Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-03-27, 10:54
Wymiana pompy/modulatora hamulcow ABS / ASR/ ESP
Autor Wiadomość
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-04, 16:13   Wymiana pompy/modulatora hamulcow ABS / ASR/ ESP

W zwiazku z dolozeniem u siebie ASR i dalej ESP potrzebuje wymienic pompe z ABSowej na ASR/ESP.
http://www.daciaklub.pl/f...=6737&start=100

Potrzebuje info jak sie do tego zabrac, jakie kroki wykonac , jak odpowietrzyc nowa pompe/modulator, czy trzeba do tego moze uzyc tez DDT ?

Dzieki za pomoc.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-05, 12:00   

Znalazlem link wymiany pompy ESP na nowszego typu w RENAULT LAGUNA 2

https://www.youtube.com/watch?v=usw06dv66HE

Co to jest za DDT2000 - jaki typ ze mozna z polskimi napisami tam przyuczac i kalibrowac osprzet ESP / ASR ? ( w filmiku mniej wiecej okolo 18 minuty )
Czy da sie takie DDT2000 sciagnac z XMLami do pompy ESP w Dacii z polskimi tez napisami ?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-07, 10:57   

Podręcznik serwisowy, rozdziały 38C, albo Dialogys - tam jest wszystko rozpisane, krok po kroku. (W serwisówce łącznie z diagnostyką).
 
Józef 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 mpi
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 368
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2016-10-07, 14:23   

Może są takie same z książki naprawa sandero?

abs.jpg
Plik ściągnięto 120 raz(y) 142,83 KB

 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-10-23, 06:55   

Z tego co pamietam, ktos z uzytkownikow forum wymienił u siebie w dacii pompę Abs na Abs z asr/espp.
Szukam takiej osoby i chetnie zlece za oplata wymiane I chyba dolozenie kilku przewodów do obd2 i ecm.
Mam juz pompę zakupioną - chyba wlasciwa.
Niestety nie mam obecnie kompletnie czasu na te sprawy więc z chęcią bym to zlecił.

"Niestety" mam za dużo momentu obrotowego i mocy i auto bardzo boksuje gdy chce ruszyć w miare sprawnie , a pompa z asr przyhamowalaby odpowiednie koło tym samym zwiększając naped na drugie.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2023-10-28, 04:29   

corrado napisał/a:


"Niestety" mam za dużo momentu obrotowego i mocy i auto bardzo boksuje gdy chce ruszyć w miare sprawnie , a pompa z asr przyhamowalaby odpowiednie koło tym samym zwiększając naped na drugie.


ESP tylko obcina moc.
A jakie masz opony założone? Bo może trzeba zacząć od tego.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-10-28, 11:05   

Continental crosstcontact lx2 215/65/16.Zmienilem wczoraj na zimowki i niewiele lepiej.

Można asr zalozyc ( ktore ma wbudowane esp) bez podłączenia czujnika skrętu kierownicy , czujnika przeciążenia I prowadzenia przewodów i bedzie asr dzialal dobrze na fabrczynych czujnikach abs w piastach?

Jak łatwo i dobrze metodą domową odpowietrzyc uklad hamulcowy po wymianie takiej pompy abs/asr? I ile to by zajęło czasu?
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2023-10-28, 12:08   

Ja bym zamontował bez pompę bez przykręconych przewodów hamulcowych zalał zbiorniczek i poczekał, aż płyn hamulcowy przeleci przez pompę. Następnie poprzykręcal przewody i czekał ,aż się przeleją.
W najgorszym przypadku jak płyn nie poleci, musisz zastępować pompę ABS z kompa lub manualnie podlaczyc 12 v pod silniczek ABS żeby się podkręcił.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-10-28, 14:31   

Chcesz powiedzieć , że wystarczy "odpowietrzyć" tylko 2 przewody wejściowe pompy ?
Nakręcić luźno nakrętki na pompie tych dwóch i pompować hamulcem ? Czy dobrze się odpowietrzy?
4 pozostałe idące do kół przykręcić od razu ? A co jeśli ta pompa z ASR "nowa" jest w środku zapowietrzona ? ( wg mnie jest skoro leżakowała) Czy nie będzie potrzeby usunąć powietrza przez odpowietrzniki w kołach ?

Chcę to wiedzieć jak ta procedura wygląda dokładnie bo nie chce narobić sobie prooblemu z autem i hamulcami.
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 588
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2023-10-28, 20:27   

corrado napisał/a:

"Niestety" mam za dużo momentu obrotowego i mocy i auto bardzo boksuje gdy chce ruszyć w miare sprawnie , a pompa z asr przyhamowalaby odpowiednie koło tym samym zwiększając naped na drugie.

Bez przesady. Przecież moc i moment obrotowy to nie są stałe parametry silnika, ale zarządzane obrotami i głębokością wciśnięcia pedału gazu. Każdy silnik ma jakieś wartości maksymalne tych parametrów, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by mieć mniej w razie potrzeby.
To znaczy nie do końca, bo na przeszkodzie może stać mało płynnie działające sprzęgło i źle działający pedał gazu. I nie mówię tu o nieumiejętnej ich obsłudze przez kierowcę czy jakichś problemach technicznych, tylko o wadliwym projekcie.
Nie wiem jak to było w dieslach 1.5, ale np. silnik 1.0 SCE w mojej Sandero ma skopane totalnie sterowanie pedałem gazu, to znaczy zarządzanie momentem obrotowym tego silnika (zarówno reakcja na wciśnięcie, jak i na odpuszczenie gazu) jest bardzo zero-jedynkowa i do pięt nie dorasta starym systemom na linkę. Zwłaszcza w początkowym zakresie skoku pedału gazu nie ma żadnego płynnego przełożenia na odpowiedź silnika. Często najpierw jest opóźniona reakcja, a potem nadmiarowa. Także przy odpuszczaniu gazu.
Kontrola trakcji to takie trochę leczenie kiły cholerą.
Kontrola trakcji nieco maskuje te wady projektu, ale powoduje inne problemy, czyli zdławia silnik zbyt mocno (nie tylko sterownikiem silnika, ale i hamulcami) w sytuacjach gdy buksujące koła wciąż mogłyby przekazywać napęd, pozwalając jednocześnie utrzymać wyższe obroty silnika bez konieczności palenia sprzęgła. Przy bardzo dużym zapotrzebowaniu na moc lepiej jest spalić nieco opony, ale mieć odpowiedni zapas obrotów, niż mieć trakcję ale nie mieć mocy. Jaki pożytek z trakcji np. w grząskim śniegu pod górę z obciążeniem, kiedy silnik jest dławiony do obrotów, przy których nie jest w stanie wykonać powierzonego mu zadania.
Więc ja bym odpuścił tą rzeźbę z kontrolą trakcji, a przyjrzał się pedałowi gazu i czy można to jakoś skalibrować, by płynniej zarządzać momentem obrotowym.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-10-29, 00:22   

Mam diesla k9k po modach ( bv39+spory fmic) I sporo paliwa ( 58mg/str) stad taki moment i moc.
Wiadomo mozna powolutku ruszac ale powinno sie tez ruszac szybko jeśli sie chce bez poślizgu kół.
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 588
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2023-10-30, 18:07   

Ale te dwie rzeczy (poślizg i szybkie ruszanie) wcale się nie wykluczają. Wręcz przeciwnie. Zarówno podczas rozpędzania, jak i hamowania, aby osiągnąć maksymalne wartości sił (napędowej i hamowania), niezbędny jest pewien stopień poślizgu. Systemy kontroli trakcji w cywilnych samochodach nigdy nie potrafią optymalnie zarządzać stopniem poślizgu na każdej nawierzchni. Zwłaszcza na nawierzchniach luźnych i stawiających duże opory ruchu mogą wręcz unieruchomić samochód, który bez kontroli trakcji bez problemu by przejechał.
Tu przykład:
https://www.youtube.com/watch?v=kymacNQR5x8
Mówienie że poślizg to utrata trakcji jest w rzeczy samej kłamstwem, bo dopóki koło styka się z ziemią zawsze jakaś trakcja jest. W sytuacji jak powyżej wystarczająca siła napędowa pozwalająca przejechać przez taką błotną pułapkę pojawiła się dopiero po osiągnięciu znacznego poślizgu wzdłużnego kół, dającego też możliwość wkręcenia się silnikowi na obroty, przy których generował już wystarczającą moc by pokonać ogromne opory ruchu. Kontrola trakcji całkowicie to uniemożliwiała.
Nawet na nawierzchni asfaltowej szybkie ruszenie samochodem bez kontroli trakcji to zawsze ruszenie z jakimś poślizgiem kół. Często nawet dość znacznym. Niewielki spadek współczynnika tarcia po przekroczeniu wartości szczytowej jest niewielką ceną, jaką płacimy za możliwość utrzymania silnika na wyższych obrotach, bo trzeba pamiętać, że do szybkiego ruszenia sama trakcja nie wystarczy.
Na przykładzie poniższego wykresu widać, że na szutrze im większy stopień poślizgu, tym większa przyczepność i większa możliwa siła napędowa.
Na suchym asfalcie najpierw współczynnik szybko rośnie, a po osiągnięciu szczytu dość szybko opada, ale wcale nie jakoś znacznie.
https://www.researchgate...._fig4_321344788
Na mokrym ten spadek będzie większy i tam moim zdaniem kontrola trakcji najwięcej poprawia, zwłaszcza gdy zarządzanie momentem obrotowym silnika nieprecyzyjnym pedałem gazu lub sama natura wzrostu tego momentu (nagły boost z turbo) utrudnia precyzyjne dozowanie siły napędowej i szybką reakcję na wykryty nadmierny poślizg przez kierowcę.
Jak dla mnie kontrola trakcji powinna mieć możliwość całkowitego odłączenia w każdym samochodzie, a dodatkowo powinna mieć kilka ustawień w zależności od nawierzchni lub wręcz samodzielnego programowania niektórych parametrów.
W takiej formie w jakiej mamy ją w naszych Daciach wyrządza więcej szkody jak pożytku.
https://www.youtube.com/watch?v=dzl6yMsp2v8
Brak kontroli trakcji i szybkie ruszenie z optymalnym poślizgiem?
Proszę bardzo (stary wolnossący diesel Toyoty):
https://www.youtube.com/watch?v=jhyEBqvF61Y
Ostatnio zmieniony przez velomar 2023-10-30, 18:30, w całości zmieniany 3 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-10-31, 21:07   

Jestem ciekaw czy potrzebne jest połączenie z ECU silnika, bo mój sterownik jest na K-Line i raczej nie ma linii CAN a w pompie ASR/ESP jest linia CAN - czy w związku z tym ASR będzie wtedy działać poprawnie. ASR można też ustawić skonfigurować moment przyhamowywania,
ale chyba odpuszczę temat bo za dużo niewiadomych .
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-11-03, 08:55   

Oglądałem wczoraj schemary elektryczne Dustera I dla mojego silnika k9k796 ( delphi dcm1.2 86KM) I jest tam połączenie linii Can L i H pomiędzy sterownilkem silnika (a3,a4. Z czarnej wtyczk) a gniazdem OBD2 (kline-6,7,14) . Z tym gniazdem łączy sie przez Can pompa asr/esp/abs , wiec istnieje szansa, że by się udalo podlaczyc, ale przed sprawdzA czy sa tam te 2 przewody .

Jeśli ktos wie czy w delphi dcm1.2 byla komunikacja przez CAN to niech da znac.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-11-03, 10:39   

Wymieniając pompę warto wybrać od razu pompę, która ma fabrycznie aktywne wyjście na wyłącznik ASR/ESP w kabinie (dedykowany pin pompy zwierany do masy wyłącznikiem). Czyli modele Lodgy, Duster, Dokker. Wyłącznik się przydaje.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2023-11-03, 10:49, w całości zmieniany 2 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-11-03, 12:17   

Ostatnio szukałem wogóle tego plasticzku do konsoli pod radiem z zapalniczką z wlacznikiem esp na allegro ale nie wiem jak to nazwać żeby odnaleźć , znajdowałem tylko konsole do 4x4 , np:

https://allegro.pl/oferta/panel-napedow-dacia-duster-i-1-6-b-4x4-9201856211
https://allegro.pl/oferta/przycisk-przelacznik-drive-control-dacia-duster-i-12551823442
https://allegro.pl/oferta/dacia-duster-4x4-przelacznik-napedu-sterowanie-2w-11217389556

nie wiem jak to nazwać , żeby znaleźć 4x2 ?
"panel zapalniczki", "Panel pod radiem", "konsola pod radiem". Nie mogę znaleźć ...
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-11-08, 11:09   

corrado napisał/a:
Ostatnio szukałem wogóle tego plasticzku do konsoli pod radiem z zapalniczką z wlacznikiem esp na allegro ale nie wiem jak to nazwać żeby odnaleźć , znajdowałem tylko konsole do 4x4...
...
nie wiem jak to nazwać , żeby znaleźć 4x2 ?

Może po prostu poszukaj po numerze katalogowym: 251630022R
Na Ebay prawie 70 Euro... :roll:
Może warto po prostu sprawdzić w ASO? Czasami takie pierdółki-nówki sprzedają za ułamek tego, za ile można je spotkać z drugiej ręki. A i pamiętaj, że toto nie tylko w Dusterze występowało ;-)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-11-08, 12:41   

dzięki , spytam w aso, może faktycznie będzie taniej ;-)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne