Podbijanie do 1100-1200 obr brzmi jak zabezpieczenie przed zgaśnięciem, stosowane aktualnie w wielu autach. Bardziej niepokoi to 1500, chyba, że ktoś mało precyzyjnie opisał swoje obserwacje.
Ja mam tak: odpalam zimny, obrody za raz po odpale iu ok 1800 w miare nagrzewania spadaja. Na rozgrzanym trzyma700 - 750. Moglo by byc ciut wiecej zeby bylo aksamitniej. Wrzucam bieg obroty rosna, malo mi to potrzebne ale mile, iech bedzie.
Natomiast nadal przyzwyczajam sie do podtrzymywania obrotow po zmianie biegu. Mam na mysli to ze jesli jedziemy dynamicznie i wkrecimy potwora na wyzsze obroty to silnik zamiast od razu po puszczeniu gazu odciac paliwo i obroty powinny spadac to ten podtrzymuje je nie wiem po co? Moze gdzymym zmienial biegi jak dziadek w kapeluszu to spoko ale tak? Katastrofa. Nam nadzieje ze to minie po dotarciu. Albo ze sie przyzwyczaje. To chyba jakis nowy trend wsrod samochodow, w tipo tez tak jest
Silnik w wyższych partiach obrotów jest silniejszy i dlatego podtrzymuje je jak jeździsz ostro i wysprzęglasz go. Dzieje się tak żeby sprawniej zacząć przyspieszać na następnym biegu :)
Thomson1708, otoz nie, powoduje to zerwanie przyczepnosci i jesli jest sucho to pisk opon po przepieciu na nastepny bieg a jesli mokro poslizg. Poza tym to nie chodzi o podtrzymywanie obrotow tylko jak sie jezdzi ostro, chocby przy 2-3 tys obrotow tez sie tak dzieje. Obroty na chwile utrzymuja sie na poziomie na ktorym byly zaraz przed wyzprzegleniem. Po chwili dopiero zaczynaja opadac. Efekt tego jest taki ze: auto robi kangura do przodu jesli zmieniam biegi normalnie, zeby nie robilo kangura musze poczekac z nastepnym biegiem az obroty spadna a wtedy zmiana biegu zajmuje wieki.
Poza tym ze silnik zyje troche swoim zyciem a sugestie plynace z pedalu przyslieszenia sa wykonywane leniwie i ze stosownym opoznieniem to nie ma z nim problemow.
wyższym zaczynałem z zakresu budowy i eksploatacji w czasach narodzin Poloneza.
a tu cię pociesze
nadal uczą na tych samych polonezach na politechnice
Duster 1 nie miał wspomagania ruszania przez co trzeba było dawać dużo gazu przy ruszaniu , kobietom przez to często auta gasły pod górkę. Od 2011 przepustnica była już elektryczna ale zachowywała sie dalej jak ta na lince.
Już skoda z 2008 miała tą funkcje że wystarczyło wbić bieg a komputer sam podbijał obroty dzięki czemu manewry parkingowe były mocno ułatwione.
W mojej pracy dziennie potrafię przejechać się kilkoma nowymi autami i wszystkie mają taką funkcję, potem podjeżdżając w korku swoim dusterem gaśnie mi silnik bo się zapominam.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-05-27, 20:56, w całości zmieniany 1 raz
110 konny duster gubi przyczep iść gdzie moja 200konna astra nie m tego problemu 😎 no ładnie.
Wygląda na to że musisz nauczyć sie na nowo zmieniać biegi. Przede wszystkim wduszaj sprzęgło do końca i puszczaj z odpowiednim tempie. Jechałem nowym systemie 1.6 i problem ten nie istniał, autko przy ostrej jeździe zbierało się jako/tako, nie było mowy o gubieniu przyczepności na asfalcie :D
Thomson1708, w 230 konnym bmw tez nie mialem tego problemu, bo tam silnik po odjeciu gazu od razu spadal z obrotow, wiec biegi mozna bylo zmieniac szybko. Tutaj jak wyprzedzalem busa to az sam sie zdziwilem co to sie stalo ze kola zapiszczaly :D tak czy siak musze sie przestawic w niektorych sytuacjach do innego zachowania silnika.
Witam
Duster 2013 1,6 + LPG - może tutaj ktoś coś podpowie - po odpaleniu (po nocy, po dłuższym staniu) silnik dość długo trzyma podwyższone obroty, jakieś 1 200; jeżeli w ciągu dnia jeżdżę dość często to nie ma tego problemu - ktoś się z tym spotkał. Komputer pokazuje problem z przepustnicą. Jakieś porady żeby nie wymieniać przepustnicy natychmiast. Innych błędów komp nie pokazuje. Pozdrawiam.
Jeżeli obroty na ciepłym podniosą się gdy auto stoi na luzie w korku ,stoi za tym zapewne klimatyzacja.Żeby silnik nie zgasł podczas załączenia sprężarki i obciążenia -podnosi obroty.
Witam
Duster 2013 1,6 + LPG - może tutaj ktoś coś podpowie - po odpaleniu (po nocy, po dłuższym staniu) silnik dość długo trzyma podwyższone obroty, jakieś 1 200; jeżeli w ciągu dnia jeżdżę dość często to nie ma tego problemu - ktoś się z tym spotkał. Komputer pokazuje problem z przepustnicą. Jakieś porady żeby nie wymieniać przepustnicy natychmiast. Innych błędów komp nie pokazuje. Pozdrawiam.
Jeśli jest to silnik 1.6 16V K4M to tam często siadały uszczelnienia (oringi) przepustnicy, ewentualnie uszczelki kolektora dolotowego. Tam miałem u siebie w Megane. Na zimno uszczelki twarde i ciągnie lewe powietrze stąd wysokie obroty, jak się zagrzeje to się uszczelnia i jest ok.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum