Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: Marek1603
2019-01-20, 14:39
System Start&Stop - czy to faktycznie się opłaca?
Autor Wiadomość
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 667
Skąd: Gdynia / Kielce
Wysłany: 2018-11-28, 10:30   

Tutiszelest napisał/a:
silnik przestaje pracować,
a cały olej spływa na dno bloku silnika
Przecież to nie woda aby tak szybko spłynął. Dodatkowo przecież olej tworzy film olejowy na elementach.
Skąd takie info, że cały olej spłynie o ten czas czekania na bramkach?

Przy porannym odpalaniu silnik bardziej by dostał w tyłek (zanim olej się rozprowadzi po wszystkich elementach) aniżeli po takim postoju na bramkach.
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
Tutiszelest 


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Sie 2018
Posty: 58
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-28, 10:56   

Nie spłynie jak woda, ale pamiętaj, że to olej nie w takiej formie jak wlewasz z butli (gęsty),
tylko jest już porządnie rozgrzany, czyli dużo bardziej ciekły.
Filtr olejowy faktycznie wierzę, że pozostaje na elementach,
ale po pierwsze zadaniem filtru jest wspomaganie poślizgu spasowanych elementów ruchomych,
a w wyłączonym silniku takich elementów nie ma, czyli traci swoją funkcjonalność,
a po drugie taki filtr ma grubość ułamka milimetra i taka ilość nic a nic nie pomoże chłodzić silnika,
a to się tu rozchodzi, ograniczone chłodzenie rozgrzanych do czerwoności elementów silnika.
Przy porannym odpalaniu oczywiście dostaje po du... ale co zrobić, nie będę stał z suszarką:)
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 667
Skąd: Gdynia / Kielce
Wysłany: 2018-11-28, 11:04   

Tutiszelest napisał/a:
ograniczone chłodzenie rozgrzanych do czerwoności elementów silnika.
- to chyba jak pałujesz silnik do max obrotów to może kolektor wydechowy się zrobi czerwony. Za temperaturę silnika odpowiada układ chłodzenia w głównej mierze a nie olej.

Argument ze spływającym olejem w ogóle do mnie nie przemawia.
Może przy autach z turbiną, ale nie w wolnossącym.
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
Tutiszelest 


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Sie 2018
Posty: 58
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-28, 11:25   

trochę przekoloryzowałem z tym czerwonym,
ale układ chłodzenia też nie pracuje na wyłączonym silniku czyż nie?
I żebyśmy się zrozumieli, nie twierdzę, że jeśli kilka razy uruchomi się s&s to silnik padnie,
ale o to, że jeśli będzie to następować często to czas życia silnika skróci się zauważalnie.

Inna sprawa, że (sytuacja z dziś) system w mojej D2 wyłącza nawet na zimnym silniku,
a było dziś rano -3C, niebieska kontrolka temperatury zapalona a mnie krew zalewa,
bo kolejny rozruch na zimnym silniku.
Ostatnio zmieniony przez Tutiszelest 2018-11-28, 11:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 667
Skąd: Gdynia / Kielce
Wysłany: 2018-11-28, 11:45   

Tutiszelest napisał/a:
Inna sprawa, że (sytuacja z dziś) system w mojej D2 wyłącza nawet na zimnym silniku,
a było dziś rano -3C, niebieska kontrolka temperatury zapalona a mnie krew zalewa,
bo kolejny rozruch na zimnym silniku.
No to zapytanie do ASO co jest nie tak, a jeśli tak ma być no to niech dadzą jakiś glejt na to, że tak ma być i już.

Układ chłodzenia nie ma napędu na wyłączonym silniku, ale układ ma otwarty obieg i dalej posiada właściwości absorpcyjne ciepłoty. Ale patrząc dalej na rozgrzany silnik, na Autostradzie czy też w mieście, silnik utrzymuje optymalną temperaturę dzięki układowi chłodzenia, więc czy to po autostradzie czy po mieście olej według Twojej teorii będzie ciekły.

Osobiście podchodzę do tego tak, że zostało to o tyle dopieszczone i dopracowane, że ma być dobrze a nie szkodzić samochodowi.

Choć nie ukrywam, że z S&S raczej nie będę korzystał - ani to ekonomia ani ekologia dla mnie.
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2018-11-28, 20:27   

Wydaje mi się że trochę demonizujecie ten system - podczas pobytu na Teneryfie miałem okazję jeździć Renault Megane z przebiegiem 240 tyś który miał pięć lat - i już miał start-stop. Nie ma bardziej katowanych samochodów niż te w wypożyczalniach - a ten to wytrzymał. Więc przy normalnej eksploatacji nie przewiduję problemów przed upływem 10 lat :mrgreen:
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-11-29, 10:36   

subiel napisał/a:
innymi słowy, wystarczy wymiana rozrusznika? czy trzeba też podpiąć się z komputerem i "odblokować wymianę"?


To drugie. :mrgreen:
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2018-11-29, 15:33   

A da się pokręcić tym licznikiem, żeby w nowym aucie ss przestał działać :?:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
szanto 



Marka: Dacia
Model: Duster Techroad
Silnik: TCe 150 4x2 FAP
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige 5 os.
Dołączył: 19 Wrz 2019
Posty: 20
Skąd: Gdansk
Wysłany: 2019-09-27, 08:59   

Użytkownicy systemu Start/Stop - wylewacie dziecko z kąpielą.
Przydatny, nieprzydatny, bardziej szkodzi niż pomaga, niszczy silnik, rozrusznik i akumulator...-oczywiście, że macie wszyscy rację.

Tylko, że nie został on stworzony po to aby nie niszczył szybciej akumulatora ....,
- nie zużywał szybciej rozrusznika....,
- nie oszczędzał silnika.... .
Został stworzony po to aby miliardy pojazdów na całym świecie, stojąc bezczynnie w korku czy czekając na zmianę świateł nie wydzielały, bez potrzeby, do atmosfery gazów cieplarnianych a w tym dwutlenku węgla :!: :!: :!:
Karabinierzy we Włoszech nie dla ochrony naszego silnika, akumulatora czy rozrusznika wlepiają mandaty w wysokości 500 € za to, że stoimy na postoju z włączonym silnikiem.
Latem dla klimy a zimą dla ogrzewania.
Wiem, bo kolega był i dostał. Może by dostał mniej ale im napyskował, że gorąco mu było.
Nie po to odchodzimy od plastiku, butelek PET czy innego sztucznego g*wna, żeby NAM było lepiej i NASZE samochody miały by się lepiej.
Po prostu robimy co możemy aby przedłużyć życie Planety.
Nie dla nas czy naszych dzieci i wnuków.
Ale też i dla ich wnuków.
_________________
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-09-27, 10:50   

I my tu właśnie się zastanawiamy, czy opłaca się instalować o 20% większe akumulatory oraz karczować lasy i ryć ziemię gdzieś w Afryce w poszukiwaniu miedzi, kobaltu i neodymu na ciągle psujące się rozruszniki, czy może pozostać przy sprawdzonych rozwiązaniach w oczekiwaniu na zbłąkaną asteroidę albo rakietę z głowicą jądrową, które mogą nam w każdej chwili zafundować parę zim "stulecia".
Kolega to chyba słuchał tej Grety z wypiekami na twarzy... :oops:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 400
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2019-09-27, 11:12   

Cytat:
Kolega to chyba słuchał tej Grety z wypiekami na twarzy...

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-09-27, 11:12   

Nie no... nie ma co kpić z ekologii. Ja raz używam S&S, a raz nie. W korku nie ma on większego sensu, ale czekając na zmianę świateł już ma.
A do ekologii trzeba podchodzić z głową. Zakręcać kran, gdy nie potrzebujemy wody, wyłączać światło, gdy nie ma nas w pomieszczeniu, gdy można się przejść z buta lub przejechać zbiorkomem to nie ruszać bez potrzeby auta. I tak dalej.

Reasumując - wszystko jest dla ludzi i ze wszystkiego trzeba korzystać z głową, a nie ślepo wyznawać jedną ideologię.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-09-27, 12:51   

szanto napisał/a:
Karabinierzy we Włoszech nie dla ochrony naszego silnika, akumulatora czy rozrusznika wlepiają mandaty w wysokości 500 € za to, że stoimy na postoju z włączonym silnikiem.
Latem dla klimy a zimą dla ogrzewania.


Ale przecież za taki wybryk mandat jest też w Polsce (i słusznie), ale to nie ma żadnego związku z systemem start-stop (który, co do zasady masz słuszność, na celu ma zelżenie światowemu smrodowi).
 
szanto 



Marka: Dacia
Model: Duster Techroad
Silnik: TCe 150 4x2 FAP
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige 5 os.
Dołączył: 19 Wrz 2019
Posty: 20
Skąd: Gdansk
Wysłany: 2019-09-27, 13:16   

defunk napisał/a:

Ale przecież za taki wybryk mandat jest też w Polsce (i słusznie), ale to nie ma żadnego związku z systemem start-stop (który, co do zasady masz słuszność, na celu ma zelżenie światowemu smrodowi).

System S&S robi to za nas automatycznie i to tam, gdzie w/g przepisów możemy mieć włączony silnik: światła, korek, wymuszone na drodze sytuacje.
Mandat jest za to, że zanieczyszczamy środowisko w własnego wyboru bardziej ceniąc sobie zimno/ciepło [niepotrzebne skreślić :lol: ] na postoju generując dla wygody własnej zanieczyszczenia - niż ochronę środowiska.
_________________
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-09-27, 14:51   

Więc ja wolę podkreślić, że nawet brak (jakiegokolwiek) systemu nie zwalnia kierowcy ani od myślenia, ani od przestrzegania prawa ;-)
 
szanto 



Marka: Dacia
Model: Duster Techroad
Silnik: TCe 150 4x2 FAP
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige 5 os.
Dołączył: 19 Wrz 2019
Posty: 20
Skąd: Gdansk
  Wysłany: 2019-09-27, 15:10   

defunk napisał/a:
Więc ja wolę podkreślić, że nawet brak (jakiegokolwiek) systemu nie zwalnia kierowcy ani od myślenia, ani od przestrzegania prawa ;-)


_________________
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-09-27, 16:41   

Najlepiej w ogóle zrezygnować z auta tylko jeździć rowerem/zbiorkomem. W Polsce mamy już więcej aut na mieszkańca niż w Niemczech.
_________________
Browar domowy Mariampol
Ostatnio zmieniony przez Obywatel MK 2019-09-27, 16:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
szanto 



Marka: Dacia
Model: Duster Techroad
Silnik: TCe 150 4x2 FAP
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige 5 os.
Dołączył: 19 Wrz 2019
Posty: 20
Skąd: Gdansk
Wysłany: 2019-09-27, 17:05   

Oszczędność nie jest wtedy jak czegoś się nie używa wcale tylko jak robimy to z rozsądkiem.
Smarujemy kromkę masłem grubo i z obu stron. Albo wcale. To nie jest oszczędność tylko sknerstwo.
A można cieniej i z jednej strony.
Mnie chodzi o to, że na trzech stronach dyskutujemy nad faktem czy i jak bardzo system S&S niszczy silnik, akumulator czy rozrusznik pomijając ideę dla której powstał.
I nie jest to oszczędność paliwa, bo jest ona znikoma.
_________________
 
cowcar 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 100
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 192
Skąd: LKS
Wysłany: 2019-09-27, 17:08   

A mnie się wydaje, że powstał tylko dlatego żeby starsze silniki zmieściły się w normach spalania...
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-09-27, 18:11   

Obywatel MK napisał/a:
Najlepiej w ogóle zrezygnować z auta tylko jeździć rowerem/zbiorkomem.


Zgadza się. Dziś np. przeszedłem dobre 5 km i całą lewostronną Warszawę zjeździłem autobusem, metrem, tramwajem. Nie bez znaczenia było to, że dziś w Warszawie komunikacja miejska jest bezpłatna, a mi się nudziło. :mrgreen:

cowcar napisał/a:
A mnie się wydaje, że powstał tylko dlatego żeby starsze silniki zmieściły się w normach spalania...


Głównie dlatego powstał. A kwestia ekologii wynika właśnie wprost z dbałości o normy emisji spalania. Systemu nie ma co demonizować, ale fakt, że na spalanie wpływa (w przypadku mojego diesla) w granicach 0,2 l./100 km. Ale zawsze to trochę gram mniej CO2 na km2.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
Gercio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCE 90 S&S
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Lip 2016
Posty: 51
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-09-27, 18:50   

szanto napisał/a:
Użytkownicy systemu Start/Stop - wylewacie dziecko z kąpielą.
Przydatny, nieprzydatny, bardziej szkodzi niż pomaga, niszczy silnik, rozrusznik i akumulator...-oczywiście, że macie wszyscy rację.

Tylko, że nie został on stworzony po to aby nie niszczył szybciej akumulatora ....,
- nie zużywał szybciej rozrusznika....,
- nie oszczędzał silnika.... .
Został stworzony po to aby miliardy pojazdów na całym świecie, stojąc bezczynnie w korku czy czekając na zmianę świateł nie wydzielały, bez potrzeby, do atmosfery gazów cieplarnianych a w tym dwutlenku węgla :!: :!: :!:
Karabinierzy we Włoszech nie dla ochrony naszego silnika, akumulatora czy rozrusznika wlepiają mandaty w wysokości 500 € za to, że stoimy na postoju z włączonym silnikiem.
Latem dla klimy a zimą dla ogrzewania.
Wiem, bo kolega był i dostał. Może by dostał mniej ale im napyskował, że gorąco mu było.
Nie po to odchodzimy od plastiku, butelek PET czy innego sztucznego g*wna, żeby NAM było lepiej i NASZE samochody miały by się lepiej.
Po prostu robimy co możemy aby przedłużyć życie Planety.
Nie dla nas czy naszych dzieci i wnuków.
Ale też i dla ich wnuków.


Kolego szanto, podpisuję się pod twoim postem wszystkimi kończynami :mrgreen:
Pozdrawiam Wszystkich na Forum!
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-09-27, 19:30   

cowcar napisał/a:
A mnie się wydaje, że powstał tylko dlatego żeby starsze silniki zmieściły się w normach spalania...


Dziwnym trafem do starszych silników nie ma jak go domontować ;-)
 
cowcar 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 100
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 192
Skąd: LKS
Wysłany: 2019-09-27, 22:24   

defunk napisał/a:
cowcar napisał/a:
A mnie się wydaje, że powstał tylko dlatego żeby starsze silniki zmieściły się w normach spalania...


Dziwnym trafem do starszych silników nie ma jak go domontować ;-)


Przecież H4M to nie jest "nowy" silnik. Konstrukcja ma z 10 lat...
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-09-27, 22:26   

defunk napisał/a:
cowcar napisał/a:
A mnie się wydaje, że powstał tylko dlatego żeby starsze silniki zmieściły się w normach spalania...


Dziwnym trafem do starszych silników nie ma jak go domontować ;-)


Bo te starsze silniki muszą być w aucie z innym akumulatorem (proste do zrobienia), innym układen sterowania energią (już trudniejsze), zdaje sie inny alternator (to znowu proste) i rozrusznik inny i takie koło zębate , którym rozrusznik kręci silnikiem też inny materiał. I niby silnik ten sam a zamiana ze starego silnika bez S&S na ten sam egzemplarz to nagle kuuuupa kasy - więc nikt tego nie robi. Ilośc elementów do wymiany tak duża, że można to tylko zrobic w ramach ekstrawanganckiego hobby. A w fabryce po porstu dają te elementy do starego silnika.
Może lepiej napisać DAWALI bo coraz mniej naprawdę starych silników w sprzedaży.
_________________
Spritmonitor.de
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-09-28, 06:58   

Zmierzam do tego, że system start & stop stosowany jest także (przede wszystkim) w najnowszych i nowoczesnych silnikach (w hybrydach chyba też?), więc celem jego wprowadzenia nie było jakieś "przystosowanie" starszych silników.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne