Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: jas_pik
2018-09-23, 21:57
Zakup Daci DUSTER 2 wersja Prestige
Autor Wiadomość
donkarleone83 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.6 MPI
Dołączył: 23 Wrz 2018
Posty: 5
Skąd: Szczecinek
  Wysłany: 2018-09-23, 20:57   Zakup Daci DUSTER 2 wersja Prestige

Witam serdecznie i prosze o porady

Jestem zainteresowany kupnem Dustera 2

1-- przebieg mysle ze 10 tys rocznie głownie miasto krótkie dystanse (przedszkole,rehabilitacje itp) i jakis wypad na wakacje
2 - dwójka dzieci 8i 4 lata
3- nie mam problemu ze znaczkiem dustera wręcz przeciwnie podoba mi sie bardzo

i teraz pytania jako ze nie jestem bystry w motoryzacji jaki silnik wybrac disel czy benzyna jaka pojemnosc co myslicie ?????
 
Kubuch 


Marka: Volkswagen / Skoda
Model: Golf 7FL / Octavia 3FL
Silnik: 1,4 TSi / 1,0 TSi
Rocznik: 2017 / 2017
Dołączył: 03 Lut 2016
Posty: 340
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-09-23, 20:59   

Na początek to myślę, że moderator mógłby przenieść do właściwego działu...
_________________

 
donkarleone83 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.6 MPI
Dołączył: 23 Wrz 2018
Posty: 5
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2018-09-23, 21:26   

sorki
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2018-09-23, 21:32   

Z pkt. 1 wynika, że w Twoim przypadku nie ma sensu brać jakiejkolwiek innej wersji niż benzynowe 1.6.
Pozostałe 2 silniki (nadciągające 1.3 turbo oraz 1.5 diesel) nie "rozwiną skrzydeł" przy takich warunkach brzegowych.
Dopłacanie za nie mija się z celem.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz

Wysłany: 2018-09-24, 05:41   

Przebiegi identycznie jak w moim przypadku więc nie ma sensu dopłacać.
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-24, 08:58   

Zależy czy się chce mieć przyjemność z jazdy i mniej zmieniać biegi. Turbo to turbo, ja na przykład bym wyboru nie zmienił.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-09-24, 09:26   

przy podanych warunkach eksploatacji praktycznie bezproblemowa, najtańsza w obsłudze i w razie jakichkolwiek usterek po gwarancji będzie zwykła, sprawdzona latami w nissanie, solidna, wolnossąca benzyna 1,6 16V. A przy zakładanym przebiegu nawet gazu bym nie ryzykował montować z uwagi na problemy w parkowaniem na podziemnych parkingach w mieście, zabawą z kołem zapasowym czy kłopotliwej i drogiej regulacji luzu zaworowego. No i w mieście 2x4. Na miejskie dziury i krawężniki wystarczy w zupełności.
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2018-09-24, 09:28, w całości zmieniany 2 razy  
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2018-09-24, 13:35   

Prezes napisał/a:
Zależy czy się chce mieć przyjemność z jazdy i mniej zmieniać biegi. Turbo to turbo, ja na przykład bym wyboru nie zmienił.

Jasne, aczkolwiek:
- krótkie odcinki i częste wyłączanie nie służy turbo,
- w korkach i do miastowych 50km/h przepaści w dynamice nie będzie,
- silniki turbo mają tę ułomność, że przy 1000-1200obr/min są równie g*wniane jak ich wolnossące odpowiedniki. Tocząc się tuż przed rondem musisz wrzucić jedynkę, bo inaczej auto się przyksztusi.
To nie pasuje ani do pojęcia "przyjemność z jazdy" ani "mniej zmieniać biegi". Przećwiczyłem to przez 3 lata jeżdżąc jednocześnie atmosferyczną benzyną i turbodieslem. Na miasto zdecydowanie wolałem wolnossaka.
 
donkarleone83 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.6 MPI
Dołączył: 23 Wrz 2018
Posty: 5
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2018-09-24, 18:55   

dziekuje za liczne odpowiedzi to tylko potwierdza ze w moim przypadku 1.6 bedzie idealny
tylko teraz automat czy manual ??? najbardziej zalezy mi na wygodzie niz na osiagach itp
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2018-09-24, 19:25   

Osobiście doradzałbym manual.
Przede wszystkim dlatego, że automatu nie oferują z benzyną. :-)
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-24, 23:16   

Pewnie, że automat byłby lepszy. Gdyby dawali do benzyny sam bym wziął 8-) Ale nie ma.

To, że w jakiś tam warunkach samochody z silnikiem ze 100 Nm i z silnikiem z 400 Nm jadą tak samo, nie znaczy, że są takie same.

A co do sprawdzonej jednostki... wystarczy poczytać, które silniki mają problemy w D2? Nie 1.2 i nie 1.5, wiec z tymi "sprawdzonymi" konstrukcjami bym nie przesadzał. Podobnie było z 1.6 w p301 i C-elysee. Niby zwykłe 1.6, a oprogramowanie naprawiali prawie 2 lata. Usterka taka, że czasem silnik sam gasł przy ruszaniu.
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2018-09-24, 23:33   

Wada w oprogramowaniu (którą podobno już usunięto) to jeszcze nie powód do nazwania silnika problematycznym.
Na ten moment najpoważniejszą usterką opisaną na forum był bodajże wadliwy filtr oleju?
Fakt, że mechanicy nie potrafili znaleźć przyczyny i tym nastraszyli właściciela, ale to wciąż tylko filtr oleju.

Za to nawet w salonie Dacii usłyszałem, że 1.2 turbo to nie jest ich duma i chluba.
Nie rozwijałem tematu (coś mnie się tam obiło o uszy o podwyższone zużycie oleju, rozciągający się łańcuch, uszkodzenia pompy...), aczkolwiek jakimś dziwnym trafem już dostał następcę...
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-25, 07:40   

Mi nie chodzi o przekonywanie, który lepszy, niezawodne 1.6 Renault zastąpili 1.6 Nissana..
1.2 zastępuję 1.3 To wszystko raczej ze względu na osiągi i wymogi ekologiczne.

To że w 1.5 dCi kiedyś obracały się panewki, to też legenda przeszłości, sprzed 2010 roku. 1.2 brał olej w latach 2013-2014. Ja mam 13 tys. km przejechane i grama oleju nie wziął. Może mu się coś rozciągnęło, ale ja nie zauważyłem ;-) Stwierdziłem fakty, bezproblemowe 1.6 stwarza użytkownikom problemy. 1.2 nie Stwarza.

Poza tym 1.2 na pewno jeździ lepiej i przyjemniej niż 1.6 i nie wiem czemu przekonywać, że "przed rondem" jest inaczej? Żeby sobie poprawić humor?
 
alhaz 


Marka: Dacia
Model: Duster FL 4x4 / Duster II 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110KM / 1.2TCe 125KM
Rocznik: 2015 / 2018
Wersja: Celebration
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Wrz 2015
Posty: 286
Skąd: wlkp
Wysłany: 2018-09-25, 09:28   

Prezes napisał/a:
Mi nie chodzi o przekonywanie, który lepszy, niezawodne 1.6 Renault zastąpili 1.6 Nissana..
1.2 zastępuję 1.3 To wszystko raczej ze względu na osiągi i wymogi ekologiczne.

To że w 1.5 dCi kiedyś obracały się panewki, to też legenda przeszłości, sprzed 2010 roku. 1.2 brał olej w latach 2013-2014. Ja mam 13 tys. km przejechane i grama oleju nie wziął. Może mu się coś rozciągnęło, ale ja nie zauważyłem ;-) Stwierdziłem fakty, bezproblemowe 1.6 stwarza użytkownikom problemy. 1.2 nie Stwarza.

Poza tym 1.2 na pewno jeździ lepiej i przyjemniej niż 1.6 i nie wiem czemu przekonywać, że "przed rondem" jest inaczej? Żeby sobie poprawić humor?


+1 dla 1.2TCe, używam i śmiga bez problemu

1.3TCe wchodzi ze względu na nowe normy, których 1.2 nie jest w stanie spełnić.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-09-25, 10:56   

Prezes napisał/a:
Mi nie chodzi o przekonywanie, który lepszy, niezawodne 1.6 Renault zastąpili 1.6 Nissana..

wyłącznie dlatego, że ten pierwszy nie wyrabiał nowych norm Eco. A szkoda, bo to był porządny motor (również do LPG). Problemy (wreszcie opanowane) z oprogramowaniem do 1,6 SCe nie wynikały z błędów konstrukcyjnych samej jednostki a raczej z okresu wieku dziecięcego po przeszczepianiu go do francuskiej elektroniki , bo z japońską radził sobie bezawaryjnie :-P Miałem go pod maską Note 6 lat i będąc na przeglądach w aso nigdy nie słyszałem aby ktoś skarżył się na problemy np z komputerem wtrysku (a montowano go do kilku modeli nissana) A zaczynając przygodę z Dacią (z francuskim zresztą 1,6) pół roku bujałem się z problemami z rozruchem zanim wgrali dobrą mapę. Więc nie w w silniku przyczyna kłopotów

donkarleone83 napisał/a:
automat czy manual ??? najbardziej zalezy mi na wygodzie niz na osiagach itp

dylematu nie będzie- ten silnik robią tylko z manualem. Ale manualne skrzynie są na tyle przyjemne w obsłudze( a auta z nimi przy okazji tańsze), że nie będzie z tym problemu
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2018-09-25, 11:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-25, 12:31   

Dar1962 napisał/a:
Więc nie w w silniku przyczyna kłopotów

Nie w silniku przyczyna, ale Ci co wzięli 1.6 problem mieli, a Ci co 1.2 i 1.5 problemu nie mieli, a to 1.6 jest wskazywany jako ten bez problemów, bo sprawdzony :roll: To są fakty, w miarę upływu czasu może się to zmienić, sytuacja może się nawet odwrócić, ale póki co pisanie, "bierz 1.6, bo z 1.2 będą problemy i będzie się tak samo turlał do ronda" uważam za nadużycie.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-09-25, 13:54   

Jak k4m weszło z euro 5 to też był cyrk , samochody nie chciały odpalić na ciepłym silniku
akcja wgrywania nowych map załatwiła sprawe. Takie problemy to właściwie standard w renault
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2018-09-25, 17:10   

Prezes napisał/a:
... Żeby sobie poprawić humor?

I po co te wycieczki osobiste?
Odnoszę wrażenie, że Powolny grubo popsuł atmosferę na forum... :roll:

Prezes napisał/a:
... ale póki co pisanie, "bierz 1.6, bo z 1.2 będą problemy i będzie się tak samo turlał do ronda" uważam za nadużycie.

Przeinaczasz, wrzucasz do jednego gara i mieszasz.
Nikt nie namawiał do 1.6 "bo z 1.2 będą problemy" - to sobie dopisałeś we własnej głowie.
Natomiast prawda to, że podpisuję się rencyma i nogyma pod stwierdzeniem, że do ronda będzie się turlał tak samo.
Baaa... uważam wręcz, że przewagą wolnossaków jest wjeżdżanie na rondo na II biegu przy prędkościach, które są poza zasięgiem aut turbodoładowanych (ze względu na ich lag).
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-09-25, 18:44   

Rany... przecież każdy wybiera sobie to co mu pasuje, albo na co go stać. Ja nie potrzebuję diesla ze względu na małe przebiegi, ale uparłem się na EDC. I stąd taki wybór, którego nawiasem mówiąc, nie żałuję.

Gdyby nie dCi z EDC, to pewnie wziąłbym TCe, ponieważ jest cichutki i ma bardzo dobrą dynamikę.
Każdy wybiera według własnych preferencji, tak jak kolor, wyposażenie itp.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-09-25, 20:44   

Fruxo napisał/a:
Jak k4m weszło z euro 5 to też był cyrk , samochody nie chciały odpalić na ciepłym silniku
akcja wgrywania nowych map załatwiła sprawe. Takie problemy to właściwie standard w renault

dokładnie - w ciągu pół roku w 2012 2 razy wgrywali mi mapę wtrysku - utrudniony rozruch na ciepłym silniku, na tym forum co najmniej kilkunastu użytkowników 1,6 16V sygnalizowało to samo. W końcu aso sobie z tym poradziły poprawiając oprogramowanie (być może nawet po kryjomu wgrywając starsze bezawaryjne) Więc nie silniki benzynowe są przyczyną kłopotów, tylko radosna twórczość programistów przy każdym kolejnym progu Eco Euro
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2018-09-25, 20:48, w całości zmieniany 3 razy  
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-25, 22:43   

GRL napisał/a:
Nikt nie namawiał do 1.6 "bo z 1.2 będą problemy" - to sobie dopisałeś we własnej głowie.


To nie wiem jak miałem to zrozumieć:

GRL napisał/a:
Za to nawet w salonie Dacii usłyszałem, że 1.2 turbo to nie jest ich duma i chluba.
Nie rozwijałem tematu (coś mnie się tam obiło o uszy o podwyższone zużycie oleju, rozciągający się łańcuch, uszkodzenia pompy...), aczkolwiek jakimś dziwnym trafem już dostał następcę...


O rondzie to już mi się pisać nie chce, ale nie wiem, czy jechałeś 1.2 i wiesz to na pewno?
Jeździ wolno i na 2-ce, baaa.. nawet z niej ruszy, a na trójce da radę szybko przyspieszać od 1000 obrotów, czego 1.6 nie da rady zrobić.

A porównanie do Powolnego sobie wypraszam :mrgreen:

Chodzi o to, że większość utrwala, że tylko wolnossący stary silnik jest bezproblemowy, bo turbodoładowane po 400 tys. km generują koszty.. A w przypadku D2 okazuje się, przynajmniej na początku, że turbo benzyna i turbo diesel jeździ bezproblemowo, za to Dustery z 1.6 mają problemy.
Wymowa postów jest taka, że lepiej brać 1.6 i w ogóle i w szczególe, a w większości są to użytkownicy 1.6

Osobiście uważam i chcę, żeby takie głosy też dopuszczać na forum, że 1.2 jest fajniejszy i wcale nie należy się go wystrzegać jak najgorszego zła.
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2018-09-25, 23:15   

Tutaj znajduje się clou całej moje porady.
Reszta to zbędne przekomarzanki.
GRL napisał/a:
Z pkt. 1 wynika, że w Twoim przypadku nie ma sensu brać jakiejkolwiek innej wersji niż benzynowe 1.6.
Pozostałe 2 silniki (nadciągające 1.3 turbo oraz 1.5 diesel) nie "rozwiną skrzydeł" przy takich warunkach brzegowych.
Dopłacanie za nie mija się z celem...

A napomknąłem o awaryjności dopiero jak zacząłeś przepychać temat poboczny i wmawiać awaryjność 1.6, nawet nie próbując kompletnie zielonemu nowicjuszowi nakreślić w czym niby ten problem.

Z mojej strony koniec, dalej tego ciągnąć nie będę.
 
Kubuch 


Marka: Volkswagen / Skoda
Model: Golf 7FL / Octavia 3FL
Silnik: 1,4 TSi / 1,0 TSi
Rocznik: 2017 / 2017
Dołączył: 03 Lut 2016
Posty: 340
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-09-26, 07:14   

@Prezes taki urok tego klubu, że Dacia jest najlepsza z najsłabszym silnikiem, bez klimy i na stalowych felgach. O tym, że wogóle jest najlepsza to już nie ma co wspominać ;)
_________________

 
jammo 



Marka: Hyundai, Dacia
Model: i30, Duster2
Silnik: 1.4 MPi, 1,6 SCe
Rocznik: 2015, 2018
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 682
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2018-09-26, 09:40   

Ale o jakich problemach 1.6 SCe piszecie.Ja mam taki silnik i jakoś nic się nie dzieje. Kilka osób napisało , że coś im tam się dzieje , bo się kontrolka zapaliła, drudzy mieli założone przez serwis wadliwe filtry i już fama , że silniki do d..y. Ludzie, kilka drobnych awarii na kilkanaście lub kilkadziesiąt tyś sprzedanych samochodów z takim silnikiem, to jest pikuś. Według mnie, awarie te pojawiły się w egzemplarzach które były wyprodukowane zaraz na samym początku, czyli te do testów i do pierwszej sprzedaży, Jak wnoszono poprawki to temat już przycichł, ale tak jest w każdej marce, która wprowadza jakiś nowy model w naszym przypadku z nowym oprogramowaniem.
 
Idar 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 23 Lip 2018
Posty: 35
Skąd: Trojmiasto
Wysłany: 2018-09-26, 11:26   

Ja jestem zadowolony z 1,6 Sce, auto śmiga, nic się nie dzieje. Do "dynamiki" trzeba przywyknąć, nauczyć się jej. No może jakbym brał drugi raz, to wziąłbym z automatem, jest to jednak wygodniejsze :)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne