Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Jak ustawić zawór WASTEGATE w turbosprężarce dla 63kW
Autor Wiadomość
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-08-02, 13:10   Jak ustawić zawór WASTEGATE w turbosprężarce dla 63kW

Jak ustawić zawór upustowy turbo w K9K 796 na nastawy fabryczne, przy jego wymianie ?
Jest metoda określona na ilość ciśnienia w jakim powinien zacząć pracować ? Lub może na ilość obrotów ramienia tego zaworu ?

 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-08-02, 21:22   

Ja kiedys ustawialem tak.
Zamykasz klape i cofasz ja tylko troszeczke, zeby byl lekki przeswit. Podanczasz kompa i sprawdzasz jakie ma cosnienie. Na wolnych cisnienie atmosferyczne i przy np. 3000 tys obr ( ale wartosci nie znam). Robilem tak w peugeocie i zadzialalo.

Jak bedzie wypluwac bledy
Za niskie lub za wysokie cisnienie doladowania to skrecisz lub popuscisz regulacje.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-08-03, 09:18   

shrek napisał/a:
Ja kiedys ustawialem tak.
Zamykasz klape i cofasz ja tylko troszeczke, zeby byl lekki przeswit. Podanczasz kompa i sprawdzasz jakie ma cosnienie. Na wolnych cisnienie atmosferyczne i przy np. 3000 tys obr ( ale wartosci nie znam). Robilem tak w peugeocie i zadzialalo.


a bez rozkrecania katalizatora od turbo ? ;-)
zeby widziec czy jest czy nie ma przeswitu ?
nie ma jakis metod nastawow opisanych fabrycznie typu z serwisowki ?
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-08-03, 12:01   

Nic nie musisz rozbierac.
Krec delikatnie palcami nakretke, az poczujesz opor( klapa zamknieta)
Potem cofnij ze 2, 3 obroty i tyle.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-08-03, 20:29   

sadzac bo obecnym stanie ie wiem czy az tak byloby zle u mnie ustawione , bo sruby sa praktycznie na samym koncu sztangi mierzac od grzybka podcisnienia a do tej opisanej pozycji brakowaloby u mnie z 5-10 obrotow ... cos chyba za duzo.

W miedzyczasie znalazlem chyba procedure sprawdzania wastegate`a i ustawiania i chyba powinien sie wychylac zaczac przy podcisnieniu 650mPa ?

Czy dobrze mysle ?

Ta procedura pochodzi z rodzialu :

DCM 1.2 injection
Program No.: 4C
Vdiag No.: 08

DIESEL INJECTION
Fault finding – Tests 13B

vacuum wastegate check.png
wastegate check w k9k 796
Plik ściągnięto 14 raz(y) 77,67 KB

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne