Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2012-04-20, 08:31
Klocki hamulcowe
Autor Wiadomość
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2013-01-04, 12:40   

No a co do klocków to wymieniłem po 43 kkm - było jeszcze tak na 5kkm materiału.
A wiecie może jak okładziny z tyłu? Bo nie wiem czy powinieniem je już wozić w bagażniku na dłuższe trasy?
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-01-04, 20:35   

Hakama 4x4 napisał/a:
No a co do klocków to wymieniłem po 43 kkm - było jeszcze tak na 5kkm materiału.
A wiecie może jak okładziny z tyłu? Bo nie wiem czy powinieniem je już wozić w bagażniku na dłuższe trasy?


moge powiedziec to z autopsi z poprzednich aut ze okladziny wytrzymywaly 90-120 kkm
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2013-01-04, 21:22   

Pewnie dają coraz słabsze klocki, bo ja też wymieniałem po ok 40 tys. pozdr
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-01-05, 00:03   

120 000 km przebiegu, drugie klocki, stan klocków 11 mm (18/6). Czyli 7 mm zeszło, 5 zostało. Z 50 000 jeszcze pewnie wytrzymają.
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-05, 01:51   

Mnie stuknęło 95 tys. - wciąż na pierwszym komplecie: zostało ich 8 mm (z 6 dopuszczalnych), więc przy wiosennej zmianie kół na letnie już na pewno będę wymieniał na nowe.

Dziwne natomiast, że z oryginalnych 22 mm tarcz zostało 20 - przy minimalnych dopuszczalnych 19,8...

A ponoć teoretycznie tarcze powinny wystarczyć na dwa komplety klocków?

No ale nic to, też trzeba będzie zmienić.


Marek1603 napisał/a:
to nie są te, tylko te poniżej

Czyli te same co u mnie:

6001549803.jpeg
Plik ściągnięto 11414 raz(y) 49,2 KB

Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-01-05, 01:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
okey32 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 DCI 90kM
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 210
Skąd: Lublin okolice
Wysłany: 2013-01-05, 09:46   

Pomylili sie i założyli za dobre klocki :mrgreen:
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-01-05, 11:09   

połowa sukcesu to technika hamowania - wykorzystanie silnika, przewidywanie manewrów ma spore znaczenie. No i miejsce gdzie jeździmy. W 15 tysięcznym miasteczku hamulce zużywają się wolniej niż w 500 tysięcznym
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-01-05, 22:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
tomaszgebala 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV + Logan VAN
Silnik: 1,5 dCi + 1,6
Rocznik: 2008 + 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 371
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-01-05, 22:30   

Dar1962 napisał/a:
W 15 tysięcznym miasteczku hamulce zużywają się woniej niż w 500 tysięcznym


Otóż to, jeżdżę Dacią jako kurier w dużym mieście i u mnie klocki w obu autach wystarczają średnio na 30 000 km. Moja jazda to ciągłe hamowanie z racji króciutkich przejazdów
_________________
Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-01-06, 00:36   

tomaszgebala napisał/a:
Moja jazda to ciągłe hamowanie

Jak można gdzieś dojechać ciągle hamując? :mrgreen:
Nie dalej jak wczoraj jechałem za samochodem, w którym jadąc bez zatrzymania przez jakieś 1500 m ze 40 razy zapaliły się światła stopu. Nie dotknąłem na tym odcinku hamulca ani razu.
Dar1962 napisał/a:
W 15 tysięcznym miasteczku hamulce zużywają się wolniej niż w 500 tysięcznym

Założę się, że wcale nie koniecznie.
_________________
 
tomaszgebala 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV + Logan VAN
Silnik: 1,5 dCi + 1,6
Rocznik: 2008 + 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 371
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-01-06, 09:42   

Beckie napisał/a:
tomaszgebala napisał/a:
Moja jazda to ciągłe hamowanie

jechałem za samochodem, w którym jadąc bez zatrzymania przez jakieś 1500 m ze 40 razy zapaliły się światła stopu.


to nie byłem ja, moje odcinki przejazdów są krótsze :-)
_________________
Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-01-06, 10:13   

Beckie napisał/a:
Założę się, że wcale nie koniecznie.

jeśli przyjmiemy,że kierowca nie jest rajdowcem i nie stosuje w jeździe systemu zero - jedynkowego, to jednak tak. Brak sygnalizacji świetlnej i konieczności hamowania co kilkaset metrów, znacznie mniejszy ruch na ulicach. możliwość spokojnego dotaczania się do skrzyżowań z wykorzystaniem hamowania silnikiem (nikt z tyłu nie popędza), brak korków itd itd. to wszystko skutkuje mniejszą ilością hamowań - w rezultacie mniejszym zużyciem hamulców
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-01-06, 15:33, w całości zmieniany 3 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-06, 13:48   

Dar1962 napisał/a:
nikt z tyłu nie popędza

Trzeba ćwiczyć asertywność (;

Ad rem: też co jakiś czas spotykam takie indywidua (chyba nawet kiedyś opisywałem) - i to również na trasach (łącznie z autostradami). Rzeczywiście zadziwiające zjawisko...
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-25, 01:05   

Moze ktos sprawdzic w serwisowkach , ile ASO liczy sobie aktualnie za klocuszki do Sandero - oryginalne oraz motrio ?

klocki sandero.jpg
Plik ściągnięto 142 raz(y) 51,91 KB

Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2013-03-25, 01:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-25, 09:26   

@mekintosz: Takich rzeczy nie ma w serwisówkach, bo one są opisem metod pracy.

Cennik części podaje, że 225 zł brutto za komplet - ref. 7701210142 lub 410602192R.

Motrio - 93 zł brutto, ref. 8671016173.

Wymiana - 0,6 rbg.


Natomiast jest to stan na maj 2012 - a ceny niby niezbyt się zmieniają, ale i tak lepiej się upewnić. Najprościej wysłać mejla z VINem - i pochwalić się potem na forum aktualnymi wieściami [:
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-25, 22:34   

Dziekuje za info Laisarze. Oryginal wciaz niecheca cena. Moze sie orientujesz jaka firma produkuje dla renault klocki ? TRW czy jakas inna ? Czy ktos montował klocki boscha ? Jakie ew inne zamienniki polecacie ?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-25, 23:08   

mekintosz napisał/a:
Moze sie orientujesz jaka firma produkuje dla renault klocki ?

Nie mam pojęcia - mają je w katalogach zarówno ATE, TRW, jak i Valeo.

Mogą też być różnych producentów w zależności od typu klocka - np Twoje od TRW, a moje od ATE.

mekintosz napisał/a:
Jakie ew inne zamienniki polecacie ?

Brembo i Ferodo?
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2013-03-26, 16:31   

ile chcesz max wydać za komplet klocków?
_________________

 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-26, 19:42   

70-90 zl ? Jeszcze nie wiem czy wymagaja wymiany. Teraz mam Motrio wymienione przy 30 tys km, aktualnie mam 43 tys. Znalallem oryginalne za 180 zl ;-) tylko czy warto 2x placic wiecej za oryginalne klocki ?
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2013-03-26, 19:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 921
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2013-03-26, 20:01   

mekintosz napisał/a:
tylko czy warto 2x placic wiecej za oryginalne klocki ?

Nie warto, jeżeli tylko tańsze nie będą zużywały się znacznie szybciej. Droga hamowania jest identyczna. Zresztą nawet jeśli będą się szybciej wycierały, to wymiana klocków to chyba najmniejszy koszt serwisowania układu hamulcowego, nie licząc dolania płynu ;)
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-26, 20:12   

Moje poprzednie oryginały hamowały ostrzej, wymagały mniej sily do spowolnienia pojazdu, zas motrio by bylo skuteczniej wymagaja depniecia. Dlatego chcialbym kupic inne.

PS> Takie pasuja ? Maja specyficznie sciete boki klocka od strony plaszczyzny ciernej.

http://allegro.pl/klocki-...3065587730.html
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2013-03-26, 20:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2013-03-26, 21:47   

Zapytaj ile kosztują oryginalne klocki w tym sklepie http://www.renault-czesci.pl/DACIA(2,99,).aspx
_________________

 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-26, 22:45   

http://www.renault-czesci...x?search=klocki

czyli moga kosztowac podbnie ;-)

PS> Zamowilem u nich filtr kabinowy ;-)
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2013-03-26, 22:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 921
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2013-03-27, 00:53   

mekintosz napisał/a:
Moje poprzednie oryginały hamowały ostrzej, wymagały mniej sily do spowolnienia pojazdu, zas motrio by bylo skuteczniej wymagaja depniecia.

Bez śmiechu, to kwestia regulacji układu hamulcowego i ilości płynu w zbiorniczku :)

Po co jest ABS? Po to, żeby koła się nie blokowały. Co to znaczy, że koła się blokują? Ano to, że "siła hamowania" na styku tarcza:okładzina klocka jest o wiele wyższa, niż na styku opony i asfaltu.

Gdyby klocki w "cywilnych" samochodach miały JAKIKOLWIEK wpływ na siłę hamowania, to zamiast ABSu zamontowalibyśmy słabsze klocki :D. A tak ABS musi wymuszać poślizg między tarczą i klockiem, żeby nie dochodziło do blokowania kół. :)
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-27, 02:09   

Marmach napisał/a:

Bez śmiechu, to kwestia regulacji układu hamulcowego i ilości płynu w zbiorniczku :)
...


Chyba nie zrozumielismy sie ;-) . Po wyjechaniu samochodem od mechanika od razu zauwazylem inna charakterystyke hamowania. Dopiero jak nadepne mocniej samochod zwalnia wyraznie. Tylko na oryg klockach lekko pedal - spowalnial, ciut mocniej ( glebiej wciskajac ) proces spowalniania byl szybszy. Teraz sie przyzywczailem, jednak roznica była mocno od razu odczuwalna. Poziom płynu mam odpowiedni. Byc moze to wina innej mieszanki scieracej okladzin klocka w oryginale i motrio. Podbnie jak czasem jeden klocek piszczy a inny juz nie. Inne odczucia na pedale hamulca. Akurat działanie ABS tu nic nie ma do rzeczy. U mnie działa jak mocno, niemal awaryjnie zahamujeoraz oczywiscie na sliskiej nawierzchni. Taka samo na obu typach klockow.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2013-03-27, 02:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-03-27, 08:53   

Orginalne klocki dla Renault robi firma ATE.
Także jak chcesz kupić orginalne klocki to kup klocki firmy ATE.
W intercarsie są po 144 zł. A ja mam tam jeszcze upusty, także można je kupić jeszcze taniej.

_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2013-03-27, 09:01, w całości zmieniany 4 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne