Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2012-04-20, 08:31
Klocki hamulcowe
Autor Wiadomość
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1127
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-06-10, 06:18   

TRW są znacznie tańsze. Nie znalazłem informacji, czy to oznacza również niższą jakość. Być może w ATE płaci się więcej za samą markę.
_________________

 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-06-10, 07:18   

Wiecie co, ktoś mi mówił, że wymiana klocków ze zwykłych na ceramiczne do fabrycznych tarcz może skutkować szybszym zużyciem czy zniszczeniem samych tarcz hamulcowych, a w artykule na WP (wcześniej podałem link) nic o tym nie wspominają (napisane jest tam, że można montować bez problemu). :-/
W związku z tym przy wymianie klocków na ceramiczne zalecają również wymianę tarcz na tarcze ceramiczne. :shock:
Sam już jestem ogłupiały, nie wiem kogo mam słuchać.... :?:
Czy ktoś miał jakieś doświadczenie z tym?
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2016-06-10, 07:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1127
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-06-10, 08:58   

Już o tym pisałem, że są w sprzedaży zestawy - stalowe tarcze i klocki ceramiczne. Gdyby klocki ceramiczne wymagały tarcz ceramicznych, to producent nie wystawiałby ofert na takie zestawy ze zwykłymi tarczami.
Boję się jedynie, czy takie klocki nie okażą się np za twarde to fabrycznych tarcz.
_________________

 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-06-10, 09:49   

Lajkonik napisał/a:
Boję się jedynie, czy takie klocki nie okażą się np za twarde to fabrycznych tarcz.

Właśnie o to mi chodzi, czy nie zetrą za szybko.. :->
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-06-10, 15:07   

route2000 napisał/a:
Wiecie co, ktoś mi mówił, że wymiana klocków ze zwykłych na ceramiczne do fabrycznych tarcz może skutkować szybszym zużyciem czy zniszczeniem samych tarcz hamulcowych, a w artykule na WP (wcześniej podałem link) nic o tym nie wspominają (napisane jest tam, że można montować bez problemu). :-/
W związku z tym przy wymianie klocków na ceramiczne zalecają również wymianę tarcz na tarcze ceramiczne. :shock:
Sam już jestem ogłupiały, nie wiem kogo mam słuchać.... :?:
Czy ktoś miał jakieś doświadczenie z tym?

Wskaż mi w ofercie jakiego kolwiek producenta ceramicznych tarcz do jakiej kolwiek seryjnej Daci. Przecież te klocki ceramiczne to w zasadzie chwyt marketingowy. W tym artykule masz to nawet napisane, tylko trzeba czytać że zrozumieniem. Poczytaj o prawdziwych ceramiczno węglowych układach hamulcowych.
Do jazdy po mieście do pracy to marnie się nadają. Koszty ogromne,zużywają się raczej szybko i podwyższają zużycie paliwa.
Ostatnio zmieniony przez kali 2016-06-10, 15:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1127
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-06-13, 06:46   

kali napisał/a:
Koszty ogromne,zużywają się raczej szybko i podwyższają zużycie paliwa.

Skąd taka informacja? Bo ja już w kilku miejscach przeczytałem, że właśnie wolniej się zużywają. A koszty też nie takie straszne, jak komplet TRW można kupić za 160zł. I dlaczego mają wpływ na większe zużycie paliwa?
_________________

 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-06-13, 08:19   

Lajkonik, Przeczytaj co napisałem wyżej.
Zacytuję.......
Poczytaj o prawdziwych ceramiczno węglowych układach hamulcowych.
Do jazdy po mieście do pracy to marnie się nadają. Koszty ogromne,zużywają się raczej szybko i podwyższają zużycie paliwa.

Pokaż mi TRW Do Mercedesa SLR Czy AMG za te pieniądze. I to zwykłe o prawdziwych ceramikach nie wspomnę. :lol:
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-06-13, 08:27   

Taki jeden z artykułów zaczerpniętych z internetu o ceramiczno węglowych układach hamulcowych ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-06-13, 09:50   

kali napisał/a:
Koszty ogromne,zużywają się raczej szybko i podwyższają zużycie paliwa.


W jaki istotny sposób taki zestaw hamulcowy podwyższa zużycie paliwa? Bo co do tego że jest do typowego używania auta bez sensu to się zgadzam.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1127
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-06-13, 11:18   

route2000 napisał/a:
Taki jeden z artykułów zaczerpniętych z internetu o ceramiczno węglowych układach hamulcowych ;-)

No właśnie. I nadal czytam, że (cytuję) "...Ich wytrzymałość sprawia, że są w stanie służyć przez cały „cykl życia” pojazdu. Przykładowo, w Audi RS6 C6 producent obliczył ich żywotność na 300 tys. km!...". Skąd więc stwierdzenie, że
kali napisał/a:
...zużywają się raczej szybko...


Poza tym nie interesują mnie profesjonalne, ceramiczne układy hamulcowe, tylko same ceramiczne klocki, produkowane do Dacia Duster i nie kosztujące połowy jego wartości.
Nie bronię tych klocków przed krytyką, a jedynie chciałbym uzyskać racjonalną opinię na ich temat. Przyznaję, że w artykule znalezionym przez route2000 jest coś, co mnie zniechęca do tych klocków:
"...Ponadto, w wielu raportach z jazd autami wyposażonymi we wczesne rozwiązania testujący narzekali na słabe wyczucie pedału hamulca i utrudnione dozowanie siły hamowania. W rezultacie, w początkowej fazie siła hamowania była niewystarczająca, zaś po nieco mocniejszym naciśnięciu pedału pojazd zatrzymywał się bardzo gwałtownie. W skrajnych przypadkach mogło to nawet doprowadzić do kolizji..." Tylko znowu kwestia: czy same klocki ceramiczne ze stalowymi tarczami też dają taki efekt?
_________________

 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-06-13, 12:13   

Jednak chyba kupię zwykłe klocki, które wytrzymają następne 50 tys.km i kosztują "małe pieniądze".
Ponadto poprzednie klocki "wyżłobiły" rowki w tarczach hamulcowych to następne nowe klocki same dopasują do obecnej tarczy (klocki zwykłe są miększe od ceramicznych).
Jak potem będzie taki wyrok, że tarcze będą już się nadawały do wymiany to wtedy kupię nowe tarcze i klocki hamulcowe CERAMICZNE. Chyba tak będzie najlepiej. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-06-13, 13:15   

damiaszek napisał/a:
W jaki istotny sposób taki zestaw hamulcowy podwyższa zużycie paliwa?

Czytałeś ten artykuł? Nie zastanowiło cię w jaki sposób poradzili sobie z dozowaniem siły hamowania?
Lajkonik napisał/a:
route2000 napisał/a:
Taki jeden z artykułów zaczerpniętych z internetu o ceramiczno węglowych układach hamulcowych ;-)

No właśnie. I nadal czytam, że (cytuję) "...Ich wytrzymałość sprawia, że są w stanie służyć przez cały „cykl życia” pojazdu. Przykładowo, w Audi RS6 C6 producent obliczył ich żywotność na 300 tys. km!...". Skąd więc stwierdzenie, że
kali napisał/a:
...zużywają się raczej szybko...

Wiesz na początku producenci stwierdzili że palniki ksenonowe starczą do końca życia auta i nie bedzi potrzeby ich wymiany rzeczywistość okazała się inna. Posiadacze pierwszych niewymiennych palników słono płacili po gwarancji za całe lampy w ASO. To samo z tymi hamulcami często po 100tyś te tarcze miały już spore wżery a zdarzało się ze i ubytki z wyrwanym niezłym kawałkiem tarczy. Powiem ci jak ktoś nie szaleje to w takich silnych autach ze zwykłymi tarczami zmieniam 2-3x klocki a potem tarczę Przy czym klocki starczają na około 100tyś. Z prawdziwymi ceramicznymi tarczami miałem doczynienia w 3 autkach klientów i wież mi słodko nie było a za komplet tarcz przednich w tamtych czasach mógłbym wyjechać 2 Dusterami z salony. Dzisiaj są dostępne zamiennik, ale i tak jedna ceramiczna tarcza do Porsch 911GT to 10tyś zł. Więc z cena nie trafiłeś.
Lajkonik napisał/a:
Poza tym nie interesują mnie profesjonalne, ceramiczne układy hamulcowe, tylko same ceramiczne klocki, produkowane do Dacia Duster i nie kosztujące połowy jego wartości.
Nie bronię tych klocków przed krytyką, a jedynie chciałbym uzyskać racjonalną opinię na ich temat. Przyznaję, że w artykule znalezionym przez route2000 jest coś, co mnie zniechęca do tych klocków:
"...Ponadto, w wielu raportach z jazd autami wyposażonymi we wczesne rozwiązania testujący narzekali na słabe wyczucie pedału hamulca i utrudnione dozowanie siły hamowania. W rezultacie, w początkowej fazie siła hamowania była niewystarczająca, zaś po nieco mocniejszym naciśnięciu pedału pojazd zatrzymywał się bardzo gwałtownie. W skrajnych przypadkach mogło to nawet doprowadzić do kolizji..." Tylko znowu kwestia: czy same klocki ceramiczne ze stalowymi tarczami też dają taki efekt?

Już wam pisałem że tak naprawdę to chwyt marketingowy te klocki mają po prostu dodatek ceramiki jako spoiwo to nie są prawdziwe ceramiczno węglowe tarcze i klocki. Więc same klocki pseudo ceramiczne jak dla mnie, a dla was którzy łyknęli marketingową papkę ceramiczne. Takich efektów nie dadzą.
Prawdziwe opisane w tym artykule ceramiczne hamulce mają sporą skuteczność, ale tylko jak są ciepłe stąd ten opis „testujący narzekali na słabe wyczucie pedału hamulca i utrudnione dozowanie siły hamowania. W rezultacie, w początkowej fazie siła hamowania była niewystarczająca, zaś po nieco mocniejszym naciśnięciu pedału pojazd zatrzymywał się bardzo gwałtownie” Zimne hamulce mają bardzo małą skuteczność, więc jak naciskał pedał to efektów nie było naciskając mocniej rozgrzewał je i chwilę później uzyskiwały swoją nominalną bardzo wysoką skuteczność. Co więcej wraz ze wzrostem temperatury te hamulce w odróżnieniu od konwencjonalnych nie tracą na skuteczności wręcz ją zyskują. Jak sobie poradzili producenci samochodów z dozowaniem siły bardzo prosto, sztucznie rozgrzewają klocki i tarcze. Podczas leniwej miejskiej jazdy prawie cały czas klocki są lekko dociskane do tarczy. Dzięki tarciu utrzymują swoją temperaturę tym samy wysoką skuteczność. Tym samym podnoszą zużycie tarcz i klocków jak również paliwa.
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-06-13, 18:31   

kali napisał/a:
damiaszek napisał/a:
W jaki istotny sposób taki zestaw hamulcowy podwyższa zużycie paliwa?

Czytałeś ten artykuł? Nie zastanowiło cię w jaki sposób poradzili sobie z dozowaniem siły hamowania?


Czytałem. Zwiększone zużycie to nie wina tarcz i klocków, tylko tej implementacji systemu utrzymania temp. . Ale to jest sposób dla "szpanerów" którym takie hamulce w sumie nie są potrzebne. W autach w których są rzeczywiście używane (sport) to problem raczej jest odwrotny.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
Gasnik 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Wersja: Confort
Dołączył: 25 Maj 2012
Posty: 257
Skąd: PL
Wysłany: 2016-07-04, 15:32   

Miał już ktoś klocki firmy Breck? (To co Hołowczyc reklamuje). Muszę wymienić, i akurat takie mają za akceptowalną cenę do Pickupa. Warto brać, czy szukać czegoś innego?
_________________

 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-07-04, 17:37   

jak wiadomo, dobry towar reklamy nie potrzebuje :-P warto porównać cenę tychże z cenami popularnych i uznawanych za solidne (TRW, Bosch, Brembo,Ferodo,ATE, Textar itp) Jeśli nie ma wielkiej różnicy, ja wybrałbym raczej coś sprawdzonego
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-07-04, 17:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
Gasnik 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Wersja: Confort
Dołączył: 25 Maj 2012
Posty: 257
Skąd: PL
Wysłany: 2016-07-04, 18:38   

Wiem, ale akurat te mam na miejscu, a muszę szybko wymienić, bo czekam już z tym za długo.
_________________

 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-08-04, 13:32   

Już jestem po wymianie klocków hamulcowych. ;-)
Miałem jeden problem, bo zakupiłem niewłaściwe klocki, bo były za duże (TRW GDB1789DTE). :shock: ( https://hamulcesklep.pl/o/GDB1789DTE )
Przy doborze klocków kierowałem się na pojazdy z ESP (mam je w Lodgy).
W trakcie wymiany okazało się, że pasują tylko klocki mniejsze takie jak do pojazdów BEZ ESP (TRW GDB3332DTE).
Przy okazji musiałem wymienić tarcze, bo okazało się, że już miały grubość poniżej minimum (przejechałem już ok. 55 tys. km w większości po mieście).
Mam już zainstalowane nowe tarcze TRW DF6186 czyli dla pojazdów z ESP ( https://hamulcesklep.pl/o/DF6186 )

Wcześniej czytałem te posty od początku o tarczach i klockach hamulcowych w innym dziale. Nie wiem, czy to jest normalne, że mam system ESP, a klocki są "małe"?
Teoretycznie klocki powinny być większe w systemie ESP niż klocki bez systemu ESP.
Nie wiem, czy fabryka zrobiła mi w bambuko instalując mniejsze klocki czyli mniejsze zaciski hamulcowe? :roll:
Jak w końcu ma być docelowo? Jak u innych Lodgowców z ESP jest?
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-08-04, 22:29   

W twoim roczniku każdy nowy pojazd ma ESP. A katalog jakiego sklepu? Może błędy się wkradły.
 
Gasnik 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Wersja: Confort
Dołączył: 25 Maj 2012
Posty: 257
Skąd: PL
Wysłany: 2016-08-05, 13:29   

route2000 napisał/a:
Miałem jeden problem, bo zakupiłem niewłaściwe klocki, bo były za duże (TRW GDB1789DTE). :shock:


Dlatego ja przed zakupem odkręciłem koło, i sprawdziłem jakie mam, bo w katalogu wyskakują trzy różne rodzaje.

Wymieniłem na te Brecki, i są OK, tylko trochę jeszcze piszczą (czasami).

Tak wyglądały stare, 4-letnie klocki:
_________________

Ostatnio zmieniony przez Gasnik 2016-08-05, 13:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-08-06, 16:13   

U mnie dotarły się dobrze te mikody ponacinane
Zestaw hamuje mega , jest tylko bardzo głośny pili jak szalony i klocki topnieją w oczach ale hebel się bardzo poprawił .
_________________
Moje auto
 
WOJCIESZKO 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V + lpg
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 02 Lip 2011
Posty: 15
Skąd: Ruda ŚLASKA
Wysłany: 2016-08-12, 18:54   Jakie tarcze i klocki

Panowie i Panie.
Jakie brać klocki ( MOTRIO czy oryginały ) do Daci Duster 1.6 16v 2x4 rok 2011 ( bez ESP) z ABS.
Dzięki za odpowiedź.
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2016-08-12, 19:16   

Gasnik napisał/a:
Miał już ktoś klocki firmy Breck? (To co Hołowczyc reklamuje). Muszę wymienić, i akurat takie mają za akceptowalną cenę do Pickupa. Warto brać, czy szukać czegoś innego?


Miałem. Strasznie twarde i słabo hamują - dla mnie bez rewelacji. Ze swojej strony mogę polecić klocki Denckermann'a - jedne z tańszych na rynku, nie pylą, 30% mniej żywotne niż TRW, za to nie piszczą jak TRW.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-08-12, 21:17   

takie pisanie że klocki trw czy ate są dobre/złe to zwykła głupota
tarcza i klocek koniecznie od tego samego producenta
klocki mają różną twardość więc twardy klocek przy słabej tarczy może doprowadzić do dużego spadku siły hamowania

dla zainteresowanych
https://www.youtube.com/watch?v=0GQc94yk31Y


Jak nie wiesz co kupić to kup oryginały .
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-08-12, 21:22, w całości zmieniany 2 razy  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-08-12, 21:58   

Czy wam po zmianie klocków i ew. tarcz hamulcowych piszczą?
Mam założone nowe TRW i czasami piszczą. A jak u was jest?
Czytałem na forach nt. piszczenia hamulców i TRW też potrafi zapiszczeć.:-/
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-08-12, 22:03   

a to trw kupowałeś w intercarsie czy na allegro .
Niestety ale dziś w necie jest masa podróbek , pytanie jeszcze sam wymieniałeś bo czasami wystarczy kropla smaru miedziowego na tarczy aby piszczały , jarzmo mogł też być źle oczyszczone albo ślizgi stare
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-08-12, 22:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne