Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Pompa wody
Autor Wiadomość
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-08-15, 23:05   Pompa wody

Wielu producentów pomp wody przestrzega przez smarowaniem uszczelniaczem miejsc styku twierdząc że sama uszczelka w zupełności wystarczy.
W serwisówce podają że należy uszczelnić klejem żywicznym (ktoś wie konkretnie jakim ?)
oraz zastosować środek FRENETACHE (pasta teflonowa ?) na 2 śruby mające kontakt z cieczą.
Na tym filmiku instruktażowym gość używa Kleju anaerobowy (2:43) ale nie używa uszczelki.

Serwisówka wyszła w 2010 roku i trochę się od tego czasu zmieniło.

Sam klej anaerobowy działa tylko na styku dwóch metal , uszczelka jest co prawda aluminiowa ale pokryta z obu stron gumą/silikonem. Do tego w okół pompy jest wyraźny zgrubienie materiału uszczelniające połączenie. Czy ktoś wie jak powinno się to wykonać ? bo w internecie co każda instrukcja jest inaczej

Bez tytułu.jpg
Plik ściągnięto 8 raz(y) 72,15 KB

Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-08-15, 23:36, w całości zmieniany 4 razy  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-08-16, 00:14   

Rosjanie nie podają że pompę wody trzeba czymkolwiek smarować i ja się chyba będę tego trzymał.
http://www.renault-duster...hhej-zhidkosti/
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-08-16, 11:34   

Ori uszczelki sa ok i dobrze uszczelniaja. Zamienniki przewaznie to uszczelki z kartona po mleku, wiec w tym przypadku lepiej skladac na mase.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-08-16, 12:49   

Ja składam na ori bo cały komplet kosztuje 700 zł więc głupotą by było iść w zamienniki.
Nie mogłem nigdzie kupić tej pasty teflonowej na śruby M8 więc kupiłem zwykły klej do gwintów czerwony (średni do 20Nm) mam nadzieje że coś tam uszczelni.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-08-17, 04:04   

Czy ja mam taki fart że zalałem nowy płyn i zdechł termostat czy coś jest nie tak z popmą .
Samochód nagrzewa się normalnie nawet wolniej niż kiedyś.
Jednak po przekroczeniu 90 szybko przyspiesza rozgrzewanie przy 95 odpala 1 poziom dmuchawy po 100 drugi. Dociągnąłem tak do 107 i nadal waż za termostatem był zimny.
Wylałem z niego wcześniej z 10 l bo stworzyłem lekkie nadciśnienie i wypchałem cały stary płyn , reszta wyleciała przy zdjęciu pompy. Teraz za pierwszym razem weszło 3 l do full zbiorniczka , termostat się otworzył ale dopiero na 2 poziomie dmuchawy i zszedł cały stan ze zbiorniczka wyrównawczego więc dolałem znowu pod korek ale już termostat się nie otworzył. Całościowo wlałem może 4,5 l
Od wymiany mam z nim problemy więc jutro z rana jadę po nowy , na szczęści części do K4M można kupić łatwiej niż świeże bułki
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-08-17, 04:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-08-17, 09:53   

Uklad dobrze odpowietrzony ?
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-08-18, 00:04   

Puściłem układ bez termostatu wtedy dobrze się odpowietrzył. Dałem nowy termostat i jest teraz ok.
Tamten stary za późno się otwierał.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne