Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-11-09, 18:33
Szarpanie silnikiem przy obrotach pomiędzy 1800 a 2500
Autor Wiadomość
ibok 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2000
Wersja: Laureate
Dołączył: 18 Lip 2018
Posty: 3
Skąd: Zabrze
  Wysłany: 2018-07-18, 20:33   Szarpanie silnikiem przy obrotach pomiędzy 1800 a 2500

Witam wszystkich,
jestem posiadaczem daci duster dci 110KM, 4x4 z 2010 roku.
Około 3 miesiące temu auto zaczęło się dziwnie zachowywać. Przy dodawaniu gazu pomiędzy 1800-2500 obrotów autem dość mocno szarpie. W tym samym czasie wskazówka na obrotomierzu skacze lekko do góry i lekko w dół. Dodam że dzieje się to na wszystkich biegach poza 1. Na 1 gdy ruszam z miejsca zdarza się że samochód gaśnie. Kilka razy zdarzyło się, że podczas szarpania samochód wszedł w tryb serwisowy i nie dało się osiągnąć więcej niż 2500 obrotów. Po zatrzymaniu i odczekaniu dłuższej chwili można było jechać dalej. Następnie zaczęły zapalać się inne ikony (check engine lub woda w filtrze oleju napędowego).

Jeden mechanik wymienił mi czujnik wału korbowego - nic to nie dało.
W ASO wymienili też jakiś czujnik wału silnika (nie wiem czy to to samo co u poprzedniego mechanika) oraz posprawdzali kable. Efektu brak. Silnikiem nadal szarpie.

EGR wyczyszczony. Filtr powietrza, filtr oleju napędowego wymieniony.

Mogę podesłać filmik z zachowania obrotomierza przy dodawaniu gazu.

Jakieś pomysły co może być przyczyną?
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-19, 00:06   

@ibok
Diesel - sprawdzali kable - o czym piszesz?
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-07-19, 08:23   

Sprawdź ciśnienie paliwa w listwie wtryskowej.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
ibok 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2000
Wersja: Laureate
Dołączył: 18 Lip 2018
Posty: 3
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2018-07-19, 09:55   

Powiedzieli mi że sprawdzali kable, przewody czy nie są przerwane lub ponadgryzane.

route2000 dzisiaj duster wraca do ASO. Poproszę ich o sprawdzenie ciśnienia paliwa w listwie wtryskowej. Zobaczymy czy to coś pomoże.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2018-07-19, 21:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-07-19, 16:40   

Zacznij od poczatku, bo zaraz sie dowiwmy, ze to benzyna.
Jezeli wyplulo blad woda w filtrze paliwa to nie rozumie po co zmieniac czujnik walu. Zacznij od wymiany filtra powietrza, paliwa, zczytaj bledy.
Jaki przebieg? I rok.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
ibok 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2000
Wersja: Laureate
Dołączył: 18 Lip 2018
Posty: 3
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2018-07-19, 20:23   

dacia duster laureate 4x4 dci 110 KM rocznik 2010.

Dzisiaj podłączyliśmy dustera do komputera i jeździliśmy żeby sprawdzić jakie błędy uda się odczytać w trakcie szarpania silnika i nic. Filtry wymienią ponownie. Czekam na odbiór samochodu z ASO
 
vitec 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dci 110
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 3
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2019-11-08, 12:58   

Czy ten problem znalazł jakieś szczęśliwe zakończenie. Mam takie same objawy i mam zamiar na początek wymienić pedał gazu i zobaczymy.
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 713
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2020-12-19, 08:26   

podobne objawy od nowości w 1,5dci 110KM z 2018r.
Serwis w Olsztynie jak i w Elblągu nie widzą usterki. W sumie ja zgłaszałem że silnik czasem szarpie ale ostatnio patrzę a do pedału gazu idą kable a auto ma tempomat (nigdy nie używałem nawet tego).
Czy może to być usterka elektryczna np pedału gazu?
 
vitec 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dci 110
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 3
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2020-12-20, 12:10   

Dodam jeszcze że wymieniłem przepływomierz powietrza i miałem wrażenie że rzadziej występował problem . Po jakimś czasie padł akumulator i po wymianie znaczna poprawa ale raz na jakiś czas opisany wyżej problem występuje.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne