Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
SCe 75 a TCe 90
Autor Wiadomość
Manzarek 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: ---
Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-19, 19:25   SCe 75 a TCe 90

Dzień dobry

Chciałem poznać waszą opinie na temat silnika z Logana Sce 75. Czy nadaje się do gazu i jak wypada na tle TCe 90 S&S?
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-06-19, 21:10   

Tce 90 współpracuje z LPG dobrze. Na razie nie wiadomo jeszcze jak sce75, bo chyba nawet nikt nie montował.
 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-06-19, 21:24   

Np przełożenia są inne
130km/h
SCe 4200 obr
TCe 3200 obr
 
CzarnY 


Marka: Dacia
Model: Lodgy + Logan
Silnik: 1,6 SCe LPG + 1,0 Sce LPG
Rocznik: 2017 +2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Kwi 2017
Posty: 247
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-06-20, 10:30   

Mam zamontowany BRC w loganie z SCE75. Od 10tyś chodzi bardzo ładnie. Spalanie na poziomie 8litrów lpg - jak na miasto to bardzo akceptowalne w taxi.
_________________
3 szt => Dacia Lodgy 1,6 SCE + LPG
5 szt =>Dacia Logan 1,0 SCE + LPG
1 szt=> Dacia Logan Stepway 1,0 TCE + LPG
1 szt =>Dacia Sandero'09 1,6 MPI + LPG

Tanie muły robocze :)
 
Thomson1708 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,2 16v PB
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 161
Skąd: Gennep
Wysłany: 2018-06-20, 11:33   

Sce słabo jeździ, ma 3 cylindry, ale jest tani.
0.9 tce jakoś jeździ ale cena zabija atrakcyjność jednostki.
Jak chcesz .9 lpg to zastanów się nad corsa z 1.4 lpg fabrycznym. Można dostać nówkę za 45 tys zł.
 
CzarnY 


Marka: Dacia
Model: Lodgy + Logan
Silnik: 1,6 SCe LPG + 1,0 Sce LPG
Rocznik: 2017 +2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Kwi 2017
Posty: 247
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-06-20, 13:58   

Ja powiem tak. Do miasta jak znalazł. Na trasę średnio. A po mieście z ręką na sercu uważam, ze bardzo dobre auto - a przede wszystkim pancerne i nie do popsucia tak jak turbinki.
_________________
3 szt => Dacia Lodgy 1,6 SCE + LPG
5 szt =>Dacia Logan 1,0 SCE + LPG
1 szt=> Dacia Logan Stepway 1,0 TCE + LPG
1 szt =>Dacia Sandero'09 1,6 MPI + LPG

Tanie muły robocze :)
 
Manzarek 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: ---
Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-20, 15:33   

A coś większego niż Corsa? Gdzie widziałeś za 45 tys? Ja 5 drzwiową widzę za minimum 49.500.
 
Satyr 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 sce
Rocznik: 2018
Dołączył: 10 Cze 2018
Posty: 19
Skąd: Białystok
Wysłany: 2018-06-23, 20:25   

Zależy kto gdzie jezdzi. Do miasta silnik z turbina to chyba sredni pomysl. Obroty niskie, turbina tez musi chwile odpoczac przed wylaczeniem silnika. Trasa tak, miasto nie bo zajezdzisz.
 
spoogie 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.3L 130KM
Rocznik: 2022
Wersja: Prestige
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 82
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-06-23, 21:03   

Satyr napisał/a:
Zależy kto gdzie jezdzi. Do miasta silnik z turbina to chyba sredni pomysl. Obroty niskie, turbina tez musi chwile odpoczac przed wylaczeniem silnika. Trasa tak, miasto nie bo zajezdzisz.


Ale po co ma odpocząć jak:
1. w mieście się nie zgrzeje bo raczej obroty max do 3-4 tyś
2. ten silnik i tak ma start-stop :D

A silnik do miasta z turbiną to super pomysł bo jeździ się na momencie a nie na kręceniu silnika:
1. ciszej
2. szybciej
3. zużycie paliwa porównywalne jak wolnossące.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-06-23, 21:44   

Co kto woli. Jeżeli ktoś ma kilka tyś zł więcej na zakup auta, lubi dynamiczniej przyspieszać niech bierze 0,9TCe, w przeciwnym wypadku powinien wybrać 1.0 SCe. Co do uszkodzenia turbiny w 0,9TCe to nie słyszałem jeszcze o takim przypadku. Siostra ze szwagrem w swoim aucie mają taki silnik. Powoli dobijają pewnie do 75tyś km i jak na razie jeździ a wątpię aby pamiętali o chłodzeniu turbiny. Spalanie paliwa będzie bardzo porównywalne, różnica może być do 0,5l /100km
 
spoogie 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.3L 130KM
Rocznik: 2022
Wersja: Prestige
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 82
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-06-23, 21:49   

dudu$ napisał/a:
Co kto woli. Jeżeli ktoś ma kilka tyś zł więcej na zakup auta, lubi dynamiczniej przyspieszać niech bierze 0,9TCe, (...)


O, i tu się zgodzę, kwestia ekonomiczna ma duże znaczenie ale na pewno w dzisiejszych czasach chłodzenie turbiny po jeździe po mieście przy silniku ze start-stop uważam za "ekscentryczny masochizm"...
 
Thomson1708 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,2 16v PB
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 161
Skąd: Gennep
Wysłany: 2018-06-23, 21:56   

Jeśli chodzi o sedana to jest opel astra od 48tys, drożej od logana to pewne ;) tipo za 44tys.. 43tys za peugeot 301.
Wszystko zależy kto co chce.
Lodgy/duster/mcv ciężko będzie znaleźć sensownego konkurenta.
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2018-06-24, 13:18   

Nie lepiej porównywać auta, do innych samochodów tego segmentu i o podobnej mocy? Czy inna marka oferuje takie, a nie inne cechy przy podobnej mocy za tą cenę?

Po pierwsze trzeba się przejechać autem z tym silnikiem. Żeby porównać. Wtedy zrozumiałe może się wydawać dopłacenie do silnika.

Proszę poczytajcie lub posłuchajcie o "chłodzeniu turbiny". To jest kilkadziesiąt sekund, wystrczy jazda po parkingu.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne