Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: Marek1603
2019-01-20, 18:31
Duster II 1.6 SCe - nowe oprogramowanie sterownika silnika
Autor Wiadomość
pavulon78 


Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Maj 2018
Posty: 235
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-11-18, 11:54   

metalic napisał/a:
Czy ktoś z Was śledzi jakieś zagraniczne fora dotyczące Dustera ? Ciekawy jestem czy na innych rynkach narzekają na te same bolączki DDII co u nas.


Na niemieckim forum są te same bolączki. To nie jest tak że tylko do PL trafiają felerne dustery a na zachód europy wolne od wad.
I metody "naprawy" są te same - aktualizacja oprogramowania.
 
milosh 


Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2018
Dołączył: 04 Maj 2018
Posty: 17
Skąd: Wwa
Wysłany: 2018-11-25, 19:30   

Jestem od jakiegoś czasu po wgraniu nowego softu wtrysków.
Od kiedy zaczęły się niskie temperatury nowy duster na zimnym silniku przez pierwszą minutę wariuje z obrotami. Przykładowo wyjeżdżam z parkingu: wsteczny, sprzęgło, obroty lecą do góry i falują, jedynka, po całkowitym puszczeniu sprzęgła względnie jedzie ale podszarpuje, dwójka, sprzegło, moment dołączenia do ruchu na główną, wtedy znowu obroty lecą do góry i falują w okolicach 2-2.5 tys. przez dwie, trzy sekundy.
Bardzo irtytujące, często przez połowę trasy myślę o tym problemie. Też tak ktoś ma? Zgłaszać na gwarancję?
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 530
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2018-11-25, 19:59   

Jak prawidłowo zadbać o akumulator z systemem s&s . Jest bezobsługowy. Mam na mysli codzienne użytkowanie , gdzie nie jeżdzę dziennie.
 
pavulon78 


Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Maj 2018
Posty: 235
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-11-26, 11:27   

milosh napisał/a:
Jestem od jakiegoś czasu po wgraniu nowego softu wtrysków.
Od kiedy zaczęły się niskie temperatury nowy duster na zimnym silniku przez pierwszą minutę wariuje z obrotami. Przykładowo wyjeżdżam z parkingu: wsteczny, sprzęgło, obroty lecą do góry i falują, jedynka, po całkowitym puszczeniu sprzęgła względnie jedzie ale podszarpuje, dwójka, sprzegło, moment dołączenia do ruchu na główną, wtedy znowu obroty lecą do góry i falują w okolicach 2-2.5 tys. przez dwie, trzy sekundy.
Bardzo irtytujące, często przez połowę trasy myślę o tym problemie. Też tak ktoś ma? Zgłaszać na gwarancję?


Mam podobnie. Sam sobie potrafi podnieść obroty do 2 tys. A na zimnym pojawia się wtedy dodatkowy problem, że jak przez kilkanaście sekund na biegu jałowym są podniesione obroty to miga check engine i dopiero wtedy obroty spadają.
Problem staram się jakoś obchodzić jak najrzadziej trzymając go na luzie. Dojeżdżam do skrzyżowania zawsze na biegu i dopiero jak obroty są poniżej 1500 to wysprzęglam. Wtedy raczej sam ich już nie podbija.

Jestem umówiony na 5 grudnia, ale bez większej nadziei na usunięcie problemu bo pewnie po raz kolejny wgrają na nowo to samo zrąbane oprogramowanie silnika.
Ale zgłaszać uważam że trzeba bo jak nie będziemy zgłaszać to niby skąd mają wiedzieć że coś jest nie tak?
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-11-26, 13:38   

Oprogramowanie to może nie jest zrąbane, za to "politycy" UE i inżynierowie mają zryte berety ekoterroryzmem.
Zacznijmy od tego, że akumulator nie jest doładowywany podczas jazdy na światłach dziennych oraz gdy naciskamy pedał gazu, do tego wszystkiego debilny system S$S. Ładowanie odbywa się z odzysku energii podczas hamowania silnikiem.
To wszystko powoduje, że np w mroźny dzień po weekendzie (kiedy nie jeździliśmy autem) akumulator jest na skraju rozładowania (w skrajnych przypadkach jest rozładowany). To znowu powoduje znaczny wzrost obrotów po odpaleniu silnika (awaryjne ładowanie akumulatora).
Cała ta walka z zanieczyszczaniem środowiska od Euro 4 jest totalnym debilizmem i założę się, że sumarycznie norma euro 6 jest bardziej trującą niż euro 4.
 
pavulon78 


Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Maj 2018
Posty: 235
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-11-26, 13:55   

Mamert napisał/a:
To znowu powoduje znaczny wzrost obrotów po odpaleniu silnika (awaryjne ładowanie akumulatora).


To niech taka informacja będzie w instrukcji samochodu. Bo teraz dla mnie jak podjeżdżam na światła i po wysprzęgleniu obroty mi nagle rosną do 2000 i nie chcą same opaść, to dla mnie jest to nieprawidłowe działanie silnika, a nie zamierzony przez konstruktorów silnika efekt. A jak do tego dochodzi jeszcze wesołe błyskanie kontroli check engine to już w ogóle jakaś katastrofa. Poprzednio miałem od nowości niby dziadowskiego fiata, ale przez 5 lat z silnikiem żadnych cyrków nie było. A z Dusterem w serwisie już byłem po 3 dniach od odbioru auta z salonu.
Samochód mam od czerwca w teraz jestem umówiony już na 5 wizytę :evil:
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-11-26, 15:50   

Jedyne co mogę poradzić, to włączyć światła mijania i wyłączyć S$S, wtedy akumulator jest doładowywany...
 
pavulon78 


Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Maj 2018
Posty: 235
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-11-26, 21:03   

Mamert napisał/a:
Jedyne co mogę poradzić, to włączyć światła mijania i wyłączyć S$S, wtedy akumulator jest doładowywany...


Wyłączanie SS to już mam odruch. Tylko silnik zaczyna pracować to od razu ręka sama leci na wyłącznik.
 
gogol 


Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 08 Maj 2018
Posty: 164
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-11-27, 07:47   

pavulon78 napisał/a:
Mamert napisał/a:
Jedyne co mogę poradzić, to włączyć światła mijania i wyłączyć S$S, wtedy akumulator jest doładowywany...


Wyłączanie SS to już mam odruch. Tylko silnik zaczyna pracować to od razu ręka sama leci na wyłącznik.


ja tez ;) wielkie jest moje zdziwienie jak zapomnialem raz wylaczyc i mi samochod zgasl ;)
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1770118
 
rotmistrz88 


Marka: Dacia
Model: Logan II MCV
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2018
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lis 2018
Posty: 20
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-11-27, 12:00   

Z tym nie doładowywaniem akumulatora na światłach do jazdy dziennej to fakt ? Mam logana mcv 1.0sce bez systemu S&S i jesem ciekaw czy u mnie to działa tak samo jak w nowym Dusterze
 
macminer 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Wrz 2018
Posty: 245
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2018-11-27, 14:19   

rotmistrz88 napisał/a:
Z tym nie doładowywaniem akumulatora na światłach do jazdy dziennej to fakt


W zasadzie wszystkie samochody, które spełniają normę Euro 6 i mają ECU, korzystają z alternatora "smart", czyli sterowanego przez ECU. To, czy akumulator jest doładowywany, zależy od oprogramowania. To, jak konkretnie zrealizowano to w Loganie, trzeba by sprawdzić empirycznie, ale całkiem prawdopodobne, że jest już tam funkcja rekuperacji energii, czyli zostawiany jest margines 20% pojemności akumulatora na ładowanie przy hamowaniu.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2018-11-27, 20:41   

To teraz z górki nie hamujemy silnikiem, tylko alternatorem. KERS z F1. :evil:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-11-28, 08:45   

W kazdym systemie S&S i euro6 to ecu decyduje o ladowaniu altka. Jest to tak przeliczone, ze nie braknie nam pradu, a wszystkie systemy beda dzialac poprawnie. Dyskusja nten temat troche zbedna. Taka sama jak oFAP czy egr. Dobrze zadbane auto nie bedzie mialo problemow z tymi systemami.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2018-11-28, 10:34   

Generalnie Shrek masz rację, ale moi zaprzyjaźnieni elektrycy zawsze mi powtarzają permanentne niedoładowania akumulatora => zasiarczenie => mniejsza zdolność do ładowania => niedoładowanie => zasiarczenie => ...za 2-3 lata kup nowy akumulator. Nie bardzo rozumiem dlaczego jazda z niedoładowanym akumulatorem ma być bardziej ekologiczna od jazdy z naładowanym i tak ma wykonać tą samą pracę to gdzie tu jakakolwiek oszczędność (energetyczna/ekologiczna). Jest to wręcz antyekologiczne bo naładowany akumulator wymaga mniejszych prądów ładowania, a to znaczy, że alternator pracuje w zakresie lepszej efektywności (wydziela się mniej ciepła/strat przy ładowaniu), a to = się większa efektywność systemu, nie mówiąc już o stratach przy ładowaniu częściowo zasiarczonego aku. No może „myśleli”, że doładowywanie z odzysku energii kinetycznej bywa sporadyczne to należy wozić „pusty” akumulator bo wtedy doładowujemy go wyższym prądem. Chciałaby zobaczyć te wyliczenia. Generalnie zgadzam się z @Mamert, że to poroniony pomysł bo na pewno nie uwzględnia skróconego czasu eksploatacji akumulatora i wpływy tej dodatkowej produkcji na środowisko, ale to chyba teraz tak moda, że dbanie o środowisko to tylko pretekst przywoływany wtedy kiedy można dodatkowo oskubać konsumenta.
 
marcin025lodz 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: Sce 115 4×2
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 27 Mar 2018
Posty: 30
Skąd: ŁódĹş
Wysłany: 2018-11-29, 15:31   

Witam.
U mnie też jest dziwne zjawisko. Podczas przyspieszania auto na ułamek sekundy się dławi. Nie dzieje się to za każdym razem, ale się zdarza. Moje pytanie jest takie. Serwis sam się do mnie zgłosi czy mam ich poinformować. Auto odebrane 10 kwietnia, więc pewnie nie mam nowego oprogramowania tak.?
_________________
Marcin
 
pavulon78 


Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Maj 2018
Posty: 235
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-11-29, 16:15   

marcin025lodz napisał/a:
Serwis sam się do mnie zgłosi czy mam ich poinformować. Auto odebrane 10 kwietnia, więc pewnie nie mam nowego oprogramowania tak.?


Serwis sam się nie zgłosi. Musisz się umówić. A nowe oprogramowanie co prawda ogranicza dość mocno ten problem, ale go nie eliminuje niestety.
I nie słuchaj powolnego bo gada straszne bzdury. Sterowanie silnika jest ewidentnie zrąbane, ale według niego to użytkownicy nie dorośli do tego cudu techniki i nie rozumieją geniuszu inżynierów programujących silnik.
Ostatnio zmieniony przez pavulon78 2018-11-29, 16:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2018-11-29, 23:07   

Mamert napisał/a:
....
Kiedy mamy włączone światła dzienne i dodajemy gazu napięcie w instalacji wynosi ok 12 V, kiedy jednak hamujemy silnikiem jest 14,4 a nawet 15 V.
....
Opisane zjawiska zaobserwowałem w Lodgy i mogą różnić się z Dusterem, ale zasada działania "smart alternatora", będzie zbliżone.
....

Sprawdziłam po Twoim wpisie (a w zasadzie poprosiłam o dokładną obserwację podczas jazdy, oraz dodatkowo fotkę woltomierza – w załączeniu) i mi wyszło, że w zasadzie napięcie waha się w granicach 13,4 – 14,6 V. Nie zauważyłam jakiegoś wzrostu przy hamowaniu silnikiem. Obserwowane napięcie wzrastało w miarę załączania dodatkowych odbiorników prądu (światła, Mne, wycieraczki itp.) - tj. wszystko logicznie. Wydaje mi się, że nie jest tak źle z oprogramowaniem DD – przynajmniej u mnie. Na foto napięcie na postoju.

Voltomierz.JPG
Plik ściągnięto 59 raz(y) 114,52 KB

 
marcin025lodz 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: Sce 115 4×2
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 27 Mar 2018
Posty: 30
Skąd: ŁódĹş
Wysłany: 2018-11-30, 01:45   

Dzięki koledzy za odpowiedzi. Oby moje się okazało dobrym egzemplarzem.
_________________
Marcin
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-11-30, 05:21   

maugu, Sprawdź napięcie jak temperatura na zewnątrz będzie wyższa od zera stopni, teraz przy mrozach u mnie też nie spada poniżej 13,2 V .
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne