Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 


Poprzedni temat :: Następny temat
Nowy duster 1.6 sce comfort kilka dziwnych zjawisk...
Autor Wiadomość
Mariusz361 


Marka: Dacia
Model: Duster 2018
Silnik: 1.6sce
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 12 Mar 2018
Posty: 45
Skąd: Śląsk
  Wysłany: 2018-06-12, 22:19   Nowy duster 1.6 sce comfort kilka dziwnych zjawisk...

Pacjent nowy duster comfort z media nav ,kamerą czujnikami cofania.

1 . Pierwszy problem to zawieszający się komp czasem w upalne dni-tu ciekawostka że nie zawiesił się w 35°C a zawiesił się np w 24...problem znany ,jednakże u mnie kasuje tylko średnie spalanie...

2. Druga dziwna sprawa to czujniki zapięcia pasów.Jadąc w 3 osoby popołudniu wszystko elegancko,pasażer obok i z tyłu wysiadają ,czujniki to widzą i jest ok.Wracając nocą też w 3 osoby,pasażerowie wysiadają ,zamkną drzwi a mi jeszcze przez 20 metrów od ruszenia daje sygnał dźwiękowy choćby siedzieli niezapięci....wtf?

3. Trzeci Problem .Zalałem auto w niedziele do pełna przejechałem 100km i wskaźnik paliwa pokazuje 2mm mniej od pełnego baku.....

4. Mam wrażenie że licznik dziennych kilometrów robi mnie w balona ...Wg wskazań mam niby tak:
450km powiedzmy przejechane od odbioru auta,skasowałem licznik dzienny na stacji przy tankowaniu...więc pokazuje 115km od wyzerowania.W opcji na komputerze jest opcja "przejechane" czy jakoś tak i tam pokazuje mi prawie 20 km mniej niż w panelu z przebiegami (całkowity i dzoenny)

5. Kolejna ciekawostka występuje na nagrzanym silniku.Jadąc na zimnym po wciśnięciu sprzęgła obroty od razu spadają do około 1000 przy zmianie biegu.Jak silnik się rozgrzeje a wcisnę sprzegło żeby zmienić bieg, obroty trzymają sie na wartości w której wcisnąłem pedał przez jakieś 2-3 sek ,dopiero później opadają.Wrażanie jest takie choćbym zmieniał biegi nie ściągając nogi z gazu praktycznie...

Ma ktoś podobne problemy ze swoim autem ?
 
pavulon78 


Marka: Dacia
Model: Duster 2 / Mitsubishi Colt
Silnik: 1.6 SCe / 1.3
Rocznik: 2018 / 1998
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2018
Posty: 173
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-06-13, 06:26   

1. Znany problem. Na razie nie znam nikogo komu by się to nie przytrafiało albo jakoś by to naprawił. U mnie jak przy zawieszeniu się nie bawię się przyciskami kierownicy to nic nie resetuje.
2. Z tym u siebie sie nie spotkałem. Nic nie leżało na siedzeniu? Jakas torba na przykład?
3. U mnie w trasie do około 120-140 km przejechanych poziom paliwa pokazywany jest na maksa. Później zaczyna normalnie opadać.
4. Takiego czegoś tez nie zaobserwowałem.
5. Mam tak samo. Na ciepłym przez chwilę po wciśnięciu sprzęgła się utrzymują. Ma to na celu płynniejszą zmianę biegów. Na zimnym raczej też się utrzymują, ale zdecydowanie krócej niż na ciepłym.
Ostatnio zmieniony przez pavulon78 2018-06-13, 06:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mariusz361 


Marka: Dacia
Model: Duster 2018
Silnik: 1.6sce
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 12 Mar 2018
Posty: 45
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-06-13, 09:23   

Nie było nic na siedzeniu , i dzieje się to tylko na wieczór.
Co do obrotów to jest nieporozumienie bo sprzęgło dostaje wtedy mega po dupie, jak przy wyższych obrotach zmieniasz bieg a one nie opadają
Ostatnio zmieniony przez Mariusz361 2018-06-13, 09:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
pavulon78 


Marka: Dacia
Model: Duster 2 / Mitsubishi Colt
Silnik: 1.6 SCe / 1.3
Rocznik: 2018 / 1998
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2018
Posty: 173
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-06-13, 09:46   

Mariusz361 napisał/a:
Co do obrotów to jest nieporozumienie bo sprzęgło dostaje wtedy mega po dupie, jak przy wyższych obrotach zmieniasz bieg a one nie opadają


Takie rozwiązanie jest stosowane w wielu samochodach. Z czymś takim po raz pierwszy spotkałem się w fordzie escort już w 1997 ;)
Ostatnio zmieniony przez pavulon78 2018-06-13, 09:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mariusz361 


Marka: Dacia
Model: Duster 2018
Silnik: 1.6sce
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 12 Mar 2018
Posty: 45
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-06-13, 10:01   

W fordzie to był problem przepustnicy a nie takie rozwiązanie :).Miałem wcześniej kilka samochodów od hondy po mercedesa i nigdy takiego czegoś nie uświadczyłwm a samochody z 2000+ rocznika.
Tu nie ma problemu z tym
https://youtu.be/mS6M1yJR4sI
Ostatnio zmieniony przez Mariusz361 2018-06-13, 10:05, w całości zmieniany 4 razy  
 
pavulon78 


Marka: Dacia
Model: Duster 2 / Mitsubishi Colt
Silnik: 1.6 SCe / 1.3
Rocznik: 2018 / 1998
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2018
Posty: 173
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-06-13, 10:19   

Mariusz361 napisał/a:
W fordzie to był problem przepustnicy a nie takie rozwiązanie :).Miałem wcześniej kilka samochodów od hondy po mercedesa i nigdy takiego czegoś nie uświadczyłwm a samochody z 2000+ rocznika.
Tu nie ma problemu z tym
https://youtu.be/mS6M1yJR4sI


No jeśli zakładasz ze fabrycznie nowy samochód miał od razu problem przepustnicy to ok, niech tak będzie. Ja z takim rozwiązaniem spotkałem się wielokrotnie w różnych samochodach i absolutnie nie dziwi mnie takie rozwiązanie w dusterze. Tak samo jak podbicie obrotów z 700 do 1000 po wrzuceniu jedynki.
A tu już widać jak obroty nie spadają po wciśnięciu sprzęgła przy zmianie biegów.
https://www.youtube.com/watch?v=xIaDjOglrYE
Ostatnio zmieniony przez pavulon78 2018-06-13, 10:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mariusz361 


Marka: Dacia
Model: Duster 2018
Silnik: 1.6sce
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 12 Mar 2018
Posty: 45
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-06-13, 10:45   

Tak , tylko na tym filmie co wrzuciłeś to gość biegi zmienia w sekunde bo ją dość ciśnie..więc obroty mu się trzymają bo nie zdąży opaść wskazówka
Tu duster niby też nowy a z komputerami problem więc w fordzie też możliwa była opcja wady fabrycznej nawet w nowym samochodzie ;)
 
Powolny 


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Dołączył: 14 Maj 2018
Posty: 493
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-13, 10:54   

Ad1 opisz czy sam stojąc na 35 st wcześniej dużo przejechał od rana?
Pytam w kontekście pracy akumulatora.
Podaj ile Ah (amperogodzin) ma aku.
U mnie wisi, przy ful naładowaniu ok 15V - po wcześniejszej jeżdzie.
Nie, nawet na całodziennym słońcu, przy ok 12,40 V.
 
pavulon78 


Marka: Dacia
Model: Duster 2 / Mitsubishi Colt
Silnik: 1.6 SCe / 1.3
Rocznik: 2018 / 1998
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2018
Posty: 173
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-06-13, 11:00   

Mariusz361 napisał/a:
Tak , tylko na tym filmie co wrzuciłeś to gość biegi zmienia w sekunde bo ją dość ciśnie..więc obroty mu się trzymają bo nie zdąży opaść wskazówka
Tu duster niby też nowy a z komputerami problem więc w fordzie też możliwa była opcja wady fabrycznej nawet w nowym samochodzie ;)


Ciśnie to właśnie na Twoim filmiku gdzie koleś pokazuje przyspieszenie samochodu i kręci bardzo wysoko obroty na poszczególnych biegach :lol: .
Na tym moim nagrywający jedzie całkiem zwyczajnie. Jak dla mnie to szukasz dziury w całym ;) Zresztą o tym zjawisku z podtrzymywaniem obrotów przy zmianie biegów był już tu cały wątek, założony chyba przez Powolnego. To naturalne zjawisko i nie ma się co doszukiwać na siłe problemów.
 
Mariusz361 


Marka: Dacia
Model: Duster 2018
Silnik: 1.6sce
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 12 Mar 2018
Posty: 45
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-06-13, 11:26   

Powolny.Auto stało pod domem-pierwsze odpalenie po południu przy 35 i ok
Przy 24 przejechałem z 15 km.Stał ze 3 h w słońcu i kapa

Twoja teoria troche siada bo czemu np w 20 stopniach jeżdżąc takie same trasy -problem nie występuje.Alternator ładuje wtedy aku tak samo .Nawet jeżeli daćka ma inteligenty system ładowania , czyli tyle ile potrzebuje komp na różne podzespoły, to np w deszczu czy w nocy gdzie dochodzi praca wycieraczek i świateł mijania , też powinien się zawiesić bo temp otoczenia ma niewiele do ładowania aku przez alternator .
Druga sprawa to taka że zaraz po uruchomieniu silnika, włącza sie klima ,ktora skutecznie zeżre prąd przy starcie zanim nadrobi to altek.
Ostatnio zmieniony przez Mariusz361 2018-06-13, 11:34, w całości zmieniany 2 razy  
 
Mariusz361 


Marka: Dacia
Model: Duster 2018
Silnik: 1.6sce
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 12 Mar 2018
Posty: 45
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-06-13, 11:36   

pavulon78 napisał/a:
Ciśnie to właśnie na Twoim filmiku gdzie koleś pokazuje przyspieszenie samochodu i kręci bardzo wysoko obroty na poszczególnych biegach :lol: .
Na tym moim nagrywający jedzie całkiem zwyczajnie. Jak dla mnie to szukasz dziury w całym ;) Zresztą o tym zjawisku z podtrzymywaniem obrotów przy zmianie biegów był już tu cały wątek, założony chyba przez Powolnego. To naturalne zjawisko i nie ma się co doszukiwać na siłe problemów.


Jakbyś wrzucił link to tego tematu to byłbym wdzięczny :)
 
Mariusz361 


Marka: Dacia
Model: Duster 2018
Silnik: 1.6sce
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 12 Mar 2018
Posty: 45
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-06-13, 12:44   

Jako że edytować nie mogę chyba sięnie zrozumieliśmy...Wrzucam bieg np z 2 na 3 przy 3.5 tys obrotów.Wciskam sprzęgło i auto wisi jeszcze przez 2 sek na tych 3.5 tys obrotów...Co innego ruszając z 1 gdzie wiadomo obroty podbija a co innego zmieniać biegi ze wskazówką na 3 tys tak jakbys dopiero prawojazdy zdał i zapomniał noge z gazu sciągnąć przy zmianie biegu.
 
Powolny 


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Dołączył: 14 Maj 2018
Posty: 493
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-13, 15:18   

Generalnie Mariusz 361 dziękuję za odp.
Jest ona dość precyzyjna i już coś wnosi do poszukiwań.

Cytat:
[quote="Mariusz361"]Powolny.Auto stało pod domem-pierwsze odpalenie po południu przy 35 i ok


I to właśnie potwierdza moją teorię.
U mnie tak samo.

Jak sprawdzić ową zagadkę?
Bierzemy miernik, przełącznik na 20 po stronie V kreska a pod spodem kropki (rodzaj prądu).
Wybacz, piszę po chłopsku, na wszelki wypadek.

Przed odpaleniem, dokonujemy pomiaru V.
Wg moich winno Tobie pokazać w granicach 12,50 V.

Teraz, włączamy stacyjkę do pierwszego położenia (bez odpalenia).
Ponownie mierzymy V.
Pokaże ok 12,40 V.

Zatem, jak widzisz, do 15 V nieco brakuje.
Tu, jak będziesz ciekawy, to na odpalonym silniku ponownie spr. V, czyli czy ładuje alternator.
Nic się nie będzie działo, chyba, że powyższe wartości były mniejsze.

Dla starego (starej daty) elektryka odp. prosta, awaria alternatora.
Spoko, nic podobnego, to tylko m.in. Eko, żeby zbytnio na starcie nie obciążać silnika, a zabezpieczyć urządzenia, które mogą być włączone np. klima, o której piszesz.

Ale elektryk zapyta, a kiedy alternator uzupełni straty rozruchowe?
To ważne, bo niech na rozruch stracimy np 1 A, to przy aku 70 Ah, będziemy potrzebowali co najmniej 1 godz pracy silnika.

Wniosek?
Słońce, nawet w owe 35 st nie podniesie znacząco V na aku po nocy, kiedy ma nawet 12,60 V.
Ale czy ma?
Łatwo spr. czyli doszukać się ile A pobiera centralny zamek, autoalarm czy czujniki jakieś tam.
Tu wyliczenie jest proste (sumujemy pobór i odejmujemy od pojemności aku).

Uwaga, odbierając sam z salonu, aku był podłączony do szybkiego ładowania.
A to nie to samo, co ładowanie np standardowo – wolno.
Skąd wiem?
Nie ważne, ale ważne jest to, że jak ktoś jest dociekliwy, to zobaczy po np 3 dniach od zakupu, kiedy auto stało lub robiło rundkę w koło domu, że o dziwo, na aku rano jest ok 12 V.

To nie magia lecz fizyka z chemią.

Od założenia aku do sam (pomijając, że był ładowany – formatowany jeszcze wcześniej) a czasem jego odbioru przez Ciebie np. upłynęło co najmniej 30 dni.
Zatem jest to czas, kiedy serwis musi doładować, bo na aku może już być poniżej 12 V (w zależności od pory roku - samo rozładowanie).

Zatem, teoria, że słońce podbija na aku V ponad 15 V jest do wytłumaczenia i zarazem sprawdzenia.
Po drugie, teoria o jakimś magicznym bezpieczniku, też jest do rozważenia, np w kontekście regulatora ładowania.
Po trzecie, projektanci z programistami uwzględnili, że nie jednemu kierowcy przyjdzie do głowy odpalanie sam na włączonym radiu, dmuchawie czy klimie.

Po to jest magiczny komp, żeby zabezpieczył niefrasobliwość owych kierowców, czyli zapewnił korzystanie z odbiorników, kosztem opóźnionego doładowania aku.

Cytat:
Przy 24 przejechałem z 15 km.Stał ze 3 h w słońcu i kapa


I to jest to.
Owe 15 km to dość mało, żeby standardowo dobić straty rozruchowe, ale jest coś takiego, jak naładowanie elektrolitu.
Co mam na myśli?

Łatwo spr.
Naładowanie cel a elektrolitu, to dwie różne spr.
My widzimy na mierniku np na pracującym silniku, po owych 15 km, ok 14,50 V.
Będzie to się utrzymywało, do momentu kiedy zgasisz silnik, zamkniesz sam, włączysz alarm itp.
Czyli zadziała obciążenie, w tym czasie aku po paru minutach wyczerpie owe fałszywe V i pokaże rzeczywiste (te które są na celach).
I tu pierwsza niewiadoma równania.

Zatem, liczymy.
Po owych 15 km zgasiłeś silnik, zamknąłeś – mamy ok 14,50 V.
Co się dzieje?
Na słońcu, cele stoją w miejscu, obciążenie pokrywa elektrolit, uzupełniany pracą słońca, zatem podbija do 15 V, jak nie wyżej.
I tu mamy potencjalną zagadkę?
Wracasz do sam, odpalasz, jedziesz ok 2 – 3 km i kom wisi lub zaraz po ruszeniu.

Co to powoduje?
Nie wiem, ale mogę z doświadczenia wnioskować, że najbardziej prawdopodobne jest złe wyskalowanie regulatora i dobranie parametrów komputera.
Udowodnić to trudno, co widać po efektach wizyt w ASO, bo muszą zajść (zbiec się w jednym czasie zjawiska) okoliczności które były lub nie były brane pod uwagę podczas projektowania (synchronizowania).

Problem sam zniknie, prawdopodobnie po roku, kiedy aku zamiast 70 Ah będą miały już 60 Ah (starzenie się – naturalna utrata pojemności).

Cytat:
Twoja teoria troche siada bo czemu np w 20 stopniach jeżdżąc takie same trasy -problem nie występuje


Bo słońce nie podbija wartości V aku, lub aku ma zapas, np na słońcu ma 14 V.
Może być też warunkowane obciążeniem aku podczas jazdy.
Jeden włączy klimę, drugi nie, tak samo głośność radia ma znaczenie.

Cytat:
.Alternator ładuje wtedy aku tak samo .Nawet jeżeli daćka ma inteligenty system ładowania , czyli tyle ile potrzebuje komp na różne podzespoły, to np w deszczu czy w nocy gdzie dochodzi praca wycieraczek i świateł mijania , też powinien się zawiesić bo temp otoczenia ma niewiele do ładowania aku przez alternator .


Tu zawarłeś dużo niewiadomych.

Moim zdaniem, na dziś, jest duże prawdopodobieństwo podbicia przez słońce wartości granicznej aku.
Czyli pominięcie zabezpieczenia, jakim jest regulator ładowania, który dopuszcza ładowanie do 15 V, a powyżej odcina.
Kiedy słońce podbije V ponad 15, to info płynące do kompa nakazuje mu zabezpieczenie newralgicznych urządzeń, w naszym wypadku, właśnie m.in. Kompa czy radia.

Pisałem o spalonym kompie.
Był to jeden z najnowocześniejszych na rynku i ja miałem nr napędu poniżej 10.
Zatem świeżo z taśmy ale trochę dalekiej, bo z Japonii.
Po analizie uszkodzeń, wyszło, że wszystkie dotąd znane marki, które uległy zniszczeniu, potrzebowały dużo mniej do uszkodzenia.
Mój, widać było, że walczył do końca. Obwody dobre przejmowały funkcje uszkodzonych (prawie niemożliwe ale da się zaprogramować).
Fakt, że ów komp kosztował tyle co dobra część wartości DD2.


Cytat:
Druga sprawa to taka że zaraz po uruchomieniu silnika, włącza sie klima ,ktora skutecznie zeżre prąd przy starcie zanim nadrobi to altek.
Cytat:


OK, ale możesz to sam spr. miernikiem, kiedy alternator zacznie doładowywanie.
Kiedy?
Kiedy silnik będzie miał stabilną temp.
Zwróć uwagę, że nie wiemy dokładnie, czy do kompa dociera wartość V płyt aku czy odczyt z elektrolitu.
Ja obstawiam, że z elektrolitu, bo za tani sam.

Zrób test na przykrycie kierownicy.
 
Lirael 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2018
Dołączyła: 13 Cze 2018
Posty: 6
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-06-13, 17:07   

Jeśli chodzi o wieszanie się komputera przy wysokich temperaturach mam ten sam problem. Po wizycie w ASO w końcu Panowie przyznali się, że ten moduł komputera ma wadę oprogramowania . Pod koniec czerwca ma być dostępna "nowa wersja".
Ponoć mnóstwo samochodów ma taki problem.


A wiesza się najczęściej jak jest pracuje wszystko na raz klima, radio, bluetooth, kamerka na zapalniczce i 140 na liczniku...
 
Powolny 


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Dołączył: 14 Maj 2018
Posty: 493
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-13, 19:15   

[quote="Lirael"


A wiesza się najczęściej jak jest pracuje wszystko na raz klima, radio, bluetooth, kamerka na zapalniczce i 140 na liczniku...[/quote]

U mnie, gdy wisiał, to tylko nawiew na 1 biegu.
Szybkość 40.
Temp ok 25 stop.
Czas stania bezpośrednio na słońcu ok 2 h.

Natomiast przykrycie kierownicy eliminowało każdorazowo zawieszanie.
Jak przeanalizowałem przykrywanie, to sam stał po 3 czy więcej dni, zatem aku był pod obciążeniem i zapewne słońce nie dało rady przeskoczyć 15V.
Za tydzień może dłużej, sam będzie 2 - 3 dni w zasięgu.
Biorąc pod uwagę wpisy, dokładnie zbadam to i owo.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne