Marka: dacian conected by orange
Model: duster
Silnik: 1.6sce
Rocznik: 2018
Dołączył: 18 Sie 2018 Posty: 67 Skąd: Płock
Wysłany: 2018-09-05, 07:46 Pb 95 czy Pb 98
Witam za 2 h odbieram DD.
Czeka mnie pierwsze tankowanie pod korek.
I tu pytanie do posiadaczy 1.6 sce jakie paliwo leżenie 95 czy 98 ??
Co lepsze dla naszego silnika??
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-09-05, 08:22
jesli ci to poprawi nastrój, lej 98, bo auto jakoś to zniesie choć dostosowane jest do 95
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-09-05, 08:37
Silnik 1.6 SCe nie wymaga Pb 98. Jest info na klapce wlewu paliwa, że może być i Pb 95 i Pb 98. Ale nie odczujesz różnicy tankując tą drugą. Co najwyżej w portfelu. Oznaczenia te są po to, żeby Cię poinformować, że silnik jest przystosowany do Pb 98 (bo nie każdy był/jest).
Jedyne silniki w Renault, które wręcz wymagają Pb 98 to 1.6 TCe w Clio R.S./R.S. Trophy/R.S. 18 oraz 1.8 TCe w Megane R.S.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Marka: dacian conected by orange
Model: duster
Silnik: 1.6sce
Rocznik: 2018
Dołączył: 18 Sie 2018 Posty: 67 Skąd: Płock
Wysłany: 2018-09-05, 08:42
Na taką rzeczowa odpowiedz czekalem przy mojej jeździe to będzie różnica 65 zł między 95 a 98 2 skali roku to ok 700zl a skoro nie ma różnicy to nie będę przeplacal ☺
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-09-05, 08:54
Kiedyś jeździłem Nissanem z 1.5 dCi i raz zatankowałem Vervę. Po kilku kilometrach zapalił mi się check engine i okazało się, że EGR do czyszczenia. Może to przypadek, a może Verva coś tam gdzieś spowodowała. Różnicy w dynamice nie odczułem.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2018-09-05, 09:03
Przez pierwsze 2 lata tankowałem co jakiś czas 98 - niby ma więcej "uszlachetniaczy" w swoim składzie i przez to "czyści silnik" i jest zalecana dla nowych silników. Ale przyrostu mocy na nim nie uświadczysz - wręcz przeciwnie. U siebie zauważyłem jedynie poprawę kultury pracy silnika - w moim przypadku to duży plus bo mam tylko "trzy cylindry"
Teraz już tankuję jedynie 95 - na tamten czas paliwo było tańsze i można było sobie pozwolić co jakiś czas na fanaberię kupując 98 choćby dla "lepszego samopoczucia"
Aha - moje pierwsze tankowanie po wyjeździe z salonu to 98
Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 08 Maj 2018 Posty: 164 Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-09-05, 09:41
Belphegor napisał/a:
Kiedyś jeździłem Nissanem z 1.5 dCi i raz zatankowałem Vervę. Po kilku kilometrach zapalił mi się check engine i okazało się, że EGR do czyszczenia. Może to przypadek, a może Verva coś tam gdzieś spowodowała. Różnicy w dynamice nie odczułem.
ja poki co leje drozsza wersje i ciezko powiedziec jak to sie odbije na silniku za lat 3,5 czy 10. generalnie policzylem to na baku roznica kilku zlotych wiec stwierdzilem - co mi szkodzi.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-09-05, 11:00
gogol - a zrobię test. Dziś lub jutro pewnie będę tankował. I polecę po całości tj. nie będę wyłączał Start&Stop oraz zatankuję Vervę (czy inne podobne). Zobaczymy... może uda mi się przebić spalaniem nawet Powolnego. Chociaż wątpię - on ma 1.6 SCe, to wiadomo, że pali mniej, niż dCi (nawet na lepszym paliwie).
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 08 Maj 2018 Posty: 164 Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-09-05, 11:31
Belphegor napisał/a:
gogol - a zrobię test. Dziś lub jutro pewnie będę tankował. I polecę po całości tj. nie będę wyłączał Start&Stop oraz zatankuję Vervę (czy inne podobne). Zobaczymy... może uda mi się przebić spalaniem nawet Powolnego. Chociaż wątpię - on ma 1.6 SCe, to wiadomo, że pali mniej, niż dCi (nawet na lepszym paliwie).
powodzenia i czekam na wiesci ze zniecierpliwieniem ;) ostatnio udalo mi sie uzyskac katalogwe 4.7 (wg komputera, wiec w rzeczywistosci kolo 5 moglo byc) ale to nawet moja zona zapytala czy cos nie tak bo wolno jedziemy ;)
tankowałem co jakiś czas 98 - niby ma więcej "uszlachetniaczy" w swoim składzie i przez to "czyści silnik" i jest zalecana dla nowych silników.
No właśnie: słyszałem kiedyś od mechanika, że w starszych autach lepiej nie stosować 98, właśnie ze względu na owo "czyszczenie". Rzecz ponoć w tych mikro-nieszczelnościach, które po części trzymają się w kupie dzięki naturalnej patynie -- bardziej intensywne "przepłukanie" silnika może spowodować problemy.
Ja wychodzę z założenia, że 98 jest przeznaczona do określonych samochodów (które w instrukcji mają napisane "98"), więc się w takie rzeczy generalnie nie bawię.
Bezyna z wyzsza liczba oktanowa przeznaczona jest do sportowych silnikow. Dokladniej mowiac do tych ktore maja wysoki stopien sprezania i niektorych turbo.
Chodzi o to ze im wyzszy stopien sprezania tym latwiej o spalanie stukowe ktore jest zle. Im wyzsza liczba oktanowa paliwa tym ma wieksza odpornosc na spalanie stukowe.
Nie chcę tu się mądrować ale powiem jakie są moje doświadczenia.
Chyba w 2011 roku miałem okazję rozbierać silnik 1.4 16V Vw BBY 75 km, który jeździł od samego początku na paliwie 98 (premium) - tak zapewniał jedyny właściciel pojazdu. Przyczyną rozbiórki silnika była wadliwa pompa wody ,która niestety spowodowała pęknięcie paska rozrządu - wada fabryczna. Szczęśliwie o dziwo silnik zatrzymał się w takiej pozycji, że nie doszło do spotkania tłoków z zaworami ale to już mało ważne...Do czego zmierzam: Głowica, zawory, powierzchnia tłoków - były czyste, bez nagaru-szczególnie zawory - jak nowe. Przebieg auta 220 tyś. Rok później miałem okazję robić ten sam silnik lecz użytkowany na paliwie 95 - nagar, nagar syf....dodam, że oba silniki nie brały oleju a olej zmieniany był co 15 tyś. Od tej pory do swojego auta leję benzynę 98. Ona nie poprawia osiągów ale używana w aucie od nowości pozostawia silnik naprawdę w dobrej czystości. Do tego dobry olej co 10 tyś i auto będzie żyć długo.
Takie moje zdanie w tym temacie - gdybym nie zobaczył to bym nie uwierzył, zobaczyłem i stosuję co uważam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum