Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Włącznik napędów
Autor Wiadomość
jammo 



Marka: Hyundai, Dacia
Model: i30, Duster2
Silnik: 1.4 MPi, 1,6 SCe
Rocznik: 2015, 2018
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 682
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2018-11-15, 21:54   Włącznik napędów

Mam do kolegów takie pytanie. Jako, że nie miałem nigdy styczności z napędem 4x4 w Dusterze a tym bardziej przełącznikiem tych napędów w kabinie, chciałbym się dowiedzieć coś nieco na temat tego przełącznika. Chodzi mi głównie o to, czy jest on monostabilny czy bistabilny tzn. czy po przekręceniu tego srebrnego pierścienia włącznika( podejrzewam, że środkowe czarne kółeczko stoi w miejscu) i skierowaniu tych napisów LOCK lub 2WD na strzałkę w środku, powoduje, że pierścień przez cały czas utrzymuje się na wskazanym ustawieniu właściwego napędu, czy wraca do pozycji startowej tzn. AUTO? Sprawa druga, czy aby wyłączyć ustawiony napęd np. z powrotem na AUTO , trzeba go ręcznie po prostu przekręcić, czy elektronika robi już potem swoje? I teraz ostatnie pytanie, czy to kółko plastikowe w środku przełącznika z tą strzałką jest stałe, czy jest ono jakimś przyciskiem ? Dla lepszego zobrazowania, dołączam fotkę takiego przełącznika.

włącznik napędów.jpg
Plik ściągnięto 6 raz(y) 68,24 KB

Ostatnio zmieniony przez jammo 2018-11-15, 21:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
BogdanK 



Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 326
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-11-15, 22:23   Re: Włącznik napędów

jammo napisał/a:
czy po przekręceniu tego srebrnego pierścienia włącznika( podejrzewam, że środkowe czarne kółeczko stoi w miejscu) i skierowaniu tych napisów LOCK lub 2WD na strzałkę w środku, powoduje, że pierścień przez cały czas utrzymuje się na wskazanym ustawieniu właściwego napędu

Tak.

jammo napisał/a:
Sprawa druga, czy aby wyłączyć ustawiony napęd np. z powrotem na AUTO , trzeba go ręcznie po prostu przekręcić

Tak.
 
jammo 



Marka: Hyundai, Dacia
Model: i30, Duster2
Silnik: 1.4 MPi, 1,6 SCe
Rocznik: 2015, 2018
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 682
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2018-11-15, 23:43   

Dzięki za odpowiedz, a co z tym środkowym czarnym kółkiem? Czy to jest stały plastik, coś jak zaślepka, czy może jest to jakiś przycisk do załączania czegoś, tak jak jest w pokrętłach klimatyzacji automatycznej w Dusterze ?
 
paul7 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 1115
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-15, 23:45   

jammo napisał/a:
Dzięki za odpowiedz, a co z tym środkowym czarnym kółkiem? Czy to jest stały plastik, coś jak zaślepka, czy może jest to jakiś przycisk do załączania czegoś, tak jak jest w pokrętłach klimatyzacji automatycznej w Dusterze ?

Zewnętrzny pierścień się tylko kręci, środek jest stały.
 
Żywiec 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Kwi 2015
Posty: 240
Skąd: Żywiec/wieś stołeczna
Wysłany: 2018-11-16, 08:57   

Jak przekręcisz włącznik na 2WD to pierścień pozostaje na pozycji 2WD, jeżeli przekręcisz na 4WD to pierścień ustawia się na pozycji Auto a informacja o zapiętych napędach wyświetla się na tablicy. Samo obserwowanie położenia pierścienia w przypadku napędu na cztery koła nie daje informacji czy napęd jest aktywny czy nie.
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-11-16, 11:44   

jammo - chcesz założyć napęd 4x4? :shock:
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
jammo 



Marka: Hyundai, Dacia
Model: i30, Duster2
Silnik: 1.4 MPi, 1,6 SCe
Rocznik: 2015, 2018
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 682
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2018-11-17, 15:42   

Hi,hi :mrgreen: :mrgreen: nie, nie . Biorę się za małe mody w swojej czarnulce :-) . Po prostu chcę założyć gdzieś przycisk do otwierania bramy wjazdowej, tak jak miałem w poprzednim aucie, no i oczywiście szukam odpowiedniego miejsca, aby przycisk był pod ręką. Początkowo chciałem zakupić w serwisie ten plastik na desce z otworem na przycisk START/STOP, który mają wersje z systemem Hand Fre. Niestety na dzień dzisiejszy jest to jeszcze nieosiągalne, bo trzeba by pisać do fabryki, aby to przysłali. Nie chcę w swoim Dusterku dziurawić kokpitu więc tak sobie kombinuję i zdecydowałem się umieścić ten przycisk właśnie w tym otworze, gdzie znajduje się załączanie napędów. Myślałem, że oryginalny włącznik napędów jest może mono stabilny tzn. że po przekręceniu i podaniu sygnału wraca do miejsca startowego. Wtedy bym taki kupił, i zrobił z niego w jedną stronę otwieranie bramy wjazdowej a w drugą bramy garażowej. Ja potrzebuję podać tylko impuls bez podtrzymania. Jak by był taki dostępny za grosze, jakiś popsuty , to wykorzystałbym tylko obudowę bo ona pasuje do zatrzasków a resztę bym dorobił, ale wychodzi na to, że muszę zakombinować z tą zaślepką i umieścić w niej swój przycisk , zakupiony od Start/Stop na allegro taki jak na fotce.

Przycisk StartStop.JPG
Plik ściągnięto 15 raz(y) 19,73 KB

Ostatnio zmieniony przez jammo 2018-11-17, 15:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne