Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-02-18, 12:26
Nisko łapiące sprzęgło, luźny pedał
Autor Wiadomość
MadziaQ 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączyła: 09 Sty 2013
Posty: 1
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-28, 02:22   Nisko łapiące sprzęgło, luźny pedał

Od pewnego czasu wciskając pedał sprzęgła stwierdziłam że łapie bardzo nisko (prawie przy podłodze) a reszta pedału miała tak jakby luz. Zdziwiło mnie to ale stwierdziłam że poobserwuje i zobaczę co się stanie.
Po kilku dniach wsiadłam do auta a że są mrozy samochód zostawiłam tylko na biegu wciskam sprzęgło a pedał chodzi luźno, bez żadnego oporu. Pedał za każdym razem odbija jednak nie tak sprężyście jak kiedyś a uczucie jest takie jak wcześniej z tym że teraz już nie łapie sprzęgło przy podłodze.
Słyszał ktoś może o takiej usterce? Powiem szczerze że sama nie wiem co się mogło stać, generalnie jestem uziemiona i czekam na lawetę bo nawet nie mam możliwości zrzucić biegu na luz.

Otóż laweta przyjechała i zawiozła auto do ASO, stało tam prawie dwa tygodnie i "wymieniacze" z aso bo ciężko nazwać ich mechanikami stwierdzili, że nie wiedzą co się stało i odpowietrzyli tylko układ sprzęgła.
Po odebraniu niby sprzęgło działało jednak nadal wciskając pedał do połowy był luz a od połowy zaczynało dopiero łapać sprzęgło. Do tego gdy naciskałam sprzęgło do połowy w między czasie było słychać takie pykanie (coś w stylu pykania gdy wycieraczki są włączone aby co jakiś czas zbierały wodę z szyb to w miedzy czasie jest taki pyknięcie przynajmniej w dwóch dusterach w których miałam przyjemność jeździć).
Oczywiście po odebraniu auta z ASO zrobiłam kilkadziesiąt kilometrów w ramach testu. Na tym od połowy łapiącym sprzęgle. Wróciłam do domu, zostawiłam Dustera pod domem i na drugi dzień jakie było moje zdziwienie jak wsiadłam a ty wszystko jakby w porządku sprzęgło łapie od góry żadnego pykania jakby w ogóle nie było problemu.
Zdziwiło mnie to niesamowicie bo teraz już kompletnie nie wiem co było przyczyną, myślałam że może spaliłam sprzęgło jak holowałam dwa miesiące temu golfa IV który z tego co kojarzę był trochę cięższy od Dustera. Generalnie jestem zielona i kompletnie nie wiem co dolegało DD jednak wydaje mi się, że ten problem może wrócić a najgorsze jest to że nie znam dnia i godziny kiedy może mnie to zaskoczyć...
Jakby mi się kiedyś coś jeszcze wydarzyło podobnego to będę opisywać. Chyba, że ktoś miał jakieś podobne problemy lub może ma pomysł co się mogło stać?

Ostatnio na stacji benzynowej zaczepiłam właściciela dustera i okazało się że nie tylko ja miałam taką usterkę i aso nie potrafi jej naprawić.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2013-01-28, 18:37   

czytając nasze Forum (a staram się czynić to w miarę regularnie) nie spotkałem się z opisem podobnego zjawiska... może (oby) to jakiś jednostkowy przypadek... :-)
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-01-28, 20:25   

a może kolega esdziewiaty już coś wie na ten temat? ;-)
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-01-29, 20:18   

wywołany do tablicy, odpowiadam, że nic się nie dzieje :-)
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
pawel74787 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI LPG 84KM
Rocznik: 2014
Wersja: Dokker
Dołączył: 26 Paź 2014
Posty: 25
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-24, 20:35   Dacia Dokker sprzęgło nisko

Witam,
Nie znalazłem nic na temat mojego problemu, a może nie umiem znaleźć. Chodzi mi konkretnie o Dokkera,
Otóż od kilku tygodni muszę wciskać pedał sprzęgła w podłogę aby wrzucić bieg, próbowałem coś tam dojrzeć, i chyba Dokker ma hydrauliczne sprzęgło bez możliwości regulacji, proszę mnie poprawić jeśli się mylę.
Czy wciskanie pedału sprzęgła w podłogę to oznaka wymiany tarczy ?
Mam przejechane 103 000 km. i zawsze staram się nie nadużywać sprzęgła.
Pytam bo mechanik zasugerował wymianę linki ale chyba nie widział jeszcze tego mechanizmu w Dokkerze.
Pozdrawiam.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-04-25, 08:53   

Jak często jeździsz po mieście to raczej tarcza sprzęgła będzie do wymiany.
Jak otworzysz maskę silnika to po prawej stronie w okolicy skrzyni powinna być widoczna część sprzegła.
Jak masz taki charakterystyczny ciężarek na końcu regulacji to masz linkę.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-25, 10:47   

No niestety , sprzęgła do 1.4 i 1.6 MPI do najtrwalszych nie należą.
Jeśli regulacja linką się nie uda to czas na wymianę kompletu sprzęgła.
 
pawel74787 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI LPG 84KM
Rocznik: 2014
Wersja: Dokker
Dołączył: 26 Paź 2014
Posty: 25
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-25, 11:24   

Dziękuje za zainteresowanie.
Chm, Zamieszczam dwa zdjęcia. Na 2 foto zaznaczyłem gdzie wg. mnie jest sprzęgło. Nie wiem jak w innych modelach Dacii ale u mnie jest tłoczek-popychacz przy pedale, więc chyba jest hydrauliczne bez regulacji, tak mi się wydaje. Owy tłoczek jest połączony z zbiorniczkiem płynu hamulcowego rurką. 1 foto to mechanizm zmiany biegów, i przyznam że gdzieś tam szukałem linki, ale z pomocą kolegi, dotykając owego tłoczka przy naciskaniu pedału sprzęgła czuć ruch, więc.
Albo się mylę, stąd moje pytanie na forum, albo się nie mylę i... czeka mnie wymiana tarczy
Specjalnie nie dali linki ? :evil:
ps' bym zapomniał o zdjęciach

IMG_20180425_120407.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 2769 raz(y) 189,79 KB

IMG_20180425_120338.jpg
Sprzęgło ?
Pobierz Plik ściągnięto 2780 raz(y) 209,78 KB

Ostatnio zmieniony przez pawel74787 2018-04-25, 11:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2018-04-25, 12:35   

Pompa sterowania sprzęgłem. Sprzęgło to element pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów.

Można tylko spróbować odpowietrzyć.
Ostatnio zmieniony przez arnold 2018-04-25, 12:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-04-25, 12:49   

Mam książkę Naprawa Lodgy w j. rosyjskim.
Tam są dwa rodzaje uruchamiania sprzęgła: za pomocą linki i hydrauliczne.
W Twoim przypadku masz hydrauliczne.

na linkę.JPG
Plik ściągnięto 9616 raz(y) 150,67 KB

hydrauliczny.JPG
Plik ściągnięto 9616 raz(y) 146,33 KB

_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
pawel74787 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI LPG 84KM
Rocznik: 2014
Wersja: Dokker
Dołączył: 26 Paź 2014
Posty: 25
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-25, 12:52   

Dziękuję, tak, wiem gdzie znajduje się tarcza sprzęgłowa, wymieniało się kiedyś w polskich autkach, i regulacja była na linkach, a teraz hydraulika itp.
Dziękuję za odpowiedź,
Za odpowietrzanie nie będę się brał, brak czasu i cierpliwości, a tu pedał sprzęgła zachowuje się odwrotnie do znanych mi oznak zapowietrzenia. Jak wsiadam rano do autka to początkowo pedał jest normalnie, tak jak powinien być, a po kilku naciśnięciach już w podłodze.
Cóż mam nadzieję że uda mi się pojeździć jeszcze parę tygodni, bo mój zaprzyjaźniony mechanik nie ma miejsca teraz ( wiadomo Majówka się zbliża )
Chyba temat wyczerpany, ale wstrzymam się do wieczora z zamknięciem tematu, może ktoś coś jeszcze doda,
Pozdrawiam,
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2018-04-26, 07:44   

Odpowietrzenie to jest jedyna rzecz która może mieć jakiś wpływ na skok pedału, a nie wymaga demontażu skrzyni biegów.
 
pawel74787 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI LPG 84KM
Rocznik: 2014
Wersja: Dokker
Dołączył: 26 Paź 2014
Posty: 25
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-11, 12:47   

Witam,
Właśnie jestem po wizycie u mechanika, i problem połowicznie rozwiązany. Wymiana pompy sprzęgła pomogła na pewno, czuć różnicę, tarczy nie trzeba było wymieniać. Już teoretycznie nie mogłem biegu wrzucić, no a teraz przez dłuższy czas jest jak w nowym aucie, i... nagle w różnych momentach ciach - pedał w podłodze, pomaga ( jak wspomniał mechanik ) wciśnięcie sprzęgła i bardzo szybkie puszczenie, ale to jest na chwilę dobre. Po konsultacji z mechanikiem stwierdziliśmy że kolejna rzecz do wymiany to przewód łączący pompę z wysprzęglikiem, może coś tam szwankuje jeszcze. Może to złudzenie ale jak jest samochód zimny np. rano jak wsiadam to kilka ładnych kilometrów jedzie się komfortowo, a potem nagle ni z tego ni owego pedał w podłodze. No cóż poczekam na wolną chwilę aby udać się do warsztatu ponownie, a może forumowicze maja jakieś teorie, sugestie, co się dzieje z tym sprzęgłem.
Pozdrawiam.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-05-11, 13:04   

Przewod lub wysprzeglik, po nagrzaniu przepuszcza plyn.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
pawel74787 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI LPG 84KM
Rocznik: 2014
Wersja: Dokker
Dołączył: 26 Paź 2014
Posty: 25
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-16, 11:11   

Witam,
Ja tylko informacyjnie.
Wymian przewodu i odpowietrzanie nie pomogło, chwilę jest dobrze a później znowu to samo.
Trzeba zerwać pedał sprzęgła ( nacisnąć i zerwać nogę z pedału ) aby wróciło do normy na chwilę. Raz jest dłużej dobrze, a raz aż mnie szlak trafia jak muszę zrywać ten pedał.
Trudno, nie mam czasu chwilowo na wyciąganie skrzyni, najwyżej sie rozsypie i pojedzie do autoryzowanego serwisu.
Dam znać co i jak,
Pozdrawiam,
 
michele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Lodgy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Cze 2017
Posty: 413
Skąd: Wilcza
Wysłany: 2018-05-16, 13:22   

Mercedes radzi przy wymianie pompy sprzęgła wymienić również wysprzęglik. Podyktowane jest to tym, że nowa pompa może dawać wyższe ciśnienia i stary wysprzęglik nie będzie umiał temu podołać i może Ci paść i to dość szybko.
_________________
Moja galeria
Ostatnio zmieniony przez michele 2018-05-16, 13:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne