Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: Marek1603
2019-01-20, 14:39
System Start&Stop - czy to faktycznie się opłaca?
Autor Wiadomość
grzech 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 131
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2018-10-02, 14:44   System Start&Stop - czy to faktycznie się opłaca?

System Start&Stop - czy to faktycznie się opłaca?

http://moto.pl/MotoPL/7,8...html#s=BoxMotMT
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 877
Skąd: EL
Wysłany: 2018-10-02, 14:57   

No nie bardzo skoro ludzie to wyłączają.
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-10-02, 15:00   

Dlatego ten system ma sens tylko w oczekiwaniu na zmianę świateł, przed przejazdem kolejowym itp. W korku nie ma sensu, bo co chwila silnik się odpala i gaśnie.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
jammo 



Marka: Hyundai, Dacia
Model: i30, Duster2
Silnik: 1.4 MPi, 1,6 SCe
Rocznik: 2015, 2018
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 682
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2018-10-02, 19:11   

Po to jest wyłącznik S&S na desce włączników, aby w korku można go było wyłączyć. Mi w normalnej jeździe, bez korków wcale ten system start&stop nie przeszkadza.
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-10-02, 19:14   

jammo napisał/a:
Mi w normalnej jeździe, bez korków wcale ten system start&stop nie przeszkadza.


Mi też nie. Problem tylko w tym, że ostatnio stoję głównie w korkach. :mrgreen: Ale odkryłem jak oszukać ten system w skrzyni EDC bez wyłączania go przyciskiem. ;-)
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2018-10-03, 00:54   

Patrząc na to, że pojawił się kilku forumowiczom tryb awaryjny - wywołany nie wystarczająco naładowanym akumulatorem - będę z uporem maniaka wyłączał to ustrojstwo przy każdym odpaleniu.
Zdrowie psychiczne ważniejsze niż 0,1dm3/100km. 8-)

PS.
Jak przyznali, użytkowali samochody na krótkich odcinkach i to było głównym powodem rozładowania akumulatorów.
Ale używanie stop-start może tylko pogorszyć sprawę.
 
charger 



Marka: Dacia \ Ford
Model: Duster 4x2 \ Fiesta MK8 ST-Line
Silnik: 1.6 SCe 115HP \ 1.0 140HP
Rocznik: 2017 \ 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2017
Posty: 244
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-10-03, 08:05   

Od dnia numer 1 Start&Stop systematycznie wyłączony. Tak samo u 99% moich znajomych :P
_________________
Another One Drives a Duster xD
 
grzech 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 131
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2018-10-03, 08:57   

Mi też nie. Problem tylko w tym, że ostatnio stoję głównie w korkach. :mrgreen: Ale odkryłem jak oszukać ten system w skrzyni EDC bez wyłączania go przyciskiem. ;-) [/quote]

Na czym polega to przechytrzenie systemu?
 
Idar 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 23 Lip 2018
Posty: 35
Skąd: Trojmiasto
Wysłany: 2018-10-03, 09:07   

Ja też tego nie używam, odpalam auto, od razu wyłączam. Na chłopski rozum, za każdym razem dostaje po d...e alternator i akumulator... Po co to,taki bajer ?? Bo nie przesadzajmy z tą oszczędnością paliwa, no rozumiem ewentualnie ochrona środowiska. Druga sprawa system Eco, to to już w ogóle śmiech na sali, Eco w aucie 115 konnym ..
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-10-03, 11:03   

grzech napisał/a:
Na czym polega to przechytrzenie systemu?


Na tym jak głęboko wciskam pedał hamulca. Jak wciskam go do oporu na postoju, to system wyłącza silnik. Jak wcisnę go lekko (na tyle jednak, by samochód nie próbował sam się toczyć), to system nie wyłącza silnika, ale auto stoi w miejscu. Dobre rozwiązanie na korek, gdzie co chwila się rusza i zatrzymuje.

Wciśnięcie hamulca do oporu, by system wyłączył silnik ma sens, gdy wiem, że postoję dłużej. Np. na światłach.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
michele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Lodgy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Cze 2017
Posty: 413
Skąd: Wilcza
Wysłany: 2018-10-03, 11:59   

ciekawe, u mnie jak się auto toczy, to też wyłącza. Może w nowym Duster to tak działa.

Na krótkich odcinkach S&S w ogóle się działa. Trzeba już przejechać konkretny odcinek, aby zadziałał.
_________________
Moja galeria
 
micheangelo 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2018
Posty: 51
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-10-03, 12:04   

Zawsze wyłączam S&S, tak jak piszecie- szkoda akumulatora i silnika. Inny problem to sytuacja, kiedy trzeba szybko włączyć się do ruchu, a tu nagle ciach, silnik wyłączony i cenne ułamki sekundy stracone;)
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-10-03, 12:24   

michele napisał/a:
ciekawe, u mnie jak się auto toczy, to też wyłącza. Może w nowym Duster to tak działa.


W samochodzie ze skrzynią manualną silnik może zgasnąć, jak samochód toczy się poniżej 5 km/h lub stoi. W aucie ze skrzynią automatyczną musi stać w miejscu.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
jammo 



Marka: Hyundai, Dacia
Model: i30, Duster2
Silnik: 1.4 MPi, 1,6 SCe
Rocznik: 2015, 2018
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 682
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2018-10-03, 13:50   

michele napisał/a:
Na krótkich odcinkach S&S w ogóle się działa. Trzeba już przejechać konkretny odcinek, aby zadziałał.

Według mnie, uzależnione jest to głównie od temperatury silnika. Po krótkim odcinku, gdy silnik nie ma jeszcze odpowiedniej temperatury, to start/stop nie zadziała.
michele napisał/a:
ciekawe, u mnie jak się auto toczy, to też wyłącza. Może w nowym Duster to tak działa.

Co do wyłączenia się silnika przez S&S przy toczącym się aucie, to nie zwróciłem jeszcze uwagi na ten fakt u siebie. Natomiast zauważyłem, że jak stoję na wyłączonym przez S&S silniku, np. na światłach lub w korku, gdzie jest teren lekko z górki, i popuszczając hamulec, powoduję, że auto zaczyna się samoczynnie toczyć na luzie, to po osiągnięciu prędkości około 5-7 km/h, silnik sam się uruchamia.
micheangelo napisał/a:
Zawsze wyłączam S&S, tak jak piszecie- szkoda akumulatora i silnika.

Co do akumulatora, to słyszałem ( nie wiem ile jest w tym prawdy) że są one odporne na takie częste włączanie i wyłączanie, gdyż są podobno do tego przystosowane.
micheangelo napisał/a:
Inny problem to sytuacja, kiedy trzeba szybko włączyć się do ruchu, a tu nagle ciach, silnik wyłączony i cenne ułamki sekundy stracone;)

Nie dajmy się zwariować :-) nie wiem kolego, ile ty potrzebujesz tego czasu do szybkiego włączenie się do ruchu i jak ważne są dla ciebie te ułamki sekund, ale u mnie wystarczy że wciskam sprzęgło na pomarańczowym i po wrzuceniu biegu od razu mogę jechać, a zapewniam cię, że nie trwa to długo :-) , no chyba , że ty cały czas stoisz pod światłami z wciśniętym sprzęgłem, aby zyskać te ułamki sekund i być pierwszym na skrzyżowaniu :mrgreen:
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3603
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-03, 14:16   

michele napisał/a:
ciekawe, u mnie jak się auto toczy, to też wyłącza. Może w nowym Duster to tak działa.
Na krótkich odcinkach S&S w ogóle się działa. Trzeba już przejechać konkretny odcinek, aby zadziałał.

To mamy niezgodność- S&S wyłącza mi silnik tylko po całkowitym zatrzymaniu się.
A w gorące dni po odpaleniu wystarczyło mi kilkanaście metrów żeby wyjechać za bramę i zatrzymać się w celu jej zamknięcia- S&S już działał.
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-10-03, 15:03   

jammo napisał/a:
Co do akumulatora, to słyszałem ( nie wiem ile jest w tym prawdy) że są one odporne na takie częste włączanie i wyłączanie, gdyż są podobno do tego przystosowane.


Owszem są odporne na częste uruchamianie i gaszenie i nie powoduje to ich szybkiego rozładowania. Natomiast fatalnie znoszą całkowite rozładowanie.

To tak, jak nowoczesne baterie w telefonach. Bardzo dobrze znoszą (a wręcz lubią) ciągłe doładowywanie i rozładowywanie (ale nie do 0), a źle znoszą całkowite rozładowanie i naładowanie do pełna.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 835
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-10-03, 15:52   

[quote="jammo"Według mnie, uzależnione jest to głównie od temperatury silnika. Po krótkim odcinku, gdy silnik nie ma jeszcze odpowiedniej temperatury, to start/stop nie zadziała [/quote]

Generalnie ten system wyłącza się w temperaturze otoczenia poniżej -5 st. C.

Mnie start-stop drażni bardzo, na równi z "trzymaczką" pomagającą ruszyć pod górkę -- nie umiem się przyzwyczaić ani do jednego, ani do drugiego, zatem SS wyłączam, zaś to drugie już nie raz powodowało u mnie krótką myśl, że "coś się spieprzyło" ;-)
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-03, 18:42   

jammo napisał/a:
Nie dajmy się zwariować :-) nie wiem kolego, ile ty potrzebujesz tego czasu do szybkiego włączenie się do ruchu i jak ważne są dla ciebie te ułamki sekund, ale u mnie wystarczy że wciskam sprzęgło na pomarańczowym i po wrzuceniu biegu od razu mogę jechać, a zapewniam cię, że nie trwa to długo :-) , no chyba , że ty cały czas stoisz pod światłami z wciśniętym sprzęgłem, aby zyskać te ułamki sekund i być pierwszym na skrzyżowaniu :mrgreen:

Nie mierz wszystkich wg siebie ;-)
Ja włączam się na trasie bez świateł - są takie miejsca w Polsce - i to jeszcze wyjazd w lewo. Na dodatek pod górkę. A wygląda to tak, podjeżdżam, przyhamowuję, czasem do zerowej prędkości, coby się rozejrzeć czy jest luka, chcę "dać buta" a tu zgasł i dopiero się załącza, a na trasie te ułamki sekund robią różnicę. Wcale nie chodzi o to kto pierwszy ze świateł ruszy.

P.S.
Wiem to, bo zapomniałem wyłączyć dziadostwo, zazwyczaj mam wyłączone. I lekko się wystraszyłem wtedy.
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2018-10-03, 18:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
jammo 



Marka: Hyundai, Dacia
Model: i30, Duster2
Silnik: 1.4 MPi, 1,6 SCe
Rocznik: 2015, 2018
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 682
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2018-10-03, 19:23   

Prezes napisał/a:
jammo napisał/a:
Nie dajmy się zwariować :-) nie wiem kolego, ile ty potrzebujesz tego czasu do szybkiego włączenie się do ruchu i jak ważne są dla ciebie te ułamki sekund, ale u mnie wystarczy że wciskam sprzęgło na pomarańczowym i po wrzuceniu biegu od razu mogę jechać, a zapewniam cię, że nie trwa to długo :-) , no chyba , że ty cały czas stoisz pod światłami z wciśniętym sprzęgłem, aby zyskać te ułamki sekund i być pierwszym na skrzyżowaniu :mrgreen:

Nie mierz wszystkich wg siebie ;-)
Ja włączam się na trasie bez świateł - są takie miejsca w Polsce - i to jeszcze wyjazd w lewo. Na dodatek pod górkę. A wygląda to tak, podjeżdżam, przyhamowuję, czasem do zerowej prędkości, coby się rozejrzeć czy jest luka, chcę "dać buta" a tu zgasł i dopiero się załącza, a na trasie te ułamki sekund robią różnicę. Wcale nie chodzi o to kto pierwszy ze świateł ruszy.

P.S.
Wiem to, bo zapomniałem wyłączyć dziadostwo, zazwyczaj mam wyłączone. I lekko się wystraszyłem wtedy.


Ale czegoś tu nie rozumiem. Nie wiem jak u innych , ale ja jak się zatrzymam np. tak jak piszesz przed krzyżówką, to do puki trzymam wciśnięte sprzęgło, to auto nie ma prawa zgasnąć i S&S się nie włącza. Aby zadziałał S&S to muszę wyrzucić bieg na luz i się zatrzymać całkowicie. Przy podjeżdżaniu do krzyżówki i włączaniu się do ruchu, rzadko wyrzucam bieg, na ogół go redukuję i trzymam wciśnięte sprzęgło w pogotowiu do startu, no chyba, że jedzie sznur aut i wiem , że chwilkę postoję, to nie robi mi to problemu, czy silnik się wyłączy. Zresztą zawsze wtedy mogę wcisnąć przycisk.
Ostatnio zmieniony przez jammo 2018-10-03, 19:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
michele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Lodgy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Cze 2017
Posty: 413
Skąd: Wilcza
Wysłany: 2018-10-03, 19:33   

jammo napisał/a:
Zresztą zawsze wtedy mogę wcisnąć przycisk.

albo dwa lub trzy razy sprzęgło i automatycznie też już wyłączy S&S na ten czas. Czasem z tego korzystam, aby nie trzymać wciśniętego sprzęgła (W Punto łożysko docisku w sprzęgle w ten sposób zajechałem).
_________________
Moja galeria
 
jammo 



Marka: Hyundai, Dacia
Model: i30, Duster2
Silnik: 1.4 MPi, 1,6 SCe
Rocznik: 2015, 2018
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 682
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2018-10-03, 20:05   

Ale tu nie chodziło mi o to , aby stać na krzyżówce z wciśniętym sprzęgłem i czekać, aż 10 czy więcej samochodów przejedzie. Jak dojeżdżam do krzyżówki to redukuję bieg i widzę jaka jest szansa na włączenie się do ruchu. Jak jedno dwa auta, to trzymam wciśnięte i potem zaraz wjeżdżam .Jeżeli szykuje się chwilowy postój , bo jedzie więcej aut to wyłączam bieg i stoję, a wtedy nie przeszkadza mi czy silnik się wyłączy.Zresztą ponowne uruchomienie go po wciśnięciu sprzęgła to jest 1 sekunda maksymalnie 2 i można jechać, więc nie ma co robić problemu.
Ostatnio zmieniony przez jammo 2018-10-03, 20:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
michele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Lodgy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Cze 2017
Posty: 413
Skąd: Wilcza
Wysłany: 2018-10-04, 07:28   

to wiem, ale podaję jak wyłączyć system jeśli nie chcemy aby auto gasło, bez użycia przycisku wyłącz S&S
_________________
Moja galeria
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2018-10-04, 09:47   

defunk napisał/a:
...z "trzymaczką" pomagającą ruszyć pod górkę ....już nie raz powodowało u mnie krótką myśl, że "coś się spieprzyło" ;-)


Ja zaobserwowałam, że "trzymaczka" nie zadziała jak uprzednio hamulec nie był odpowiednio silnie wciśnięty (podobnie jak zaobserwował to kolega Belphegor w przypadku S&S)
 
micheangelo 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2018
Posty: 51
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-10-04, 11:49   

jammo napisał/a:

micheangelo napisał/a:
Zawsze wyłączam S&S, tak jak piszecie- szkoda akumulatora i silnika.

Co do akumulatora, to słyszałem ( nie wiem ile jest w tym prawdy) że są one odporne na takie częste włączanie i wyłączanie, gdyż są podobno do tego przystosowane.

Owszem, akumulatory niby są przystosowane do systemu S&S, ale czy silnik jest na to gotowy? Pewnie w jakimś sensie tak, ale chyba nie do końca, tym bardziej, że zwykle wszędzie mówi się, że ciągłe gaszenie i zapalanie silnika nie jest dla niego korzystne.
jammo napisał/a:

micheangelo napisał/a:
Inny problem to sytuacja, kiedy trzeba szybko włączyć się do ruchu, a tu nagle ciach, silnik wyłączony i cenne ułamki sekundy stracone;)

Nie dajmy się zwariować :-) nie wiem kolego, ile ty potrzebujesz tego czasu do szybkiego włączenie się do ruchu i jak ważne są dla ciebie te ułamki sekund, ale u mnie wystarczy że wciskam sprzęgło na pomarańczowym i po wrzuceniu biegu od razu mogę jechać, a zapewniam cię, że nie trwa to długo :-) , no chyba , że ty cały czas stoisz pod światłami z wciśniętym sprzęgłem, aby zyskać te ułamki sekund i być pierwszym na skrzyżowaniu :mrgreen:


Co do ułamków sekund przy ruszaniu- nie chodzi mi o startowanie spod świateł, bardziej mam na myśli inną sytuację- jadę drogą, dojeżdżam np. do znaku STOP lub ustąp pierwszeństwa, gdzie jest słaba widoczność, zatrzymuję się i widzę, że coś jedzie, ale zdążę się włączyć się do ruchu, a tu nagle silnik gaśnie, po czym się zapala i te ułamki mogą być decydujące.
 
Dracid 


Marka: ex-Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe Laureate 7 os.
Rocznik: 2017
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Maj 2017
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-10-04, 12:10   

Cytat:
zatrzymuję się i widzę, że coś jedzie, ale zdążę się włączyć się do ruchu, a tu nagle silnik gaśnie, po czym się zapala i te ułamki mogą być decydujące.


No kurczę, ale wiesz przecież, jak ten system działa (że na wciśniętym sprzęgle silnik się nie wyłączy). To skoro to wiesz, to po co puszczasz od razu sprzęgło?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne