Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Silnik 1.0 SCe
Autor Wiadomość
krystian332211 
Zielony listek


Marka: Honda
Model: Jazz
Silnik: 1.2
Dołączył: 14 Maj 2018
Posty: 1
Skąd: Andrychow
Wysłany: 2018-05-14, 19:34   Silnik 1.0 SCe

Witam
Chciałbym kupić Dacie Sandero z silnikiem 1.0 73, teraz jeżdżę Hondą Jazz z silnikiem o pojemności 1.2
90 KM (66 kW) przy 6000 obr/min
114 Nm przy 4900 obr/min
4 cylindry
Ten silnik w Daci powinien lepiej jeździć w mieście + trasy do pracy (70-90 km/h).
Mam trochę pytań odnośnie tego silnika :
Kto skonstruował ten silnik Nissan? Czy to jest silnik Reno 1.2 D4F bez 1 cylindra?
Regulacja zaworowa na płytkach ma jakiś okres regulacyjny czy nie jak hydraulika?
Jak z awaryjnością tej jednostki jest się czego obawiać bo D4F był super pod tym względem.
 
BogdanK 



Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 326
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-05-14, 21:17   

Najlepiej wybrać się na jazdę próbną i będziesz miał praktyczne porównanie do silnika z Hondy.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2018-05-14, 21:36   

Raczej nie D4F ma 1149cm. Obawiam się, że porównanie do Hondy to będzie duże rozczarowanie. pozdr
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-14, 23:00   

Ten silnikjest już kilka lat w Twingo i Smarcie a ostatnio w Micrze i na razie nie słychać nic złego o nim ...
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-05-15, 07:06   

ten silnik będzie się sprawował mniej kulturalnie niż 1,2 Hondy. Wyższa o 200 ccm pojemność + 4 cylinder robią swoje. Mam takiego Jazza w rodzinie, więc mam porównanie. Hondowski motorek lubi obroty ale jest cichy, pracuje bez wibracji a zmiana biegów to czysta przyjemność. A co do 1,0 - przypuszczam, że jest to jednostka montowana wcześniej w poprzednim nissanie micra. Do miasta w zupełności wystarczy, o ile ktoś nie uprawia sprintu od świateł do świateł, tylko normalnie się przemieszcza. To prosta i dość oszczędna konstrukcja, w której nie ma praktycznie co się popsuć
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2018-05-15, 07:13, w całości zmieniany 4 razy  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-15, 09:01   

To jest nowa jednostka która pojawiła się w najnowszej generacji Micry po tym jak trafiła do Dacii , Twingo i Smarta. Poprzednia 1.0 w Micrze była w wersji K12 sprzed 10 lat :
https://spidersweb.pl/autoblog/test-nissan-micra-1-0-acenta/
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2018-05-15, 09:04, w całości zmieniany 3 razy  
 
goswee 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V 73 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 300
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-05-20, 00:01   

Zrob jazde probna.
Silnik jest ok.
Jechalen nowym, nie mam uwag, normalny silnik, zamowilem nawet takiego logana.
Ale ze stare autko sie posypalo, to wzialem logana z placu w takim samym kolorze i wyposazenie ale 1.2.
1.0 sprawial wlrazenie ze bardziej chce jechac niz 1.2 :)
Przy 4-5 tys obr przyspieszenie jest zadowalajace.
_________________
Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
Ostatnio zmieniony przez goswee 2018-05-20, 00:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2018-05-29, 14:35   

Mam na chwile obecną zastępcze Sandero 1.0 a na co dzień Captura 0.9 tce.
Nie kupuj, dołóż do 0.9 Tce bo będziesz żałował:)
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2018-06-02, 08:04   

krystian332211 napisał/a:
Ten silnik w Daci powinien lepiej jeździć w mieście + trasy do pracy (70-90 km/h).


Też mi tak wydaje się. Jeździłem 0.9TCE po mieście i jest po prostu wkurwiający :lol:

krystian332211 napisał/a:
Regulacja zaworowa na płytkach ma jakiś okres regulacyjny czy nie jak hydraulika?


Z reguły producenci zalecają kontrolę płytek przy ok 150.000km, a wiele aut robi 200.000km - jak tu będzie czas i kilometry pokażą :-P

krystian332211 napisał/a:
Jak z awaryjnością tej jednostki jest się czego obawiać


Są dwa wariatory, cienki łańcuch rozrządu - wyjdzie w praniu :lol:
_________________

 
Rusty Nail 


Marka: Dacia
Model: Logan , Logan MCV II
Silnik: 1.4MPI , 1.0
Rocznik: 2005 , 2018
Wersja: Ambiance
Dołączył: 06 Lut 2018
Posty: 17
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2018-06-05, 08:33   

Załóżmy teoretycznie, że taki łańcuch wytrzyma 100 000 km, wtedy pokonując w roku 20 000 km można przejeżdzić 5 lat. Po tym czasie wypada Dacię sprzedać, żeby cokolwiek rozsądnego za nią wziąć, a nie 300zł na szrocie. Nadwozie wytrzyma w stanie dobrym góra 8 lat, a potem korozja totalna.
Też mam Logana z tym silnikiem, a ponieważ przejeżdżam rocznie 10 000km, to dla mnie łańcuch może wytrzymać w granicach 60 tyś. km bo potem to jak napisałem wyżej.
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 328
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-06-05, 10:37   

Rusty Nail napisał/a:
Nadwozie wytrzyma w stanie dobrym góra 8 lat, a potem korozja totalna.


Jakies dane? Coś przeoczyłem? Logan z 2009 roku, ani nie konserwowany, ani nie myty za często, poobijany, ale rdzy nie widzę.
 
Rusty Nail 


Marka: Dacia
Model: Logan , Logan MCV II
Silnik: 1.4MPI , 1.0
Rocznik: 2005 , 2018
Wersja: Ambiance
Dołączył: 06 Lut 2018
Posty: 17
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2018-06-05, 13:34   

Dane? Napisałem na podstawie stanu mojego egzemplarza z 2005 roku. Jakość Dacii jest niestety zjawiskiem losowym, widuję samochody z tego rocznika bez rdzy jak i solidnie skorodowane. Po prostu Ty miałeś szczęście, a ja pecha ( jeżeli chodzi o blachy, bo mechanicznie złego słowa na Logana I powiedzieć nie mogę ).
 
Czort 


Marka: brak
Model: brak
Silnik: brak
Dołączył: 14 Wrz 2017
Posty: 101
Skąd: Wlkp
Wysłany: 2018-06-05, 15:13   

Rusty Nail napisał/a:
Załóżmy teoretycznie, że taki łańcuch wytrzyma 100 000 km, wtedy pokonując w roku 20 000 km można przejeżdzić 5 lat. Po tym czasie wypada Dacię sprzedać, żeby cokolwiek rozsądnego za nią wziąć, a nie 300zł na szrocie.

To ile ten łańcuch kosztuje że nie opłaca się użytkować Dacii więcej niż 5 lat?
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-06-05, 18:14   

W loganie 1,4 łańcuch. Chyba coś ci się pomyliło, bo tam jest pasek na 295%.
Logan I to był eksperyment czy przyjmie się na rynku. Okazało się, że sprzedaż przerosła oczekiwania producenta.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-06-05, 20:05   

Marek1603 napisał/a:
....bo tam jest pasek na 295%.

Chyba kolego Marek mylisz sie. Tam jest pasek na 500%. ;-)
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
goswee 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V 73 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 300
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-06-05, 20:30   

A ja jezdzilem 1.0 i jest ok.
Nie ma sportowego zaciecia :) ale biorac pod uwage dzisiejsze ograniczenia predkosci i kary za przekroczenia w miescie, jest wystarczajacy.
Ja mam 72 km i bardzo czesto ze skrzyzowania zjezdzam pierwszy.
Inna sprawa, ze rapidem 1,4 tsi dsg zawsze zjezdzam pierwszy. Ale co z tego jak na nastepnych swiatlach znow stoimy w takim samym skladzie...
1.0 ma te istotna zalete, ze duzo szbciej sie nagrzeje zima, nie ma turbo, wiec turlanie sie po korkach nie powoduje problemow z eksploatacja nawet po wielu kilometrach.
Bol sie zzaczyna na autostradzie, jak lece sobie 150 i wiem ze to juz taki rozsadny max, a czasem chcialoby sie pogonic :)
_________________
Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-06-05, 20:36   

te `150 to chyba z masztem
 
Rusty Nail 


Marka: Dacia
Model: Logan , Logan MCV II
Silnik: 1.4MPI , 1.0
Rocznik: 2005 , 2018
Wersja: Ambiance
Dołączył: 06 Lut 2018
Posty: 17
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2018-06-06, 06:39   

Chyba się jakieś zamieszanie zrobiło. Nigdzie nie napisałem, że w Loganie 1,4 jest łańcuch. Odniosłem się do wcześniejszego wpisu jednego z Kolegów, który wyraził obawy o trwałość łańcucha rozrządu w silniku 1.0.
Na podstawie doświadczeń z eksploatacji Logana I jestem zdania, że wyznacznikiem trwałości Dacii jest nadwozie a nie silnik.
 
goswee 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V 73 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 300
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-06-08, 23:55   

Fruxo napisał/a:
te `150 to chyba z masztem


zapewniam, ze bezproblemowo sobie radzi, odczyt z gps na odcinku 20 km na tempomacie, licznikowo 155.
Bagaznik pelny
_________________
Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
Ostatnio zmieniony przez goswee 2018-06-08, 23:57, w całości zmieniany 2 razy  
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2018-06-09, 17:02   

Rusty Nail napisał/a:
Nadwozie wytrzyma w stanie dobrym góra 8 lat, a potem korozja totalna.


Takie podejście miałem kupując 13-letniego Golfa :lol: Ostatnio widziałem granatowe Sandero I 2008r i nie miało oznak żadnej korozji. Kupując nową Dacię czy auto innej marki to odżałowałbym 1500zł i porządnie zakonserwował całe nadwozie po odebraniu auta ze salonu: https://youtu.be/7Fu56rzfEDA Patrząc na to jak producenci samochodów zaczęli ograniczać zabezpieczenie antykorozyjne w nowych autach, to dodatkowe zabezpieczenie auta moim zdaniem znowu staje się niezbędne.
Ostatnio zmieniony przez luckyboy 2018-06-09, 17:06, w całości zmieniany 2 razy  
 
Satyr 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 sce
Rocznik: 2018
Dołączył: 10 Cze 2018
Posty: 19
Skąd: Białystok
Wysłany: 2018-06-13, 21:41   

Z ta korozja to bym polemizowal. Popatrzcie na Dacie 2. O ile sie nie myle nowy model wprowadzili w 2012. Nie znalazlem ani 1 ktora nadawala by sie do dzialu zardzewiale a jako ze sam kupilem Logana dla mnie priorytetem bylo znalezienie pordzewialej Dacii.

Nie udalo sie ;)
 
bartos123 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, był Logan
Silnik: 1.0 SCe, 1.6 MPI
Rocznik: 2018, 2005
Wersja: Open
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Maj 2018
Posty: 105
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2018-07-01, 18:47   

Czy ktoś z posiadaczy tego silnika wie jaki konkretnie olej jest w nim zalany?
Ostatnio zmieniony przez bartos123 2018-07-01, 18:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-07-01, 21:11   

na 99% ELF SXR 5W40 lub Motiro 5W40. W starszych loganach z lat 2012 - 2014 do pewnego czasu producent zalecał olej ELF SXR 5W30 ale w 2015r zmienili zalecenia właśnie na jeden z dwóch olejów podanych na początku mojego posta.
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-07-01, 21:18   

Elf 5W40. Motrio jest na życzenie Klienta podczas przeglądu. Fabrycznie zawsze zalewają Elfem.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-07-01, 22:19   

A pracujecie w fabyce że wiecie co tam zalewają ?
bo co najwyżej może wam się wydać a to na 99% nie jest elf
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne