Obecna dekada w motoryzacji upływa pod hasłem reinkarnacja. Co chwila jakiś producent z wielką pompą prezentuje współczesną interpretację swojego kultowego modelu sprzed 25, a nawet i więcej lat. Wystarczy przypomniec sobie premierę nowego Fiata Cinquecento lub ogromny popyt na obecną generację Forda Mustanga. Do tej grupy najwyraźniej zamierza dołączyć Dacia. W Internecie od jakiegoś czasu krążą plotki, jakoby z bram fabryki w Pitesti miałby wyjeżdzac nowy model 1100. W przeciwieństwie do Logana czy Sandero, nowa 1100 byłaby dla Dacii modelem prestiżowym - coś jak New Beetle w VW. Starsi czytelnicy pamiętają, że tym samym oznaczeniem ochrzczony był pierwszy model marki z kraju Draculi produkowany w latach 1968-1971. Gdyby ten samochód wszedł do produkcji w niezmienionej postaci przedstawionej na poniższych wizjach, z pewnością odniesie sukces nie tylko w Rumunii, lecz także we Francji. Dacia 1100 to przecież licencyjna odmiana Renault 8. Samochód miałby opierac się na mechanice znanej z Logana, jednak nie jest to żadna hańba. Dacia byc może chce udowodnic, że stylowym, czterodrzwiowym coupe można wjechac na drogi inne, niż asfaltowe .
Na poniższych fotografiach wizje nowej Dacii 1100, a także pierwowzór z 1968 roku . Zapraszam do komentowania.
dacia1100a.jpg
Plik ściągnięto 518 raz(y) 134,76 KB
11002iv7.jpg
Plik ściągnięto 364 raz(y) 127,01 KB
11004tn4.jpg
Plik ściągnięto 296 raz(y) 153,95 KB
11001kp6.jpg
Plik ściągnięto 324 raz(y) 142,75 KB
_________________ Italjet Formula
50 ccm
12 lat
wciąż jeździ , ale czy zajechałbym do Rumunii ?
Ja tylko nie wiem: co większość tych "reinkarnacji" ma wspólnego z poprzednimi wcieleniami? Jeszcze może Beetle to faktycznie jakaś stylistyczna wariacja na motywach, ale reszta tych produktów to próba zbicia kasy za pomocą magii nazw, bez żadnego związku z z wyglądem, grupą docelowaą czy choćby rozwiązaniami technicznymi. Ogólnie - bez sensu /:
Wspólnego to one mają niewiele, ledwie "nawiązują" stylistyką, a poza tym to rzeczywiście mało mają wspólnego z pierwowzorami (poza nazwą). Ale czasami trafią się ciekawe egzemplarze, jak wspomniany garbusik, albo muscle car-y. Uważam, że to są już swojego rodzaju gadżety.
Gdyby ten samochód wszedł do produkcji w niezmienionej postaci przedstawionej na poniższych wizjach, z pewnością odniesie sukces nie tylko w Rumunii, lecz także we Francji.
Oj, za łatwo rzucasz takimi opiniami.
_________________ Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!
www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
To tylko moje zdanie podparte dowodami w postaci popytu na Cinquecento we Włoszech czy na Mustanga. Sprzedawałaby się dobrze we Francji, gdyż 1100 to licencyjna odmiana modelu Renault 8, która co by nie mówic, jest samochodem kultowym w tym kraju.
_________________ Italjet Formula
50 ccm
12 lat
wciąż jeździ , ale czy zajechałbym do Rumunii ?
ale reszta tych produktów to próba zbicia kasy za pomocą magii nazw, bez żadnego związku z z wyglądem, grupą docelowaą czy choćby rozwiązaniami technicznymi.
racja, obecne postaci "stonki", mini, czy 500 (nb. 500=cinquecento ) są zaprzeczeniem koncepcji przyświecała przy tworzeniu ich poprzedników ("kazdy w Anglii hojrak-super musi mieć swój mini-kuper" ) .
Ciekawe ile kosztowałaby "kultowa" Kaczka citroena gdyby usiłowano ją reanimowac ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum