Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2012-04-20, 08:31
Klocki hamulcowe
Autor Wiadomość
Black Eryk 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 06'
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 541
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2008-12-13, 10:01   Wymiana klocków

Jako że wymiana klocków w ASO kosztuje około 400zł, wymieniłem je u znajomego mechanika - koszt 110zł ,


Moje pytanie:
Czy przez tą wymianę na własną rękę, mogą w ASO robić jakieś problemy?
_________________
LOGAN 1.5 DCI 8-) (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)

Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-12-13, 10:04   

Problemy to oczywiście mogą być zawsze (; ale tak naprawdę mogliby się przyczepić dopiero wtedy, gdyby się coś działo, a ta wymiana poza ASO była przeprowadzona nieprawidłowo.
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-12-13, 18:36   

Jeśli nie widać oznak, to co Ci mogą zrobić i dodam tylko tyle:
w Matizie podczas przeglądu po 110 tys. km nikt nie chciał mi uwierzyć, że szczęki hamulcowe (tył) nigdy nie były wymieniane, a na dodatek są w tak dobrym stanie. Klocki miałem wymieniane po 70 lub 80 tys. km.
w Fusionie nie wymieniałem klocków w ogóle (ponad 90 tys. km), a podczas przeglądu przy 80 tys. km mechanik stwierdził - miał pan klocki wymieniane pewnie przy 40 tys. km, a teraz spokojnie dojeździ pan do 100 tys. km (do 100 tys. km nie dojeździłem bo ... teraz mam MCV-kę).
 
Black Eryk 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 06'
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 541
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2008-12-15, 12:37   

Ja swoje zmienilem zeby czasem nie stwierdzili w ASO ze trzeba juz zmienic i mnie nie wypuszczą. Wolałem przed tym przegladem przy 60tys. - starych klockow było jeszcze tak koło 40% ... ale mam przynajmniej pewnosc ze sie nie doczepią....
_________________
LOGAN 1.5 DCI 8-) (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)

Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-12-15, 13:18   

Wymieniłem sam razem z tarczami po 60000 km. Ale mnie się akurat kończyła gwarancja

Kratylos napisał/a:
raczej trodo tu cos zrobic zle... to prosta czynosc...


Dokładnie. Nawet zrobiłem zdjęcia z myślą o umieszczeniu w kąciku zrób sam , ale chyba troszkę mi z tym zeszło.
 
Black Eryk 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 06'
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 541
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2008-12-17, 18:07   

ja juz wymieniałem klocki kumplowi w tico, ale nie mam czasu ostatnio żeby sie babrac przy aucie, a 30zł za robocizne dla mechanika to nie jest duzo...
_________________
LOGAN 1.5 DCI 8-) (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)

Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-12-17, 20:18   

Za 30 zł. to i mnie by się nie chciało ale mój pan mechanik akurat był niedomagający więc wypadło na mnie.
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2009-01-29, 12:06   KLOCKI

Orientuje sie ktos czy te klocki pasuja do LOGANA 1.6 2005 ?

http://allegro.pl/item522...a_19_21_25.html

Po czym to sie poznaje ?

No i tak sie zastanawiam czy latwo sie to wymienia... Jest gdzies jakas instrukcja.. ? :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-01-29, 13:14   

Cytat:
Jest gdzies jakas instrukcja.. ? :)

Tak.

Strony-odMR388LOGAN3-PL.png
Plik ściągnięto 1591 raz(y) 44,94 KB

 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-01-29, 20:27   Re: KLOCKI

DUCATI napisał/a:
Orientuje sie ktos czy te klocki pasuja do LOGANA 1.6 2005 ?


Tak na oko [+linikę] to wymiary są takie same, jak klocków, które mi sprzedali do MCV dci z 2007.
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-01-29, 21:01   

DUCATI napisał/a:
No i tak sie zastanawiam czy latwo sie to wymienia...

Bardzo łatwo. Dwa klucze i młotek. Młotek jak się nie trudno domyśleć słuzyć ma do wciśnięcia tłoka. Bez pukania rzecz jasna.

Po odkręceniu śrubki i odchyleniu zacisku stare klocki praktycznie same wypadną, no może troszkę im trzeba pomóc. Jest jednak pewien kłopot, nowe są zdecydowanie grubsze. Trzeba wcisnąć tłok i do tego potrzebny Ci będzie młotek. Wkłada się go poprzecznie w zacisk a wolne miejsce wypełnia czymkolwiek. Może to być klucz czy stary klocek. Teraz trzeba pociągnąć za styl tak żeby bok młotka zaczął wciskać tłok. Zrobi się troszkę luzu to znów czymś wypełnisz i znów delikatnie żeby nie pokaleczyć tłoka wciskasz go w zacisk. Przed operacją wciskania tłoka można delikatnie odsłonić gumową uszczelkę i nalać tam WD-40. Lepszy od WD jest podobny preparat firmy sonax z MoS2 (dwusiarczek molibdenu). czasem do kupienia w castoramie. Teraz szczotka druciana. Można jeszcze posmarować sworznie na których zacisk jest osadzony i sam tłok oczywiście też. Najlepiej smarem odpornym na wysokie temperatury. Ja używam Smaru z miedzią firmu Wurth.

S+W.jpg
Plik ściągnięto 534 raz(y) 38,39 KB

 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-01-30, 06:41   

Do tego dodam że zamiast młotka ja używam zacisku stolarskiego, takiego skręcanego.
łapię nim jarzmo z jednej strony a z drugiej tłoczek i wkręcając zacisk tłoczek chowa się do jarzma.

Do smarowania elementów po którym suwa się jarzmo smaruje smarem miedzianym.
_________________

 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 582
Skąd: RZ
Wysłany: 2009-01-30, 10:11   

Ja jeszcze tylko dodam: po wyjęciu klocków,zdjąć osłonkę gumową, naciskając lekko na pedał wysunąć tłoczek ok 2cm, posmarować specjalnym smarem do tłoczków/ ok. 3 zł/, nie używać WD-40 który pod wpływem temp. wysycha i powoduje zapiekanie tłoczka.Uszczelniacz gumowy w zacisku jest bardzo wrażliwy na działanie wszelkich produktów ropopochonych. Tłoczek wcisnąc w/w sposobami.
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-01-30, 14:15   

jackthenight napisał/a:
zamiast młotka ja używam zacisku stolarskiego

Młotek został wymuszony sytuacją. Po prostu do poloneza miałem taki przyrządzik i kiedy się okazało że do dacii pasowac za nic nie chce a do domu 25 km, to że tak powiem odwrotu już nie było, był za to młotek. I działał. :mrgreen:

loganik napisał/a:
posmarować specjalnym smarem do tłoczków

Jakiś szczególny? Pytam bo ten miedziany włśnie do tego jest, ale z wd-40 masz pewnie rację.
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 582
Skąd: RZ
Wysłany: 2009-01-31, 12:17   

Andrzeju, smar do tłoczków jest specjalny i kupisz go każdym sklepie motoryzacyjnym, smar miedziowy jest na bazie smaru mineralnego, a tego bardzo nie lubi uszczelniacz w zacisku. Jeśli uszczelnicz posmarujesz czymkolwiek ,,mineralnym" po chwili zrobi się gąbczasty. Jeśli masz jakiś stary, zrób próbę :-D
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-02-01, 16:37   

Z całą pewnością jest na bazie mineralnej, niemniej jednak wytrzymuje + 800 st. C na poierzchniach gładkich i +1200 st. C na gwintach.
Tak czy inaczej jak co roku po sezonie zimowym zerknę tam i mogę na próbę posmarować czymś innym. Potem zdam relację.

Jak dla mnie, CU 800 jest świetny. Do śrób mocujących koła, i tych użytych w układie wydechowym, do świec, klem etc.


loganik napisał/a:
Jeśli masz jakiś stary, zrób próbę

zrobię
Ostatnio zmieniony przez stempik 2009-02-02, 22:25, w całości zmieniany 2 razy  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-02-01, 18:41   

Chodzi np. o taki smar do tłoczków :

http://www.allegro.pl/ite...cowych_5ml.html
_________________

 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 582
Skąd: RZ
Wysłany: 2009-02-01, 19:03   

O to właśnie chodzi, smar miedziany jest b.dobry, trochę drogi, ale guma go nie lubi/chyba że jest olejoodporna/ :-|
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-02-02, 09:07   

loganik napisał/a:
chyba że jest olejoodporna

Czy na tłoczkach nie powinna być właśnie taka.

loganik napisał/a:
trochę drogi

Ja za 1000 g zapłaciłem 38 zł. Ale to było 2 lata temu niech dzis kosztuje 100 zł
100 zł. / 1000 g. = 0,1 zł / gram

proponowany na allegro

5.50 zł. / 5 g. = 1,1 zł / g.
Ostatnio zmieniony przez stempik 2009-02-02, 15:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 582
Skąd: RZ
Wysłany: 2009-02-02, 09:11   

Powinna, ale nie jest :-( szczególnie uszczelniacz w zacisku powinien taki być :!:
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2009-02-02, 09:42   

Nie powinien, bo teoretycznie olej nie ma prawa się dostać do hamulców. Smar miedziany b. dobry ale nie do tłoczków. Koledzy już pokazali jaki to ma być smar. pozdr
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2009-02-02, 12:35   

Ale jaja.. dzis trafilem na kolesia, ktory regeneruje stare klocki za 30 zl. :) Ale skoro na allegro za 25+przesylka to i tak chyba nie warto... Tak swoja droga, Black Eryk, to ten twoj znajomy z ciebie zdziera :P Pierwszy mechanik jakiego spytalem powiedzial za wymiane klockow 30 zl...
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 582
Skąd: RZ
Wysłany: 2009-02-02, 13:03   

Jureczku, teoria teorią, a praktyka sobie, Ty wiesz ile, szczególnie młodych kierowców próbuje naprawić h-ce przy pomocy właśnie oleju mineralnego?szczególnie w nastoletnich gratach.Już nieraz zdarzało mi się naprawiać takie okazy :-D
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2009-02-02, 13:22   

Zakładam ,Loganiku, że za hamulce biorą się ludzie myślący albo pytający, jeśli nie wiedzą. pozdr
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2009-02-06, 13:20   

Wzialem sie za te kloci, ale stwierdzilem na oko, ze jeszcze ponad 1/3 zostala, wiec na razie nie wymieniam. Zkaladam, ze w 2 kole jest podobnie, choc w serwisie straszyli, ze juz sa na wykonczeniu..
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne