Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2012-04-20, 08:31
Klocki hamulcowe
Autor Wiadomość
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-28, 00:03   

a czy plyn hamulcowy z woda czy z gazem w ukladzie jest tak samo scisliwy jak plyn hamulcowy bez powietrza lub wody w układzie ktora obniza temperature wrzenia ? Czy w tłoczku jest niska temperatura ?
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-05-28, 00:35   

corrado napisał/a:
ile klockow wymieniales ?
za mało wymieniałeś klocków kolego ...
wystarczy ze masz wzery na tloczku i zacisk ci sie zapowietrzy ...

A kolega jak mantrę powtarza swoje o odpowietrzaniu bo się samo zapowietrza. te samochody dzisaj takie gówniane robią............
Przy małych wzerach nie zapowietrzysz, przy dużych będziesz miał pierw wyciek płynu, a nie powietrze w układzie.
http://forum.daciaklub.pl...1a2f09aed13ed16
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-05-28, 05:38   

route2000 napisał/a:
shrek napisał/a:
route2000 napisał/a:
Mam w Lodgy fabryczne ESP, więc będę musiał dobrać klocki pod kątem ESP. ;-)
Aha, jeszcze jedno: jakiej firmy byście polecili klocki pod alufelgi (niskopylące)?


Ja mam zamiar kupic takie: https://www.oscaro.com/je...4393388-10017-p

I w końcu kupiłeś ceramiczne klocki? :?:
Muszę niedługo wymienić klocki, tylko nie wiem czy zwykłe czy ceramiczne? (ciągle się zastanawiam nad wyborem). :roll:


Tak kupilem ale jeszcze nie zalozone, bo jakos wydawalo mi sie , ze nie mam juz klockow,sciaglem kolo i tu niespodzianka- mam jeszcze pol.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2016-05-28, 05:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marcinbzyk 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Mar 2016
Posty: 140
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-28, 09:41   

Dajcie sobie spokój. To nie miejsce na osobiste przepychanki, tylko temat o hamulcach. Załóżcie sobie temat do kłótni i tam dyskutujcie. Tu rozmawiamy o fachowych sprawach.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-05-28, 10:42   

Tak jak piszesz to temat o hamulcach, czyli najważniejszej rzeczy w samochodzie odpowiedzialnej za bezpieczeństwo czynne. Dlatego trzeba oddzielać ziarno od plew, bo jeszcze ktoś w to uwierzy. Do dziś nie doczekałem się wyjaśnień od kolegi magistra inżyniera jak to możliwe, że układ się zapowietrza przy ciśnieniu w nim panującym. A dostaje tylko stek bzdur i chłopskiego rozumu. A ponieważ to forum czytają inni użytkownicy to jeszcze w to uwierzą i będą dalej powtarzać usłyszane tu bzdury. A co gorsze będą wozić ze sobą klucz do odpowietrzenia i co kilka kilometrów odpowietrzać układ, bo przeciąż się zapowietrza a dzięki temu znowu będą mieli hamulce, bo
corrado napisał/a:
a odpowietrzyles przod po wymianie klockow ? bo cos zdaje sie ze nie :lol: niestety ale tu wiekszosc ma takie braki z warsztatu samochodu i brak doswiadczenia ze az oczy bola

corrado napisał/a:
ile klockow wymieniales ?
za mało wymieniałeś klocków kolego ...
wystarczy ze masz wzery na tloczku i zacisk ci sie zapowietrzy ...

corrado napisał/a:
wiesz ze plyn ma wlasnosci higroskopijne a odpowietrznik w jarzmie tez jest roznie skrecony i zawsze popusci troche powietrza / wody ? nie wystarczy spojrzec na poziom plynu hamulcowego w zbiorniczku

corrado napisał/a:
Przewód hamulcowy jest też łączony przed odcinek gumowy który idzie do jarzma i tam też mogę być mikro nieszczelności , nie mówiąc o innych miejscach.

Staram się nie afiszować swoim wykształceniem, bo na studiach oprócz wiedzy specjalistycznej w zasadzie nic nowego nie dostałem. Dokładnie to samo tylko troskę rozszerzone o poszczególne wybrane zagadnienia. Przez ten czas jakoś wzory matematyczne czy chemiczne oraz prawa fizyki zmianie nie uległy. A na chłopski rozum naprawdę jestem cięty. Czym ja daje wyraz szacunku dla nauczycieli ze szkoły podstawowej, którzy mi ta wiedzę przekazali. Czasem się potknę, ale to na wiedzy specjalistycznej czy bardziej rozwiązaniach konstrukcyjnych, bo nie zawsze jestem w stanie spamiętać wszystkiego z danego samochodu czy maszyny. A taki sam z wyglądu czujnik potrafi mieć inne przeznaczenie w różnych samochodach.
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-05-28, 10:51   

W starym "porszonezie" jak postał nie jeżdżony dłużej niż kilka dni, to zapiekały się tłoczki. Procedura ich luzowania obejmowała między innymi zdjęcie klocków i cofnięcie tłoczka. W szczytowej formie zajmowało mi to mniej niż 10 min na koło. Nigdy nie odpowietrzałem przy tym, i nigdy mi się nie zapowietrzyły przy cofaniu tłoczka, pomimo ewidentnych wżerów. Od czasu do czasu też wymieniałem tłoczek i wtedy trzeba było oczywiście od odpowietrzyć.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-28, 11:05   

:lol:
no i z czym masz problem misiu ? powietrze nie scisliwe ? plyn nie jest higroskopijny ? woda nie ma nizszej temperatury wrzenia niz plyn hamulcowy ? zastanow sie czemu jest tam plyn hamulcowy a nie woda mineralna a na korku plynu wyrownawczego jest ostrzezenie przy odkrecaniu .
tak ci trudno odpowietrzyc jak jest potrzeba ? toz jako taki znawca tematu aut to chyba nie problem ? to jeden klucz szesciokatny 5mm i nie trzeba do tego sprzetu zadnego oprocz tego klucza i 20cm przewodu przezroczystego
 
Marcinbzyk 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Mar 2016
Posty: 140
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-28, 14:36   

kali napisał/a:
Tak jak piszesz to temat o hamulcach, czyli najważniejszej rzeczy w samochodzie odpowiedzialnej za bezpieczeństwo czynne.


Swoją drogą odpowietrzenie jeszcze nikomu nie zaszkodziło, co nie?
Ja wielokrotnie zmieniałem klocki i również nie odpowietrzałem bo układ był szczelny.
Raczej należy wymieniać płyn co kilka lat bo pochłania wodę i robi się bardziej ściśliwy.
Też uważam, że hamulce są bardzo ważne, co więcej tuningowcy notorycznie robią błąd zaczynają od zwiększania mocy nie myśląc o wyhamowaniu tak tuningowanych samochodów., ale to już nie na temat.
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 921
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2016-05-28, 16:34   

Proponuję, żeby energię poświęcaną na gównoburze przeznaczyć następnym razem na zrobienie obrazkowego samouczka pt "jak odpowietrzyć układ hamulcowy", "jak wymienić płyn hamulcowy" itd.

Będziemy wszyscy wiedzieć jak to zrobić i każdy wedle własnego widzimisię i uznania wybierze sobie pakiet czynności serwisowych :-P . Ja na ten przykład nie widzę potrzeby odpowietrzania w moim samochodzie, ale to nie znaczy, że nie chciałbym wiedzieć jak to zrobić na wszelki wypadek, natomiast zupełnie nie chcę wiedzieć kto ma jakie wykształcenie i ile ma ono cm :-)
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-05-29, 23:24   

Marmach napisał/a:

natomiast zupełnie nie chcę wiedzieć kto ma jakie wykształcenie i ile ma ono cm :-)

Mnie też ale to nie ja miałem w podpisie mag inż. Chociaż po stylu zaczepek
corrado napisał/a:
no i z czym masz problem misiu

corrado napisał/a:
Misiu kolorowy

Zastanawiam się czy to tylko był podpis na popis.
Obalenie tych teorii wymaga tylko podstawowych praw fizyki.
Według Corrado hamulce się same z siebie bez niczego zapowietrzają, a płyn nie ucieka. Po wymianie klocków nie będziesz miał hamulców bez ich odpowietrzenia. Na zadawane pytania tworzy jakieś niesamowite teorie łamiące podstawowe prawa fizyki
corrado napisał/a:
plyn nie jest higroskopijny

A jaki to ma wpływ według twoich teorii na zapowietrzanie się hamulców?
Nie wspomnę o tym że na to pytanie to już odpowiedziałem we wskazanym linku
corrado napisał/a:
woda nie ma nizszej temperatury wrzenia niz plyn hamulcowy ? zastanow

A jaki to ma wpływ według twoich teorii na zapowietrzanie się hamulców?
Nie wspomnę o tym że na to pytanie to już odpowiedziałem we wskazanym linku
corrado napisał/a:
zastanow sie czemu jest tam plyn hamulcowy a nie woda mineralna a na korku plynu wyrownawczego jest ostrzezenie przy odkrecaniu

A jaki to ma wpływ według twoich teorii na zapowietrzanie się hamulców?
Nie wspomnę o tym że na to pytanie to już odpowiedziałem we wskazanym linku
No to pokaż to ostrzeżenie z korka z informacją że się zapowietrza. Bo na korku jest zupełnie inna informacja.
kali napisał/a:
Higroskopijność powoduje tylko to, że zmniejsza się z biegiem czasu i ilości przyjętej wody do płynu temperatura jego wrzenia wrzenia. A wnika przez odpowietrzenie zbiornika płynu które musi tam być. Więc w mocno niekorzystnych warunkach płyn się zagotuje i powstanie bąbel pary. Co zmniejszy skuteczność hamowania. Ale gdyby nie to, że mamy, że w PL mamy zimę i mrozy to przeciętny kierowca jeżdżący po mieście do pracy mógłby zalać tam wodę i różnicy by nie odczuł.


corrado napisał/a:
Higroskopijność to zdolność pochłaniania cieczy , podobnie jak sól, glikol w płynie hamulcowym pochłania wodę parę , a to, że woda ma mniejszą temperaturę wrzenia zmniejsza skuteczność hamulców takiego płynu.

Zalej latem układ wodą i jedź na SKP skuteczność będzie taka sama. Gwarantuje ci.
Z jednym się tylko zgadze na pewno to nie zaszkodzi. Ale też jak znasz historię samochodu w niczym nie pomoże a już na pewno.
corrado napisał/a:
wymienić plyn i odpowietrzyć, zmiana na wielki plus , leciutko nozka na hamulec i twarz prawie na szybie.

O innych bzdurach nie wspomnę.
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1127
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-05-30, 06:10   

shrek napisał/a:
Tak kupilem ale jeszcze nie zalozone, bo jakos wydawalo mi sie , ze nie mam juz klockow,sciaglem kolo i tu niespodzianka- mam jeszcze pol.

Mnie też czeka wymiana klocków i przez Ciebie nie mam relacji po wymianie na ceramiki. :mrgreen:
A tak serio - zastanawiam się nad inwestycją w ceramiki, tylko boję się niespodziewanych efektów, choćby takich jak mają koledzy po założeniu Brembo. Czy ktoś może coś powiedzieć o sprawowaniu się klocków ceramicznych w Drakulach?
_________________

 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-05-30, 07:17   

No właśnie, kto w końcu ma założone klocki ceramiczne??
Czekam na relacje i opinię nt. klocków ceramicznych: czy warto je zakładać?
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-05-30, 09:15   

Zakładałem klijentowy w styczniu. Jak na z relacji to mniej pyli i łatwiej alusy domyć.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-05-30, 10:12   

kali napisał/a:
Zakładałem klijentowy w styczniu. Jak na z relacji to mniej pyli i łatwiej alusy domyć.

Właśnie o to mi chodziło, tylko jeszcze jak ze skutecznością hamowania? Czy czasem nie piszczą?
Czy tarcze też trzeba wymieniać na ceramiczne czy wystarczą te fabryczne jeśli jeszcze nadają?
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-05-30, 11:07   

Założone na sportowe Brembo, autko to Focus ST.
Caramicznych tarcz do Daciek to nie zobaczysz. :lol:
Siła hamowania podobna nic sie nie zmieniło.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-30, 11:14   

z kolei mikody są miękkie i pylą jak szalone
ale za to lepiej hamują przy cenie 60 zł mogę się zetrzeć nawet po 10 tyś
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-05-30, 11:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-30, 11:21   

w serwisówce jest wzmianka o odpowietrzaniu hamulców ale to ze względu na odłączanie zacisku od układu , nikt normalny tego nie robi
_________________
Moje auto
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1127
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-05-30, 11:44   

route2000 napisał/a:
Czy tarcze też trzeba wymieniać na ceramiczne czy wystarczą te fabryczne jeśli jeszcze nadają?

Bez przesady! :mrgreen:
Widzę nawet w sprzedaży zestawy nowych, stalowych tarcz i klocków ceramicznych, wszystko marki TRW.
_________________

 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 251
Skąd: SCI
Wysłany: 2016-05-31, 19:25   

corrado napisał/a:
a odpowietrzyles przod po wymianie klockow ? bo cos zdaje sie ze nie :lol:

niestety ale tu wiekszosc ma takie braki z warsztatu samochodu i brak doswiadczenia ze az oczy bola

Bravo GURU!!!!!!!!!!
Jesteś "mistsz" ale głupoty wg mnie
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-06-09, 10:19   

Dla niezdecydowanych polecam ciekawy i krótki artykuł o klockach hamulcowych. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-06-09, 10:36   

Jak to na WP coś tam gdzieś tam nic konkretnego i do niczego to w zasadzie nie służy. No może oprucz zapchania strony.
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1127
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-06-09, 12:11   

Ale mnie przekonuje do zakupu ceramików.
_________________

 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-06-09, 12:51   

Właśnie, że ceramiki nie są takie straszne, jednak cena jest wyższa niż u innych klocków.
Jednak wezmę ceramiki ze względu na moje alusy. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1127
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-06-09, 13:22   

Co kupujesz? Ja chyba wezmę TRW DTEC.
_________________

 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-06-09, 13:28   

Są klocki ceramiczne ATE CERAMIC, ale też rozejrzę za innymi markami. Niewykluczone, że również zainteresuję się firmą TRW.
Wysłałem na PW do Iparts-a zapytanie o klocki ceramiczne. Czekam na odpowiedź. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne