Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
miga kontrolka od akumulatora
Autor Wiadomość
BLONDI83 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 benzyna, 4x4
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Dołączyła: 24 Maj 2012
Posty: 349
Skąd: ok. Częstochowy
Wysłany: 2015-10-05, 16:48   miga kontrolka od akumulatora

Witam, od wczoraj zauważyłam, że na wolnych obrotach miga kontrolka od akumulatora, akumulator ma ponad 12V, czy to alternator czy co to może być? Auto nie zachowuje się inaczej. Szykuje się duży wydatek?
_________________

 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-05, 16:54   

Jak masz miernik to zmierz ile ma przy ładowaniu
W 2012 była seria felernych akumulatorów mój już zdechł
_________________
Moje auto
 
BogdanK 



Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 326
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-10-05, 20:26   

Może regulator napięcia jest niesprawny.
 
Andrzej Zajczuk 


Marka: Dacia
Model: Duster SL DELSEY
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4 FAP
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 156
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 2015-10-05, 20:36   

Nieodzowna wizyta u elektryka w ASO lub lepiej u specjalisty od elektryki samochodowej . Usterka wskazuje na wadę w układzie ładowania - regulator lub alternator.
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2015-10-05, 20:56   

Stawiam na reglera. Alternatory są zwykle dość trwałe. A nie miałeś w którymś momencie odłączonego aku przy włączonym silniku? - wtedy mogły polecieć diody prostownicze.
W każdym razie - elektryk zdiagnozuje szybko - to tylko parę pomiarów
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1134
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-10-06, 06:19   

Padający aku też może dawać taki objaw. Ale skoro jeszcze odpala, to może rzeczywiście być coś z układu ładowania. Napięcie w instalacji można zmierzyć interfejsem z ODB2, zarówno z wyłączonym silnikiem, jak i podczas ładowania. Ale jak nie masz, to jakikolwiek woltomierz wyjaśni co się dzieje podczas ładowania na niskich obrotach. Zastanawiam się też od czego zależy kiedy kontrolka ma się zapalać. Może u Ciebie ustawili za wysoki próg załączenia sygnalizacji, a ładowanie jest ok? Tzn mieści się jeszcze w dopuszczalnych granicach, ale trochę spadło. A nie dokładałaś jakiegoś urządzenia, które połyka część prądu ładowania powodując spadek napięcia na niskich obrotach? Z tego co pamiętam, to masz sporo gadżetów w aucie :mrgreen:
_________________

Ostatnio zmieniony przez Lajkonik 2015-10-07, 11:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-06, 14:43   

U mnie przygasające światła na wolnych obrotach to był koniec aku mimo wszystko odpalał
_________________
Moje auto
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2015-10-07, 09:29   

Sprawdź ładowanie, regulator i sprzegło alternatora.Lajkonik, Kontrolka tak naprawdę wcale nie pokazuje ładowania to tylko informacja i to dość złudna. Ale jest tania i prosta w aplikacji.
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1134
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-10-07, 11:06   

kali napisał/a:
Lajkonik, Kontrolka tak naprawdę wcale nie pokazuje ładowania to tylko informacja i to dość złudna.

I właśnie dlatego zastanawiam się, czy koleżanka nie zamontowała w samochodzie jakiegoś odbiornika, który pobierając energię z instalacji powoduje spadek napięcia na biegu jałowym (na wolnych obrotach) i zapalenie się kontrolki, bo wtedy alternator ma najmniejszą wydajność i może nie pokrywać w pełni zapotrzebowania całej instalacji (z tym potencjalnym, nowym obciążeniem).
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2015-10-07, 12:17   

Kontrolka działa inaczej. I nie jest uzaleznina od napiecia w instalacji samochodu.
 
BLONDI83 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 benzyna, 4x4
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Dołączyła: 24 Maj 2012
Posty: 349
Skąd: ok. Częstochowy
Wysłany: 2015-10-07, 12:22   

Dzięki koledzy, wybieram się do elektryka w piątek, ale wolę cokolwiek wiedzieć, co by mnie nie obskubał zbytnio. Do ASO nie jadę, zresztą już jest po gwarancji.
Dodam jeszcze, że pojawienie się kontrolki jest chwilowe mignie kilka razy na niskich obrotach. W między czasie gdyby faktycznie mój aku był na wymarciu może wrzucicie link co mogłabym kupić w rozsądnej cenie?

Mam jeszcze głupią prośbę do posiadaczy Dusterów wstyd mi, ale cóż. Koledzy wrzućcie proszę zdjęcie waszego lewarka schowanego w bagażniku. Ja go wyjęłam i za chiny ludowe nie wiem jak go włożyć :D mam go aktualnie za siedzeniem i mi się tłucze. Jakbym go sama nie wyjęła, nie uwierzyłabym, że tam jest :-)
_________________

 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2015-10-07, 12:29   

W instrukcji jest pokazane jak go mocować.
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1134
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-10-08, 06:54   

Tak się zastanawiam jeszcze, czy Ci obroty jałowe nie spadły i silnik dochodzi do stanu, kiedy prawie gaśnie. Wtedy też może zapalać się kontrolka. Tylko dlaczego miałyby spaść?
kali - a na co reaguje ta kontrolka?
_________________

 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2015-10-08, 07:25   

Współcześnie jest to rozwiązane w różnoraki sposób i długo by o tym pisać. Ale w Daćkach jest dość specyficzny regulator Boscha, który wykrywa minimalne i szczątkowe napięcie łącząc wtedy piny D+ DF i F. Dzięki czemu masz dobre ładowanie i stabilne już na niskich obrotach. A i kontrolka szybko gaśnie, bo jest podłączona do KL15, więc znika różnica potencjałów. Zwróć uwagę że czasem zgaśnie szybciej niż silnik zapali. Dodatkowo masz w tablicy diodę, więc prąd wsteczny nie popłynie.
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1134
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-10-11, 11:42   

Nie wiem co wspólnego ten matematyczny alfabet ze wskaźnikiem aku, ale niech Ci będzie :mrgreen:
_________________

 
BLONDI83 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 benzyna, 4x4
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Dołączyła: 24 Maj 2012
Posty: 349
Skąd: ok. Częstochowy
Wysłany: 2015-10-30, 19:28   

Witam, melduję się
Byłam u dwóch niezależnych elektromechaników, regulator napięcia, akumulator, alternator OK, nic nie wykryli. Dzisiaj oprócz migającej kontrolki od akumulatora włączyła mi się na stałe kontrolka od silnika. W środę jadę do mechanika. Mam dość :-|
_________________

 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-11-01, 00:13   

Wyskoczył jakiś błąd w silniku. Jedź tam gdzie mają diagnostykę komputerową i niech sprawdzą co za błąd. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
BLONDI83 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 benzyna, 4x4
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Dołączyła: 24 Maj 2012
Posty: 349
Skąd: ok. Częstochowy
Wysłany: 2015-11-02, 07:31   

Jadę w środę kontrolka od silnika na stałe się świeci a akumulat. poniżej 5 tys miga, do tego widzę, że znów sączy się płyn z chłodnicy :evil:
_________________

 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-11-02, 08:51   

Gdzieś masz przeciek albo z nieszczelnego układu (zaciski na wężach) albo z uszkodzonej chłodnicy.
Nie jedź bez płynu (jak chcesz jechać do wlewaj odpowiedni płyn na max), bo możesz przegrzać silnik i pierścienie tłokowe pójdą w cholerę (miałem taki przypadek już dawno temu).
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
BLONDI83 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 benzyna, 4x4
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Dołączyła: 24 Maj 2012
Posty: 349
Skąd: ok. Częstochowy
Wysłany: 2015-11-02, 13:56   

Nie jeżdżę bez płynu, dolewam, najprawdopodobniej zacisk
_________________

 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1197
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2015-11-02, 14:11   

BLONDI83 napisał/a:
Do ASO nie jadę, zresztą już jest po gwarancji.
)


Mam auto z tego samego rocznika. 2 tygodnie temu padł mi aku z tej wadliwej serii Rombat Calciu z 2012 roku.

W ASO powiedzieli, że w ramach tej akcji wymieniają padnięte akumulatory do 4 lat, czyli nawet jak auto miało 3 lata gwarancji (moje akurat ma FNS na 5lat) to i tak powinni wymienić za darmo.

Warto też zaopatrzyć się w miernik napięcia - taki wkładany do gniazdka zapalniczki. Do kupienia w marketach za ok. 20 PLN. Wtedy na diodach widać stan aku i alternatora.
Tj. rano przed odpaleniem po włączeniu zapłonu powinna się świecić dioda zielona lub najwyżej żółta (napięcie trochę powyżej 12V) a przy włączonym silniku zielona (napięcie 13,8 - 14,4 V)

Ja akurat mam taką funkcję w moim termometrze zewnętrznym wpiętym pod 12V aku.

Na Rombacie przed padnięciem pokazywał mi rano 12,1V - 12,3V przed odpaleniem auta.
Teraz na nowym aku (mimo, że już jest dużo zimniej w nocy) pokazuje 12,5-12,6V
 
BLONDI83 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 benzyna, 4x4
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Dołączyła: 24 Maj 2012
Posty: 349
Skąd: ok. Częstochowy
  Wysłany: 2015-11-07, 15:55   MAM DOŚĆ

Cześć,
chciałam poiiformować Was odnośnie rozwiązania zagadki kontrolek mojego Dastiego
Otóż Prawie 600 zł wydane a auto dalej "mruga do mnie"
Przypomnę sprawę.
Na wolnych obrotach poniżej 5 tys miga kontrolka akumulatora, po pewnym czasie do tego dołączyła na staŁe święcąca kontrolka silnika.

1) Byłam u 2 niezależnych elektryków, którzy stwierdzili, że regulator napięcia, alternator, akumulator jest Ok- Zalecenie gazownik
2) Byłam u 2 niezależnych gazowników. Zalecenia jedź do ASO.
3) Byłam w ASO diagnoza do wymiany regulator napięcia
4) Wymiana regulatora napięcia kontrola silnika zgasła, ale kontrolka od akumulatora dalej świeci przy obrotach poniżej 5 tys . Zalecenie gazownik
5) Gazownik, wszystko OK, stwierdzenie, że nie potrzebnie regulator wymieniałam :evil: :evil: Zalecenie ASO
6) Kupiłam dobre wino i to najlepiej trafiony punkt programu
7) POMOCY, NIECH KTOŚ COŚ MI DORADZI WYDAŁAM KUPĘ KASY I NADAL MOJE AUTO JEST NIESPRAWNE
Przypomnę innych oznak nie ma.
_________________

Ostatnio zmieniony przez BLONDI83 2015-11-07, 15:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-11-07, 16:13   

A czy podpięli do komputera diagnostycznego i sprawdzili czy były jakieś błędy? :->
Ci mechiory wg mnie to po prostu jełopy, jak nie mogli zdiagnozować takiej usterki????
Lepiej jedź do innego ASO poza miastem zamieszkania, skoro nie potrafili usunąć usterkę.
Wg mnie to alternator szwankuje (szczotki ledwo się trzymają) albo jak koledzy piszą że akumulator też może dawać objawy.
Trzeba naciskać na tych co nie potrafią naprawić aż do skutku (postrasz im sądem, UOKiK itp.)
Nie mogą ot tak wypuszczać niesprawne auto kasując za nic kasę. :->
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
BLONDI83 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 benzyna, 4x4
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Dołączyła: 24 Maj 2012
Posty: 349
Skąd: ok. Częstochowy
Wysłany: 2015-11-07, 16:22   

Regulator i szczotki wymienione diagnostyka była regulator napięcia do wymiany, albo najlepiej cały alternator
_________________

Ostatnio zmieniony przez BLONDI83 2015-11-07, 18:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-11-07, 17:11   

A ja bym obstawiał uszkodzoną diodę prostowniczą w mostku (powinno być ich 6szt.) wewnątrz alternatora. Zbyt niskie napięcie przed regulatorem i dlatego wskazują na jego uszkodzenie.
Jeżeli sprawdzali to wiesz może jakie jest napięcie ładowania?
Jazda na niedoładowanym aku może go szybko wykończyć.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne