Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2012-04-20, 08:31
Klocki hamulcowe
Autor Wiadomość
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-10, 13:52   

zmienia sie tarcza więc klocek też jest inny
_________________
Moje auto
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3695
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-02-10, 13:56   

Mam w Lodgy fabryczne ESP, więc będę musiał dobrać klocki pod kątem ESP. ;-)
Aha, jeszcze jedno: jakiej firmy byście polecili klocki pod alufelgi (niskopylące)?
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2016-02-10, 13:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-10, 13:57   

Dowiedz sie kto jest dostawcą systemu hamulcowego .
w dusterze były to 2 firmy TRW, ATE
po tym najłatwiej dobrać klocki /tarcze
_________________
Moje auto
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3695
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-02-10, 13:59   

Karenzo, dzięki za info :-D
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2016-02-10, 14:32   

Jak chcesz mieć trwalsze klocki ( i nie brudzące felg ) to ATE robi do Dacii klocki z serii ceramic - są droższe, ale podobno o tyle trwalsze że i tak się opłaca.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3695
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-02-10, 14:38   

PiotrWie napisał/a:
Jak chcesz mieć trwalsze klocki ( i nie brudzące felg ) to ATE robi do Dacii klocki z serii ceramic - są droższe, ale podobno o tyle trwalsze że i tak się opłaca.

Właśnie tak myślałem o ceramicznych klockach firmy ATE :-D
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-10, 15:39   

a czy czasem te ceramiczne klocki słabo hamują na zimno tzn. trzeba je rozgrzewać ?

jak dla mnie wyrzucanie pieniędzy , lepiej zmieniać częściej klocki niż dawać jakieś bajery
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-02-10, 15:40, w całości zmieniany 2 razy  
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-02-10, 16:53   

Te klocki mają dodatek ceramiki i dzięki czemu mniej pylą. Prawdziwą ceramika to komplet tarczę i klocki, kasa taką że wyjedziesz nowym autem z salonu.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3695
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-02-10, 18:02   

Karenzo, możesz poczytać o tych "ceramicznych" klockach hamulcowych. ;-)
Również tutaj też możesz poczytać o tym, czyli o opłacalności kupowania tych klocków.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2016-02-10, 18:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-11, 15:04   

Klocki i zaciski są dokładnie takie jak z tego zalinkowanego filmu z wymiany na poprzedniej stronie.Oryginslne są po 160 PLN w renault-czesci.pl
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 251
Skąd: SCI
Wysłany: 2016-02-11, 20:43   

Istnieją również inne firmy EBC, Ferodo, Mintex
Trzeba szukać co jest dobre.
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1133
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-02-18, 09:24   

PiotrWie napisał/a:
Jak chcesz mieć trwalsze klocki ( i nie brudzące felg ) to ATE robi do Dacii klocki z serii ceramic - są droższe, ale podobno o tyle trwalsze że i tak się opłaca.

Na stronie iParts te klocki do Dustera 1.6 16v kosztują 225zł. Ja znalazłem inne ceramiki - TRW DTEC za 152zł. Czy one są w czymkolwiek gorsze od ATE?
_________________

Ostatnio zmieniony przez Lajkonik 2016-02-22, 07:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-02-23, 19:52   

route2000 napisał/a:
Mam w Lodgy fabryczne ESP, więc będę musiał dobrać klocki pod kątem ESP. ;-)
Aha, jeszcze jedno: jakiej firmy byście polecili klocki pod alufelgi (niskopylące)?


Ja mam zamiar kupic takie: https://www.oscaro.com/je...4393388-10017-p
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-19, 17:36   

kupiłem klocki i tarcze nacinane od mikody .
o tarcze się nie martwię ale klocki za 68 zł to trochę mało
Mam nadzieje że nie będą tylko twarde

Producentem systemu hamulcowego jest TRW
ori klocki od renault w moto dynamic 110
klocki TRW 180 zł
gdzie tu sens i logika ?
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-05-19, 17:45, w całości zmieniany 2 razy  
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-05-19, 18:21   

Części na pierwszy montaż, a oryginalne w serwisie to nie zawsze to samo. Części producenta sygnowane do danego modelu to też często inną bajka.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3695
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-05-19, 21:21   

shrek napisał/a:
route2000 napisał/a:
Mam w Lodgy fabryczne ESP, więc będę musiał dobrać klocki pod kątem ESP. ;-)
Aha, jeszcze jedno: jakiej firmy byście polecili klocki pod alufelgi (niskopylące)?


Ja mam zamiar kupic takie: https://www.oscaro.com/je...4393388-10017-p

I w końcu kupiłeś ceramiczne klocki? :?:
Muszę niedługo wymienić klocki, tylko nie wiem czy zwykłe czy ceramiczne? (ciągle się zastanawiam nad wyborem). :roll:
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3671
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-19, 21:41   

ja jak zjade juz swoje to se kupie ferodo , a tarcze mam wentylowane Mikoda jak coś
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-19, 23:18   

mocno pylą te klocki od mikody ?
bo jak to to dobrze
ori klocki to mi piliły jak szalone (po myciu plamy na kostce )
z kolei brembo nie pylą prawie nic ale za to są twardsze
_________________
Moje auto
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3671
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-19, 23:28   

akurat klockow nie mam Mikody bo akurat niemieli w tej co trzeba wersji, a poczatkowo przyslali mi te wezsze o szerokosci 115mm, wiec nie czekalem zanim dosla mi te 155mm. Pieniadze zwrocili za te klocki. Kupilem koniec koncow jakies taniochy roadstar albo cos takiego z aledrogo za moze 60-70pln z przesylka, ale mimo wszystko jestem z nich zadowolony :) oczywiscie duzo na plus po wymianie na taki zestaw . No i po zmianie plynu h i odpowietrzeniu to juz wogole cymes.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-26, 09:17   

Założyłem ten zestaw . Odlew tarcz raczej słabej jakości widoczne zadziory i niedoskonałości materiału.
Klocki też nie wzbudzają zachwytu szczególnie grubością . Są takiej grubości jak 80 % brembo
Niestety brembo jest za twarde i to wyraźnie widać
Hamuje to zdecydowanie lepiej niż wygląda.
Zmiana tarcz w dustrze bajka łatwy dostęp , tylko trzeba jarzmo okręcić bo tarczy się nie wyjmie .
Potrzebna jest 18 , 13 nasadka klucz 14/15
i torx do śruby mocującej tarcze do piasty

Trzeba też mieć wiertarkę z nasadką drucianą aby wyczyścić aluminiowe ślizgi klocka
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-05-26, 09:22, w całości zmieniany 3 razy  
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1196
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2016-05-27, 10:54   

Ja niecały rok temu zmieniałem ori klocki na Brembo (ok. 120 PLN za komplet).
Co do odczuć - nie polecam ich bo w pewnym zakresie dociśnięcia pedały hamulca piszczą niemiłosiernie :(
(dokładnie to podczas delikatnego hamowania np tuż przed całkowitym zatrzymaniem auta).
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3671
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-27, 19:16   

a odpowietrzyles przod po wymianie klockow ? bo cos zdaje sie ze nie :lol:

niestety ale tu wiekszosc ma takie braki z warsztatu samochodu i brak doswiadczenia ze az oczy bola
Ostatnio zmieniony przez corrado 2016-05-27, 19:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2016-05-27, 21:52   

corrado napisał/a:
a odpowietrzyles przod po wymianie klockow ? bo cos zdaje sie ze nie

A po co? Jak się zmienia klocki, to co ma się zapowietrzyć?
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3671
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-27, 23:12   

ile klockow wymieniales ?
za mało wymieniałeś klocków kolego ...
wystarczy ze masz wzery na tloczku i zacisk ci sie zapowietrzy ...
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2016-05-27, 23:43   

corrado napisał/a:
za mało wymieniałeś klocków kolego ...
wystarczy ze masz wzery na tloczku i zacisk ci sie zapowietrzy ...

A dlaczego miałby się zapowietrzyć kiedy klocek jest zdjęty, ale już nie w trakcie normalnego hamowania? Wtedy też pracuje w tę i z powrotem...

Oczywiście w kontekście wymiany trzeba cofnąć tłoczek bardziej, niż w zakresie, w którym pracował przez ostatnie n-miesięcy (z uwagi na zużycie), ale z zasady nie musi to przecież skutkować jakimś problemem. No a już nie bardzo wiem, jaki związek miałoby mieć zapowietrzenie z piszczeniem.

Jedyne problemy, jakie do tej pory miałem z hamulcami w Daczy, to piszczenie tłoczków w bębnach, czyszczenie pomaga na krótko, więc mam to w zadku ;-)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne