Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Duster Urban biały
Autor Wiadomość
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-27, 20:24   Duster Urban biały

Dziś odebrałem mego Dustera. Kawał samochodu. Niedługo wypróbuję go na polnych drogach.
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2016-04-27, 20:25, w całości zmieniany 2 razy  
 
Kubuch 


Marka: Volkswagen / Skoda
Model: Golf 7FL / Octavia 3FL
Silnik: 1,4 TSi / 1,0 TSi
Rocznik: 2017 / 2017
Dołączył: 03 Lut 2016
Posty: 340
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2016-04-27, 20:39   

Gratulacje :)
_________________

 
walter_g 



Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 401
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-04-28, 08:42   

Kolejny biały Urban do podgrupy:-)

Za niedługo będzie jak w AA.

Cześć, jestem ...., jeżdżę białym Dusterem w wersji Urban Explorer :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-04, 07:19   

Pierwsza trasa za mną. Daje się we znaki niewygodny, źle wyprofilowany fotel kierowcy - tyłek zapada się. Po dwóch godzinach jazdy czuję mocny dyskomfort. Po trzech godzinach jazdy wyszedłem z Dustera jak połamany.
Jeżdżę cały czas z włączonym Eco i wyłączonym s&s. Średnie spalanie wg kompa 7.6.
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2016-05-04, 07:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3695
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-05-04, 09:38   

Piitubski, spróbuj zmienić nastawy siedzenia - kąt oparcia i wysokość siedziska metodą prób i błędów. Jeszcze nie jesteś przyzwyczajony do nowego siedzenia, ale z biegiem czasu siedzenia się trochę wyrobią.
Moja żona ma chory kręgosłup i nie narzeka na te daciowe siedzenie, mogła z nimi jechać na długie trasy (przedtem narzekała na inne siedzenia w innych poprzednich autach - były zbyt "leżakowate").
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-05-04, 14:43   

Piitubski napisał/a:
Daje się we znaki niewygodny, źle wyprofilowany fotel kierowcy

jak poprzednicy radzę poeksperymentować z ustawieniami, siedzisko ma taką kołyskową i nieco dziwną regulację wysokości, bo w miarę przesuwania zmienia się nie tylko wysokość ale i pochylenie, do tego odpowiedni kąt oparcia i odległość od kierownicy i da się wytrzymać. Najdłuższą trasą, jaką zrobiłem bez wysiadania z DD, było ok 600 km i jakoś mnie nie połamało :-P
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-04, 20:34   

Już pojeździłem po dołach i jestem zadowolony z dużego prześwitu i kątów natarcia, zejścia Dustera. Unikam grząskiego lub mocno piaszczystego podłoża i 4x4 nie potrzebuję.
Dar1962, możesz mi łopatologicznie wyjaśnić jak wyregulować fotel kierowcy, żeby tyłek się nie zapadał?
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2016-05-04, 20:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
Allekko 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: SCe 115 S&S
Rocznik: 2016
Dołączył: 31 Gru 2015
Posty: 85
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-05-04, 22:52   

Trochę mnie zdziwiło że po przejechaniu kilkuset kilometrów miałeś problemy z niewygodnym fotelem. Mi osobiście po mimo wagi ok 100kg i wzroście 190cm udało się szybko znaleźć odpowiednią pozycję. Na początku martwiło mnie krótkie siedzisko ale o dziwo pokonanie drogi o długości 440 km jednym ciągiem nie stanowiło dla mnie problemu. Po opuszczeniu auta żadnych dolegliwości. Wcześniej jeździłem samochodami różnych marek i nie zawsze było tak kolorowo. W dd komfort daje wysoka pozycja za kółkiem zbliżona do siedzenia na krześle. Wcześniej wydawało mi się że taka pozycja nie może być wygodna dla kręgosłupa a tu takie miłe zaskoczenie. Ja ustawiam fotel max do tyłu i max w dół i działa. :mrgreen:
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-04, 23:03   

ja robiłem 1000 km w jeden dzień dusterem i wszystko zależy jak się usiądzie
widocznie ty nie umiesz dobrze się ustawić
ja na długie trasy biorę sobie jaśka pod lewy łokieć , kierownice daje maks na dół .
prawy łokieć opiera się o podłokietnik a ręcę są nisko więc się nie męczą .
Tak można spokojnie jechać całymi godzinami .
fotel oczywiście maks do góry
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-05-04, 23:10, w całości zmieniany 2 razy  
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-05, 08:13   

Jestem wysoki, ważę ok. 100kg. Wysokość fotela ustawiłem w pozycji środkowej. Odległość fotela od kierownicy zgodnie z zasadą: plecy przylegają do fotela, nadgarstkiem dotykam wyprostowaną ręką do koła kierownicy. Po trzygodzinnej jeździe ból dolnego odcinka kręgosłupa i stawów biodrowych. Przez ostatnie lata jeździłem kia ceed, kia venga i tam było bez uwag - tyłek nie zapadał się.
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-05-05, 08:31   

Też mam podobne odczucia co do foteli - prawdopodobnie Sandero ma podobne fotele jak DD ( chociaż będąC na zlocie w Muchowcu i zasiadając w DD miałem zgoła odmienne wrażenie na korzyść tych w DD).
Moja najdłuższa trasa to lekko ponad 80 km ( tak ponad godzinka za kółkiem) i wysiadając z auta też czuję lekkie łupanie w krzyżu i to, że zapada się tyłek. Może to z racji gabarytów bo też jestem wysoki i swoje ważę. Do tej pory jeździłem na wszystkich ustawieniach fotela.
Ale z drugiej strony to budżetowe wozidło i chcąc nie chcąc trzeba to zaakceptować.
_________________
enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2016-05-05, 08:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3695
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-05-05, 08:34   

Piitubski, posprawdzaj wszystkie możliwości ustawień siedzenia, dźwignią góra-dół i obserwuj jak siedzenie zmienia swoje położenie - wahadłowo, więc podnieść siedzenie do góry max i przechyl oparcie lekko do tyłu oraz cofnij lub przesuń do przodu fotel, nie bierz tego pod kątem teorii trzymania kierownicy wg Ciebie, tylko pod katem Twojej wygody, a kierownicę musisz swobodnie obracać, więc jest jeszcze ustawienie kierownicy tylko góra - dół. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-05, 10:03   

Route2000, dzięki za porady, wypróbuję wszelkie możliwości.
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-22, 16:38   

Już mam założoną stalową osłonę silnika od 4x4. Koszty: osłona z allegro 125 zł. Piaskowanie, lakierowanie, montaż -100zł. Razem 225 zł. Oczywiście, tak jak u Allekko, trzeba było wyciąć większy otwór w osłonie. W ASO cena osłony to 1900zł.
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2016-05-23, 07:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3695
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-05-23, 07:52   

Piitubski napisał/a:
Już mam założoną stalową osłonę silnika od 4x4. Koszty: osłona z allegro 125 zł. Piaskowanie, lakierowanie, montaż -100zł. Razem 225 zł. Oczywiście, tak jak u Allekko, trzeba było wyciąć większy otwór w osłonie. W ASO cena osłony to 1900zł.

... i Pan jest zadowolony! :-D

A propos Twoich siedzeń, czy już dopasowałeś swoje ustawienie? ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2016-05-23, 07:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-23, 13:13   

Moje ustawienie - to fotel w górnym położeniu. Po 2 i pół godzinach jazdy żadnych dolegliwości.
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-08, 14:28   

Kamera cofania nr 8201675481 zamontowana w RRG Puławska. Koszty po rabatach: kamera 377zł, montaż 455zł. Jestem zadowolony. Oto zdjęcie mojej kamerki:
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2016-07-08, 14:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-08-30, 17:37   

Niestety dziś zdiagnozowano w ASO pierwszą usterkę: pompka sprzęgła do wymiany. Na skrzypiący pedał sprzęgła smarowanie nie pomogło - skrzypi dalej. Część będzie zamawiana z Francji - 2 tygodnie oczekiwania, potem montaż w ASO Puławska.
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-20, 19:09   

Dziś byłem w ASO Puławska na wymianie pompki sprzęgła. Po wymianie pedał sprzęgła skrzypi tak samo, jak przed wymianą.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2016-09-20, 19:25   

Pompka pracuje w płynie hamulcowym. Dla mnie skrzypienie takiego czegoś przeczy prawom fizyki. :shock:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-20, 20:55   

Czyżby niekompetentni ludzie w serwisie? Na moją uwagę po jeździe próbnej, że skrzypi tak samo, serwisant nie miał nic do powiedzenia.
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2016-09-20, 20:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-22, 07:52   

Proszę o pomoc i radę fachowca, co mam dalej zrobić ze skrzypiącym pedałem sprzęgła.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4053
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-22, 08:37   

Na Twoim miejscu psiknąłbym smarem w aerozolu na ośkę sprzęgła.
Byle nie WD40
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-22, 14:04   

A czy wymiana pompki sprzęgła miała sens?
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-20, 10:29   

Zauważyłem, że gdy odpalam samochód po nocy to na początku mam 2.000 obrotów, po kilku sekundach spada na 1.500 obrotów i tak się utrzymuje. Po przejechaniu ok. kilometra obroty na jałowym są już na 800. Czy to prawidłowe wartości obrotów na biegu jałowym?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne