Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Sie 2018 Posty: 58 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-04, 13:10
Dracid napisał/a:
To skoro to wiesz, to po co puszczasz od razu sprzęgło?
ja rozumiem, że Michelangelo stojąc np. na lewoskręcie widzi dwusekundowe okno na przejazd
i z szybkością LuckyLucka wrzuca sprzęgło, 1, puszcza sprzęgło jednocześnie z gazem do dechy
i to wszystko w jednym momencie:)
a ten brakujący ułamek sekundy można spożytkować żeby wdusić sprzęgło ten ułamek sekundy wcześniej,
albo nie puszczać go wcale, przecież widać ruch na drodze, a ile siwych włosów mniej:)
A ja myślę, że jeśli komuś ss przeszkadza, to znaczy, że mu przeszkadza. Jak mam zwyczaj zatrzymywać się hamulcem ręcznym czy redukować biegi z międzygazem, to chcę tak robić, i nie życzę sobie, żeby jakiś system wymuszał na mnie zmianę przyzwyczajeń.
Ech, doczepiliście się mnie;) Oczywiście, można mieć wrzucony bieg, wciśnięte sprzęgło i system S&S człowiekowi niestraszny. Sam sprzedawca w salonie mówił mi, że można lekko wcisnąć sprzęgło np. czekając na światłach i system nie działa. Doskonale to wiem, ale nadużywanie sprzęgła wcale nie jest takie dobre. X lat temu kiedy byłem kursie prawa jazdy instruktor pytał dlaczego dla większości kursantów pierwszą reakcją przy jakiejkolwiek trudniejszej sytuacji jest naciśnięcie sprzęgła? Po co go nadużywać? Ok, kiedy przygotowuję się do ruszania, to wcześniej wrzucam bieg, ale nie widzę powodu żeby nadużywać sprzęgła- ani to dobre dla niego ani bezpieczne (wrzucasz już bieg i trzymasz sprzęgło i w tym momencie noga się poślizgnie i...?). Czepiacie się mojego ruszania z drogi podporządkowanej- przy małym ruchu nie ma problemu, ale dobrze wiemy jak jest w mieście- czekasz aż droga się zwolni albo ktoś Cię przepuści, myślisz, że nie pojedziesz, a tu nagle ktoś skręca (bez kierunkowskazu) i jednak możesz pojechać, chcesz ruszać, ale pojawił się jakiś wariat na horyzoncie, który jedzie za szybko i nie ruszysz itp. Tak jak piszecie- można mieć cały czas wciśnięte sprzęgło i wrzucony bieg, ale po co?
Oczywiście, da się jeździć z S&S, jakbym chciał, to bym jeździł i nie narzekał, ale mnie osobiście ten system denerwuje, tym bardziej że często ten system nie ma wiele wspólnego z ekologią, bo silnik gaśnie, a za dwie sekundy człowiek rusza. Dobrze napisał kolega:
eplus napisał/a:
A ja myślę, że jeśli komuś ss przeszkadza, to znaczy, że mu przeszkadza.
Rzecz jest bardzo subiektywna, jedni pewnie kochają S&S, innym jest obojętny, a mnie denerwuje;)
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 6 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 725 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2018-10-05, 10:00
nie tylko Ciebie denerwuje. Pierwszy przycisk wciskam po uruchomieniu auta to wyłączenie tego gówna. Przy moim stylu jazdy za często wyłącza mi silnik czyli de facto rozpieprza i silnik i rozrusznik.
Jeśli by rozpatrywać kwestię opłacalności, to system S&S jest korzystny - tyle że nie dla użytkownika pojazdu, a dla serwisu. Oszczędności paliwa są znikome, za to mamy diametralnie przyspieszone zużycie rozrusznika i akumulatora (to w mniejszym stopniu). Najpoważniejsze konsekwencje ponosi jednak silnik. Dlaczego? Ano dlatego, że z chwilą jego wyłączenia przestaje działać pompa oleju, zatem nie ma smarowania. Po kilkudziesięciu sekundach postoju, rozgrzany olej spływa swobodnie do miski i w momencie ponownego uruchomienia "ruszamy na sucho" np. po zmianie świateł. Jeśli wziąć pod uwagę, że niektórzy kierowcy potrafią wcisnąć but w podłogę, to nietrudno sobie wyobrazić jak to działa na panewki, o turbinie też należy pamiętać.
_________________ specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-10-08, 10:53
Dlatego po zaobserwowaniu oszczędności na poziomie 0,2-0,3 l./100 km ponownie zacząłem wyłączać to ustrojstwo.
Do tego idą chłody i nim się diesel nagrzeje przy ciągłym wyłączaniu silnika na światłach to potrwa wieczność. Poza tym, jaka to będzie oszczędność, jak ciągle będzie odpalał chłodny silnik...
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Sie 2018 Posty: 58 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-08, 11:55
hak64 napisał/a:
Po kilkudziesięciu sekundach postoju, rozgrzany olej spływa swobodnie do miski i w momencie ponownego uruchomienia "ruszamy na sucho" np. po zmianie świateł
niby oczywista oczywistość, ale dopiero jak przeczytałem jak ktoś 'mówi'
poczułem się przekonany do wyłączenia s&s
Z tego co pisal kolega Belphegor, to zayebisty jest ten system S&S - duże oszczednosci daje!
FAP, wieksza moc i automatyczna skrzynia a i tak pali mniej niz wersja stara Dustera 1.5dci w manualu i bez fapu
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-10-08, 14:45
Corrado - przeczytaj powyżej mój post. S&S daje tyle co nic.
Zaś EDC zauważalnie nie zwiększa zużycia paliwa. Porównywałem z DD2 w identycznej wersji jak mój, ale bez EDC. Według danych producenta też zauważalnej różnicy nie ma.
Ja nie jestem Powolny, żeby ściemniać odnośnie spalania (nie pali mi mniej, niż jego 1.6 SCe).
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Nie wiem jak u dci, ale w fordzie, gdzie mam diesel i wskazówkę temperatury, to S&S działa, gdy silnik ma swoją temperaturę. Niestety w Dacii w SCe nie umiem tego sprawdzić - brak wskaźnika.
Oleje ją tak konstruowane, aby na powierzchni był micro film olejowy, który przy prawidłowym zapalaniu starcza do czasu uzyskania ciśnienia oleju i nowego podlewania. I faktycznie, po czasie stania samochodu (może z miesiąc), jak rozkręciłem kiedyś pokrywę klawiatury w puncie 1.2, to wszystkie elementy miały trochę oleju. Więc wątpię w to, aby tak na sucho kręcić...
Corrado - przeczytaj powyżej mój post. S&S daje tyle co nic.
Zaś EDC zauważalnie nie zwiększa zużycia paliwa. Porównywałem z DD2 w identycznej wersji jak mój, ale bez EDC. Według danych producenta też zauważalnej różnicy nie ma.
Zayebiscie duzo daje,
FAP , EDC i 110KM (vs slabszy silnik ) - powoduje , że auto musi wiecej palic , a u mnie mimo, że mam słabszy silnik i to w manualu i bez fapu, to wiecej i tak mi pali.
Takze S&S daje sporo - bo pozostale wymienione przeze mnie czynniki zwiekszaja spalanie na 100%.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-10-08, 16:10
Teraz jeżdżę bez S&S i trochę bardziej go cisnę. Po tym baku postaram się zatankować na tej samej stacji i dystrybutorze i wtedy zobaczę co i jak z tym spalaniem. Bo poprzednio jeździłem bez S&S i zauważyłem różnicę właśnie na tym poziomie, co napisałem powyżej.
Tylko dwa ostatnie baki wypaliłem używając S&S.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Tylko ja przeczytałem instrukcję obsługi, jak kupiłem auto?
Jasno napisano, że aby uniemożliwić przejście silnika w stan wstrzymania, trzeba w automacie lekko naciskać hamulec, a w ręcznej przytrzymać wciśnięte sprzęgło. Dalej napisano, że silnik się nie zatrzyma, jeśli:
- włączony wsteczny bieg
- temperatura na zewnątrz mniejsza niż 0 st C lub więcej niż 35 st C
-akumulator nie jest wystarczająco naładowany
- funkcja "dobra widoczność" jest włączona, jeśli pojazd jest wyposażony (klima auto)
- temperatura silnika jest niewystarczająca (zimny lub zbyt ciepły)
- przerwa wskutek działania systemu kontroli zanieczyszczeń
i mój największy hit
- ...
są też wypisane warunki, kiedy się sam uruchomi ponownie, np. wielokrotne wciśnięcie hamulca
U mnie są to strony 2.10 i 2.11 instrukcji.
Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Sie 2018 Posty: 58 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-26, 10:16
higachi napisał/a:
- temperatura silnika jest niewystarczająca (zimny lub zbyt ciepły)
instrukcja instrukcją, ale jak się zapomnę i nie wyłączę s&s przy starcie,
to zdarzyło mi się nie raz i nie dwa, że silnik wyłączył się przy jeszcze zimnym silniku
(aktywna niebieska kontrolka temperatury silnika)
SS nie ma za zadanie "się opłacać" tylko spełnić wymóg normy :)
jeśli samochód jest w ruchu, i stoi na światłach, jakiś lokalnych korkach -> nie ma jak się "opłacić".
teoretycznie możesz odczuć poniekąd korzyści stojąc w jakimś czopie, gdzie samochód faktycznie stoi. z tymże proces start->stop zarzyna akumulator, rozrusznik itd. jest tu taki jeden mądrala który uznaje oszczędność ss, ale biorąc pod uwagę jego problemu z akumulatorem, spalaniem itd chyba nie jest jakoś specjalnie miarodajny :)
_________________ =nie znam się, ale chętnie doradzę=
Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Sie 2018 Posty: 58 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-28, 10:14
subiel napisał/a:
start->stop zarzyna akumulator, rozrusznik itd.
akurat to się wydaje najmniejszym problemem, wyobraź sobie, że wracasz z trasy,
dajmy na to autostradą, stajesz na bramce, silnik przestaje pracować,
a cały olej spływa na dno bloku silnika, długo taki samochod nie pojeździ
akumulator czy rozrusznik można w miarę prosto wymienić, ale
zarżnięcie silnika to już sprawa nieciekawa
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum