Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Stukanie w przodzie - Dacia Sandero I [2008]
Autor Wiadomość
miko300 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Dołączył: 08 Cze 2018
Posty: 6
Skąd: Bielsko-Biała
  Wysłany: 2018-06-08, 21:58   Stukanie w przodzie - Dacia Sandero I [2008]

Witam serdecznie wszystkich!

Kupiłem sobie początkiem tego miesiąca Dacie Sandero I z 2008r. Silnik 1,4MP benzynowy.
Zrobiłem w niej mały remont na start i myślałem, że to już koniec prac nad moją Sandrą.

Niestety coś stuka mi w przodzie nadal. Pojawia się to głównie jak dynamicznie przyśpieszam na zakręcie. Przy spokojnej jeździe nie słychać problemu.
Wymieniłem oba drążki stabilizatorów i nic. Sprężyny amortyzatorów są całe, nie mają luzów, ani żadna nie jest pęknięta. Przeguby to też raczej nie są, bo stukanie byłoby bardziej regularne i pojawiało się na zakrętach bez względu na prędkość, a przy ruszaniu nie słychać nic. Myślałem też o poduszce silnika, że gdy dynamicznie przyśpieszam to się coś buja. Jednak ta też wygląda na sprawną.

Miał ktoś coś takiego? Prosiłbym o jakieś rady, najlepiej kogoś kto też się nad tym problem główkował. Początkiem lipca mam zamiar się przeprowadzić 650km od domu rodzinnego i będę skazany na mechaników. Tutaj mogę zrobić to na miejscu za dużo mniejsze pieniądze. No i nienawidzę jak mi coś stuka w aucie, jestem uczulony na tym punkcie.

Spróbuję jutro dostarczyć jakieś zdjęcia, może wideo.
Ostatnio zmieniony przez miko300 2018-06-08, 22:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2018-06-08, 22:10   

u mnie w podobnej sytuacji w sandaczu okazaly sie poduszki amorów wrato sprawdzic koszty czesci około 100 pln
 
miko300 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Dołączył: 08 Cze 2018
Posty: 6
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-06-09, 12:29   

Dołączam nagrania, tak jak pisałem wcześniej.

Z pokładu auta, gdzie słychać stukanie:
https://www.youtube.com/watch?v=nyqFTIKAAa8

Z pod auta, widok na elementy zawieszenia itd:
https://www.youtube.com/watch?v=37JjYzofok8&
https://www.youtube.com/watch?v=dhIn1LcjUZM
https://www.youtube.com/watch?v=EmLz3hoFqNM
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-06-09, 13:53   

szukałbym przyczyny nie w zawieszeniu a w przeniesieniu napędu. Myślę że problem może leżeć gdzieś po stronie przegubów napędowych lub samej półosi.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-10, 07:45   

Jak dodajesz gaz na zakrecie i wtedy stuka to przegub zewnetrzny (ten przy kole) wywalony.
Wtedy duze sily i naprezenia tam powstaja . Na wprost nic nie bedzie Ci stukac .
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-06-10, 10:37   

Sprawdź łączniki drążka reakcyjnego z wahaczami. Tylko, że to raczej słychać przy przejazdach po dziurach i nierównościach.
Szukasz z przodu, a może to z tyłu.

Poduszki masz trzy. Wszystkie sprawdzone?

Z ciekawości. Jaki przebieg?
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-06-10, 17:14   

Jak dla mnie dwie przyczyn:
1 Poduszka silnika - zaciag reczny, jedynka, spuszczaj sprzeglo, zobacz czy stuka. Na zapalonym oprzyj sie o silnik raz z prawej raz s lewej strony i sluchaj.
2 Pprzegub wew.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 334
Skąd: KR
Wysłany: 2018-06-10, 17:45   

Przeguby, to raczej przy skręcaniu w lewo stukałby prawy i odwrotnie. Na zawieszenie - coś zbyt regularnie .

Szukałbym raczej w układzie przeniesienia napędu - różnicowy?
Przydałoby się znaleźć kogoś, kto to prawidłowo to zdiagnozuje, bo wymieniać w ciemno nie ma sensu.
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-06-10, 18:46   

wojtek013 napisał/a:
raczej przy skręcaniu w lewo stukałby prawy i odwrotnie.


Raczej nie. Jak krecisz w lewo to ciagnie lewe kolo, bo masa pojazdu obciaza prawe.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
miko300 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Dołączył: 08 Cze 2018
Posty: 6
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-06-10, 18:58   

Coraz więcej słyszę opinii, że jest to półoś. Prawdopodobnie wezmę je wymienię za jakieś 2tyg i dam znać czy są jakieś rezultaty. Niestety koszt takiej zabawy to 600-700zl....

Co do przebiegu to auto w teorii ma 120tyś. W teorii bo pochodzi z Niemiec i kupione od handlarza. W bazie VIN niestety nie było żadnych zapisów. Natomiast samochód jest zadbany, nie widać po nim tego przebiegu.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-06-10, 20:14   

Przebiegu może nie być widać jak handlarz powymienia to i owo w środku. Znane są takie zabiegi.
Tak jak mówiłem. Przyjedź na spota do Ikei w niedzielę jak będzie i oblukamy. Przyjeżdża też czasami kolega z Chorzowa scenikiem co ma warsztat. Robi chłopakom z forum scenic-a.
 
opos 



Marka: Dacia
Model: SANDERO/Logan MCV
Silnik: 1.4 + LPG/1,5 Dci
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 396
Skąd: S-E
Wysłany: 2018-06-11, 11:21   

Koledzy pewnie mnie wyśmieją ale mnie kiedyś stukały zjechane prawie do końca klocki hamulcowe ito właśnie zwłaszcza na zakrętach ( ale to było w moim cc 700) . Posprawdzaj jeszcze dla pewności układ wydechowy i mocowanie blach zabezpieczających miskę zanim zaczniesz wydawać pieniądze.
 
miko300 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Dołączył: 08 Cze 2018
Posty: 6
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-06-22, 17:57   

Witam.

Wróciłem z wyjazdu i chwyciłem temat ponownie. Pierwszą rzeczą, którą wymieniłem były łożyska i poduszki amortyzatorów (mc pherson). Niestety stukanie występuje nadal. W przyszłym tyg pod nóż idą przeguby. Dam znać jeżeli to będzie to. Niech następni wiedzą co może być przyczyną.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-06-22, 20:06   

Przyjedź w niedzielę. Oblukamy.
http://www.daciaklub.pl/f...1758985#1758985
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2018-06-22, 20:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-06-23, 08:42   

Podobne stukanie miałem kiedyś w CC700. Problem rozwiązałem wymieniając zwrotnicę . Zakupiłem używkę i problem zniknął. Nie wnikałem czy uszkodzona była sama zwrotnica cy łożysko, które się w niej znajdowało ( nie dawało objawów zużycia)
 
miko300 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Dołączył: 08 Cze 2018
Posty: 6
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-06-25, 20:35   

Witam.

Problem zdiagnozowany i "naprawiony". Przyczyną była lewa półoś. Niestety teraz wstępuje wyciek oleju ze skrzyni.
Ktoś orientuje się jak fachowo nazywa się ten element.
Jest to taki blaszany element dociskający gumę do skrzyni. Na 3 śruby. Mój przepuszcza olej i straciłem wszystko.
 
polon18 


Marka: Renault
Model: Clio IV
Silnik: 0,9 Tce
Rocznik: 2013
Dołączył: 11 Mar 2016
Posty: 140
Skąd: Holandia/ Chojnów/Radomsko
Wysłany: 2018-06-26, 11:04   

Ten element można wyciągnąć z gumy ale to raczej nie on a sama guma przepuszcza więc wymień gumę
 
miko300 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Dołączył: 08 Cze 2018
Posty: 6
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-06-26, 20:44   

Temat do zamknięcia.

Przyczyną stukania był lewy przegub, wymieniliśmy całą półoś na regenerowaną i problem zniknął.
Co do wycieku oleju ze skrzyni po montażu nowej części to okazało się, że blachę ze zdjęcia wyżej założyliśmy odwrotnie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-06-26, 20:56   

Czyli moja diagnoza dotycząca pół osi była słuszna :). pozdrawiam i bez awaryjności życzę.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne