Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Diagnostyka, zmiana wtrysków - fabryczna instalacja z LC02
Autor Wiadomość
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2018-09-20, 14:27   Diagnostyka, zmiana wtrysków - fabryczna instalacja z LC02

Sterowniki LC02 z wersją hardware 2.1 oraz 2.2 są odblokowane. Jedynie programy nie mają odpowiednich opcji do ich obsługi jeśli wykryją połączenie z nimi. Wszystko robimy na włączonym zapłonie lub zapalonym silniku żeby nie wygasił się nam sterownik.

Standardowo w środku znajduje się w nich firmware w wersji Dacia-Renault: DR202045G24 lecz przy łączeniu z komputerem należy wybrać konfigurację dla DR202042G24 - ważna jest końcówka G24. Odradzam flashowanie zwykłymi softami LR, ja uwaliłem sterownik. Nie ma dostępnego firmware DR żeby wrócić.

Na komputerze program musi mieć konfigurację dla naszego sterownika inaczej się nie połączy.

Większość programów landi nie połączy sie ze sterownikiem. Otrzymamy błąd połączenia jakbyśmy nie podpięli w ogóle kabla: ERR.CODE: C01

Programy, które się połączą:


Interfejsy:
Dowolne z wtyczką dla Landi Renzo / AEB. Skrajne piny 12V (+ oraz masa), środkowe logika 5V (RX/TX)

Bezwzględnie po połączeniu dowolnym programem zapisujemy obecną konfigurację i trzymamy w bezpiecznym miejscu.

Landi Renzo DACIA-RENAULT SW R D PLUS 403
Pozwoli tylko na podgląd kilku parametrów i zapis oraz wczytanie konfiguracji.

Teoretycznie jakby się udało wymusić konfiguracją połączenie z DR202045G24 jako np. LR202043G24 to powinniśmy dostać wszystkie opcje. Niestety podmiana jakiegokolwiek pliku usuwa z listy DR202042G24.

Plus Max 2010 v1.2.27.4
Plus max musi być aktywowany plikiem,(kłódka w prawym dolnym rogu). Nie aktualizujemy do nowszej wersji.
Plus max co chwile skanuje porty COM i jak znajdzie zgodną centralkę to wyświetli ją na liście i aktywuje się przycisk Config ECU:

Bezwzględnie po połączeniu zapisujemy naszą kalibrację / konfigurację przyciskiem save bin calib. Tam jest nasza mapa, konfiguracja sterownika.
Domyślnie po połączeniu z konfiguracją DR202042G24 w Config ECU będziemy mieli tylko podgląd kilku parametrów:


Tutaj uwaga: robicie wszystko na własną odpowiedzialność :)
Żeby zmieniać cokolwiek innego musimy znaleźć w trybie offline interesujący nas zestaw. (Offline mode > Load default values)
Ja wybrałem sobie AE203066G34.
Wchodzimy w głównym oknie Plus maxa w opcję super -> decrypt + decompress
i wybieramy "Documents\Calibration Tool\config\dat\AE203066G34.dat". Tworzymy nowy plik DR202045G24.xml i wklejamy w nim od góry (to jest nagłówek z pliku DR202042G24.xml ze zmienionym polem configname):
Kod:
<NewDataSet>
  <SETUP>
    <HEIGHT />
    <BGCOLOR1>2012-10-30 14:07:35</BGCOLOR1>
    <BGCOLOR2>2012-10-30 14:07:35</BGCOLOR2>
    <GRADIENTE />
    <ConfigName>DR202045G24</ConfigName>
    <Bps>38400</Bps>
    <Comment />
    <ProgramRelease>1.2.27.5</ProgramRelease>
    <UtcDateCreation>2012-10-30 14:10:26</UtcDateCreation>
    <UtcDateModification>2012-11-15 15:17:41</UtcDateModification>
    <Option1>MULTI HORIZ</Option1>
    <Option2>NO_CALIB_MGM NO_1ST_PARAM_READ</Option2>
  </SETUP>
  <TABLE>

i pod <TABLE> resztę z pliku AE203066G34.xml bez nagłówka. Zapisujemy plik DR202045G24.xml. W Plus maxie wchodzimy w super -> compress+encrypt
i wybieramy DR202045G24.xml. Utworzy nam plik DR202045G24.dat, zamykamy plus maxa i od nowa łączymy się ze sterownikiem. Teraz musimy uważać bo wiele rzeczy można popsuć. Nie działa auto kalibracja - wywala błąd i zostaje menedżer zadań i ubicie procesu. Także nie klikać byle czego. Mamy dostęp do mapy K.

Da się zmienić wtryski z Medów na Typ K i J od Lovato
Type K - powinny działać wtryskiwacze 2Ohm (Barracuda, AC-W01/02/03) (źródło: http://lpg-forum.pl/post891562.html#p891562 ) na propan.ru jak znajdę to wrzucę parametry dla innych wtrysków bo zgubiłem bez zmiany z medów w parametrach.

W załączniku gotowy plik DR202045G24.dat. Część rzeczy nie działa, tak jak pisałem wyżej.

Jak komuś się chce można stworzyć własny config zbudowany z działających od innych configów parametrów.

Jak coś namieszamy to wczytujemy domyślny config zapisany na początku:
W głównym oknie wybieramy Admin Flasher, pole firmware file name zostawiamy puste. W drugim polu calibration file name klikamy browse i wybieramy zapisany plik kalibracji z Documents\Calibration Tool\calib\ i w prawym dolnym rogu z .da2 zmieniamy na .bin i klikamy Flash, program wczyta 32 parametry na końcu na chwilę zawiśnie,m sterownik się zrestartuje i gotowe.


W załączniku dwie kalibracje / konfiguracje fabryczne:
B90_14_09_K7JA714_Ls_02042G24_03.dat - zgodna z naklejką na sterowniku
B90_14_09_K7JA714_Ls_02042G24_10.dat - naklejka na sterowniku to B90_14_09_K7JA714_Ls_02042G24_05

Podziękowania dla UnlimitedPL z http://lpg-forum.pl oraz użytkowników propan.ru

DR202045G24.zip
Pobierz Plik ściągnięto 662 raz(y) 19,05 KB

B90_14_09_K7JA714_Ls_02042G24_10.zip
Pobierz Plik ściągnięto 568 raz(y) 3,2 KB

B90_14_09_K7JA714_Ls_02042G24_03.zip
Pobierz Plik ściągnięto 553 raz(y) 3,61 KB

 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2018-09-21, 10:34   

eastcowboy napisał/a:
But there are suitable pc configurations with full access for plusmax

Which one and where can i download it? on plus max 1.2.27.4 and v1.2.30.0 i can see only main view and i can't find ae202
eastcowboy napisał/a:
AE202 firmware.

Do you mean flash firmware on the LC02 or just PC configuration?
 
UnlimitedPL 
Zielony listek


Marka: VW
Model: Golf 6 BiFuel
Silnik: 1.6 102KM
Rocznik: 2010
Dołączył: 23 Wrz 2018
Posty: 1
Skąd: Śląsk/Małopolska
Wysłany: 2018-09-23, 11:12   

Polecam używać PlusMax'a w wersji 1.2.27.4 i jej nie aktualizować bo wersja v1.2.30.0 nie zapisuje poprawnie plików kalibracji oraz logów.

Co do tworzenia plików config nie polecam robić kopiuj/wklej na pałę z jakiegokolwiek innego pliku konfiguracyjnego.
Lepiej robić to z głową i z configu z tej samej rodziny. Inne configi mają różne dane w różnych miejscach w pamięci flash.
Tak więc zmieniając typ wtryskiwacza możemy zmienić mapę K bądź inne zastrzeżone rzeczy które siedzą akurat pod danym adresem w pamięci sterownika.

Co do kalibracji, wykonujemy ją ręcznie. Autokalibracja jest możliwa tylko na firmware z rodziny AE (po autokalibracji i tak trzeba zrobić kalibrację ręcznie więc daje to tyle że silnik jako-tako działa na LPG).

Aktualizacja software z DR na LR kończy się uwaleniem sterownika. Sterownik podobno można postawić na nogi. Gdzieś na ruskich stronach było jak to zrobić ale wyleciało mi to z głowy.
eastcowboy taką wiedzę posiada.

Te sterowniki są w pełni odblokowane, nie rozumiem ludzi którzy je flashują do softu LR skoro i tak ten soft w PlusMax nie ma w ogóle konfiguracji.
Ostatnio zmieniony przez UnlimitedPL 2018-09-23, 11:33, w całości zmieniany 6 razy  
 
june29 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Maj 2019
Posty: 3
Skąd: Russia
Wysłany: 2019-05-17, 20:54   

Cytat:
Good day!

I read your post on the link, about the firmware DR202045G24:


What a pity that I found him late)
I reflashed my ECU for firmware LR202043G24.hex, and system di not see gas pressure and differential pressure values.
When engine try to switch to gas, the engine returns to petrol with an error "low gas pressure".

I do not know what to do ...
Maybe there is a way to return to the firmware DR202045G24 or some other way to solve the problem?
I will be very grateful for the help!
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-05-18, 18:53   

try here
https://lpg-forum.pl/landi-renzo-omegas-plus-lc02-zmiana-wtryskiwaczy-t67344.html
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2019-05-18, 18:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2019-05-18, 19:10   

june29 napisał/a:
Cytat:
Good day!

I read your post on the link, about the firmware DR202045G24:


What a pity that I found him late)
I reflashed my ECU for firmware LR202043G24.hex, and system di not see gas pressure and differential pressure values.
When engine try to switch to gas, the engine returns to petrol with an error "low gas pressure".

I do not know what to do ...
Maybe there is a way to return to the firmware DR202045G24 or some other way to solve the problem?
I will be very grateful for the help!


Back to DR is not possible.
The firmware LR202047G24.hex and LR202048G24.hex are more suitable for DR calibration.
LR202048G24.hex switches to petrol after 60 minutes for 5 minutes and then back again.
Full access via Plusmax is also possible for LR and DR. Including all injector parameters, to use other injector manufacturers.
 
june29 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Maj 2019
Posty: 3
Skąd: Russia
Wysłany: 2019-05-19, 08:46   

Thank you very much for your answer! Tell me please, where can I get the firmware LR202047G24.hex and LR202048G24.hex?
 
brightside_ 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Dołączył: 16 Maj 2021
Posty: 1
Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-05-16, 16:24   

tosiek napisał/a:
Sterowniki LC02 z wersją hardware 2.1 oraz 2.2 są odblokowane.


Czy można prosić o pomoc? Wiem, że minęło już trochę czasu od założenia tematu, ale ma nadzieję, że zagląda Pan jednak jeszcze na to forum. Niestety utknąłem na pewnym etapie i nie wiem jak ruszyć dalej.. jeśli jest tutaj ktoś kto zechciałby pomóc to proszę o odpowiedź, wtedy opiszę dokładnie o co chodzi + załączę screeny :)
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2021-05-17, 20:17   

napisz na lpg forum
 
mat 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Dołączył: 25 Lip 2023
Posty: 1
Skąd: google
Wysłany: 2023-07-25, 07:26   

Hello everybody!

can someone reupload the files LR202047G24.hex and LR202048G24.hex the links have expired

is it worth upgrading from DR202042G24 to LR202047G24? has anyone tested? is everything going ok?
after the update, where can I download xml for LR

I unlocked DR with Maxplus but many functions do not work

logan 1.4 mpi landi renzo from the factory
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne