Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 09 Maj 2018 Posty: 25 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2018-06-27, 09:37 Zakup wersji demo
Witam
Czy ktoś z Was kupował wersję demo z salonu? Mam możliwość zakupu nowego Dustera właśnie w wersji demo. W momencie sprzedaży będzie miał 3 msc i przejechane ok. 2tys. km.
Czy jest się czego obawiać? Macie jakieś opinie/doświadczenia na ten temat?
Dodam, że rabat ponad 10tys. - więc całkiem ładnie.
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 55 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1601 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2018-06-27, 11:02
Senior ma demówkę Clio 4. Jak kupował to miała 8 miesięcy i 38 kkm na liczniku. W środku super stan, z zewnątrz parę rysek to wiadomo ale to porobione było przed wydaniem auta. Na wyposażeniu to co potrzebne. Cena dobra była, jest zadowolony. Obawy? Wiadomo przecież jak się traktuje nie swoje auto 😄
Witam
Czy ktoś z Was kupował wersję demo z salonu? Mam możliwość zakupu nowego Dustera właśnie w wersji demo. W momencie sprzedaży będzie miał 3 msc i przejechane ok. 2tys. km.
Czy jest się czego obawiać? Macie jakieś opinie/doświadczenia na ten temat?
Dodam, że rabat ponad 10tys. - więc całkiem ładnie.
Ksiażka mowi ze auto przez pierwsze 3tyś należy oszczędzać. Jak było traktowane przez pierwsze 2tyś teoretycznie nie wiesz :)
Ja będąc na jeździe testowej kręciłem silnikiem żeby sprawdzić co i jak.
Jak to wpłynie na długoterminową eksploatację, nie wiadomo.
Byłem świadkiem jak w jednym z Krakowskich salonów, pracownik salonu parkował pokazowego Dustera (poprzedniej generacji) i przywalił w pokazową Meganke i Kadjara. Sprawdź auto miernikiem lakieru.
Dodatkowo nie jesteś pierwszym właścicielem pojazdu (o ile Ci to przeszkadza).
Poza tym znam osoby które kupiły demo i sobie chwalą. Ze sprzedażą nie ma problemu a i na cenę to nie wpływa.
Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Eco-G
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os. Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 282 Skąd: LU
Wysłany: 2018-06-27, 22:39
Zależy jaki rabat na takie demo dają (zwykle bardzo za mały).
Ale chyba nie warto ze względu na ciężkie warunki eksploatacyjne, wyraźnie większy spadek wartości rynkowej.
Hmmm.
Z jednej strony zalecenie, by pozwolić ułożyć się silnikowi w ciągu pierwszych 3000km.
Z drugiej samochód, który dostaje mocno po tyłku w swoich pierwszych dniach istnienia.
Miałem do tej pory tylko 1 auto, które brało olej (nieduże ilości, ale zawsze).
Niby nic strasznego, ale konieczność pamiętania o tym kiedy ostatnio zaglądałem pod maskę była jakoś dla mnie niekomfortowa.
Chociażby z tego powodu nigdy bym nie rozważył wzięcia demówki - skoro silnikowi nie pozwolono dotrzeć się w optymalnych warunkach, to ryzyko podwyższonego zużycia oleju będzie większe.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-06-27, 23:07
Nie układaniem bym się przejmował. Kwestia jest w czym innym. Żaden silnik nie powinien być męczony na zimno. A już na pewno nie silnik turbo.
A na jeździe testowej to klient wsiada, wrzuca jedynkę i... oooogień. Dwójka i... oooogień. I tak dalej i tak dalej. Bez patrzenia, że silnik zimny. Od razu dostaje 4000-5000 obrotów.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 09 Maj 2018 Posty: 25 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2018-06-28, 07:05
charger napisał/a:
Byłem świadkiem jak w jednym z Krakowskich salonów, pracownik salonu parkował pokazowego Dustera (poprzedniej generacji) i przywalił w pokazową Meganke i Kadjara. Sprawdź auto miernikiem lakieru.
Miernik lakieru akurat mam w pracy na stanie...więc nie będzie z tym problemu.
masterczerwi napisał/a:
Zależy jaki rabat na takie demo dają (zwykle bardzo za mały).
Rabat ponad 10tys. zł. Moim zdaniem całkiem sporo jak na Dacie.
--------------------------------------------------------------------------
Jeśli chodzi o "docieranie" silnika....to w instrukcji do nowych aut podobno nic takiego już nie ma, żeby je "docierać" przez pierwsze 3tys. km. Prawda to?
Jako były pracownik aso (nie daci) domówki bym w życiu nie kupił. I zastanówcie się dlaczego handlowcy którzy mają te auta bez marży też ich nie kupują.
Te auta służą zawsze na dojazdach po jakieś części = piłowanie na zimnym silniku.
Jakieś proste silniki to przeżyją ale coś bardziej nowoczesnego (turbo,bezpośredni wtrysk) trzeba omijać.
No chyba że kupujesz tylko okres gwarancji to nie ma czego się bać , problem sie zaczyna kiedy wtryski trzeba wymienić bo klienci tankowali najgorsze paliwo albo turbo gwiazda bo nikt go nie studził , tak samo sprzęgło szybciej poleci.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-06-28, 07:34, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-28, 08:35
Teść kupił roczne Sandero od salonu gdzie służyło najpierw za demo a potem za dojazdówkę dla pracowników. Absolutnie nic się z nim nie dzieje , no ale to pancerne 1.2 16V jest ...
Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002 Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Maj 2018 Posty: 236 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-06-28, 09:51
Na jeździe próbnej Dusterem pani salonu sama mnie zachęcała i wskazała drogę na najbardziej dziurawą ulicę w okolicy salonu, abym sobie sprawdził jak ładnie pracuje zawieszenie w nowym dusterze. Osobiście to bym chyba nie chciał później mieć na własność samochodu męczonego na maksymalnych dziurach od nowości i dodatkowo jak koledzy wyżej napisali katowanego na zimnym silniku.
Ja osobiście mam zasadę że zimne auto bardzo oszczędzam nie patrząc na to czy to mój czy nie mój samochód i nawet z autem testowym obchodziłem się ostrożnie (z wyjątkiem tych dziur gdzie dałem mu popalić). Ale takich testujących jak ja jest pewnie mało. Większość daje do pieca od pierwszych metrów.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-06-28, 10:19
pavulon78 napisał/a:
Ja osobiście mam zasadę że zimne auto bardzo oszczędzam nie patrząc na to czy to mój czy nie mój samochód i nawet z autem testowym obchodziłem się ostrożnie
Bardzo dobre podejście. Auto dłużej posłuży.
Cytat:
Ale takich testujących jak ja jest pewnie mało. Większość daje do pieca od pierwszych metrów.
To niestety prawda.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Ale to jak chce się kupić samochód, to co warto wybrać?
- demo z 2tys. km przelecane i wiesz, że było katowane,
- czy uzywane 1,5 roku z 20tys przebiegu - serwisowane, na gwarancji bez wiedzy o tym jak dany użytkownik je używał.
Jedno i drugie auto kupujesz używane i nie oszukujmy się nowy nie będzie, a po za tym kolega kupuje na 5 lat, więc ryzyko, ale czy warte 10 kafli?
Szukaj Dema które zostało zarejestrowane tylko w celu realizacji planów sprzedażowych. Na te auta tez można dostać niezłe zniżki a nie mają żadnego przebiegu :)
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 09 Maj 2018 Posty: 25 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2018-06-29, 08:17
Hm...czyli niby bardzo ryzykowna ta wersja demo....ale z drugiej strony mam przecież gwarancję. Jak się kupuje używane auto, to nawet jak było "serwisowane" to nie znaczy, że nie było katowane. A nawet jakby się coś stało z tą wersją demo....to za zaoszczędzone 10tys. da radę zrobić nawet remont silnika :)....i jeszcze nawet coś zostanie.
PS
Serio tak "katujecie" auta na jazdach testowych?
Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002 Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Maj 2018 Posty: 236 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-06-29, 09:20
trybikowski, Gwarancje niby masz. Ale słabe obchodzenie się z silnikiem nie da o sobie znać w okresie gwarancji tylko po kilku latach, przy przebiegu ok. 100000km. A na wybite zawieszenie gwarancja nic nie pomoże. Nikt Ci w ramach gwarancji nie naprawi zawieszenia.
Z drugiej jednak strony jeśli faktycznie opust to 10 tys. zł to faktycznie trudny wybór.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-06-29, 10:57
trybikowski napisał/a:
Serio tak "katujecie" auta na jazdach testowych?
Nie my.... Klienci. A tak na serio, to ja mam zasadę, że nie swoje traktuje co najmniej tak samo dobrze, jak swoje. Ale wiem, że niestety jestem w mniejszości.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-29, 14:30
pavulon78 napisał/a:
trybikowski A na wybite zawieszenie gwarancja nic nie pomoże. Nikt Ci w ramach gwarancji nie naprawi zawieszenia.
Jak nie jak tak. W moim wymieniano sworzeń wahacza (cały wahacz w związku z tym) na gwarancji, słyszałem też o gwarancyjnych wymianach pękniętych sprężyn czy wyciekających amortyzatorów ....
Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Mar 2016 Posty: 248 Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-06-29, 20:00
Belphegor napisał/a:
trybikowski napisał/a:
Serio tak "katujecie" auta na jazdach testowych?
Nie my.... Klienci. A tak na serio, to ja mam zasadę, że nie swoje traktuje co najmniej tak samo dobrze, jak swoje. Ale wiem, że niestety jestem w mniejszości.
Taka rola demo. Katuj do woli do odcięcia. Diura w drodze no problem - nasza ułańska fantazja :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum