Dostałem dziś takie info od dealera..
W związku z koniecznością opracowania nowego oprogramowania komputera wtrysku dla silnika H4M w wersji 4x4, instrukcja naprawcza dla tej akcji będzie dostępna na początku przyszłego tygodnia.
Kwestia tego, czy dany pojazd jest objęty tzw. blokadą techniczn, jest weryfikowana dla konkretnego samochodu z nadanym już numerem VIN i tę informację może zweryfikować Sprzedawca w Salonie Dacia, w którym zamówił Pan pojazd.
Także wszystko zależy od Naszego szczęścia bo albo trafimy na Daćkę z blokadą technologiczną albo nie. Nie ma jakiejś większej akcji serwisowej.
_________________ F Uno [*] -> R Thalia [*] -> O Omega & DD II (Dustuś)
To już wiem tylko pytanie dlaczego akurat ten a nie inny samochód takową blokadę ma. Ciekawe czy to nie chodzi np o daną partię samochodów z konkretnej daty produkcji. I na jakiej podstawie po 2mies od daty produkcji stwierdzają, że dany pojazd ma jakiś problem, przecież jakąś kontrole jakości mają
Zobaczymy co się wydarzy w nadchodzącym tygodniu. Mam nadzieję, że wszystko się wyjaśni, bo cała ta sytuacja skutecznie popsuła mi radość z zamówionego samochodu.
metalic,
czasem bywa tak, że producent jakiegoś podzespołu wykryje u siebie defekt/ błąd/ nieprawidłowość, o której nie wiedział wcześniej (zdarza się w auomotivie) i informuje producenta samochodów. Do czasu określenia numerów seryjnych produktu podejrzanego blokuje się takie bryki do momentu wdrożenia akcji naprawczych. Cierpliwości...
Cierpliwość cierpliwością, ale ja wyłożysz 50 tysi i nie masz ani auta ani kasy to cierpliwość idzie papa, a przy tym jeszcze myślisz cy nie robią Cię w bambuko z całą sytuacją...ehhh szkoda gadać...
Jeżeli chcesz czekać (gdzieś wyżej napisałam co możesz zrobić jeżeli nie chcesz) to proponuję napisanie pisma do Renault Francja (do wiadomości Renault Polska) z zapytaniem czy Twój samochód jest produktem seryjnym (powtarzalnym) czy też składanym indywidualnie tylko dla Ciebie (w zakresie innym niż wymaga tego seryjna specyfikacja produktu). Jeżeli seryjnym to co konkretnie (jaki defekt) nie pozwala wydać Ci rzeczy (samochodu) i czy jest to element seryjnie dostępny - bo taki samochód zamawiałeś, którego naprawa też ma byś zestandaryzowana, a taka jak widać po terminach i braku informacji nie jest.
Witam.
Dzisiaj otrzymałem informacje, że sprawa dotyczy oprogramowania komputera wtrysku. Prawdopodobnie w przyszłym tygodniu dostaną soft do wgrania. Tak się tylko zastanawiam czemu sprawa nie dotyczy wszystkich samochodów tylko niektórych egzemplarzy. Przecież oprogramowanie powinno być w każdym aucie z bieżącej produkcji takie samo.
Niepodobna mi się to wszystko. Jak można przez rok eksperymentować z oprogramowaniem silnika, który jest jednostką sprawdzoną i nie młodą
Oby wszystko dobrze się skończyło.
Ps: Pytanie do cichy78
Czy u Ciebie są już jakieś konkretne informacje?
Jak można przez rok eksperymentować z oprogramowaniem silnika, który jest jednostką sprawdzoną i nie młodą
Silnik jest może zasadniczo bardzo podobny, ale skoro są nowe normy (mój 11,5-miesięczny Duster ma inną normę spalin, niż te dzisiejsze, do tego dochodzi WLTP), to jednak nie jest to ten sam silnik.
Przypominam, że 1,6 VAG też służył długo, aż poddał się przy normie EURO 6, chociaż zapewne jest 10 razy trwalszy i prostszy od każdego TSI.
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 715 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2018-11-16, 21:42
metalic napisał/a:
Witam.
Dzisiaj otrzymałem informacje, że sprawa dotyczy oprogramowania komputera wtrysku. Prawdopodobnie w przyszłym tygodniu dostaną soft do wgrania. Tak się tylko zastanawiam czemu sprawa nie dotyczy wszystkich samochodów tylko niektórych egzemplarzy. Przecież oprogramowanie powinno być w każdym aucie z bieżącej produkcji takie samo.
Niepodobna mi się to wszystko. Jak można przez rok eksperymentować z oprogramowaniem silnika, który jest jednostką sprawdzoną i nie młodą
Oby wszystko dobrze się skończyło.
Ps: Pytanie do cichy78
Czy u Ciebie są już jakieś konkretne informacje?
normy spalin i spierdolą wgrywając nowy soft ;)
Co do "konkretnych egzemplarzy" bo o to pytasz - silnik jest ten sam ale osprzęt jest różny i pochodzi od różnych producentów i stąd może wynikać że np 1000 aut musi mieć zmienone oprogramowanie sterujące pracą silnika
Ps: Pytanie do cichy78
Czy u Ciebie są już jakieś konkretne informacje?
Witaj.
Jak wcześniej pisałem , u mnie ta sama informacja dotycząca sterowania wtryskiem. W czwartek dość stanowczo porozmawiałem sobie ze sprzedawcą. Wczoraj zadzwonił do mnie z informacją, że podobno rozmawiał z kierownikiem regionalnym i w poniedziałek do 13:00 postara się coś więcej wiedzieć i mi przekazać. Gdybym wiedział, że taki cyrk będzie mnie czekał z autem "dostępnym od ręki" to zamówiłbym z produkcji w kolorze i wersji wyposażenia dokładnie takiej jak bym chciał - termin na początek grudnia, miałem taką opcję, ale zrezygnowałem bo nie chciałem czekać....
Jak będę coś więcej wiedział, dam znać.
Mam bardzo podobną sytuację. Też zamówiłem auto gotowe do produkcji, bez możliwości zmian w wyposażeniu, bo miało być szybko. A wyszło tak, że pod koniec września zamiast u mnie na podwórku stać to wyjechało z produkcji A teraz stoi i czeka.
Na dodatek nie mam teraz czym jeździć Spróbuję może jeszcze auto zastępcze wziąć na najbliższy czas.
Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Sie 2018 Posty: 58 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-19, 08:36
Tak czytam i dochodzę do wniosku, że nieźle mi się przyfarciło,
odbiór miałem na 16.11, a auto przyszło już na koniec października,
ciekawe co powiedzą przy pierwszym przeglądzie, czy też będzie trzeba aktualizować soft?
U mnie też podobna sytuacja. Auto zamówiłem w październiku z gotowych do produkcji - produkcja w systemie 26.10. - do odbioru miało być do 16.11.
Dzwoniłem do salonu, auta brak, w systemie numer VIN na czerwono i brak jakichkolwiek informacji o produkcji samochodu chociaż termin dostawy bez zmian. Pan w salonie nic nie wie i nic się nie dowiedział. Do wtorku ma mi dać znać co z autem i czy muszę zamówić inne. Normalna lipa
Póki co dalej czekam.
Tak się zastanawiam, czy są jakieś możliwości rezygnacji z auta w moim przypadku? Auto zarejestrowane, opłacone, ubezpieczone. Jak się z tego bagna wymiksować bo straciłem już cierpliwość
Wydaje się, że masz wszelkie atuty by wygrać sprawę w sądzie o unieważnienie transakcji (z powodu nie wydania rzeczy) wraz z wszelkimi kosztami jakie poniosłeś, ale to droga długa i czasochłonna. Wydaje się, że możesz też po konsultacji z prawnikiem, złożyć sprzedawcy propozycję ugody (przed ew. procesem) gdzie wyliczyłbyś ewentualne straty jakie poniosłeś (właśnie rozpoczynają się wyprzedaże rocznika 2018, poza tym każdy dzień to strata wartości rezydualnej). Taka operacja nie będzie kosztowała Cię dużo (nawet wraz ze złożeniem pozwu), a prawdopodobnie przyśpieszy bieg sprawy, a może i spowoduje istotne zadośćuczynienie np. poprzez wydłużenie gwarancji, bezpłatne przeglądy i jakiś doposażenie. Można też już teraz "pokojowo" rozpocząć negocjacje o w/w bonusach. Generalnie DD jest chyba OK to też może i warto poczekać - sama nie wiem.
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 715 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2018-11-19, 21:50
ja za 3 miesięczne opóźnienie dostałem chyba komplet kół-zima i plastiki które cennikowo bez montażu z półtora tysia stały (a zamontowali tylko potem była mała akcja ze sprzedającym, grunt że ja nic nie straciłem a on wyleciał z roboty).
Także ja by uderzał już z katalogiem akcesoriów do nich co chcesz za każdy miesiąc opóźnienia.
....prawdopodobnie przyśpieszy bieg sprawy, a może i spowoduje istotne zadośćuczynienie np. poprzez wydłużenie gwarancji, bezpłatne przeglądy i jakiś doposażenie. Można też już teraz "pokojowo" rozpocząć negocjacje o w/w bonusach.
Negocjacje o jakąś rekompensatę już rozpocząłem. Póki co jest szansa na zimówki ale biorąc pod uwagę realne straty jakie ponoszę z tytułu opóźnień to jeszcze będę chciał powalczyć. Chciałbym to załatwić bez sądów i prawników bo tak jak napisałeś to wymaga czasu a mi ciągle go brak. Dzięki za poradę
Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005 Pomógł: 7 razy Dołączył: 26 Sty 2013 Posty: 326 Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-11-19, 22:54
metalic napisał/a:
Póki co dalej czekam.
Tak się zastanawiam, czy są jakieś możliwości rezygnacji z auta w moim przypadku? Auto zarejestrowane, opłacone, ubezpieczone. Jak się z tego bagna wymiksować bo straciłem już cierpliwość
Domyślam się, że było tak: jak Duster trafił do salonu, to dealer dowiedział się, że "jest blokada na wydanie auta" i mógł się spodziewać, że będzie ona trwała nie 3 dni, tylko o wiele dłużej. Mógł ciebie o tym poinformować i na razie nie brać pieniędzy za samochód (wstrzymać się z tym do dnia, kiedy będzie można wydać pojazd). Ale... wiedział, że tak postępując, naraża się na odmowę zakupu auta (np. po miesiącu bezskutecznego czekania na wydanie). Więc, celem zabezpieczenia transakcji, nic nie wspomniał o blokadzie, przyjął pieniądze, wydał odpowiednie dokumenty celem rejestracji i ubezpieczenia auta, a poinformował o blokadzie w dniu / momencie wydania Dacii - która teraz jest już Twoja.
Czy jest możliwość zweryfikowanie daty uruchomienia blokady? Chyba musi być taki zapis w systemie i czy serwis otrzymuje ta informacje w tym samym dniu czy z opóźnieniem
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-11-20, 10:08
metalic - to samo z siebie się nie dzieje. Dopiero w momencie, gdy wejdziesz w system techniczny, to wyskakuje Ci info o blokadzie. A czy dzieje się to, gdy auto trafia na serwis na przegląd zerowy, czy też już podczas wydania, to nikt na to nie ma wpływu. Pisałem już, że np. w poniedziałek auto jest na przeglądzie i w systemie nie ma słowa o blokadzie. Następnie we środę jest wydanie, handlowiec wchodzi w ten sam system i blokada już jest.
Pojawiła się w pomiędzy jednym wejściem w system, a drugim.
Słowem - dopóki nie wejdziesz w system, to nikt i nic nie informuje pracownika, że jest jakaś blokada na konkretnym aucie (numerze VIN). A bez powodu nikt w system nie wchodzi tylko po to, żeby sprawdzić, bo:
1. przy takiej ilości samochodów nie ma na to czasu
2. blokada może pojawić się 5 minut po sprawdzeniu auta w systemie
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Ostatnio zmieniony przez Belphegor 2018-11-20, 10:10, w całości zmieniany 1 raz
Póki co dalej czekam.
Tak się zastanawiam, czy są jakieś możliwości rezygnacji z auta w moim przypadku? Auto zarejestrowane, opłacone, ubezpieczone. Jak się z tego bagna wymiksować bo straciłem już cierpliwość
Ciekawe co na to prawo, bo skoro auto opłacone, ubezpieczone, zarejestrowane na Ciebie to jak byś pojechał z Policją że Twoją własność trzymają i nie chcą oddać to ciekawe czy by wydali czy nie...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum