Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Obroty silnika - Nowy Duster 1,6 SCe
Autor Wiadomość
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-05-27, 11:03   

Cytat:
Ja od początku jestem zaskoczony obrotami, bo pierwszy raz się z takim czymś spotykam

Nie jesteś na bieżąco z motoryzacją co ?
bo to co opisujesz inne marki stosują od ~10 lat
Dacia to byłą skamielina i jak widać w końcu to zmienili
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-05-27, 11:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2018-05-27, 12:16   

Podbijanie do 1100-1200 obr brzmi jak zabezpieczenie przed zgaśnięciem, stosowane aktualnie w wielu autach. Bardziej niepokoi to 1500, chyba, że ktoś mało precyzyjnie opisał swoje obserwacje.
 
pan_dziobak 


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Confort
Dołączył: 04 Maj 2018
Posty: 102
Skąd: Śląskie
Wysłany: 2018-05-27, 12:43   

Ja mam tak: odpalam zimny, obrody za raz po odpale iu ok 1800 w miare nagrzewania spadaja. Na rozgrzanym trzyma700 - 750. Moglo by byc ciut wiecej zeby bylo aksamitniej. Wrzucam bieg obroty rosna, malo mi to potrzebne ale mile, iech bedzie.

Natomiast nadal przyzwyczajam sie do podtrzymywania obrotow po zmianie biegu. Mam na mysli to ze jesli jedziemy dynamicznie i wkrecimy potwora na wyzsze obroty to silnik zamiast od razu po puszczeniu gazu odciac paliwo i obroty powinny spadac to ten podtrzymuje je nie wiem po co? Moze gdzymym zmienial biegi jak dziadek w kapeluszu to spoko ale tak? Katastrofa. Nam nadzieje ze to minie po dotarciu. Albo ze sie przyzwyczaje. To chyba jakis nowy trend wsrod samochodow, w tipo tez tak jest
 
Thomson1708 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,2 16v PB
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 161
Skąd: Gennep
Wysłany: 2018-05-27, 14:02   

Silnik w wyższych partiach obrotów jest silniejszy i dlatego podtrzymuje je jak jeździsz ostro i wysprzęglasz go. Dzieje się tak żeby sprawniej zacząć przyspieszać na następnym biegu :)
 
pan_dziobak 


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Confort
Dołączył: 04 Maj 2018
Posty: 102
Skąd: Śląskie
Wysłany: 2018-05-27, 15:59   

Thomson1708, otoz nie, powoduje to zerwanie przyczepnosci i jesli jest sucho to pisk opon po przepieciu na nastepny bieg a jesli mokro poslizg. Poza tym to nie chodzi o podtrzymywanie obrotow tylko jak sie jezdzi ostro, chocby przy 2-3 tys obrotow tez sie tak dzieje. Obroty na chwile utrzymuja sie na poziomie na ktorym byly zaraz przed wyzprzegleniem. Po chwili dopiero zaczynaja opadac. Efekt tego jest taki ze: auto robi kangura do przodu jesli zmieniam biegi normalnie, zeby nie robilo kangura musze poczekac z nastepnym biegiem az obroty spadna a wtedy zmiana biegu zajmuje wieki.

Poza tym ze silnik zyje troche swoim zyciem a sugestie plynace z pedalu przyslieszenia sa wykonywane leniwie i ze stosownym opoznieniem to nie ma z nim problemow.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-05-27, 20:54   

Cytat:
wyższym zaczynałem z zakresu budowy i eksploatacji w czasach narodzin Poloneza.

a tu cię pociesze
nadal uczą na tych samych polonezach na politechnice

Duster 1 nie miał wspomagania ruszania przez co trzeba było dawać dużo gazu przy ruszaniu , kobietom przez to często auta gasły pod górkę. Od 2011 przepustnica była już elektryczna ale zachowywała sie dalej jak ta na lince.
Już skoda z 2008 miała tą funkcje że wystarczyło wbić bieg a komputer sam podbijał obroty dzięki czemu manewry parkingowe były mocno ułatwione.
W mojej pracy dziennie potrafię przejechać się kilkoma nowymi autami i wszystkie mają taką funkcję, potem podjeżdżając w korku swoim dusterem gaśnie mi silnik bo się zapominam.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-05-27, 20:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
Thomson1708 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,2 16v PB
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 161
Skąd: Gennep
Wysłany: 2018-05-28, 06:09   

110 konny duster gubi przyczep iść gdzie moja 200konna astra nie m tego problemu 😎 no ładnie.
Wygląda na to że musisz nauczyć sie na nowo zmieniać biegi. Przede wszystkim wduszaj sprzęgło do końca i puszczaj z odpowiednim tempie. Jechałem nowym systemie 1.6 i problem ten nie istniał, autko przy ostrej jeździe zbierało się jako/tako, nie było mowy o gubieniu przyczepności na asfalcie :D
 
pan_dziobak 


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Confort
Dołączył: 04 Maj 2018
Posty: 102
Skąd: Śląskie
Wysłany: 2018-05-28, 07:27   

Thomson1708, w 230 konnym bmw tez nie mialem tego problemu, bo tam silnik po odjeciu gazu od razu spadal z obrotow, wiec biegi mozna bylo zmieniac szybko. Tutaj jak wyprzedzalem busa to az sam sie zdziwilem co to sie stalo ze kola zapiszczaly :D tak czy siak musze sie przestawic w niektorych sytuacjach do innego zachowania silnika.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-05-28, 16:18   

W dusterach I można spokojnie zmieniać biegi jak w rajdówce ale za to podjeżdżanie w korku to tragedia
coś za coś
 
Jamnik_jg 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2013
Dołączył: 01 Cze 2016
Posty: 18
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2018-06-05, 12:59   

Witam
Duster 2013 1,6 + LPG - może tutaj ktoś coś podpowie - po odpaleniu (po nocy, po dłuższym staniu) silnik dość długo trzyma podwyższone obroty, jakieś 1 200; jeżeli w ciągu dnia jeżdżę dość często to nie ma tego problemu - ktoś się z tym spotkał. Komputer pokazuje problem z przepustnicą. Jakieś porady żeby nie wymieniać przepustnicy natychmiast. Innych błędów komp nie pokazuje. Pozdrawiam.
 
Mariusz361 


Marka: Dacia
Model: Duster 2018
Silnik: 1.6sce
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 12 Mar 2018
Posty: 39
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-06-06, 20:41   

Jeżeli obroty na ciepłym podniosą się gdy auto stoi na luzie w korku ,stoi za tym zapewne klimatyzacja.Żeby silnik nie zgasł podczas załączenia sprężarki i obciążenia -podnosi obroty.
 
bbb131 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1,5DCI 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Mar 2018
Posty: 12
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2018-06-07, 16:49   

Jamnik_jg napisał/a:
Witam
Duster 2013 1,6 + LPG - może tutaj ktoś coś podpowie - po odpaleniu (po nocy, po dłuższym staniu) silnik dość długo trzyma podwyższone obroty, jakieś 1 200; jeżeli w ciągu dnia jeżdżę dość często to nie ma tego problemu - ktoś się z tym spotkał. Komputer pokazuje problem z przepustnicą. Jakieś porady żeby nie wymieniać przepustnicy natychmiast. Innych błędów komp nie pokazuje. Pozdrawiam.

Jeśli jest to silnik 1.6 16V K4M to tam często siadały uszczelnienia (oringi) przepustnicy, ewentualnie uszczelki kolektora dolotowego. Tam miałem u siebie w Megane. Na zimno uszczelki twarde i ciągnie lewe powietrze stąd wysokie obroty, jak się zagrzeje to się uszczelnia i jest ok.
 
Jamnik_jg 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2013
Dołączył: 01 Cze 2016
Posty: 18
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2018-06-12, 17:54   Obroty Dacia

Zielony Listek wielkie dzięki, przekaże swojemu mechanikowi. Pozdrawiam.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne