Wysłany: 2020-12-04, 09:40 Szarpie przy przyspieszaniu
Dzień dobry grupo.
Pacjent sandero 2014r 1.2 benzyna plus gaz. Po wymianie przewodowa zaplonowych no jakoś same pękły. I teraz przy redukcji np z 5 na 3 i dodaniu gazu delikatnie nim szarpie, albo czasem też przy ruszanie i wrzuceniu drugiego biegu też przez chwilę szarpie. Nie za każdym razem tak jest. Co to może być za usterka? Jakieś pomysły?
Przebieg to 98 tys.
Świecę wymieniane jakieś 20 tys. Temu, a cewke wymieniłem też jakieś 17-20 tys km temu. Cewka kupiona ngk ale od początku coś mi się ona nie podobala, mam ta orginalna cewke więc może ja trzeba założyć?
Niby rok temu regulowane były, albo tylko mechanik powiedział że regulowal a nic z tym nie zrobił. Zastanawiam się od czego zacząć czy najpierw od świeć i cewki a później ewentualnie zawory . Żeby nie robić nic na darmo i nie potrzebnie
Ostatnio zmieniony przez Mariano188 2020-12-04, 12:41, w całości zmieniany 1 raz
Panowie a może poprostu coś się stało jak te przewody w poniedziałek mi padły, gdyż w trakcie jazdy pękł przewod i przejechałem jakieś 40 km na 3 cylindrach bo nie miałem ani przewodowa gdzie kupić ani jak zmienić i może wtedy coś poprzestawiało czy coś takiego
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-12-04, 14:04
To, że wymieniałeś te elementy nie oznacza, że znowu któryś nie padł. W moim poprzednim Loganie II jak silnik zaczął pooszarpywać wymieniłem naj[pierw przewody wysokiego napięcia ale nic to nie dało. Później przypomniałem sobie, ze w tych silnikach lubią padać cewki wiec kupiłem nowa oryginalną cewkę i nowe oryginalne świece ( świece miały przelot 7 tyś km. a cewka od nowości czyli ok. 45tyś km) Po wymianie wszystko wróciło do stanu pierwotnego czyli nic silnikiem nie pooszarpywało. Nowa oryginalna cewka to koszt 120zł a wraz ze świecami to około 160zł wiec nie dużo. Jeżeli miałeś słabe przewody, cewka mogła być przez to bardziej obciążona ( a instalacja LPG niestety również obciąża układ zapłonowy w tym cewkę) i spowodowało to, że padła po raz kolejny a jak piszesz od początku się ona Tobie nie podobała. Jeżeli masz starą cewkę i jesteś pewien, że jest sprawna możesz ja podmienić do testów. polecam również przed rozpoczęciem jakich kol wiek operacji na aucie odczytaj błędy z komputera abyś wiedział na którym cylindrze silnik kulał. Jeżeli po wymianie cewki na Twoja stara silnik nadal będzie źle pracował i komputer pokarze ten sam błąd na tym samym cylindrze to wtedy podmiana świec miedzy cylindrami i ponowny test. Kolejny odczyt i sprawdzasz czy błąd powrócił na tym samym cylindrze. Wtedy będziesz mógł określić czy winna jest świeca zapłonowa czy stara cewka, która może powodować wypadanie zapłonu na tym samym cylindrze co ta na której obecnie jeździłeś. Co do zaworów, jeżeli oddałeś auto do mechanika na regulację to przy jakim przebiegu to było? Zawory powinno regulować sie podczas jazdy na gazie co maks 30tys km ale wszystko zależy od ustawienia instalacji LPG. Jeżeli ona sama jest rozregulowana i podaje mieszankę ubogą to szybko można zajeździć zawory i głowicę.
Możesz mi podać jakiś link albo gdzie kupiłeś ta cewke za taką kwotę i co to za firma? U mnie za cewke z ngk to wołają około 190 zł a za świecę to jakieś 25 zł za sztukę. Może masz jakies linki gdzie to mogę kupić
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-12-06, 23:37
W ciemno wymieniałbym cewkę i świece. Czytałem trochę na ich temat i potrafiły padać przy bardzo małych przebiegach, przynajmniej te oryginalne. Jak zapewne widziałeś w linkach które wkleiłem, cena za cewkę i świece nie jest duża wiec można zaryzykować.
Swiece i cewka zamówione. Dzisiaj jeszcze podjade wymienię filtry od gazu i odrazu zrobię regulacje LPG, i zobaczymy jaki będzie efekt. Dam znać jak cos
Panowie wymienili świece i cewke. Szarpanie niby ustalo, ale jest inny problem przy wrzuceniu samochodu na luz, auto trzyma przez chwilę wysokie obroty i dopiero po paru jakiejś sekundzie spada z obrotów. I druga sprawą jak jest na luzie to obroty potrafią falowa z 900 do 1000 i tak co parę sekund. Pomozcie.
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-12-18, 22:19
Czyściłeś przepustnicę ? Spróbuj , w tym silniku trwa to z 10 minut - samo wyjęcie zajmuje 5 minut.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum