Wysłany: 2018-06-08, 21:58 Stukanie w przodzie - Dacia Sandero I [2008]
Witam serdecznie wszystkich!
Kupiłem sobie początkiem tego miesiąca Dacie Sandero I z 2008r. Silnik 1,4MP benzynowy.
Zrobiłem w niej mały remont na start i myślałem, że to już koniec prac nad moją Sandrą.
Niestety coś stuka mi w przodzie nadal. Pojawia się to głównie jak dynamicznie przyśpieszam na zakręcie. Przy spokojnej jeździe nie słychać problemu.
Wymieniłem oba drążki stabilizatorów i nic. Sprężyny amortyzatorów są całe, nie mają luzów, ani żadna nie jest pęknięta. Przeguby to też raczej nie są, bo stukanie byłoby bardziej regularne i pojawiało się na zakrętach bez względu na prędkość, a przy ruszaniu nie słychać nic. Myślałem też o poduszce silnika, że gdy dynamicznie przyśpieszam to się coś buja. Jednak ta też wygląda na sprawną.
Miał ktoś coś takiego? Prosiłbym o jakieś rady, najlepiej kogoś kto też się nad tym problem główkował. Początkiem lipca mam zamiar się przeprowadzić 650km od domu rodzinnego i będę skazany na mechaników. Tutaj mogę zrobić to na miejscu za dużo mniejsze pieniądze. No i nienawidzę jak mi coś stuka w aucie, jestem uczulony na tym punkcie.
Spróbuję jutro dostarczyć jakieś zdjęcia, może wideo.
Ostatnio zmieniony przez miko300 2018-06-08, 22:24, w całości zmieniany 1 raz
Jak dodajesz gaz na zakrecie i wtedy stuka to przegub zewnetrzny (ten przy kole) wywalony.
Wtedy duze sily i naprezenia tam powstaja . Na wprost nic nie bedzie Ci stukac .
Sprawdź łączniki drążka reakcyjnego z wahaczami. Tylko, że to raczej słychać przy przejazdach po dziurach i nierównościach.
Szukasz z przodu, a może to z tyłu.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2955 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-06-10, 17:14
Jak dla mnie dwie przyczyn:
1 Poduszka silnika - zaciag reczny, jedynka, spuszczaj sprzeglo, zobacz czy stuka. Na zapalonym oprzyj sie o silnik raz z prawej raz s lewej strony i sluchaj.
2 Pprzegub wew.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 369 Skąd: KR
Wysłany: 2018-06-10, 17:45
Przeguby, to raczej przy skręcaniu w lewo stukałby prawy i odwrotnie. Na zawieszenie - coś zbyt regularnie .
Szukałbym raczej w układzie przeniesienia napędu - różnicowy?
Przydałoby się znaleźć kogoś, kto to prawidłowo to zdiagnozuje, bo wymieniać w ciemno nie ma sensu.
_________________ miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Coraz więcej słyszę opinii, że jest to półoś. Prawdopodobnie wezmę je wymienię za jakieś 2tyg i dam znać czy są jakieś rezultaty. Niestety koszt takiej zabawy to 600-700zl....
Co do przebiegu to auto w teorii ma 120tyś. W teorii bo pochodzi z Niemiec i kupione od handlarza. W bazie VIN niestety nie było żadnych zapisów. Natomiast samochód jest zadbany, nie widać po nim tego przebiegu.
Przebiegu może nie być widać jak handlarz powymienia to i owo w środku. Znane są takie zabiegi.
Tak jak mówiłem. Przyjedź na spota do Ikei w niedzielę jak będzie i oblukamy. Przyjeżdża też czasami kolega z Chorzowa scenikiem co ma warsztat. Robi chłopakom z forum scenic-a.
Koledzy pewnie mnie wyśmieją ale mnie kiedyś stukały zjechane prawie do końca klocki hamulcowe ito właśnie zwłaszcza na zakrętach ( ale to było w moim cc 700) . Posprawdzaj jeszcze dla pewności układ wydechowy i mocowanie blach zabezpieczających miskę zanim zaczniesz wydawać pieniądze.
Wróciłem z wyjazdu i chwyciłem temat ponownie. Pierwszą rzeczą, którą wymieniłem były łożyska i poduszki amortyzatorów (mc pherson). Niestety stukanie występuje nadal. W przyszłym tyg pod nóż idą przeguby. Dam znać jeżeli to będzie to. Niech następni wiedzą co może być przyczyną.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1963 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-06-23, 08:42
Podobne stukanie miałem kiedyś w CC700. Problem rozwiązałem wymieniając zwrotnicę . Zakupiłem używkę i problem zniknął. Nie wnikałem czy uszkodzona była sama zwrotnica cy łożysko, które się w niej znajdowało ( nie dawało objawów zużycia)
Problem zdiagnozowany i "naprawiony". Przyczyną była lewa półoś. Niestety teraz wstępuje wyciek oleju ze skrzyni.
Ktoś orientuje się jak fachowo nazywa się ten element.
Jest to taki blaszany element dociskający gumę do skrzyni. Na 3 śruby. Mój przepuszcza olej i straciłem wszystko.
Przyczyną stukania był lewy przegub, wymieniliśmy całą półoś na regenerowaną i problem zniknął.
Co do wycieku oleju ze skrzyni po montażu nowej części to okazało się, że blachę ze zdjęcia wyżej założyliśmy odwrotnie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum