Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Duster 1.0lpg vs 1.3 vs sandero stepway 1.0lpg
Autor Wiadomość
ziemowit18 
Zielony listek


Marka: Opel
Model: Meriva
Silnik: 1.8 LPG
Rocznik: 2003
Dołączył: 03 Cze 2023
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-06-03, 03:25   Duster 1.0lpg vs 1.3 vs sandero stepway 1.0lpg

Hej, zastanawiam się nad kupnem używanej Daci rocznik 2022 i zastanawiam się nad 3 opcjami. Jeździmy 50/50 trasa/miasto, z reguły wypakowani pod dach że ledwo domykam bagażnik (2+1+2 koty) a i czasami brakuje miejsca. Obecnie posiadam merive A, więc auto mimo że małe to całkiem pakowne ale silnik już domaga się generalki a ruda szaleje więc wolę kasę przeznaczyć na nowe auto (perspektywa ok 3-4miesiace) niż inwestować w swoją jak to czule określamy z żoną "gruzostrzałę". Poniżej opiszę swoje dotychczasowe wątpliwości i prosiłbym o ewentualne sprostowanie jeśli gadam głupoty :)

Duster 1.0 lpg
? nie mam pojęcia jak się jeździ autem dociążonym na full, wg internetowych recenzji dynamika nie powala przy pustym aucie i obawiam się że "nie będzie jechać"
+ ekonomiczne
+ bagażnik (ok 100litrow więcej niż obecny)

Duster 1.3
? Paliwo w oleju - obawiam się o trwałość a chce kupić auto na +/- 8lat

Sandero stepway 1.0lpg
- bagaznik, skoro jest mniejszy a już mamy problemy z pakowaniem
to chyba będzie ciezko
+ lepsza dynamika niż duster 1.0
+ ekonomiczne

Nie szukam rajdówki - to ma być dupowóz którym dojadę bezpiecznie z punku a do b. Duster jest raczej faworytem że względu na bagaznik, jogger odpada poza budżetem
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1084
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-06-03, 07:38   

Wszystko zależy jakie są Twoje prawdziwe priorytety ;dla mnie podstawa wyboru była tania jazda, niezależnie czy w mieście czy na trasie (na przestrzeni lat kiedy użytkujemy samochód sytuacja może się zmienia - a silniki z bezpośrednim wtryskiem z założenia wyklucza jazdę typowo miejska), brak problemów z wtryskiem bezpośrednim,dobra cena zakupu i serwisu oraz komfort i pojemność wnętrza. Jeździł Sandero (zwykłym) , loganem i dusterem i po jeździe tym ostatnim wiedziałem że to dla mnie optymalny wybór. Obawiałem się gorze względem mniejszych modeli osiągi i co gorsza większe wysyłanie silnika 1.0 w większym i cięższym samochodzie. Dziś jestem przekonany że to były niepotrzebne obawy.
Dosłownie nigdy nie pomyślałem że brakuje mi mocy , zawsze natomiast na podczas tankowania mam uśmiech na twarzy kiedy wyskakuje że 100-140zl za pokonanie 600-800km.
Na trasie S i A z płynną jazda że średnia 95-100km/h samochodem obładowanym na max (wczasy na campingu 2+2), z klima na auto miałem średnie spalanie 6.8-7.4lpg/100.

Jeśli lubisz zawsze pierwszym rusza na skrzyżowaniu, wykorzystywać każda przerwę w "korku" żeby wyprzedzić albo przeszkadzaja Ci lekkie wibracje na biegu jałowym (podobnie jak dieslach) to z całą pewnością 1.3 będzie lepszy.
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2023-06-03, 07:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
ziemowit18 
Zielony listek


Marka: Opel
Model: Meriva
Silnik: 1.8 LPG
Rocznik: 2003
Dołączył: 03 Cze 2023
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-06-03, 09:23   

@r70 a jak wygląda opcja włączania się do ruchu na drodze szybkiego ruchu tak dociążonym dusterem? Ciągnąłeś nim może jakaś przyczepkę? Jak daje rade w górach taki dociążony - mocno trzeba redukować? Preferuje tańsze tankowanie nad jazdę na "Kubicę" jakby nie patrzeć perspektywa się mocno zmienia wraz z urodzeniem dziecka ;)
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1084
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-06-03, 09:54   

Nie ciągnąłem przyczepki - nie wiem. Nie jeździłem też po bardzo wymagających górach. Sądzę że trzeba będzie po prostu później zmieniać biegi - w normlanej, spokojnej jeździe 2.8- 3tyś obrotów przekraczam sporadycznie - najczęściej kiedy chcę po prostu "odmulić" silnik w całym zakresie obrotów a nie kiedy brakuje mi mocy pod nogą.
Ale tak jak napisałem - nie mam żadnych problemów z "normalną" jazdą tym samochodem, nawet w pełni obciążonym, pomimo tego że 99% mam włączony tryb "eco" który przymula ;)
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
ziemowit18 
Zielony listek


Marka: Opel
Model: Meriva
Silnik: 1.8 LPG
Rocznik: 2003
Dołączył: 03 Cze 2023
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-06-03, 19:10   

Dzięki, wybiorę w takim wypadku 1.0lpg, Kubicą nie jestem to się mogę toczyć z punktu A do b byle tanio i bezpiecznie :) no chyba że się uda na joggera uzbierać bo bagażnik ma duży ale pewnie będzie duster bo jednak trochę tańszy
 
dss3e 


Marka: brak
Model: brak
Silnik: brak
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Kwi 2023
Posty: 42
Skąd: SK
Wysłany: 2023-06-03, 21:01   Re: Duster 1.0lpg vs 1.3 vs sandero stepway 1.0lpg

ziemowit18 napisał/a:


Duster 1.3
? Paliwo w oleju - obawiam się o trwałość a chce kupić auto na +/- 8lat


Powyższa opcja na pewno odpada bo po wejściu normy euro 7 na przeglądach maja być dokładniejsze pomiary czystości spalin oraz pyłu z tarcz i klocków (BTW wtedy samochody elektrycznie@zeroemisyjne już nie będą zeroemisyjne)

Na Twoim miejscu wybrałbym opcję trzecią czyli sandero stepway a do tego wykorzystanie fabrycznych relingów na dołożony kufer.
 
ziemowit18 
Zielony listek


Marka: Opel
Model: Meriva
Silnik: 1.8 LPG
Rocznik: 2003
Dołączył: 03 Cze 2023
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-06-03, 21:30   

No jazda z "trumną" na dachu mnie lekko zniechęca - nie jestem jakiś specjalnie wysoki więc ładowanie jej będzie problematyczne, odnośnie badań technicznych to nie przejmowałbym się zbytnio bo teoretycznie już teraz muszą badać spaliny a ja miałem je badane cały jeden raz - ale silnik 1.3 w sumie już odpadł. Dodatkowo prawdopodobnie na relingach wylądowałby rowery (3x) więc miejsce zajęte, no chyba że się szarpnę na hak. Albo dostanę jakąś premie i uda się dozbierać do joggera
 
macyo 


Marka: Dacia
Model: JOGGER
Silnik: 1.0 110km
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 20
Skąd: Bytom
Wysłany: 2023-07-14, 12:30   

Joggerem z 7 osobami cisnalem po baaardzo stromych podjazdach w Beskidach (min. wjazd mega waskimi, kretymi drogami pod szczyt Koziarz w Beskidzie Sadeckim). Silnik 1.0 dawal rade albo nawet wiecej;-) Wszyscy malkontenci i narzekacze na pokladzie byli zszokowani jak dzielnie sobie Dacka poradzila w trudnym terenie.

Tu nie silnik moze byc problemem tylko obcinanie mocy przez systemy. Jak zatrzymasz sie na ostrym podjezdzie z duzym obciazeniem, to ruszenie bez palenia sprzegla jest prawie niemozliwe...

Bez wylacznika, w analogicznej sytuacji i z silnikiem 200km katowalibysmy sprzeglo.

Pozdr
 
Tomek36 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway, Duster
Silnik: 0,9; 1,3
Dołączył: 08 Maj 2023
Posty: 6
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2023-08-16, 13:29   

Piszesz, że silnik 1,3 już odpadł, ale nie piszesz dlaczego?

Ja jestem, krótkim (od lipca br.) ale bardzo szczęśliwym posiadaczem Dustera 1,3 z 2019 r. w wersji 130 KM, silnik ten nie pali wiele (np. ok 7 l przy prędkościach 130/140 km/h, ok 5,5 l przy jeździe 80/90 km/h) a daje niesamowite poczucie bezpieczeństwa przy włączaniu się do ruchu, czy wyprzedzaniu.
Po doświadczeniach z poprzednim samochodem - Renault Megane II 1,6 16 V kombi, jestem Dusterem zachwycony a jego pakowność "praktyczna" jest niewiele mniejsza niż ww. Megane.
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2023-08-16, 13:58   

Jeżdżę Sandero 1.0 ale 90 koni, bez LPG. Auto, nawet załadowane, ma wystarczajacą dynamikę i niewiele pali do momentu, kiedy nie wrzucisz rowerów na dach.

Jazda z rowerami, na dachu, niezależnie dwa czy 4 rowery, tak mieszczą się 4, to ograniczenie predkosci do 105km/h, jazda powyżej tej prędkości skutkuje kosmicznym spalaniem, a i tak powyzej 120 sie po płaskim nie chce rozpedzić. Spalanie wtedy 12/100. Przy 105km/h mieści się nieco ponad 7. Do setki, dynamika nie cierpi za bardzo i da sie jechać dynamicznie.

Jazda autostradowa, bez sprzętu na dachu, jest dynamiczna do 150km/h przyspiesza bardzo żwawo. A jazda 130km/h na tempomacie skutkuje zużyciem paliwa około 5.9-6.1l/100km, przy 145km/h, rośnie do 6.3, więc jest bardzo przyzwoicie. Szybciej nie jeździłem.

150, miałem, jak chciałem sie schować, a za mną szybki i wściekły, na autostradzie.

Sandero ma bagażnik 128 litrów, czyli tyle ile miała Megane II hatchback, jednakże pod podłogą, jest wkładka z gratami w stylu kompresor i lepik do koła. Jak się to wyjmie, to jest około 80 litrów do wykorzystania, na torby z butami, miękkie plecaki, sprzęt plażowy, coś co się nie gniecie i nie będzie potrzebny podczas podróży, a dopiero na miejscu. Wejdą nawet buty narciarskie dla czterech osób i jeszcze coś. Wtedy ta przestrzeń bagażowa robi się naprawdę duża. Niestety, trzeba wtedy nauczyć się pakować. Do Sandero wchodzą dwie walizki średnie, i do tego jeszcze 3 małe, takie na podręczny bagaż, plus całkiem sporo, zapchaj dziurek. My jednak wzięliśmy 2 średnie, dwie małe, 3 miekkie plecaki, sprzęt plażowy, dętki, pompkę, narzędzia do rowerów, buty plażowe, jedzenie, ładowarkę do elektrycznego roweru i w Szwecji cieszylismy się rowerami oraz łatwościa i tanioscią przemieszczania się Sandero.
Ostatnio zmieniony przez Michał B24 2023-08-16, 14:09, w całości zmieniany 2 razy  
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1084
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-08-16, 14:15   

Jazda z rowerami powyżej 90-100km/h nie jest chyba specjalnie bezpieczne, nawet jeśli silnik daje radę ;) kiedyś jeździłem z rowerem nawet 160km/h ale to bym młodzieńczy brak wyobraźni (debilizmu )Aż dzień że scenic 1.9 102km/200Nm dawał radę ;)
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2023-08-16, 14:21   

Cytat:


Zgadzam się, ale jazda 90km/h, po autostradzie jest bardzo nieprzyjemna, 105 wystarcza, żeby sprawnie wyprzedzać cieżarówki i przyspieszyć jeszcze , gdy jednak duży ruch i ktoś sie z tyłu zbliża.

Moje uchwyty na rowery, podają limit prędkości 130km/h, nie próbowałem...
 
Tomek36 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway, Duster
Silnik: 0,9; 1,3
Dołączył: 08 Maj 2023
Posty: 6
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2023-08-21, 15:31   

Temat zaczyna chyba żyć własnym życiem a jego twórca już się nie odzywa.
Autorze wątku podjąłeś już jakąś decyzję ?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne