Wysłany: 2018-09-20, 14:27 Diagnostyka, zmiana wtrysków - fabryczna instalacja z LC02
Sterowniki LC02 z wersją hardware 2.1 oraz 2.2 są odblokowane. Jedynie programy nie mają odpowiednich opcji do ich obsługi jeśli wykryją połączenie z nimi. Wszystko robimy na włączonym zapłonie lub zapalonym silniku żeby nie wygasił się nam sterownik.
Standardowo w środku znajduje się w nich firmware w wersji Dacia-Renault: DR202045G24 lecz przy łączeniu z komputerem należy wybrać konfigurację dla DR202042G24 - ważna jest końcówka G24. Odradzam flashowanie zwykłymi softami LR, ja uwaliłem sterownik. Nie ma dostępnego firmware DR żeby wrócić.
Na komputerze program musi mieć konfigurację dla naszego sterownika inaczej się nie połączy.
Większość programów landi nie połączy sie ze sterownikiem. Otrzymamy błąd połączenia jakbyśmy nie podpięli w ogóle kabla: ERR.CODE: C01
Programy, które się połączą:
Landi Renzo DACIA-RENAULT SW R D PLUS 403
Działa tylko na Windows XP 32bit. Dla windowsa 7 32bit należy pobrać plik TCULR.exe "Landi Renzo soubor TCULR.zip" i wkleić go do "C:\Program Files\SW_LR_RENAULT\"
linki: https://projekt-tech.pl/programy-do-lpg-pm-23.html
Interfejsy:
Dowolne z wtyczką dla Landi Renzo / AEB. Skrajne piny 12V (+ oraz masa), środkowe logika 5V (RX/TX)
Bezwzględnie po połączeniu dowolnym programem zapisujemy obecną konfigurację i trzymamy w bezpiecznym miejscu.
Landi Renzo DACIA-RENAULT SW R D PLUS 403
Pozwoli tylko na podgląd kilku parametrów i zapis oraz wczytanie konfiguracji.
Teoretycznie jakby się udało wymusić konfiguracją połączenie z DR202045G24 jako np. LR202043G24 to powinniśmy dostać wszystkie opcje. Niestety podmiana jakiegokolwiek pliku usuwa z listy DR202042G24.
Plus Max 2010 v1.2.27.4
Plus max musi być aktywowany plikiem,(kłódka w prawym dolnym rogu). Nie aktualizujemy do nowszej wersji.
Plus max co chwile skanuje porty COM i jak znajdzie zgodną centralkę to wyświetli ją na liście i aktywuje się przycisk Config ECU:
Bezwzględnie po połączeniu zapisujemy naszą kalibrację / konfigurację przyciskiem save bin calib. Tam jest nasza mapa, konfiguracja sterownika.
Domyślnie po połączeniu z konfiguracją DR202042G24 w Config ECU będziemy mieli tylko podgląd kilku parametrów:
Tutaj uwaga: robicie wszystko na własną odpowiedzialność :)
Żeby zmieniać cokolwiek innego musimy znaleźć w trybie offline interesujący nas zestaw. (Offline mode > Load default values)
Ja wybrałem sobie AE203066G34.
Wchodzimy w głównym oknie Plus maxa w opcję super -> decrypt + decompress
i wybieramy "Documents\Calibration Tool\config\dat\AE203066G34.dat". Tworzymy nowy plik DR202045G24.xml i wklejamy w nim od góry (to jest nagłówek z pliku DR202042G24.xml ze zmienionym polem configname):
i pod <TABLE> resztę z pliku AE203066G34.xml bez nagłówka. Zapisujemy plik DR202045G24.xml. W Plus maxie wchodzimy w super -> compress+encrypt
i wybieramy DR202045G24.xml. Utworzy nam plik DR202045G24.dat, zamykamy plus maxa i od nowa łączymy się ze sterownikiem. Teraz musimy uważać bo wiele rzeczy można popsuć. Nie działa auto kalibracja - wywala błąd i zostaje menedżer zadań i ubicie procesu. Także nie klikać byle czego. Mamy dostęp do mapy K.
Da się zmienić wtryski z Medów na Typ K i J od Lovato
Type K - powinny działać wtryskiwacze 2Ohm (Barracuda, AC-W01/02/03) (źródło: http://lpg-forum.pl/post891562.html#p891562 ) na propan.ru jak znajdę to wrzucę parametry dla innych wtrysków bo zgubiłem bez zmiany z medów w parametrach.
W załączniku gotowy plik DR202045G24.dat. Część rzeczy nie działa, tak jak pisałem wyżej.
Jak komuś się chce można stworzyć własny config zbudowany z działających od innych configów parametrów.
Jak coś namieszamy to wczytujemy domyślny config zapisany na początku:
W głównym oknie wybieramy Admin Flasher, pole firmware file name zostawiamy puste. W drugim polu calibration file name klikamy browse i wybieramy zapisany plik kalibracji z Documents\Calibration Tool\calib\ i w prawym dolnym rogu z .da2 zmieniamy na .bin i klikamy Flash, program wczyta 32 parametry na końcu na chwilę zawiśnie,m sterownik się zrestartuje i gotowe.
W załączniku dwie kalibracje / konfiguracje fabryczne:
B90_14_09_K7JA714_Ls_02042G24_03.dat - zgodna z naklejką na sterowniku
B90_14_09_K7JA714_Ls_02042G24_10.dat - naklejka na sterowniku to B90_14_09_K7JA714_Ls_02042G24_05
Podziękowania dla UnlimitedPL z http://lpg-forum.pl oraz użytkowników propan.ru
Polecam używać PlusMax'a w wersji 1.2.27.4 i jej nie aktualizować bo wersja v1.2.30.0 nie zapisuje poprawnie plików kalibracji oraz logów.
Co do tworzenia plików config nie polecam robić kopiuj/wklej na pałę z jakiegokolwiek innego pliku konfiguracyjnego.
Lepiej robić to z głową i z configu z tej samej rodziny. Inne configi mają różne dane w różnych miejscach w pamięci flash.
Tak więc zmieniając typ wtryskiwacza możemy zmienić mapę K bądź inne zastrzeżone rzeczy które siedzą akurat pod danym adresem w pamięci sterownika.
Co do kalibracji, wykonujemy ją ręcznie. Autokalibracja jest możliwa tylko na firmware z rodziny AE (po autokalibracji i tak trzeba zrobić kalibrację ręcznie więc daje to tyle że silnik jako-tako działa na LPG).
Aktualizacja software z DR na LR kończy się uwaleniem sterownika. Sterownik podobno można postawić na nogi. Gdzieś na ruskich stronach było jak to zrobić ale wyleciało mi to z głowy.
eastcowboy taką wiedzę posiada.
Te sterowniki są w pełni odblokowane, nie rozumiem ludzi którzy je flashują do softu LR skoro i tak ten soft w PlusMax nie ma w ogóle konfiguracji.
Ostatnio zmieniony przez UnlimitedPL 2018-09-23, 11:33, w całości zmieniany 6 razy
Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Maj 2019 Posty: 3 Skąd: Russia
Wysłany: 2019-05-17, 20:54
Cytat:
Good day!
I read your post on the link, about the firmware DR202045G24:
What a pity that I found him late)
I reflashed my ECU for firmware LR202043G24.hex, and system di not see gas pressure and differential pressure values.
When engine try to switch to gas, the engine returns to petrol with an error "low gas pressure".
I do not know what to do ...
Maybe there is a way to return to the firmware DR202045G24 or some other way to solve the problem?
I will be very grateful for the help!
Marka: *
Model: *
Silnik: * Pomógł: 14 razy Dołączył: 19 Sie 2009 Posty: 336 Skąd: ABCD
Wysłany: 2019-05-18, 19:10
june29 napisał/a:
Cytat:
Good day!
I read your post on the link, about the firmware DR202045G24:
What a pity that I found him late)
I reflashed my ECU for firmware LR202043G24.hex, and system di not see gas pressure and differential pressure values.
When engine try to switch to gas, the engine returns to petrol with an error "low gas pressure".
I do not know what to do ...
Maybe there is a way to return to the firmware DR202045G24 or some other way to solve the problem?
I will be very grateful for the help!
Back to DR is not possible.
The firmware LR202047G24.hex and LR202048G24.hex are more suitable for DR calibration.
LR202048G24.hex switches to petrol after 60 minutes for 5 minutes and then back again.
Full access via Plusmax is also possible for LR and DR. Including all injector parameters, to use other injector manufacturers.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Dołączył: 16 Maj 2021 Posty: 1 Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-05-16, 16:24
tosiek napisał/a:
Sterowniki LC02 z wersją hardware 2.1 oraz 2.2 są odblokowane.
Czy można prosić o pomoc? Wiem, że minęło już trochę czasu od założenia tematu, ale ma nadzieję, że zagląda Pan jednak jeszcze na to forum. Niestety utknąłem na pewnym etapie i nie wiem jak ruszyć dalej.. jeśli jest tutaj ktoś kto zechciałby pomóc to proszę o odpowiedź, wtedy opiszę dokładnie o co chodzi + załączę screeny :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum