Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Szuranie na wstecznym???
Autor Wiadomość
Alxa 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączyła: 07 Cze 2018
Posty: 3
Skąd: Chorzow
  Wysłany: 2018-06-07, 16:53   Szuranie na wstecznym???

Czy ktos mi w koncu moze pomoc?!?!
Bylam juz na 2 warsztatach i jak slysze że najwyrazniej te auta tak maja to mam ochote ich udusic!
Odkad kupilam moja dacie logan mam problem ze wstecznym. Poczatkowo slyszalam ze to przez sworzen ktory byl do wymiany, i kilka innych wersji.
Zawieszenie sprawne cale ! Sprawdzane bylo kilka razy.
Gdy wrzucam wsteczny bieg i zaczynam cofac w obojetnie która strone to przy skrecie kierownicy o mniej wiecej jeden obrot kierowanica do maxa cos zaczyna trzec z przodu auta...
Ktos.ma jakies pomysly co to moglo by byc?
_________________
Alxa
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2018-06-07, 16:58   

Alxa, opona ociera o nadkole? Jaki masz rozmiar opon i felg? Właściwe ET?
 
Alxa 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączyła: 07 Cze 2018
Posty: 3
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2018-06-07, 17:25   

Rozmiar 15.ale watpie zeby to szuraly opony. Nie zagladalam w ten sposob bo kola sa stosunkowo male i maja miejsca dosc duzo.
_________________
Alxa
 
Alxa 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączyła: 07 Cze 2018
Posty: 3
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2018-06-07, 20:11   

Ogolem kola sprawdzone na pelnym skrecie. Na 100% nie tra o nadkola ani o nic innego.
Czekam na dalsze propozycje co moze powodować taki stam rzeczy.
_________________
Alxa
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-06-08, 04:43   

Układ kierowniczy do chodzi do ogranicznika skrętu. Daj kierownicę na max i delikatnie odpuść.

Jak co to podjedź na spot do Ikei kiedyś to oblukamy.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-06-08, 05:41   

Nie wypiela sie jakas spinka w nadkolu?
Czasami jak sie wypnie i obwisnie nadkole to obciera tylko w jednym miejscu.
Sprawdzic gorna lozysko amortyzatora.
Et felg.
Oslona tylna tarczy hamulcowej.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 530
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2018-06-08, 05:58   

Mysle podniesc na podnosnik i pokrecić dla zasady każdym z osobna. Chyba że robi to ciezar. Na stacji takie coś sprawdzą za 20 zł.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-06-08, 07:23   

Na podnośniku nie zobaczysz, lepiej to zrobić na kanale, bo auto jest właściwie obciążone.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2018-06-08, 07:36   

Pytałam znajomego mechanika o Twój problem, odpowiedział, że jeżeli skręt powoduje szuranie to może być np. przegub, ale jeżeli dochodzi wsteczny to może być uszkodzone łożysko w kole. Dla mnie to dziwne, ale tak powiedział.

Jeszcze doedytuję... inna podpowiedź;
sprawdź w/w objawy przy cofaniu do tyłu bez napędu silnika - niech ktoś Cię popchnie. Jeżeli objawy ustąpią to nie wina kół, to może być oznaką luzów w mechanizmie różnicowym lub skrzyni biegów. Szuranie będzie spowodowane obcieraniem jakiegoś kółka (śruby mocującej) o obudowę.
Ostatnio zmieniony przez maugu 2018-06-08, 07:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne