Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Wybór silnika dci vs lpg
Autor Wiadomość
ZłyWilk 
Zielony listek


Marka: D
Model: D
Silnik: D
Dołączył: 27 Sie 2023
Posty: 1
Skąd: DWR
Wysłany: 2023-08-27, 16:45   Wybór silnika dci vs lpg

Witam, w niedługim czasie planuję zakup nowego Dustera prosto z salonu, mam kilka wątpliwości które, Wy użytkownicy tego modelu mam nadzieję pomożecie mi rozwiać.
Samochód ma służyć jako główny w rodzinie, na co dzień dojazdy do pracy po 5km w jedną stronę, raz w tygodniu trasa bocznymi drogami w dwie strony ok. 70km i 5-6 razy w roku po ok 2tyś km. 15-20tyś km rocznie. Na co dzień jeżdżę raczej przepisowo, w trasie zazwyczaj 120-130 na tempomacie. Tutaj pojawia się moje pytanie do Was który silnik będzie najlepszy, całe życie jeżdżę dieslami więc bardziej jestem nastawiony w stronę 1.5 dci w którym jest opcja 4x4 (zawsze kusiło mnie mieć taki napęd, bezpieczeństwo i psychiczny spokój w zimę do tego możliwość zjechania na bezdroża czy do lasu), czy może wybrać 1.0 LPG za którym przemawia ekonomia i koszty utrzymania? (napęd tylko na przednią oś, ale przecież przez całe życie z takim jeździłem i jak na moje potrzeby dawało radę). Jakie będą różnice w spalaniu i serwisach w ASO przy takim rocznym kilometrażu między tymi silnikami? W zakupie diesel z 4x4 ok 20tyś droższy, natomiast bardziej mnie interesuje różnica kosztów utrzymania.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1083
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-08-27, 17:45   

Ostatnie 21 lata moje samochody zasilał olej napędowy. Od 2011r jednym z samochodów którymi bardzo dużo jeździłem jest też Jimny 1.5dci (86KM) którego kupiłem że względu na dzielność w terenie. I po tych doświadczeniach świadomie wybrałem dustera 1.0 LPG który okazał się lepszy niż się spodziewałem. Ale po kolei. Właściwości terenowe jimnego są za sprawą 4x4 oraz dobrych opon AT lepsze, ale... Opony AT powodują na twardym zauważalnie większe spalanie, są głośniejsze i znacznie mniej bezpieczne. Napęd 4x4 nawet wyłączony zwiększa spalanie. A jeśli jak mówią półżartem miłośnicy offroadu: 4x4 od 4x2 różni się w terenie tym że przy tym pierwszym dłużej idziesz po traktor bo się dalej wkleiłeś ;) podstawa to zdrowy rozsądek - solo i bez doświadczenia 4x4 nie ma co się zapuszczać poza drogi. Pisze o tym dlatego że jeśli nigdy nie jeździłeś swoim 4x4 to pewnie wiele jest wyobrażeń które niestety nie mają pokrycia w rzeczywistości.
Co do spalania - w moim podpisie widzisz ile LPG potrzebuje na jazdę 100km mój duster. 1.5dci potrzebowałby prT tym samym stylu jazdy nie mniej niż 5.0 ropy; w PLN to przeszło 100% zwiększy wydatek. Naprawdę miło jest tankować "do pełna za 120-125PLN wierząc że następne tankowanie za (700-750km :) Jeżdżąc na oleju 0w20 silnik 2/3 roku przełącza się na LPG praktycznie momentalnie po rozruchu, więc benzyny prawie nie ubywa z baku. :-P
Jeżdżąc tylko na Pb mam spalanie nie większe niż 5l.
Jeżdżę spokojnie, ale mam efektywne prędkości przemieszczania zgodna z prognozami google maps
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2023-08-28, 08:23   

Kolego r70. Uzyskanie tak niskiego spalania jak u Ciebie nie jest proste i trzeba naprawdę się pilnować aby takie spalanie uzyskać w Dusterze. Co nie znaczy, że sie nie da.

Niezależnie od tego, jak się jeździ, 1.5 DCI bedzie palił mniej niż 1.0 LPG, jednakże LPG w sumie będzie tańsze w użytkowaniu. 1.0 LPG też będzie jednak wyraźnie słabszy, pod obciążeniem całej rodziny i gratów na dachu, czy pod przyczepą.

Jazda samemu, czy w dwie osoby, bez ładunku, nie będzie jakiejś kolosalnej różnicy i na codzień 1.0 się przyjemnie da jeździć.

Zimą w las, samemu nawet z 4x4 raczej bym sie nie zapuszczał, jeśli droga nie jest wyraźnie przejezdna. Duster 4x4 jest zadziwiająco sprawny w terenie, ale bardzo łatwo przecenić jego możliwości, nawet posiadając duże doświadczenie 4x4.

Jeśli nie potrzebujesz na co dzień 4x4, albo nie jesteś fanem wyjazdów offroadowych, nie jesteś drogowcem, budowlańcem, ani geodetą, według mnie to zbędny wydatek
Ostatnio zmieniony przez Michał B24 2023-08-28, 08:26, w całości zmieniany 2 razy  
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1083
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-08-28, 11:31   

Michał B24 napisał/a:
Kolego r70. Uzyskanie tak niskiego spalania jak u Ciebie nie jest proste i trzeba naprawdę się pilnować aby takie spalanie uzyskać w Dusterze. Co nie znaczy, że sie nie da.

Rozumiem, ale przy innym stylu jazdy 1.0 spali 8 zamiast 6.5, ale 1.5dci też 6 zamiast 5 - nadal jazda dieslem będzie ok 100% droższa.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2023-08-28, 12:33   

Dokładnie to chciałem przez swoja wypowiedź powiedzieć, nawet te różnice mogą być jeszcze mniejsze, a i tak LPG wyjdzie taniej.
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2023-09-03, 18:41   

Ten duster 1.0 naprawdę jest tak mega oszczędny czy stosujecie ekstremalny, ortodoksyjny eco-driving?
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1083
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-09-03, 19:43   

Ja sprawuje jazdę płynną. Najczęściej prędkość średnia mam zgodna z tą która zakłada google maps, choć bywają odstępstwa. Ortodoksyjnie jeżdżę w taki sposób żeby wydawać jak najmniej na eksploatację samochodu (nie skupiać na tym co trzeba zrobić) ale przemieszczając się optymalnie sprawie. Np. podświadomie analizuje sytuację drogową daleko przed sobą co pozwala redukować operowania hamulcem i niepotrzebnego przyspieszania, zachowuje relatywnie wysoka prędkość na łukach, rondach itp.
To redukuje nie tylko spalanie, ale także zużycie opon, hamulców, mam nadzieję że zmęczeni silnika, układów przeniesienia napędu :)
Ale wszystkimi samochodami jeżdżę podobnie i duster jest najoszczędniejszy (kwotowo) choć największy.
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2023-09-03, 19:45, w całości zmieniany 2 razy  
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2023-09-04, 07:32   

benny86 napisał/a:
Ten duster 1.0 naprawdę jest tak mega oszczędny czy stosujecie ekstremalny, ortodoksyjny eco-driving?


Mi Sandero, z tym silnikiem spala śednio 6.4l benzyny na 100km, Duster raczej będzie spalał wiecej. Jednak ten silnik jest bardzo oszczędny. Oszczędność się skończyła, jak załadowałem 4 rowery na dach, to powyżej 100km/h spalania wychodziły zaskakująco wysokie.

Solo przy 120km/h, 6.2 litra, we 4 osoby, tyle samo praktycznie, ale z rowerami na dachu 12l/100. Zwolniłem do 105km/h spadło do 7.5l/100km, nastawa z tempomatu.

Dokąd jedziesz samym autem, to trzeba sie starać, żeby dużo palił. Bardzo dynamiczna jazda podmiejska, nie zbliża mi sie do 7.
 
Datex 


Marka: Dacia
Model: Duster EXTREME
Silnik: 1.5 dCi 4x4
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Dołączył: 19 Maj 2017
Posty: 90
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2023-09-05, 06:36   

Witam.

Niestety bardzo często zapominaną kwestią DD z 4x4 jest w pełni niezależny zawias, który rewelacyjnie wybiera wszelakie dziury - jest wyraźnie lepiej niż przy 4x2 nie mówiąc już o prowadzeniu w zakrętach które też jest fajniejsze :)

Także w 4x4 to nie tylko trakcja, ale też zwyczajnie wygoda. Dodatkowo porządne opony wielosezonowe w cenie auta. Biorąc te wszystkie rzeczy pod uwagę, dopłata 20k nie jest taka wcale przesadzona :)
Ostatnio zmieniony przez Datex 2023-09-05, 06:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1083
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-09-08, 12:12   

@Datex, mas rację. Jeśli komuś bezwzględnie potrzebne 4x4 - mieszka w górach; daleko od cywilizacji, albo często chce/musi zjeżdzać na bardzo piaszczyste, bagniste drogi; albo lubi dynamiczną jazdę po zaśnieżonym, mokrym asfalcie to warto dopłacać do 4x4. Warto dopłacić jeśli się po prostu chce mieć napęd na 4 koła - bo argument "chce" nie poddaje się żadnej pragmatycznej ocenie, a jego nie spełnienie powoduje dyskomfort psychiczny ;)

Jako że jestem po 2 dniach jazd samochodem zastępczym - megane kombi 1.5dci z silnikiem jak w zestawieniu pozwolę sobie jeszcze coś dopisać. Lubię te silniki; ostatnie kilkanaście lat korzystałem/korzystam z wersji słabszej - 82-86KM. Ale z perspektywy 2 lat kiedy korzystam z 1.0tce stwierdzam że wolę benzynę; jest zauważalnie cichsza, mniej trzęsie przy przyspieszaniu, pracuje "spokojniej", potrafi "taniej" jeździć. W megane jeśli ma być oszczędnie, cały czas "czuć" albo słychać silnik. Potrafi spalić naprawdę niewiele - u mnie na 160km trasy i 80km po miasteczku, w korkach, po wioskach potrzebował 3,4L/100 km (7,8L ON) ale to nadal min. 30% drożej niż mój duster. A duster DCI zapewne spaliłby więcej ze względu na aerodynamikę oraz krótsze przełożenia skrzyni (myślę że ok 3.8-4.0). Poza tym DC nagrzewa się znacznie wolniej.
Generalnie całkowicie serio z przyjemnością wróciłem do mojego dusteka w gazie ;)
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
BastarPL 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway II
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 15 Lut 2019
Posty: 33
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2023-09-13, 09:21   

A dopiszcie proszę, czy to prawda, że dacia ma zablokowany sterownik gazu i "zwykły" gazownik za wiele w tej instalacji nie pomajstruje? Czy tylko ASO?

Czytałem na forum, że same filtry są dość drogie (200-300zł), a i niechętnie poza ASO serwisy chcą się nimi zajmować (ciężki dostęp).

Koszt wizyty w ASO z tego co widziałem na filterki to około 600-800zł.
 
Jarekf3d 


Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: 1.0 tce
Dołączył: 28 Mar 2022
Posty: 112
Skąd: Waw
Wysłany: 2023-09-13, 18:45   

BastarPL napisał/a:
A dopiszcie proszę, czy to prawda, że dacia ma zablokowany sterownik gazu i "zwykły" gazownik za wiele w tej instalacji nie pomajstruje? Czy tylko ASO?

Czytałem na forum, że same filtry są dość drogie (200-300zł), a i niechętnie poza ASO serwisy chcą się nimi zajmować (ciężki dostęp).

Koszt wizyty w ASO z tego co widziałem na filterki to około 600-800zł.


Z tego co wiem jest zablokowany sterownik. Aso tego nawet nie ogarnia.
Filtry kosztują 5-10 zł chyba że 200-300zł to zapłacisz w aso z robotą
600-800zł to chyba cena z olejem i filtrem oleju. PrZynajmniej u mnie
 
dacia 


Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 380
Skąd: Polska
Wysłany: 2023-09-13, 22:13   

BastarPL napisał/a:
A dopiszcie proszę, czy to prawda, że dacia ma zablokowany sterownik gazu i "zwykły" gazownik za wiele w tej instalacji nie pomajstruje? Czy tylko ASO?

Czytałem na forum, że same filtry są dość drogie (200-300zł), a i niechętnie poza ASO serwisy chcą się nimi zajmować (ciężki dostęp).

Koszt wizyty w ASO z tego co widziałem na filterki to około 600-800zł.

do 1,0 tce kpl filtrów oryginalnych raczej tani coś koło 80zł zapłaciłem. Miałem też 1,6 i tam filtry oryginalne faktycznie były drogie,ale każdy gazownik miał ,,podróby" . Co do sterownika to fakt , po blokowane
 
dacia 


Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 380
Skąd: Polska
Wysłany: 2023-09-13, 22:14   

r70 napisał/a:
@Datex, mas rację. Jeśli komuś bezwzględnie potrzebne 4x4 - mieszka w górach; daleko od cywilizacji, albo często chce/musi zjeżdzać na bardzo piaszczyste, bagniste drogi; albo lubi dynamiczną jazdę po zaśnieżonym, mokrym asfalcie to warto dopłacać do 4x4. Warto dopłacić jeśli się po prostu chce mieć napęd na 4 koła - bo argument "chce" nie poddaje się żadnej pragmatycznej ocenie, a jego nie spełnienie powoduje dyskomfort psychiczny ;)

Jako że jestem po 2 dniach jazd samochodem zastępczym - megane kombi 1.5dci z silnikiem jak w zestawieniu pozwolę sobie jeszcze coś dopisać. Lubię te silniki; ostatnie kilkanaście lat korzystałem/korzystam z wersji słabszej - 82-86KM. Ale z perspektywy 2 lat kiedy korzystam z 1.0tce stwierdzam że wolę benzynę; jest zauważalnie cichsza, mniej trzęsie przy przyspieszaniu, pracuje "spokojniej", potrafi "taniej" jeździć. W megane jeśli ma być oszczędnie, cały czas "czuć" albo słychać silnik. Potrafi spalić naprawdę niewiele - u mnie na 160km trasy i 80km po miasteczku, w korkach, po wioskach potrzebował 3,4L/100 km (7,8L ON) ale to nadal min. 30% drożej niż mój duster. A duster DCI zapewne spaliłby więcej ze względu na aerodynamikę oraz krótsze przełożenia skrzyni (myślę że ok 3.8-4.0). Poza tym DC nagrzewa się znacznie wolniej.
Generalnie całkowicie serio z przyjemnością wróciłem do mojego dusteka w gazie ;)

3,4 litra aż nie chce się mi wierzyć
 
dacia 


Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 380
Skąd: Polska
Wysłany: 2023-09-13, 22:16   

Co do silnika to jeżeli chodzi o dynamikę i kulturę pracy to 1,5dci jest spoko.Jeżeli chcesz ekonomi to 1,0tce z lpg i też dojedziesz. Ja po dieslu wracam do lpg bo jest bardziej opłacalne
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne