Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: Marek1603
2019-01-20, 11:28
dobry,tani booster do odpalania auta
Autor Wiadomość
dacia 


Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 384
Skąd: Polska
Wysłany: 2018-10-28, 22:34   dobry,tani booster do odpalania auta

Cześć. Szukam jakiegoś urządzenia do odpalenia w razie ,,w" swojego auta. Na rynku jest wiele tego typu urządzeń i nie wiem co wybrać. Nie chcę aby w bagażniku był jakiś duży klamot do wożenia. W trasie różnie bywa i myślę,że warto to mieć coś u siebie na stanie. Polecicie coś w rozsądnej cenie?
 
BogdanK 



Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 326
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-10-28, 23:42   Re: dobry,tani booster do odpalania auta

dacia napisał/a:
Nie chcę aby w bagażniku był jakiś duży klamot do wożenia.

:arrow: https://www.youtube.com/w...3&v=ZNkVJmOMC0s
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-10-29, 13:54   

Kup akumulator do modeli 3S 2200mAh z prądem minimum 30C. Potem trochę własnej twórczości przejściówka z klemami - rozwiązanie sprawdzone, przy tym silniku da rade nawet na mrozie, a sam akumulator jest mały i można go nosić w kieszeni (tzn. w zimie może być ciepły). Koszt takiego rozwiązania to mniej niż 100 zł
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 787
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2018-10-29, 13:57   

Cześć, mogę Ci polecić https://lago24.pl/product-pol-492-Starter-akumulatorowy-z-funkcja-power-banku-i-kompresorem-Mocny-12-000-mAh-JS207K.html
Od 2 lat mam ten typ (wtedy sprzedawany był bez kompresora) Bateria trzyma b. dobrze. Myślę, że jeśli chodzi o stosunek cena/jakość to nie ma co narzekać.
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
 
dacia 


Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 384
Skąd: Polska
Wysłany: 2018-10-29, 21:41   

Nie planuje używać ,ale warto mieć. Myślałem właśnie o takim czymś kieszonkowym. Latarek,pompek itp nie potrzebuję bo mam na stanie. To czyli takie od 2000mAh odpalą daćkę w razie nie powodzenia? czy szukać mocniejszego? Robić mi się nie chce wolę kupić coś seryjnego
Pierwszy lepszy z listy : https://allegro.pl/powerbank-rozruch-prostownik-start-500a-booster-i7096287404.html
kolejny https://allegro.pl/jump-starter-12-8a-urzadzenie-rozruchowe-booster-i7121180142.html
Ostatnio zmieniony przez dacia 2018-10-29, 21:54, w całości zmieniany 2 razy  
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2018-10-29, 23:26   

W tych powerbankach z funkcją boostera klemy są podłączone bezpośrednio do ogniw, takze zwarcie, przeładowanie, przegrzanie może spowodować pożar.

Ładowanie (oraz przechowywanie) w przypadku ogniw Li-Poly (Akumulator litowo-polimerowy) należy przeprowadzać tylko w safety bag (torby ognioodporne lub np. pojemniki z piaskiem). Filmik dlaczego (najpierw pokazuje jak sie pali potem od 1:54 test w safety baga):


W skrócie lubią się palić z byle powodu. Warto korzystać z doświadczeń modelarzy RC :)
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2018-10-29, 23:31   

Tutaj ładnie spalili takie urządzonko:
https://www.youtube.com/watch?v=aK5xvcFlITU
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-10-30, 06:51   

Bo to nie jest do tego. Ktoś sobie coś wymyślił i wciska ludziom kit.

Wystarczy popatrzeć jaki prąd jest pobierany podczas rozruchu i porównać jaki mogą dać takie ogniwa. Pracują jak na prądzie zwarcia wiec nie dziwie się, że wybuchają.
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-10-30, 09:34   

Bo wszystkiego trzeba używa myśląc. W powerbankach ze starterem na kablach z klemami są założone diody wysokoprądowe - tak że one po uruchomieniu się nie ładują. Rozruch owszem rozgrzewa pakiet, ale trwa na tyle krótko że jego pojemność cieplna wystarcza aby nie osiągnął krytycznej temperatury, a ładowarki dołączane do tych pakietów są słabe ciężko nimi doprowadzić do przeładowania i eksplozji akumulatora LiPo. Największym zagrożeniem jest uszkodzony mechanicznie pakiet - taki to prawdziwa "bomba" z niestabilnym zapalnikiem. To wśród modelarzy się zdarza, bo po "kretach" czasami pakiet wygląda ok, niby wszystkie cele trzymają napięcia, a środek jest uszkodzony.

W te wakacje "dożynałem" orginalny akumulator z Dustera. Przy codziennej jeździe energii w nim było na jedno/dwa zakręcenia silnikiem, pod warunkiem nie używania elektryki po wyłączeniu silnika. Niestety podczas wakacji zdarzyło się kilka razy nadmierne zużycie prądu na postoju (lamka w kabinie czy nie zamkniętym bagażniku, jakieś nielegalne doładowywania komórki itp.) za każdym razem ratowałem się starterem z pakietu modelarskiego. Przy własnoręcznie zrobionych kablach bez diody trzeba pamiętać o szybkim odpięciu pakietu od klem.

Bezpieczne ładowanie pakietu można przeprowadzać w ceramicznej doniczce przykrytej ceramiczną podstawką i brakiem łatwopalnych materiałów w okół.

A jak ładujecie nowoczesne komórki z "fastcharge" ? ;-)

ps. w ciągu kilku lat, kilkunastu pakietów, i kilku tyś. ładowań jeszcze nieuszkodzony pakiet nie zapalił mi się.

3S2200C30.JPG
Plik ściągnięto 4 raz(y) 181,63 KB

_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2018-10-30, 09:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 787
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2018-10-30, 17:46   

Od przyszłego tygodnia (05-11) w Lidlu będzie start booster za 222 złotych firmy Ultimate sped. W gazetce nie ma danych, ale dla zainteresowanych...
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-10-30, 19:29   

Powolny napisał/a:
"BLACHA_997"] [...] będzie start booster za 222 złotych [...]

Żywotność owych magicznych urządzeń nie przekracza praktycznie żywotności Aku.
Zatem rozsądniej dołożyć 100 zł i zakupić nowy Aku.
Trzymać w domu na okazję - praktyczniej i ekonomiczniej.
A i w podróż też warto zabrać, jak w odludzie startujemy.
Waga?
Objętość?
Praktyczność?
Zastosowanie?
Cena?
Warto porównać.


Pakiet 3S 2200mAh 25C kosztuje około 70-100 zł wystarcza do uruchomienia Dustera przy -15C i rozładowanym do cna akumulatorze (zero reakcji na zamek centralny, lampka podsufitowa nawet się nie żarzy.
Jednorazowe odpalanie Dustera zużywało mniej więcej ~300-1300mAh (w zależności od stopnia rozładowania akumulatora w samochodzie i temperatury w której był prowadzony rozruch) Sam pakiet waży 170g i ma wymiary 105x25x32 mm.
Co do zastosowania praktycznego to ów akumulator służy też do "puszczania modelu", jako powerbank do komórki/tabletu.
Żywotność:
Obecnie ma jakieś 2 lata i około 150 cykli 12.6V do 9V (to w modelu i jako powerbank.) I na razie nie wykazuje oznak zużycia ( no może trochę spadła pojemność do ~2050mAh, aczkolwiek 2200mAh to jest pojemność maksymalna podawana przy producenta przy rozładowywaniu do 2.5V, a ja nie przekraczam 3V)
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2018-10-30, 19:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-10-30, 20:42   

damiaszek napisał/a:
Bo wszystkiego trzeba używa myśląc. W powerbankach ze starterem na kablach z klemami są założone diody wysokoprądowe - tak że one po uruchomieniu się nie ładują.


Ładują je jako zabezpieczenie ale spadek na takiej diodzie jest rzędu 0,6V więc i niepotrzebne straty prądu ale teraz to już się zagłębiamy głęboko w elektrykę.

damiaszek napisał/a:
Przy własnoręcznie zrobionych kablach bez diody trzeba pamiętać o szybkim odpięciu pakietu od klem.


Chodzi o kable rozruchowe do odpalania z innego auta nie z powerbanku co nie zmienia faktu, że trzeba odłączyć w miarę szybko kable żeby lepiej dwa aku nie pracowały razem.
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-10-30, 21:21   

Pisałem o odpięciu kabli od pakietu - raczej jednoznacznie wskazuje to, że nie chodzi o zwykłe kable rozruchowe. Dioda/diody zabezpiecza pakiet przed wysokim prądem ładowania z alternatora już po uruchomieniu auta. Takie właśnie ładowanie może spowodować, a nawet jak by dłużej trwało na pewno spowoduje, eksplozje akumulatora LiPO (14V vis 12.6V dla naładowanego pakietu 3S). Da się używać kabli bez diód ;-) , co robiłem już, ale warto zaznaczyć że pakiet podłączony bez zabezpieczenie przed ładowaniem należy bezwzględnie natychmiast odpiąć po uruchomieniu aby uniknąć efektów przedstawionych na załączonym powyżej filmie.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
dacia 


Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 384
Skąd: Polska
Wysłany: 2018-10-30, 21:58   

Teraz mi namieszaliście:) .Samochód parkuję w dole i wypchanie go na powierzchnię drogi hmmmm nie możliwe nawet w 2 osoby. Aku mam chyba sprawne ,ale z doświadczenia wiem,że dziś sprawne za chwilę cela zwiesi i już nie sprawne. Jak by tak się zagłębiał to by człowiek nic nie kupił/wypił bo wszystko szkodzi:)
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-10-31, 06:35   

Dla jednego razu to się nie opłaca, a zapłacisz 100 za traktor i kupisz nowy aku. Albo od razu kupić nowy i wozić go. Raz na miesiąc podladowac postownikiem.
Moze się okazać że nie bedzie ci potrzebny dłuższy czas i szlag trafi pakiet.
To jest moje zdanie i nie musisz się sugerować nim.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2018-10-31, 06:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-11-04, 09:24   

Od poniedziałku będzie w Lidlu oferta (222zl chyba) .
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-04, 12:42   

szkoda kasy! :roll:
lepiej se kupic akumulator za 300pln i miec spokoj minimum na 6 lat jak u mnie ( nadal ten sam aku od 6 lat - a 5 lat u mnie) ! Dbac o instalacje - poprawienie stykow , masy i przewodow ladowania z alternatora i dziala wszytko bez problemu - koszt maintenance`u zerowy.
 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 787
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2018-11-04, 14:11   

corrado - mimo dbania o cała instalację elektryczną (co nie podlega dyskusji) zawsze (i to w najmniej oczekiwanym momencie) może się zdarzyć jakiś problem z akumulatorem. Mnie dopadło to we Włoszech na wakacjach. Ładowanie i instalacja ok, ale 4 letni akumulator mimo braku oznak (może także pod wpływem upałów) podczas powrotu do kraju odmawiał współpracy - czasami nie miał siły skutecznie zakręcić. Mając to urządzonko bez problemu wróciłem do kraju i kupiłem nową baterię. Należy jednakże zdawać sobie sprawę, że jest to tylko przedmiot o charakterze koła ratunkowego, a nie coś co stale można używać.
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-11-04, 15:07   

Sądze że we włoszech łatwiej będzie kupić nowy akumulator niż organizować bustera
 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 787
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2018-11-04, 17:51   

Fruxo napisał/a:
Sądze że we włoszech łatwiej będzie kupić nowy akumulator niż organizować bustera


Miałem go ze sobą. Na takie wyjazdy zawsze go zabieram, ew. na wyjazdy zimowe. Lepiej mieć coś takiego niż nic, albo wozić ze sobą drugi akumulator.
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2018-11-04, 18:32   

A w Anglii są inne gniazdka. :lol: Ja preferuję kable rozruchowe, parę razy pomagałem innym, parę razy ktoś mi.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-11-04, 20:58   

A takie ogniwa w Boosterze to pewnie wieczne perpetum mobile.
Jak każde ogniwo traci swoje właściwości i kiedyś np. po 3 latach ich nie używania, możesz być zaskoczony, że nie chce odpalić. No przecież nówka szt. nie śmigana.
 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 787
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2018-11-05, 09:37   

Marek1603 napisał/a:
A takie ogniwa w Boosterze to pewnie wieczne perpetum mobile.
Jak każde ogniwo traci swoje właściwości i kiedyś np. po 3 latach ich nie używania, możesz być zaskoczony, że nie chce odpalić. No przecież nówka szt. nie śmigana.


Wówczas kupie nowego boostera.
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-11-05, 09:54   

Z ogniwami LiPo nie jest tak źle. Dużo zależy od tego jak je traktujemy i jak wykorzystujemy ich pojemność - jeżeli godzimy się na pojemność mniejszą niż nominalna i używamy ich w zakresie 4.1-3.3 V to są prawie "wieczne". Mam kilka takich kilkuletnich i cały czas mają powyżej 80% pojemności.

Taki "booster" ma sens jak jest używany nie tylko jak wspomaganie odpalania, ale też jako powerbank do innych urządzeń (laptop, komórka itp.). A dla zainteresowanych - w takich "firmowych bosterach" wewnątrz najczęściej znajdują się "zwykłe" pakiety, jak się zużyje to można je prosto i tanio wymienić - jak akumulator w aucie ;)
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne