Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2012-04-20, 08:31
Klocki hamulcowe
Autor Wiadomość
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 592
Skąd: Mazury
Wysłany: 2023-06-18, 09:45   

Cytat:
i jeszcze 160 tysięcy i auto do sprzedania a kupujący albo silnik albo skrzynia do kapitalki??

Zawsze jeździłem jak "emeryt" - nawet będąc młodym kierowcą. Żaden samochód nie wymagał remontu silnika. A ostatnia corolla dobiła do ponad 300 tys. - silnik był jak nówka.
Rozsądna jazda i hamowanie silnikiem to nie to samo co trzymanie zbyt małych obrotów motoru.
_________________
Czerwone jeżdżą szybciej
 
dss3e 


Marka: brak
Model: brak
Silnik: brak
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Kwi 2023
Posty: 42
Skąd: SK
Wysłany: 2023-06-18, 17:06   

EBmazur napisał/a:
Cytat:
i jeszcze 160 tysięcy i auto do sprzedania a kupujący albo silnik albo skrzynia do kapitalki??

Zawsze jeździłem jak "emeryt" - nawet będąc młodym kierowcą. Żaden samochód nie wymagał remontu silnika. A ostatnia corolla dobiła do ponad 300 tys. - silnik był jak nówka.
Rozsądna jazda i hamowanie silnikiem to nie to samo co trzymanie zbyt małych obrotów motoru.

Otóż to! Jeszcze wystarczy wyznawać zasadę rasowego kierowcy ciężarówki lub autobusu że docieranie silnika trwa przez 100 tysięcy km i silnik przeżyje resztę samochodu. Nie dziwi mnie to że wśród forumowiczów panuje przekonanie o docieraniu przez ledwo 3/5/10 tysięcy km a potem słyszymy o trzycylindrówkach niedożywających 20 czy 50 tysięcy km.
 
chrom6 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 100 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 381
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2023-06-19, 14:46   

lepsze teksty uznawane za prawdę objawioną krążą - silnik jest docierany w fabryce i nic wiecej nie trzeba robić, ani docierać ani zmieniać oleju po 2 tyc i potem co 10-15 tys.
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 592
Skąd: Mazury
Wysłany: 2023-06-19, 14:59   

chrom6 napisał/a:
lepsze teksty uznawane za prawdę objawioną krążą - silnik jest docierany w fabryce i nic wiecej nie trzeba robić, ani docierać ani zmieniać oleju po 2 tyc i potem co 10-15 tys.

Nie do końca - nawet w instrukcji radzą, aby na początku silnik traktować nieco łagodniej.
_________________
Czerwone jeżdżą szybciej
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 725
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2023-06-19, 16:38   

chrom6 napisał/a:
lepsze teksty uznawane za prawdę objawioną krążą - silnik jest docierany w fabryce i nic wiecej nie trzeba robić...
a po 5-6 latach lub 250 tys km oddać na złom i kupić drugie nowe auto, taka też jest polityka producentów aut ;)
 
Sroczka 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepawy
Silnik: 0.9TCI
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Sty 2021
Posty: 24
Skąd: Trzebinia
Wysłany: 2023-08-25, 07:16   

By nie zaśmiecać formuj dodam tutaj temat.
Potrzebuje dokładne numery klocków i tarcz do SANDERO STEPWAY drugiej generacji.
Udało mi się ustalić ze średnica tarcz to 258 mm a klocki to 155 mm.
Czy znajdę jakościowo coś lepszego niż oryginalne części ?
 
Auto ma przejechane 40 tyś po 4 latach i czas na wymianę zapobiegawczo choć klocki się kończą a tarcza już ma wyraźne ranty.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3626
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-08-25, 07:32   

Sroczka napisał/a:
By nie zaśmiecać formuj dodam tutaj temat.
Potrzebuje dokładne numery klocków i tarcz do SANDERO STEPWAY drugiej generacji.
Udało mi się ustalić ze średnica tarcz to 258 mm a klocki to 155 mm.

Informacje znajdziesz w TYM wątku. Jestem miesiąc po wymianie, więc podane przeze mnie numery są aktualne i obecnie dostępne. Jednak na początek, tak jak podano w tamtym wątku- przyjrzyj się swoim tarczom i sprawdź czy na 100% masz tarcze wentylowane ZEWNĘTRZNIE, bo może być wersja wewnętrzna a to się wiąże z innymi klockami.
Cytat:
Czy znajdę jakościowo coś lepszego niż oryginalne części ?
Lepszego raczej nie, chyba że po prostu chcesz tarcze tańsze od oryginałów? Moim zdaniem, najlepiej znaleźć ofertę z przystępnymi cenami tarcz oryginalnych i nie bawić się w zamienniki. Z hamowania i trwałości oryginałów jestem zadowolony.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2023-08-25, 07:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
Sroczka 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepawy
Silnik: 0.9TCI
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Sty 2021
Posty: 24
Skąd: Trzebinia
Wysłany: 2023-08-25, 07:56   

Dymek Bardzo dziękuje za pomoc i jestem w szoku ze takie tanie części bo w Aso za zestaw klocki i tarcze powiedzieli 1000zł plus robocizna 500zł.
Sam spróbuje je wyminąć to przecież nic trudnego :) Wczoraj udało siec ścignąć klocki to tarcze tez uda.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3626
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-08-25, 08:04   

Sroczka napisał/a:
...w Aso za zestaw klocki i tarcze powiedzieli 1000zł plus robocizna 500zł.
Sam spróbuje je wyminąć to przecież nic trudnego :) Wczoraj udało siec ścignąć klocki to tarcze tez uda.
Nie pierdzieliłem się z tym sam, bo nie mam za bardzo warunków. No i nie mam takich cen jak u Ciebie a tarcze wymieniałem też w ASO- u mnie wymiana kosztowała 282,90 zł (czyli 1 rbh) :roll:
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2023-08-25, 08:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
Sroczka 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepawy
Silnik: 0.9TCI
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Sty 2021
Posty: 24
Skąd: Trzebinia
Wysłany: 2023-08-25, 08:25   

Aso niestety się liczy ale w cenie jest mycie i odkurzanie auta jeszcze. Wczoraj w przeciągu 1h ścigałem klocki z dwóch kół w przodzie wiec spokojnie myślę ze dam rade myślę ze 2 h max i będzie po temacie a zastanie kasa w kieszeni na inne części do auta Olej filtry bo tez będę musiał zrobić.
Ostatnio zmieniony przez Sroczka 2023-08-25, 08:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 725
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2023-11-12, 10:00   

[quote="Dymek"]
Sroczka napisał/a:
By nie zaśmiecać formuj dodam tutaj temat.
Potrzebuje dokładne numery klocków i tarcz do SANDERO STEPWAY drugiej generacji.
Udało mi się ustalić ze średnica tarcz to 258 mm a klocki to 155 mm.

Informacje znajdziesz w TYM wątku. Jestem miesiąc po wymianie, więc podane przeze mnie numery są aktualne i obecnie dostępne. Jednak na początek, tak jak podano w tamtym wątku- przyjrzyj się swoim tarczom i sprawdź czy na 100% masz tarcze wentylowane ZEWNĘTRZNIE, bo może być wersja wewnętrzna a to się wiąże z innymi klockami.

A wiesz może gdzie znajdę info o szczękach do Duster 1,5dci 110KM z napędem tylko na przód z 2018rocznika?
Bo mi wyświetla np katalog brembo to: 7701210109, 6001549703.
Na bębnie wyświetla MAXI 229,5 logo renault i 156 i LM. Tyle widać z zewnątrz przy zmianie kół.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3626
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-11-12, 15:12   

Nie zajmuję się Dusterem- mam Sandero a moja wiedza jest wymuszona własnymi doświadczeniami z zakupów i wymian. Ale myślę, że temat szczęk i bębnów jest mniej problematyczny niż klocków i tarcz, nie ma kilku wersji budowy.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-11-12, 16:57   

Nikita_Bennet napisał/a:
i jeszcze 160 tysięcy i auto do sprzedania a kupujący albo silnik albo skrzynia do kapitalki??

Jeśli dobrze zrozumialem to zakładasz że po 320tys jeśli nie będziesz hamował silnikiem to wszystko będzie w na pewno idealnie sprawne ? Obawiam się że może nie być tak różnie; moja siostra nie hamowała silnikiem i w lagunie 3 2.0 140km remontowała skrzynie po 150tys km, a sprzęgło robiła wcześniej. Ja hamuje silnikiem i jeszcze żadnego silnika ani skrzyni nie doprowadziłem do stanu wymagającego remonty.
Ale myślę że przy dzisiejszych konstrukcjach 300tys to przebieg który przy każdym traktowaniu może wymagać wkładu finansowego. Jeszcze pytanie w jakim czasie zrealizowany ? Bo jeśli w 5-6lat to nie proces starzenia mogą być mało istotne, ale jesli w 15-20lat to degradacja spowodowana wiekiem mogą być istotna.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne