałem na: naprawę z OC sprawcy, naprawę z OC sprawcy, przegląd 20tyś, wymianę czujnika temperatury, wymianę czujnika lpg, wymianę czujnika ciśnienia opon. Wszystko gwarancyjnie za nic nie zapłaciłem. I tyle. Żadnych więcej problemów. Po prostu tankuję, dodaję płynu do sprysków i jeżdżę.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2018-05-11, 10:01
CzarnY napisał/a:
No patrz. A ja użytkuję auto na codzień i prywatnie i służbowo i do serwisu pojechałem na: naprawę z OC sprawcy, naprawę z OC sprawcy, przegląd 20tyś, wymianę czujnika temperatury, wymianę czujnika lpg, wymianę czujnika ciśnienia opon. Wszystko gwarancyjnie za nic nie zapłaciłem. I tyle. Żadnych więcej problemów. Po prostu tankuję, dodaję płynu do sprysków i jeżdżę.
To masz bardzo awaryjne egzemplarze - ja przez 8 lat oprócz normalnych wymian filtrów i oleju byłem raz - jak mi się przewód od trąbki uszkodził.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum