Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
DACIA LODGY TCe 90 SGS LPG wersja SL CONNECTED BY ORANGE
Autor Wiadomość
milorek1 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: SCe 100 E6
Dołączył: 14 Wrz 2018
Posty: 3
Skąd: Olkusz
  Wysłany: 2018-09-17, 19:39   DACIA LODGY TCe 90 SGS LPG wersja SL CONNECTED BY ORANGE

Dzień Dobry jestem na etapie zakupu nowego samochodu, wersji jak w temacie.
Chciałbym się dowiedzieć czy ktoś ma Dacie z tym silnikiem z gazem?
Jak się on sprawuję i czy jest awaryjny?
Jak auto się zachowuje z tym silnikiem(jak przyspiesza)?
W którym salonie najlepiej kupić, chodzi o negocjację ceny i później serwis?
Ile można wynegocjować i w którym salonie( rejon Krakowa i Katowic)?
Co to są te "voucher" i jak można z niego skorzystać i na jakich zasadach?
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-17, 20:37   

Lodgy TCe 90 S&S LPG Orange ??? Gdzie ty takie coś znalazłeś ?? Chyba LOGAN.
Voucher może Ci ktoś podarować przed zakupem auta, więcej znajdziesz na Dacia.pl w zakładce MyDacia.
 
milorek1 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: SCe 100 E6
Dołączył: 14 Wrz 2018
Posty: 3
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-09-17, 20:53   

Masz racje miało być SCe 100 SGS LPG.
Miałem 2 ulotki przed sobą źle spisałem.
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-17, 21:20   

Też chciałem pojeździć tą Lodzią na jeździe próbnej, jednak żaden salon jej nie miał. Na pocieszenie powiem, że nie będzie już SCe 100, a będzie SCe 110 i też na nią czekam.
 
gg 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Stepway
Dołączył: 07 Wrz 2018
Posty: 153
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-09-17, 22:21   

Od kiedy? Zamawiałem niedawno i było tylko SCe 100. W konfiguratorze nie ma SCe 110.
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-17, 22:38   

Bo jest błąd w polskim konfiguratorze, wejdźcie na niemiecki tam silnik ma 109 KM (80 kW). Ten silnik zresztą jest też widoczny w polskim konfiguratorze, ale po zakończeniu konfiguracji w zakładce silnik.

silnik 109.jpg
Plik ściągnięto 58 raz(y) 53,9 KB

Ostatnio zmieniony przez Mamert 2018-09-17, 22:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2018-09-17, 22:55   

Mamert napisał/a:
T... Na pocieszenie powiem, że nie będzie już SCe 100, a będzie SCe 110 i też na nią czekam...

A wiesz, że to różnica jest taka, że żadna?
Minimalny zysk powyżej 4000obr/min, czyli tam, gdzie się już nikomu nie chce kręcić.
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-17, 23:02   

Mieć 10 kucy więcej do wyprzedzania, a ich nie mieć, to jednak różnica.
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2018-09-18, 03:10   

Jasne, o ile podczas wyprzedzania ciągniesz auto powyżej 4000obr/min.
Mnie się to raczej nie zdarza, a może i wcale...

Baaa, nawet nie 10 kuni, a 7KM (102 vs 109).
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-18, 04:25   

No dobra 7, ale zawsze dodatkowe coś co popycha do przodu.
Jednego co nie rozumiem u użytkowników Dacii, to przeogromny strach kręcenia silników powyżej 3000 rpm. 1.6 MPI w moim Loganie właśnie pokazuje na co go stać pomiędzy 3500 a 5000 rpm. Ja rozumiem, że hałas robi za naturalny tempomat, ale 4000 rpm to akurat autostradowe 140 kmh
 
imachine 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 86
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 26 Wrz 2016
Posty: 54
Skąd: Łdz
Wysłany: 2018-09-18, 07:53   

Hahaha. "Ciagniesz" auto benzynowe powyżej 4000obr.

I do tego takie g....o 3 czy 4 cylindrowe w granicach 90-110hp w aucie potencjalnie 7 osobowym.

To jak i gdzie inaczej te minimalną myślę ilość koni i momentu krzesać z tych mikro silniczków od kosiarek, jak nie właśnie tyrając je do końca?

Do odcinki i ogień a i tak nie jedzie.

GRL, jak Cię boli 4000 obrotów w silniku, to kup se klekota.

PS mam okazję spróbować jazdy SCe 1.6 100+LPG w dokkerze. Te 100hp to na papierze; silnik jak dla mnie "gumowy", nie jedzie; na pusto z pasażerem zarówno w benzynie jak gazie.

W tej Lodgy 7os to ja widzę minimum 1.8 N/A 130hp+ z liniowym ich oddawaniem, ew gwizdek na 0,5bara żeby się zbierał mocniej z dołu.

Edit: o, nawet takie TCe 1.6 150hp

No ale, UE+zarząd Renault wątpię że do spóły do tego na dniach dopuszczą.
_________________
a nail that sticks out, is hammered down
bezwypadkowo
Ostatnio zmieniony przez imachine 2018-09-18, 07:58, w całości zmieniany 2 razy  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-09-18, 10:30   

Przy wyprzedzaniu normalnie do odcinki powinno się kręcić.
To długo trwałe wysokie obroty lub zimny silnik są szkodliwe.
Na trasie jazda stała do 4 tyś to jeszcze ok

Szkodliwie to jest dziadowanie na silniku bo tworzą się nagary i mół w odmie, jak go pogonimy to od razu lepiej chodzi.
 
imachine 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 86
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 26 Wrz 2016
Posty: 54
Skąd: Łdz
Wysłany: 2018-09-18, 13:19   

I łożyska w i tak ch....ej konstrukcji skrzyniach biegów i na sprzęgle, jak ktoś tyra małą (<2.0) benzynę z rozrządem na pasku od dołu, przyspieszając na możliwie najwyższym biegu i najniższych obrotach silnika. G...o-oszczędności rzędu 0,5l/100km kosztem reszty podzespołów, a nieraz nawet nie tyle.
_________________
a nail that sticks out, is hammered down
bezwypadkowo
Ostatnio zmieniony przez imachine 2018-09-18, 13:28, w całości zmieniany 5 razy  
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2018-09-18, 19:59   

imachine napisał/a:
... GRL, jak Cię boli 4000 obrotów w silniku, to kup se klekota. ...


Fruxo napisał/a:
Przy wyprzedzaniu normalnie do odcinki powinno się kręcić. ...


Jeżeli już szukamy przepisu na wzorowe wyprzedzanie to niezwykle istotnym jest, żeby właśnie nie dopuścić to odcinki, nieprawdaż?
Czyli przymierzając się do wyprzedzania, szacując odległość i czas manewru, dokładamy jakieś zapasy na ewentualne błędy w pomiarach bądź zmienność parametrów na które nie mamy bezpośredniego wpływu (np. kretyn, który zaczyna przyspieszać będąc wyprzedzanym).
Do tego warunkiem wzorowego wyprzedzania jest trzymanie obu rąk na kierownicy oraz nie zmienianie biegów w trakcie wykonywania części manewru na sąsiednim pasie.

Jaki jest efekt końcowy?
Jeżeli zastosujemy powyższe "współczynniki bezpieczeństwa", nagle się okazuje, że nawet nie musimy redukować o 2 biegi, bądź nie trzeba kręcić powyżej 4000obr./min.
I wychodzi na to, że w 99,9% sytuacji 1.6sce 102 vs 109 vs 115 nie zrobi żadnej różnicy.

Pozdrawiam.
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-18, 20:26   

Te twoje warunki wzorowego wyprzedzania, to panują jedynie na autostradzie. A co zrobić kiedy jedzie na zwykłej drodze przed tobą miszcz prostej, tzn na prostej 150 kmh, a na lekkim łuku zwalnia do 30 kmh, przecież to kurwicy można dostać chcąc jechać spokojnie 90-100 kmh. Albo wyprzedzasz ciężarówkę, a tu nagle się okazuje, że przed ciężarówką dziadek w kapeluszu za kierownicą cienkocienko. Jest wiele sytuacji gdzie trzeba pokręcić do odcinki.
Zaczęliśmy od tego, że Lodgy z LPG będzie miała 109 koni, zamiast 102, ugryzło to twoje ego czy co ? A jak masz problem z obrotami silnika, bo może kiedyś jeździłeś dizlami, to popróbuj pojeździć Dusterem w zakresie obrotów 3500-5000, zobaczysz że to całkiem przyjemne.
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2018-09-18, 20:41   

Baaardzo zły kierunek docinek, baaardzo...
Poza tematami z Powolnym wypadałoby trzymać jakiś poziom wypowiedzi.

Gdyby Ci się chociaż chciało zajrzeć np. do tego tematu => http://www.daciaklub.pl/f...hlight=#1760752
... wiedziałbyś, że jestem jednym z forumowych propagatorów doceniania wolnossących benzyn.
Sam namawiam do nie zamykania się w 2500obr/min.

Czytaj ze zrozumieniem, a nie pyszczysz...

Z mojej strony EOT, nie będę ciągnął tego wątku pobocznego.
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-09-18, 21:14   

Po kiego kręcić do odcinki, skoro pod koniec obrotomierza silnik gwałtownie zaczyna tracić moc? Najlepiej zaznajomić się z charakterystyką silnika, z jakim mamy do czynienia. Jeśli masz maksymalny moment obrotowy około 4000 obr. min., a maksymalną moc około 5500 obr. min. to po co kręcić silnik jeszcze dalej? Moc spada, a spalanie gwałtownie rośnie.
Gdy trzeba szybko wyprzedzić, to trzeba kręcić silnik tak, by przyspieszanie było efektywne, a nie dla zasady do odcinki.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
imachine 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 86
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 26 Wrz 2016
Posty: 54
Skąd: Łdz
Wysłany: 2018-09-18, 22:27   

Czyli reasumując, zgadzamy się co do teorii techniki jazdy, a dzięki temu że silnik 1.6SCe dostanie 7hp więcej jest szansa że będzie ciut mniej bezużyteczny, co myślę jednak nie zmienia faktu że nadal ten silnik w aucie z tematu to kupa.
_________________
a nail that sticks out, is hammered down
bezwypadkowo
Ostatnio zmieniony przez imachine 2018-09-18, 22:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-09-19, 09:46   

Zgadzam się, że lepiej mieć 7 KM więcej, niż nie mieć. Jest jednak jedno małe "ale". Czy ta dodatkowa moc nie zostanie skonsumowana np. przez FAP do silnika benzynowego (przykładowo) lub, jak w dieslu - przez katalizator SCR. Tam będzie 115 KM zamiast 110, ale będzie AdBlue, a co za tym idzie katalizator SCR, więc uważam, że różnicy w mocy nie będzie czuć.

Istnieje też możliwość, że będzie wyższa moc, ale dostępna w jeszcze wyższych partiach obrotów, do których na co dzień rzadko się dochodzi, więc znów - może nie być różnicy w codziennej eksploatacji.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-09-19, 10:28   

napisałem coś ogólnego a zaraz wylewanie pomyj i szukanie dziury w całym w jakiś elaboratach.
Tak się niestety składa że bardzo dobrze się na tym znam bo z tego mam chleb i mógł by dostąpić do tej dyskusji tylko po co ?

Konkluzja ma być jedna , nie bać się kręcić silnika benzynowego. Jeżeli układ smarowania i chłodniczy jest sprawny nie przyniesie to żadnych negatywnych konsekwencji.

Ja w moim silniku uważam że prędkości obrotowe do stałej jazdy zamykają się w graniach 2-4 tyś a krótko trwałe nawet do 6.
Często właśnie rozpędzam się na 4 do 140 czyli do 6 tyś i redukuje na 5 i jest 3,5 tys

Jeżeli chodzi o technikę wyprzedzania na jedno pasówce to przy ok 80 (bo tyle zwykle ktoś się wlecze) zapinam 3 mam już ok 3,75 tyś więc w okolicach szczytu momentu i lecę do tych 6-6,5 gdzie każdego praktycznie wyprzedzam sprawnie i szybko.

A biegów przy wyprzedzaniu jednego samochodu się zwyczajnie nie zmienia bo to duża strata czasu i ryzyko że nie wejdzie
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-09-19, 10:33, w całości zmieniany 2 razy  
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-09-19, 11:24   

Powiem więcej jak trzeba kręcić silnikiem to trzeba. W tym roku z przyczepą przejechałem około 5000km. Takie kółko po Bałkanach. Zdarzało mi się tam jechać dość długo (po kilkadziesiąt minut) na II czy III z obrotami w okolicach mocy maksymalnej czyli powyżej 5000rpm, w upale, na LPG, i nic się nie stało. Temperatura podniosła się tylko o jedną cegłę (do 95 C), oleju nie ubyło po wakacjach.

duter.jpg
Plik ściągnięto 67 raz(y) 94,97 KB

_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-19, 14:09   

imachine napisał/a:
myślę jednak nie zmienia faktu że nadal ten silnik w aucie z tematu to kupa.

Hmm… myślę, że w Lodgy 1.6 SCe 110 nie będzie aż taką kupą jak 1.6 MPI w Loganie MCV 1, zwłaszcza, że Lodgy jest lżejsza. 22 kuce więcej niż w Loganie, powinno zauważalnie lepiej odpychać od asfaltu.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2018-09-20, 08:33   

Nie bardzo was rozumiem - jak tak narzekacie na silniki Dacii to jedźcie sami do Niemiec i kupcie sobie coś z silnikiem 200 - 300 KM, fakt że zapłacicie 15-20% więcej niż za złom sprowadzany do Polski, ale samochód kupiony w cenie Dacii wystawiony do sprzedaży dla Niemca będzie w dobrym stanie. Dacia jest dla tych którzy nie muszą wyprzedzać wszystkiego co napotykają na drodze - mają czas i chcą spokojnie jeździć. I czy będzie miała 10 KM więcej czy mniej to nic nie zmieni.
Ja miałem już i V6 160 KM i R6 200KM a teraz 110 KM w Dusterze mi całkiem wystarcza. :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2018-09-20, 08:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-20, 21:18   

A myślałem nad sprowadzeniem auta... nawet mam szwagra prawdziwego Niemca co robił przeglądy TUV samochodów i mógłby pomóc w kupnie czegoś dobrego... tylko głupia sprawa... Coś spierdolił, zabrali mu uprawnienia, przyszli komornicy zabrali fury, dom i jacht... I teraz głupio jechać tam kupić auto jak sam naprawia i lakieruje 15 letniego Garbusa...
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-09-20, 21:43   

Mamert napisał/a:
imachine napisał/a:
myślę jednak nie zmienia faktu że nadal ten silnik w aucie z tematu to kupa.

Hmm… myślę, że w Lodgy 1.6 SCe 110 nie będzie aż taką kupą jak 1.6 MPI w Loganie MCV 1, zwłaszcza, że Lodgy jest lżejsza. 22 kuce więcej niż w Loganie, powinno zauważalnie lepiej odpychać od asfaltu.


Myślę, że obydwoma autami będzie jeździło sie niemal identycznie z tym, że według danych producenta Lodgy od MCV I rozpędza się do 100km/h o 2,7s szybciej. Co do wagi to raczej lodgy jest cięższa od Logana MCV I , moja według dowodu rejestracyjnego waży 1262kg a mcv I z silnikiem 1.6 MPI 84km 1165kg czyli Lodgy 1.6Sce jest cięższa o 97kg. Jednak duza rożnica jest w silnikach, logan ma motor 8 zaworowy a co za tym idzie maksymalny moment obrotowy z, którego korzysta się w miescie ma przy 3000obr./min a nie przy 4000obr./min
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne