Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1104 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-11-28, 20:09
Z filmu ewidentnie wychodzi termostat. Koszt termostaty niewielki, trudność wymiany zerowa. Temperatura nie powinna spadać poniżej 80*C. Na filmie po nagrzaniu spadło kilkukrotnie do ok 75-77*C.
Zainteresowałem się bardziej tymi termostatami i tak przeglądając oferty sklepów znalazłem, że do mnie idzie OEM Renault 8200030307, odpowiednik dobrej firmy Vernet, to TH6047.83J - te termostaty są na 83*C. Tak jak pisałeś wcześniej w Loganie miałeś termostat na 86*C. Zacząłem drążyć temat i widzę, że do Loganów z silnikiem 1,6 idą też termostaty na 89*C (na 86*C nie znalazłem): TH6047.89J. Co ciekawe dedykowany też do Sandero i innych aut z tym silnikiem. Skąd taka rozbieżność temperatur? Wymiarami ten termostat i do Lodgy podejdzie. Nie chcę poprawiać fabryki, ale kusi mnie, żeby założyć ten .89J.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3624 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-29, 09:51
Trochę obok tematu, ale... i tak macie dobrze- w przypadku TCe utrzymywana jest temperatura 75-77*C. Przekroczenie 80*C naprawdę ciężko osiągnąć. Tak więc temperatura cieczy na stałym poziomie 83*C byłaby marzeniem.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1104 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-11-29, 16:24
zeneksekendhend napisał/a:
Skąd taka rozbieżność temperatur?
Różne wartości temperatury otwarcia termostatu są stosowane dla różnych stref klimatycznych. Np 83 do śródziemnomorskiej, 86 do naszej, a 89 na Syberię, czasem ktoś coś pomyli, nie zna się do końca, itd.
Stosując 86 fabryki zbytnio nie poprawisz, więc nie ma się czego obawiać. Z tego co zrozumiałem to masz 83 i ja też taki zamontowałem, z tym że jak jest sprawny temp. nie powinna spadać poniżej 80*C po nagrzaniu auta (no chyba że są syberyjskie mrozy...).
Termostat wymieniony na wersję 89*C.
Ciekawostka taka, że po otwarciu w okolicach tych 88..89*C temperatura też spada do 80*C a nawet niżej. Z tym, że szybciej się stabilizuje na tych 84..85*C. Przy okazji zmienione świece i dopompowane opony do katalogowego ciśnienia.
Wg. mnie fabryczny termostat jest sprawny, ale zobaczymy, jak będzie na nowym.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum