Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002 Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Maj 2018 Posty: 235 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-10-01, 07:09 Duster II 1.6 SCe - nowe oprogramowanie sterownika silnika
Czy to że pojawiło się jakieś nowe oprogramowanie silnika 1.6 w nowym Dusterze to jest sprawdzona informacja czy tylko jakieś plotki?
Chcę umówić się ze swoim dusterem żeby wyeliminować problem z chwilowym zanikiem mocy w zakresie 2200-2400 obrotów. Zdarza się to co prawda rzadko, ale jednak bywa denerwujące a to nowe oprogramowanie podobno eliminuje ten problem.
Nie chcę jednak tracić czasu jak wgrają mi na nowo ten sam badziew z którym duster opuścił fabrykę.
- Falowanie obrotów na zimnym silniku + po przygazowaniu kontrolka "check engine" i reset komputera ....Naprawione (może jeszcze delikatnie falują ale żadnych kontrolek czy drgań silnika
- "Podbijanie\trzymanie" obrotów podczas zmiany biegu - Naprawione
- Dławienie silnika (na sekundę) podczas przyspieszania i przechodzenia przez 2200 obrotów- Naprawione
- Trzymanie albo podbijanie obrotów po wrzuceniu na luz i "toczeniu się auta" - Naprawione
Ogólnie jazda jest teraz bardziej płynna - żadnego szarpania po zmianie biegu (szczególnie jak nie odczekało się chwili po wciśnięciu sprzęgła)...Zobaczymy jak dalej -ale duża zmiana na plus...
Ostatnio zmieniony przez lisek2 2018-10-02, 15:08, w całości zmieniany 1 raz
Podłączenie auta pod komputer i wymiana oprogramowania w komputerze wtrysku...jakieś 2h postoju na warsztacie. Teoretycznie jeżeli Twoje auto kwalifikuje się do wymiany oprogramowania to po podłączeniu komputera powinni dostać komunikat o takiej konieczności...
Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002 Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Maj 2018 Posty: 235 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-10-03, 07:02
lisek2,
Mam dokładnie wszystkie opisane przez Ciebie objawy. Nie są dość upierdliwe, ale jednak to co piszesz to bardzo dobre wieści :)
Serwis mam na przyszły piątek.
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 03 Paź 2018 Posty: 5 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-03, 07:04
Dziękuję.
Odebrałem pod koniec sierpnia - a właściwie na początku września - ale objawy mam podobne. Brak jakiejś dyskoteki kontrolkami ale potrafią falować obroty na wysprzęglonym luzie (dochodzi do 2000 - mam film).
Denerwuje mnie też to podbijanie obrotów przy wrzuceniu biegu ale do tego mogę się ewentualnie przyzwyczaić ;)
Mam również "zachłyśnięcie się" przy przyspieszaniu przy obrotach 2200-2500...
Odebrałem pod koniec sierpnia - a właściwie na początku września - ale objawy mam podobne. Brak jakiejś dyskoteki kontrolkami ale potrafią falować obroty na wysprzęglonym luzie (dochodzi do 2000 - mam film).
Denerwuje mnie też to podbijanie obrotów przy wrzuceniu biegu ale do tego mogę się ewentualnie przyzwyczaić ;)
Mam również "zachłyśnięcie się" przy przyspieszaniu przy obrotach 2200-2500...
Jeszcze raz dziękuję za info
To ciekawe, co piszesz, bo z tego co wiem, auta wyprodukowane w lipcu powinny mieć wgrany już nowy soft. Moje poszło na produkcję pod koniec lipca, i w salonie było około 6-7 sierpnia. Odebrałem go 20 sierpnia, ale jak dotychczas , nie mam żadnych objawów z tych opisanych przez kolegów. Silnik chodzi ładnie, nic nie szarpie ani nie faluje i co najważniejsze, nie zdarzyło mi się, aby wyświetlacz komputera się zawiesił. Jedną jedyną rzeczą, która miała miejsce ze 2 razy to to, że po włączeniu wstecznego biegu, nie odpalił od razu ekran od kamery cofania na wyświetlaczu Media Nav. Szczerze to jestem sam ciekawy, czy faktycznie mam już nowy soft, czy tylko mam takie szczęście, że udało mi się auto, które nie wykazuje tych opisanych przypadłości. Proszę kolegę o info tu na forum, jak wyszło z tym softem na serwisie i czy faktycznie wgrali jakiś nowy.
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 03 Paź 2018 Posty: 5 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-04, 10:57
Ja wpadłem do salonu w połowie sierpnia i kupiłem to, co było. Samochód był już na składzie celnym. Nie wiem kiedy dokładnie został wyprodukowany - poza tym, że na 100% w tym roku ;)
Fajnie, że wygląda na to, iż da się to rozwiązać czysto software'owo
Ostatnio zmieniony przez pikus75 2018-10-04, 10:57, w całości zmieniany 1 raz
Dla jasności nowy soft do silników 1.6 SCE - został wypuszczony do aktualizacji dla ASO dopiero w połowie września.
Ok, piszesz że dla ASO dali dopiero w połowie września, ale w fabryce mogli go już wgrywać od miesiąca lub nawet wcześniej. Nie sądzę, aby mając już nowy soft a na pewno mieli go dużo wcześniej niż wrzesień, produkcja szła dalej ze starym oprogramowaniem, a potem kazali to zmieniać dopiero w ASO. Tak jak pisałem wyżej, mój był produkowany w ostatnich dniach lipca i podejrzewam, że mam już nowe oprogramowanie, bo nic mi się w aucie nie dzieje.
Cytat:
Ja wpadłem do salonu w połowie sierpnia i kupiłem to, co było. Samochód był już na składzie celnym. Nie wiem kiedy dokładnie został wyprodukowany
W twoim przypadku jak auto nie było konfigurowane do produkcji, to mogło być wyprodukowane jeszcze przed lipcem i stało na składach , więc może mieć jeszcze stary program. Ale to wszystko da się ogarnąć tylko na spokojnie.
Hej, jak to jest z aktualizacją oprogramowania? U mnie właśnie przy przebiegu ~800km wystąpił efekt choinki, informacje o potrzebie kontroli wszystkich systemów po kolei i wejście w tryb awaryjny (max 30kmh). Po godzinie ustąpiło.
Mam umówioną wizytę w ASO za dwa tygodnie, ale tam twierdzą, że nowy soft wgrywają wyłącznie, gdy wskazuje na to awaria. Bez potrzeby nie wgrywają...
Marka: Renault
Model: Clio IV
Silnik: 0,9 Tce
Rocznik: 2013
Dołączył: 11 Mar 2016 Posty: 140 Skąd: Holandia/ Chojnów/Radomsko
Wysłany: 2018-10-04, 22:27
Może nie w temacie bo mam Clio IV ale u mnie to też wystąpiło i samo zniknęło. Serwis nic nie zrobił bo samo zniknęło (auto było na gwarancji jeszcze) problemem okazał się czujnik ABS koła przedniego
Sprawdziłem u siebie i w moim Dusterze wybranym 20 sierpnia a produkowanym pod koniec lipca, jaki mam soft do radia i nawigacji. Okazało się, że w odrużnieniu od samochodów kolegów, którzy wybierali auta wcześniej nawet w czerwcu, jest już wgrany nowy 9.1.3 więc podejrzewam, że i oprogramowanie silnika też wgrane jest już nowe.
Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002 Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Maj 2018 Posty: 235 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-10-07, 19:24
pawelcioh napisał/a:
twierdzą, że nowy soft wgrywają wyłącznie, gdy wskazuje na to awaria. Bez potrzeby nie wgrywają...
Ciekaw jestem kiedy to według nich jest w razie potrzeby.
W moim występowały praktycznie wszystkie możliwe usterki jakie do tej pory zdarzały się w dusterze (plus nawet jedna nietypowa gdy zawieszała mi się wskazówka), a w pamięci kompa nigdy ASO nie mogło znaleźć zapamiętanych błędów.
Pewnie chodzi o to, że np.jeśli np nie zgłoszę, że komp nie zawiesza się przy upałach, to nie wgrają poprawki. U mnie póki co to tylko pojawiła się raz choinka i tryb awaryjny, w ASO byli zdziwieni, bo twierdzą, że do tej pory z tym się nie spotkali. Przy okazji zgłosiłem to wycie pow. 60kmh.
@pavulon78
Od około 60-70km/h w samochodzie słychać wycie, niezależnie od wrzuconego biegu, również na luzie i na wciśniętym sprzęgle. Raz nawet zrobiłem test i wyłączyłem na prostej silnik, tak, że samochód się toczył....wycie nadal było słyszalne. Najbardziej słychać podczas hamowania silnikiem, bo wtedy słychać tylko to:) Dodanie gazu czy podkręcenie radia to zagłusza, ale jest wyraźnie słyszalne na tyle, że nie da się tego zignorować.
Tu trochę słyuchać: https://photos.app.goo.gl/NSvPT5WNaC7cCKAk7
Ostatnio zmieniony przez pawelcioh 2018-10-08, 17:07, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002 Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Maj 2018 Posty: 235 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-10-09, 06:53
pawelcioh,
Aha. U mnie z kolei na 4 i 5 biegu przy 65-75 km/h słychac trochę skrzynię biegów. Taki cichy jakby świst. Pewnie w innym samochodzie nie zwróciłbym na to nawet uwagi ale duster już tyle fochów mi pokazał, że jestem bardzo wyczulony na każdy podejrzany dźwięk.
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 03 Paź 2018 Posty: 5 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-09, 09:26
Jestem świeżo po wymianie oprogramowania - zdołałem dojechać raptem 2 km do pracy, więc nie mam jeszcze jakiś obserwacji większych. Na razie wszystko OK.
Poobserwuję
Myślę że wyją u Ciebie albo opony albo mechanizm różnicowy w skrzyni biegów. Jeśli podejrzewasz alternator to po wysprzęgleniu, kiedy obroty spadną przy prędkości kiedy pojawia się wycie powinno umilknąć...Szczerze to wyje i to dość mocno. Pamiętam ten dźwięk jeszcze ze skody fabii. Tam problemem był mechanizm różnicowy. Serwis nic z tym nie zrobił bo jak wszystko w skodzie tłumaczyli "subiektywnymi odczuciami słuchowymi".
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum