Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Duster z LPG
Autor Wiadomość
macminer 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Wrz 2018
Posty: 245
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2018-10-10, 10:44   

Mamert napisał/a:
Nie do końca, z Niemiec będą większe przychody z serwisu pogwarancyjnego, a to w przypadku Dacii jest bardzo ważne, najlepszym porównaniem jest tania drukarka z drogimi tuszami.


To porównanie chyba nie całkiem trafione. Nie sądzę, żeby ktoś wkładał w serwis/naprawy samochodu (poza zabytkami) więcej, niż wydał na jego zakup.

Jeśli dla Renault jest jakiś czynnik, który sprawa, że chętniej wysyłają Dacie do Niemiec niż do Polski, to pewnie - jak wspomniano wyżej - po pierwsze jest to skala rynku. Po drugie - Niemcy wydają się być gospodarką w miarę pewną, więc i rynek samochodowy jawi się stabilnie. Warto tam walczyć o swój "kawałek tortu" - to może przynieść długoterminowe korzyści. Polska mimo wszystko jawi się jako rynkowa niewiadoma. Oczywiście Renault mógłby przyjąć strategię rozwoju w oparciu o rynki rozwijające się, ale jeśli tak - to raczej nie w Europie tylko w Azji.
 
Bartseb 


Marka: Chevrolet
Model: Aveo => duster
Silnik: 1,6
Rocznik: ---
Dołączył: 12 Cze 2018
Posty: 38
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-10-13, 13:09   

Infolinia Dacia - produkcja Dacia Duster z LPG całkowicie wstrzymana ... Nic więcej nie wiadomo.
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-14, 16:45   

Pewnie 1.6 sce zostanie wycofany, bo nie spełnia nowych norm emisji spalin.
 
jpsan 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: dokker
Silnik: 1.5mpi
Rocznik: "---"
Dołączył: 11 Paź 2018
Posty: 2
Skąd: łódź
Wysłany: 2018-10-18, 19:05   

Zamówiłem dokkera w gazie ,następnie zarejestrowałem się na forum,poczytałem i.....zmieniłem zamówienie na benzynkę..dzięki wszystkim za inspirację :)
 
piachu 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: Sce 115
Rocznik: ---
Wersja: Prestige
Dołączył: 20 Sie 2018
Posty: 9
Skąd: Zawonia
Wysłany: 2018-11-05, 13:27   

Kurcze, ale mój wątek się poszerzył zahaczając nawet o politykę międzynarodową :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Na dzień dzisiejszy od jakiś 3 tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem Fiata Tipo w wersji hatchback z korkiem wstydu (120KM)
No więc w zasadzie tyle zostało z mojej przygody z Dacią, że się na forum zarejestrowałem.
Pozdrawiam wszystkich oraz życzę radości z jazdy :)
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-05, 18:47   

Nie chcieli sprzedawać wersji z gazem to klienta stracili.
A widzę, że kupiłeś i z korkiem wstydu i z turbiną, więc będzie i ekonomicznie i przyjemnie. Szerokości!
 
piachu 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: Sce 115
Rocznik: ---
Wersja: Prestige
Dołączył: 20 Sie 2018
Posty: 9
Skąd: Zawonia
Wysłany: 2018-11-05, 21:20   

@Prezes właśnie taka konfiguracja jak piszesz, więc na ta chwilę jestem całkiem zadowolony.
No niestety - nie mogłem sobie pozwolić na dłuższe oczekiwanie.
Tym co jednak mają czas i nerwy życzę zakupu swojego wymarzonego auta :)
Również życzę szerokości.
 
macminer 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Wrz 2018
Posty: 245
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2018-11-06, 22:53   

Chyba dobrze zrobiłeś, bo pojawił się nowy cennik (listopadowy), w którym dalej nie ma wersji Dustera z LPG.
Ja wysłałem wczoraj maila do lokalnego dealera, u którego miałem jazdę próbną z zapytaniem, czy cokolwiek wiedzą o LPG i czy jest sens dalej czekać. Zero odpowiedzi, czyli przypuszczam, że dealerzy są tak samo robieni w trąbę przez Renault, jak potencjalni klienci.
 
mader3 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4MPI
Rocznik: 2010
Dołączył: 23 Lis 2018
Posty: 1
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-11-23, 11:50   

We Włoszech wersja lpg jest dostępna i promowana.
https://www.youtube.com/watch?v=lg9A8LADpc8
Może do Polski też w końcu dotrze.
Pozdrawiam
 
Tomek71 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 14 Gru 2018
Posty: 19
Skąd: Milanówek
Wysłany: 2018-12-20, 23:49   

Jest już w ofercie Dacia Duster z LPG SCe 115 4x2
 
macminer 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Wrz 2018
Posty: 245
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2018-12-21, 01:29   

No tak, a ja w międzyczasie zamówiłem zwykłe 1.6 SCe bez LPG...

Ale nie żałuję, bo jak dotąd fabryczna instalacja LPG do tego silnika nie miała dobrej opinii, o czym piszą w innych wątkach na forum. Może zdecyduję się na późniejsze dołożenie LPG, jak silnik się ułoży.
 
Bartseb 


Marka: Chevrolet
Model: Aveo => duster
Silnik: 1,6
Rocznik: ---
Dołączył: 12 Cze 2018
Posty: 38
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-12-21, 06:11   

Ja niestety się też nie doczekałem. 1,6 Sce kosztem wyższej wersji.
Tak na marginesie ciekawe czy już pozwolą montować LPG w salonie ? Do tej pory wiązało się to z utratą gwarancji.
 
macminer 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Wrz 2018
Posty: 245
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2018-12-21, 10:29   

Bartseb napisał/a:
Do tej pory wiązało się to z utratą gwarancji.


To raczej na pewno tak. Dlatego nie będę się spieszył z zakładaniem instalacji, żeby zdążyły wyjść wszelkie ewentualne problemy z silnikiem. Jak dotąd wydaje się, że dotyczyły one raczej oprogramowania wtrysków niż samego silnika, więc jestem dobrej myśli. Z drugiej strony na forum LPG w Nissanie z tym silnikiem były problemy z instalacją. Jeśli więc dodawałbym instalację, to tylko w serwisie, który ma ten silnik ogarnięty - może AG w Katowicach?
 
keisyzrk 


Marka: dacia
Model: duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2015
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 373
Skąd: LUBACZÓW/ZAMOŚĆ/RZESZÓW/TARNÓW/LUBLIN
Wysłany: 2018-12-21, 11:11   

W Krakowie zakładali instalacje w ASO, u łyko chyba z tego co pamiętam. No i dawali gwarancję na auto;)
 
macminer 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Wrz 2018
Posty: 245
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2018-12-21, 12:25   

keisyzrk napisał/a:
W Krakowie zakładali instalacje w ASO, u łyko chyba z tego co pamiętam. No i dawali gwarancję na auto;)


Tak było kiedyś. Ale dzwoniłem do Łyko - teraz już tego nie robią.
 
Łogo 


Marka: skoda
Model: fabia
Silnik: 1.2
Dołączył: 22 Lis 2016
Posty: 50
Skąd: Warmia
Wysłany: 2018-12-21, 21:32   

Tak nieco z innej beczki dlaczego wersje LPG ogranicza się tylko do niektórych wersji wyposażenia?
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2019-02-09, 09:06   

Witam !!!
Od nowości zrobiłem 80 tyś na gazie. Czas na wynianę wtryskiwaczy gazowych.
Instalacja LavatoSmart
Jakie wtryskiwacze gazowe polecanie ?
Znalazłem STAG lub VALTEK
 
pomorzanin 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: ---
Dołączył: 13 Kwi 2019
Posty: 6
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2019-04-13, 16:51   

Jestem jeszcze przed zakupem Dustera. Forum oczywiście przejrzałem :)
Odwiedziłem dwóch dilerów, wypytując m.in. o LPG.

Podsumowanie rozmów:

1) sprzedawca u dilera "X":
- nie poleca Dustera z LPG, twierdzi, że są wyliczenia, z których wynika, że przy rocznym przebiegu (nie pamiętam dokładnie, czy ostatecznie mówił o 15000 km) zwrot kosztu następuje po 6 latach
- instalacje LPG montowane są w Polsce (na Śląsku?), a nie przez producenta
- pomimo wtrysku pośredniego jest dotrysk benzyny (nawet do 2 l/100 km), a koszty serwisowe itd., itp. powodują, że przy rocznych przebiegach 15-20 tys. dopłata za LPG nie ma sensu, wobec tego poleca wyłącznie benzynę, a 2500 lepiej wydać na interesujące mnie opcje, akcesoria - albo zostawić w kieszeni :)

2) sprzedawca u dilera "Y":
- instalacje montowane są w Rumunii,
- nie ma żadnego dotrysku benzyny, bo to wtrysk pośredni,
- z zakupem LPG trzeba się spieszyć, bo w produkcji tylko do lata, potem 1.6 wycofywany z produkcji i będą tylko TCe

I tak jak wcześniej skłaniałem się ku zakupowi Dustera z LPG, teraz mam wątpliwości, czy w świetle informacji (szczerych? czy nieprawdziwych?) z rozmowy z pierwszym sprzedawcą, nie wybrać bez LPG...

Ktoś z Was wie coś więcej na ten temat?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-13, 16:57   

pomorzanin napisał/a:
sprzedawca u dilera "X"

Bredzi.
 
BastarPL 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway II
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 15 Lut 2019
Posty: 33
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2019-04-13, 17:38   

Sam "słyszałem" "prywatną "rozmowę w salonie między sprzedawcami w chwili, w której otrzymali info o wstrzymaniu produkcji jakiegoś typu silnika w Dacia'ch. Nie znam konkretów, ale wynikało z tego, że do któregoś miesiąca (czerwca?) tylko mogą przyjmować zamówienia na dany napęd bo go wycofują.... Może o tym właśnie była mowa.
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 827
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2019-04-13, 17:55   

pomorzanin napisał/a:
Jestem jeszcze przed zakupem Dustera. Forum oczywiście przejrzałem :)
Odwiedziłem dwóch dilerów, wypytując m.in. o LPG.

Podsumowanie rozmów:

1) sprzedawca u dilera "X":
- nie poleca Dustera z LPG, twierdzi, że są wyliczenia, z których wynika, że przy rocznym przebiegu (nie pamiętam dokładnie, czy ostatecznie mówił o 15000 km) zwrot kosztu następuje po 6 latach
- instalacje LPG montowane są w Polsce (na Śląsku?), a nie przez producenta
- pomimo wtrysku pośredniego jest dotrysk benzyny (nawet do 2 l/100 km), a koszty serwisowe itd., itp. powodują, że przy rocznych przebiegach 15-20 tys. dopłata za LPG nie ma sensu, wobec tego poleca wyłącznie benzynę, a 2500 lepiej wydać na interesujące mnie opcje, akcesoria - albo zostawić w kieszeni :)

2) sprzedawca u dilera "Y":
- instalacje montowane są w Rumunii,
- nie ma żadnego dotrysku benzyny, bo to wtrysk pośredni,
- z zakupem LPG trzeba się spieszyć, bo w produkcji tylko do lata, potem 1.6 wycofywany z produkcji i będą tylko TCe

I tak jak wcześniej skłaniałem się ku zakupowi Dustera z LPG, teraz mam wątpliwości, czy w świetle informacji (szczerych? czy nieprawdziwych?) z rozmowy z pierwszym sprzedawcą, nie wybrać bez LPG...

Ktoś z Was wie coś więcej na ten temat?

Instalacja jest fabryczna, w kraju instalują tylko zbiornik ze względu na kwestie przeglądowo/papierkowe i jeszcze silnik 1.6 wypada z Dustera więc jak go chcesz to nie myśl zbyt długo.
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-04-13, 23:05   

pomorzanin napisał/a:
Jestem jeszcze przed zakupem Dustera. Forum oczywiście przejrzałem :)
Odwiedziłem dwóch dilerów, wypytując m.in. o LPG.

Podsumowanie rozmów:

1) sprzedawca u dilera "X":
- nie poleca Dustera z LPG, twierdzi, że są wyliczenia, z których wynika, że przy rocznym przebiegu (nie pamiętam dokładnie, czy ostatecznie mówił o 15000 km) zwrot kosztu następuje po 6 latach
- instalacje LPG montowane są w Polsce (na Śląsku?), a nie przez producenta
- pomimo wtrysku pośredniego jest dotrysk benzyny (nawet do 2 l/100 km), a koszty serwisowe itd., itp. powodują, że przy rocznych przebiegach 15-20 tys. dopłata za LPG nie ma sensu, wobec tego poleca wyłącznie benzynę, a 2500 lepiej wydać na interesujące mnie opcje, akcesoria - albo zostawić w kieszeni :)

2) sprzedawca u dilera "Y":
- instalacje montowane są w Rumunii,
- nie ma żadnego dotrysku benzyny, bo to wtrysk pośredni,
- z zakupem LPG trzeba się spieszyć, bo w produkcji tylko do lata, potem 1.6 wycofywany z produkcji i będą tylko TCe

I tak jak wcześniej skłaniałem się ku zakupowi Dustera z LPG, teraz mam wątpliwości, czy w świetle informacji (szczerych? czy nieprawdziwych?) z rozmowy z pierwszym sprzedawcą, nie wybrać bez LPG...


Ktoś z Was wie coś więcej na ten temat?

Niech ci pokaże te wyliczenia. Mi w sandero mniej palącym wychodzi zwrot instalacji plus przeglądy po góra trzech latach. A dotrysk benzyny jest np w skodzie

Mi jeden diler mówił że w tce jest hydrauliczna regulacja zaworów.
Kupuje u innego bo samochód trzeba kupować u sprzedawcy aut a nie rzodkiewki. A sprzedawca aut lepiej jak powie NIE WIEM I SPRAWDZE niż na kłamać. Kłamie w tym kłamać będzie i w innym

PS mój dilera ma gazownikow którzy zakładali póki wolno było instalacje. Potem dacie zabroniła dilerskich instalacji ale wiedzą została
Do TCe pewnie też zrobią gaz ale kiedy? Ergo: spiesz się i popytaj dokładniej
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-04-13, 23:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
pomorzanin 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: ---
Dołączył: 13 Kwi 2019
Posty: 6
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2019-04-14, 12:09   

Dziękuję za odpowiedzi!

Zastanawiam się tylko, dlaczego ten pierwszy sprzedawca tak mówił.
Na logikę:
1) był szczery i mówił prawdę,
2) celowo wprowadzał w błąd, aby sprzedać nie LPG, a benzynę.

Jeśli to drugie, to po co? 2500 zł więcej, pewnie dla niego powinno być bez większej różnicy, czy tę kwotę wydam na LPG czy jakiś pakiet.

Pierwszą opcję wykluczyliście, więc 2 - ale jaki cel?
Ostatnio zmieniony przez pomorzanin 2019-04-14, 12:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-04-14, 13:07   

pomorzanin napisał/a:
Dziękuję za odpowiedzi!

Zastanawiam się tylko, dlaczego ten pierwszy sprzedawca tak mówił.
Na logikę:
1) był szczery i mówił prawdę,
2) celowo wprowadzał w błąd, aby sprzedać nie LPG, a benzynę.

Jeśli to drugie, to po co? 2500 zł więcej, pewnie dla niego powinno być bez większej różnicy, czy tę kwotę wydam na LPG czy jakiś pakiet.

Pierwszą opcję wykluczyliście, więc 2 - ale jaki cel?


Jest tez trzecia opcja. Był to specjalista od rzodkiewki a nie od samochodów i się znał na autach jak ja na efedrylach.

Jest też opcja, która wyszła w innym wątku - w instrukcji obsługi wyraźnie jest opisane, że w zależności od wersji samochodu (nie wymienione jakie) auto może przełączyć się np. przy dużym obciążeniu na benzynę. Ale to nie jest dotrysk, tylk chwilowe przełączenie na 100% benzyny.


Jak wybierałem auto zacząłem wątek na temat silnika 0.9 Tce i gazu i poszukałem informacji. Zebrane informacje nie wskazują, by w 0.9 TCe następowało takie przełączanie, brak było informacji, że dużo benzyny idzie.

Zatem jeśli (raczej) nie w 0.9 - to widocznie dotyczy to silnika 1.6 w dusterze.


Załóż odpowiedni wątek, może ktoś coś wie o tym konkretnym silniku.

Znajdź inteligentnego dilera, który być może podzieli się wnioskiem z uwag dotychczasowych klientów. Pójdź do tego z punktu a) podejrzewanego o kłamstwo - zapytaj się dokłądnie co jest z tym dotryskiem. Jeśli powie, że jest to dotrysk cały czas - to jest to info niezgodna z instrukcją i wiarygodność nadal bliska zeru; jeśli powie, że to chwilowe przełączania a o tych 2 litrach wie od niezadowolonych klientów.... to jego wiarygodność nieco wzrośnie.
No i oszacuj sobie, czy gaz pozwoli ci na osiągnięcie oszczędności eksploatacyjnych wystarczających dla uzasadnienia kupna. Przy dusterze nawet przy takich 2 l /100 może okazać się, że gaz nadal daje oszczędności w sensownym czasie.

Ja podjąłem decyzję o gazie, wiedząc, że kupując gaz maksymalna moja strata w ciągu 5 lat to 2500+3 przeglądy po 163 + ew. 300-400 zł jeśli będęe chciał szybciej wymienić filtry - kwota wzięta od JEDNEGO Z ASO (kupuje easy service czyli filtry gazu przez 5 lat na koszt dacii) czyli 3500 max strata.
Szacowany zysk to:
przy założeniu, że na 1 litrze gazu oszczędzam 2,50 to przy spaleniu 1400 litrów gazu jestem na zero. . Musiałbym zrezygnować z gazu przed spaleniem 1400 l gazu (zamiast tego spaliłbym powiedzmy 1200 l benzyny) by być realnie na minusie.

Nie wiem, jak ten pierwszy Twój diler szacował, że potrzeba 5 lat by spalić 1400 l gazu.
Mi wychodzi 20- 25 k km czyli przy Twoim przebiegu max 2 lata.
Wniosek - nawet przy częściowej pracy na benzynie LPG jest opłcalne przy założeniu przejechania autem ponad ok . 25 k km
Potem na każde nie-spalone 1000 l gazu za 2200 (zamiast którego musisz kupić ponad 800 za grubo ponad 4000 benzyny) tracisz do 2500....
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-04-14, 13:24, w całości zmieniany 2 razy  
 
tommylee1 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 SCE LPG
Silnik: 1,6
Dołączył: 21 Lut 2019
Posty: 206
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-04-14, 13:57   

pomorzanin napisał/a:



Jak wybierałem auto zacząłem wątek na temat silnika 0.9 Tce i gazu i poszukałem informacji. Zebrane informacje nie wskazują, by w 0.9 TCe następowało takie przełączanie, brak było informacji, że dużo benzyny idzie.


Czy aby te informacje nie były tak samo pogmatwana jak dziś w przypadku Dustera 1.6? Czy była oparta o fakty?


Przecież najlepszym źródłem weryfikacji będą użytkownicy 1.6 LPG. za tydzień, dwa będziemy wiedzieć ile zużyli Pb. Ja się chętnie założę, że jest to zwykła instalacja lpg do silnika wolnossącego.
Ostatnio zmieniony przez tommylee1 2019-04-14, 13:58, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne