DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
przeskoczenie jakby luz podczas ruszania na parking
Autor Wiadomość
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-21, 08:12   przeskoczenie jakby luz podczas ruszania na parking

Mam problem z cichym jakby przeskoczeniem na kierownicy, jakby 1 kolo było na kamieniu i nagle się z niego obsunelo, czyli lekko zarzuci

Czyli tak jakby był luz , wczoraj byłem w SKP i nie stwierdzili zadnych luzow na tulejach/ sworzniach, przegubow nie sprawdzili bo nie wiedzieli jak. Co to może być ?
Wymienialem polos z przegubami prawa bo miał prawy wewnętrzny przegub luz ale usterka w/w wtedy tez raczej wystepowala .
Przy tym "zarzuceniu" które wystepuje raczej podczas ruszania na parkingu/skrecaniu nie wystepuje raczej stuk, a jeśli już to b. cichy / delikatny.
Ciezko tez powiedzieć, czy to lewa czy prawa strona.
Aha, lewa polos i wewnętrzny przegub ma lekki luz podobnie jak przed wymiana prawy wewnętrzny - wczoraj sprawdzałem.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-08-21, 10:08   

Pewnie druga półoś już do wymiany..... ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-21, 10:19   

jak miałem padnieta prawa polos - w sumie przegub wewnętrzny - to miałem bujanie auta na boki podczas jazdy, pojedynczy stuk może przy ruszaniu
natomiast teraz jest stukniecie ale inne i co najważniejsze jakby jakiś luz był w układzie kierowniczym - na kole , przeskok jakby na kierownicy , jakby kolo się usliznelo z kamyka, takie wrazenie , wiec raczej nie przegub :roll:
druga sprawa jak miałem przegub zewn padniety, to stukalo przy skrecaniu i to raczej kilkukrotnie i raczej nie czulem na kierownicy :roll:
wiec raczej ani przegub wewn. ani zewn. ... :roll:
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-08-21, 10:36   

to może maglownica układu kierowniczego...?
albo wbrew pozorom padnięte łożyska przedniego górnego zawieszenia przy kolumnie McPhersona..? :roll:
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-21, 10:41   

maglownica na 90% nie bo na roznych katach skrecenia kół, może być to łożysko amorka, chociaż zmieniałem je z 1.5r temu wraz z wymiana amortyzatorów
a druga sprawa to kierownica wraca przy skrecie do jazdy na wprost wiec oporow nie ma no i samo skrecanie na postoju tez raczej bez oporow dodatkowych jak opony,
może być koncowka drazka kierowniczego ? bo jedna mi kiedyś się nie podobala guma na nim jakby oslonka spadla
...ale raczej w skp powinien to znalezc
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-21, 21:33   

Podokręcałem wahacz z lewej strony i skrecilem to wzmocnienie sanki / podluznica z lewej strony z nowa nakretka m8 i na razie nic dzisiaj nie stuka. :roll:
... ale widzialem z lewej dziure na gumie koncowki drazka kierowniczego wiec za jakis czas bedzie trzeba go wymienic bo sie posypie od piachu
 
bossboss 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 192
Skąd: Legnica
Wysłany: 2015-08-24, 11:32   

kilkakrotnie miałem to samo--ruszając ze skręconymi kołami miałem wrażenie że zjechałem z małego krawężnika lub kamyka a na drodze nic nie było--myślałem że tylko mi się zdawało ale wychodzi na to że to jakiś feler
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2015-08-27, 20:33   

Koledzy, a nie zostawialiście przy parkowaniu skręconych kół? Instrukcja nakazuje tego unikać ze względu na mozliwość uszkodzenia pompy serwa. Jeśli kola były skrecone to (tylko tak sobie gdybam) przy ruszanu dochodzilo do wyrównywania cisnień i dawało takie odczucie?
 
bossboss 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 192
Skąd: Legnica
Wysłany: 2015-08-28, 14:34   

ja zawsze koła zostawiam proste
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-28, 15:12   

ja też.
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2015-08-30, 21:49   

No to przypuszczenie można OKDR i pozostaje szukanie innej przyczyny. Nie miałem takiej przypadlośći i nie mam pojęcia co może być przyczyną. Dojdziecie - napiszcie co to było
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1147
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-08-31, 06:10   

A ja w robocie zostawiam auto zaparkowane "z górki" więc zawsze skręcam koła, żeby w razie czego (np jak wyskoczy bieg) auto oparło się o krawężnik, a nie wjechało w dupcię auta zaparkowanego przed moim. I nic mi się nie dzieje od tych skręconych kół.
_________________

 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2015-09-01, 18:42   

Lajkonik napisał/a:
A ja w robocie zostawiam auto zaparkowane "z górki" więc zawsze skręcam koła, żeby w razie czego (np jak wyskoczy bieg) auto oparło się o krawężnik, a nie wjechało w dupcię auta zaparkowanego przed moim. I nic mi się nie dzieje od tych skręconych kół.

A ja podawałem za instrukcją obsługi. Głębszej wiedzy w tej materii nie posiadam
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne