Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Na pewno Dacia, ale jaka?
Autor Wiadomość
karcharot 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Megane
Silnik: 1.9 dCi
Rocznik: 2002
Dołączył: 10 Maj 2018
Posty: 3
Skąd: Lubicz/Toruń
Wysłany: 2018-05-10, 09:53   Na pewno Dacia, ale jaka?

Hej!
Przymierzam się do zakupu nowego samochodu w niedługim czasie ale mam ogromny problem z wyborem modelu. Mam nadzieję, że bardziej doświadczeniu użytkownicy będą mogli i chcieli mi doradzić :)

Co do moich potrzeb- Na co dzień robię krótkie/bardzo krótkie trasy (z 5-10km). Raz lub dwa w miesiącu trasa około 150-200km. Kilka razy w roku dłuższa trasa -400km tylko niestety ze sporym obciążeniem (z 500kg materiałów).

I teraz zastanawiam się nad trzema opcjami:
1. Sandero(z tym podstawowym silnikiem i gazem we własnym zakresie) +niewielka przyczepka
2. Lodgy 1.6 SCe+LPG fabryczne
3. Dokker 1.6SCe+LPG fabryczne

Sandero (nawet przy kupnie przyczepki i z montażem instalacji LPG) zapłacę sporo mniej (jakieś 7tys, a to na pewno plus). Dodatkowo na co dzień auto jest aż nadto wystarczające. Tylko tych koni pod strzechą mało... Poradzi to sobie te kilka razy w roku pociągnąć (w miarę komfortowo a nie jadąc 50/h :D ) przyczepkę? I czy w ogóle mogę tym autem ciągnąć przyczepkę o DMC 750kg?

Dwie pozostałe opcja tak na prawdę dla mnie są na równi- Lodgy narzeczonej podoba się bardziej, jest nieco tańszy ale za to pali odrobinę więcej. Dokker bardziej podoba się mi, niby bardziej ekonomiczny i chyba bardziej dostosowany do "zapakowania" no ale droższy nieznacznie.

Chętnie wysłucham wszelkich opinii i przemyśleń

Pozdrawiam!
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2018-05-10, 10:02   

500 kg + kierowca+ pełny bak to juz tak 650 kg - więc ze względu na nośność raczej Dokker.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-10, 10:25   

Musisz sobie policzyć wg własnych przebiegów.
Ale jeśli tylko kilka razy do roku masz do przewiezienia te 500 kg to IMHO ja bym wybrał Sanderkę i przyczepkę. Wg danych fabrycznych możesz bez problemu ciągnąć przyczepkę o DMC 750 kg ale musi ona już mieć hamulec najazdowy dla Sanderki ( ze względu na przepisy) .
W naszej Sanderce(syna) nie montowaliśmy haka bo hak jest w DD.
Ze względu na przepisy z przyczepką nie możesz zap..ć a nawet ten silniczek nie będzie zawalidroga z przyczepką. .
Jak jeszcze dokupisz za parę złotych starą niewiadówkę bagazowa ( jej łądowaność jest mniejsza bo z ładunkiem w Sanderce niehamowana może mieć DMC max 520 kg - ale po złożeniu siedzeń resztę ładunku rozmieścisz w środku.
A na co dzień po co Ci jeździć kolubrynami - ekonomia
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2018-05-10, 11:10   

jas_pik napisał/a:
Musisz sobie policzyć wg własnych przebiegów.
Ale jeśli tylko kilka razy do roku masz do przewiezienia te 500 kg to IMHO ja bym wybrał Sanderkę i przyczepkę. ...

IMHO kupić Sanderkę, a skoro te wypady ze sprzętem są zaledwie kilka razy w roku to wysłać sprzęt DHL'em.
Poważnie.

Sam rozważałem przez chwilę zapas przestrzeni w aucie na wypadek konieczności okazjonalnego dowozu materiałów budowlanych na doglądane przeze mnie obiekty.
Głupota.
5-10x w roku zapłacę 30-50zł za dowóz autem z hurtowni.
Nie zniszczę auta, nie obniżę jego wartości, zadbam o własny kręgosłup i czas - same pozytywy.

Ja te rozważania rozpocząłbym od analizy czy ta przyczepka, hak czy inna przestrzeń ładunkowa jest mi tak niezbędna.
I czy nie idzie jej w jakiś bardziej komfortowy sposób zastąpić.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-10, 11:33   

GRL napisał/a:

5-10x w roku zapłacę 30-50zł za dowóz autem z hurtowni.

10x50 = 500 zł ( cena niewiadówki bagazowej.
No ale z 500-700 zł koszt haka - on tez zwiększy wartość .
Może czasami tez będzie musiał wozić drewno do kominka :mrgreen:
Wybór należy do wątkotwórcy .
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
zwirz 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16v
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Mar 2017
Posty: 131
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-05-10, 11:38   

Sandero
masa własna 1028kg
maksymalna masa całkowita 1505kg

max masa przyczepy z hamulcem 1050kg
bez hamulca 525kg

dane z dowodu rej.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1817
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-05-10, 12:11   

Już nie lepiej brać MCV II? Cena porównywalna do Sandero IIa bagażnik o WIELE większy. Nie wie jak to jest z uciągiem przyczepy w aucie z silnikiem 1.0 Sce ale w przypadku 1.2 16V wyglada to tak ( według dowodu rej.)

Masa Pojazdu 1076kg
Maksymalna Masa Całkowita Pojazdu 1575kg
Masa Całkowita Zespołu pojazdów 2380kg
Maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem 1150kg bez hamulca 545kg
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-10, 12:15   

Podajesz dane ze swojego dowodu ale w broszurze są inne ( nowa homologacja czy inny diabełek ?) .
https://www.dacia.pl/cont...ro-brochure.pdf

sandero SCe75 dane.jpg
Plik ściągnięto 36 raz(y) 93,69 KB

_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3626
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-10, 13:13   

jas_pik napisał/a:
Podajesz dane ze swojego dowodu ale w broszurze są inne ( nowa homologacja czy inny diabełek ?) .

Dane w tej broszurce mają się trochę nijak do danych w świadectwie homologacji wydawanym do rejestracji a więc i do tych wpisanych w DR.

Dane z broszury Sandero Stepway TCe90:
-masa przyczepy bez hamulca BRAK?
-masa przyczepy z hamulcem 790kg

Dane ze świadectwa mojego Sandero Stepway TCe90:
-masa przyczepy bez hamulca 555kg
-masa przyczepy z hamulcem 1090kg

Podobnie masa własna- w broszurce przyjęto zapewne modele w wersji golas, bez wyposażenia (choćby klimatyzacji) a różnice potrafią być spore.
I tak:
-według broszury masa własna wynosi 1040kg a więc ładowność 510kg
-według mojego świadectwa (full wyposażenie) masa własna wynosi 1084kg a więc ładowność 466kg.
Także jeśli ktoś planuje przyczepę czy ładowność samochodu na podstawie broszurek, to może mieć sporą niespodziankę. Warto poprosić o dane homologacyjne i to koniecznie dla konkretnego modelu/ wersji/ silnika itd.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2018-05-10, 13:49, w całości zmieniany 3 razy  
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2018-05-10, 15:01   

jas_pik napisał/a:
10x50 = 500 zł ( cena niewiadówki bagazowej.
No ale z 500-700 zł koszt haka - on tez zwiększy wartość .
Może czasami tez będzie musiał wozić drewno do kominka :mrgreen:

Ooo widzisz.
Przyjmując najmniej korzystną wersję 500zł/rok i przyrównując do propozycji kilka postów niżej, by zainteresować się MCV.
Przez hipotetyczne 4 lata użytkowania stracę 4x500=2000zł
Za MCV trzeba dołożyć 4000zł, więc i tak będę na minusie kolejne 2000zł.
Może je odzyskam przy odsprzedaży?
A może poharatam bagażnik cegłami i na mniej zadbanym aucie stracę jeszcze więcej?
Zdrowy kręgosłup gratis.

Czasami nie warto się napinać, bo realne oszczędności mogą być żadne.

Kolega odkupił ode mnie garaż 2x3m, bo potrzebował na budowę oddaloną 500m od mojego domu.
Szybki plan - po wujkowe auto z hakiem (30km stąd), przyczepka na 2h za ok. 30zł, zorganizować 3 kolegów do targania
...lub...
HDS z hurtowni zrobił to za 80zł, kolega nie kiwnął palcem.
Ostatnio zmieniony przez GRL 2018-05-10, 15:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
karcharot 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Megane
Silnik: 1.9 dCi
Rocznik: 2002
Dołączył: 10 Maj 2018
Posty: 3
Skąd: Lubicz/Toruń
Wysłany: 2018-05-10, 15:43   

(przepraszam, że dopiero teraz odpisuje, myślałem, że posta wysłałem ale chyba mnie wylogowało)

Dzięki za dyskusję :)

Co do DHLu to nie wchodzi w grę według mnie. Towar zabierany na targi/pokazy czy jakkolwiek to nazwać i nikomu na miejscu tego nie wyślę bo mi np w pałacu kultury tego nie odbiorą :D (a i tak bym się bał, bo za duża wartość).

Zapomniałem też, że są przyczepy hamowane... wtedy spokojnie może być te DMC 750 i wsio powinno grać.

Skoro różnica dotycząca masy własnej/dmc została poruszona to może ktoś się orientuje jak to wygląda właśnie w wersjach:
Sandero SCe 75 w wersji Laureate
Lodgy SCe 100 LPG w wersji Laureate
Dokker SCe 100 LPG w wersji Laureate?

Pozdrawiam!

Edit:
Dudu$- różnica cenowa między MCV a Dokkerem/Lodgy jest już na tyle mała, że to auto jest poza rozważaniami :) Bo do MCV jeszcze dochodzi montaż gazu i i tak by była konieczna przyczepa, więc wyjdzie na to samo co Dokker/Lodgy. A oszczędności w spalaniu i czegokolwiek względem Dokkera/Lodgy na co dzień też raczej brak, więc nie widzę tutaj żadnych plusów.
Ostatnio zmieniony przez karcharot 2018-05-10, 15:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
michele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Lodgy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Cze 2017
Posty: 413
Skąd: Wilcza
Wysłany: 2018-05-11, 10:47   

lodgy laureate SCe 100 LPG (2017): O.1. 1400kg / O.2. 640kg
_________________
Moja galeria
 
Thomson1708 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,2 16v PB
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 161
Skąd: Gennep
Wysłany: 2018-05-11, 12:45   

Bież sandero z hakiem w dieslu 90 koni, wyjdzie taniej niż lodgy a zaoszczędzone pieniążki wydasz na paliwie (5 litrów ropy vs 9 litrów benzyny) na koleżanki :)
Ewentualnie poszukaj rocznego/dwulatka sandero z silnikiem 1.2 73km i wtedy go zagazuj. Wydasz 10 tyś mniej na używkę i ogrom oszczędności na paliwie cię czeka bo toto spali ci 7.5l gazu na 100.
 
karcharot 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Megane
Silnik: 1.9 dCi
Rocznik: 2002
Dołączył: 10 Maj 2018
Posty: 3
Skąd: Lubicz/Toruń
Wysłany: 2018-05-11, 14:54   

Sandero w dieslu już zupełnie odpada. Wychodzi może z 3-4 tys taniej niż Dokker/Lodgy w LPG a trzeba dokupić jeszcze przyczepkę. Oszczędność w zasadzie żadna a i wygoda mniejsza w takiej sytuacji.

michele dzięki za info! Mógłbym jeszcze prosić o dane z F1 i G ? Będę bardzo wdzięczny! :)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne