Adblu na stacjach nie nadaje się do wlewania do samochodów osobowych za duży jest pistolet
Zapewne zbiornik będzie zamiast koła zapasowego i będzie dało się wlać tylko z dedykowanej butelki produkcji renault dostępnej w aso
Jeśli układ SCR będzie działał bez problemów, to całość nie będzie jakoś kłopotliwa- czasem trzeba będzie uzupełnić płyn AdBlue (uwaga, żeby nie polać karoserii a jak się zdarzy, to natychmiast zmyć), a same koszty też kieszeni nie zrujnują. Natomiast wad jest sporo- pierwsza to banał- jak coś jest, to może się zepsuć- sam układ może ulec awarii, więc mamy dodatkowe koszty. Druga sprawa to ta, o której piszecie- mrozy i wysokie temperatury. W -11 stopniach AdBlue zamarza, teoretycznie dopóki AdBlue nie będzie płynny, układ SCR nie działa. Teoretycznie... Mogą niestety zostać nierozpuszczone kryształki, które zatkają układ i jest problem. Temperatury powyżej + 30 stopni też nie są dobre- płyn traci swoje właściwości. Generalnie to ustrojstwo nadaje się do Irlandii gdzie zim nie ma, a upały powyżej 30 stopni zdarzają się rzadko. U nas niestety mróz bywa ostry i upały też mamy. Dlatego ja postanowiłem "uciec" przed tym rozwiązaniem i kupić samochód bez AdBlue, bo nie mam zamiaru przy dużych mrozach stresować się czy układ już działa czy jeszcze nie i czy zaraz coś nie strzeli. Niestety sporo kierowców samochodów ciężarowych (fakt, że robią wielkie przebiegi) narzeka na układ SCR, więc różnie może być.
W mercedesie który głównie sprzedaje w dislu wlewy są przy klapce tylko od E klasy
wszystko niżej ma wlew jak na filmie.
Dacia w której silniki samoczynne są mniejszością ma zbudować oddzielne nadwozie w którym zmieścił by się wlew ad blue obok paliwa i jeszcze zbiornik.
Na bank nadwozie będzie dokładnie takie samo a wlew w kole zapasowym, bo nigdzie indziej nie ma gdzie tego zbiornika umieścić.
Jeszcze się nie zdziwicie jak smoluch będzie występował tylko w wersji 4x2 bo przy 4x4 musieli by ten zbiornik umieścić pod wykładziną.
tutaj wszystko fajnie wyjaśnia
https://youtu.be/k4JFa8ksq9Q?t=9m32s
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-08-10, 10:59, w całości zmieniany 3 razy
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3623 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-08-10, 11:02
Skoro za klapką w Daciach mieści się w opcji wlew gazu, to wlew płynu byłby chyba do ogarnięcia?
Ale klapki są niezamykane, więc byłby swobodny dostęp do tego korka...
Najsensowniej byłoby chyba umieścić wszystko właśnie w komorze silnika.
Bo w kole zapasowym? Zdaje się, że Duster ma koło zapasowe podwieszane od dołu, to gdzie miałby być tam zbiornik i wlew?
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2018-08-10, 11:04, w całości zmieniany 1 raz
Adblu na stacjach nie nadaje się do wlewania do samochodów osobowych za duży jest pistolet
Skądże, są też dystrybutory z małymi pistoletami, które idealnie pasują we wlew. W Toruniu można zatankować AdBlue do osobówki na ul. Równinnej - info gdyby ktoś potrzebował.
Tak, dla wiadomości jakby ktoś miał podobny dylemat to w Polsce nie kupicie już nowego Dustera w wersji 4x4 z silnikiem 1.5 dCi 110 KM.
Byłem w sobotę w salonie i po przejażdżce wersją przednionapędową (szału nie ma notabene) Pan sprawdził mi dostępność i po pierwsze nie ma takiego pojazdu w salonach Dacii w Polsce, po drugie zamówić już można li tylko wersję nowego diesla, 115 KM z adblue, o ok. 1,5 tys. droższą.
Także, na razie podziękuję i postoję zobaczymy co przyszły rok pokaże.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-08-13, 13:39
Ardaturan napisał/a:
A jakie spalanie masz w swoim dCi?
Najmniej 4.2 l./100 km, a najwięcej 6,7 l./100 km. Średnio po 4.500 km mam około 6.1 l./100 km. Głównie ruch miejski i lekko podmiejski. Tras trochę, ale w mniejszości. Jazda dość dynamiczna.
W każdym razie z każdym bakiem spalanie ma tendencję lekko spadkową.
Dymek napisał/a:
Foto wybitnie poglądowe.
Zresztą ciekawsze jest usytuowanie zbiorniczka. Jeśli rzeczywiście byłby zamiast koła zapasowego, to pomysł jest chory...
Jest to real foto. Tak będzie wyglądało usytuowanie wlewu AdBlue w Dusterze. W wersji LPG jest tam wlew gazu, więc miejsce jest fabrycznie przewidziane na tego typu dodatki.
Zbiornik na AdBlue będzie wyglądał następująco:
- do 43 tygodnia produkcji będzie obok koła zapasowego i będzie miał 18 litrów (pojemność bagażnika bez zmian, pełne koło zapasowe)
- po 43 tygodniu produkcji będzie blisko koła zapasowego zmniejszając miejsce na nie i będzie miał tak samo 18 litrów (pojemność bagażnika jak w wersji 4x4, koło zapasowe dojazdowe).
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Marka: Kia
Model: Picanto
Silnik: 1
Dołączył: 03 Sie 2018 Posty: 27 Skąd: Polska
Wysłany: 2018-08-16, 19:12
Zasięgałem opinii wśród kierowców zawodowych ( TIRy) co do AdBlue. Opinia jest w sumie jednoznaczna: nie ma co się bać tego ustrojstwa. Niby krążą mity o problemach ale to mity . to opinia nie jednostkowa ale chyba z 9-10 kierowców to potwierdziło . jeden z kierowców ma nawet 2 letniego mercedesa właśnie z AdBlue i jak mówi nie miał jeszcze problemów.
Tak więc Panie i Panowie - AdBlue to nie koniec świata
Ja jestem ciekaw co będzie się działo z pozostałymi silnikami dci w gamie Dacii. Narazie reszta cenników po staremu. . . tylko w Dusterze jest wzmianka o modyfikacji diesla. . . .
Marka: Kia
Model: Picanto
Silnik: 1
Dołączył: 03 Sie 2018 Posty: 27 Skąd: Polska
Wysłany: 2018-08-17, 18:21
Dzida napisał/a:
Ja jestem ciekaw co będzie się działo z pozostałymi silnikami dci w gamie Dacii. Narazie reszta cenników po staremu. . . tylko w Dusterze jest wzmianka o modyfikacji diesla. . . .
Nie do końca. Cenniki KIA Ceed mają już takze diesla z AdBlue
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum