Ja zamówiłem 1.3 w połowie stycznia a termin mam wyznaczony do 31 marca
Kiedy w połowie stycznia rozmawiałem w salonie, proponowali mi konkretne konfiguracje, które są już w produkcji. I te auta miały byś w marcu. Ja zdecydowałem się na taką konfigurację jaką chcę i stąd taki czas oczekiwania, bo wg sprzedawcy nie było wówczas określonych kolejnych miejsc produkcyjnych.
Testowałem Megane IV (z programu testujzpasja.pl) z nowym 1.3TCE 85 KW - 115 KM i przejechałem nim około 100 km. Auto jeździ z turbo dziurą do 2000 obrotów ale powyżej nich ciągnie ostro do przodu. W porównaniu z moją MIII (1.6v) przyspiesza lepiej mimo tej turbo dziury i przy tym samym stylu jazdy spala o litr mniej benzyny (na komputerze) czyli 6,5 l/100 km. Jazda mniej więcej równo po 1/3 - po mieście w korkach, autostradą 120-140 km/h i trochę normalnej trasy 60-100 km/h.
Uprzedzam pytania... na Kadjara są długie terminy, chyba że w środku tygodnia.
W środę odebrałem DD z tym silnikiem wersja 150 KM. Na razie zrobiłem 120 km. Co prawda to okres docierania, ale pierwsze wrażenia pozytywne. Średnie spalanie po Warszawie 7,6 l. Rzeczywiście ciągnie od 1800 obrotów , ale poniżej też nie jest źle (nie przekraczam 3 000 obrotów :) )
I pomimo że te drugie są często szybsze i mają większą moc, zdecydowanie gorzej nadają się np. do turystyki.
Możesz rozwinąć temat?
Proszę bardzo: motocykl turystyczny powinien być jak najmniej skomplikowany aby dać możliwość ewentualnej naprawy w różnych zakątkach świata. Powinien również być jak najbardziej tolerancyjny na jakość paliwa - bywa z tym różnie. Ponadto sprawdzoną w motocyklach sprawą jest uzyskiwanie o wiele większych przebiegów przez mniej wysilone silniki. Nie bez znaczenia również jest mniejsza nerwowość w reakcji na gaz - szczególnie w trudniejszym terenie. Wysokoobrotowe rzędowe silniki nie mają natomiast sobie równych na torach motocyklowych pomimo istnienia maszyn sportowych z silnikami innej budowy. Z tego powodu nawet taka marka jak BMW, znana z dopracowanego silnika typu bokser, do motocykli stricte sportowych stworzyła motocyklowe silniki rzędowe.
Właśnie jestem po pierwszej trasie Dusterem 1,3 Trasa Warszawa - Gdański i z powrotem. Średnie zużycie paliwa z trasy 7,4 l. Do 120 km/h zużycie w okolicach 7,2. Po przekroczeniu 125 km/h gwałtownie rośnie. Sądzę, że przy prędkości w okolicach 130-140 spalanie będzie w okolicach 8 litrów. Z ciekawostek 3000 obrotów odpowiada prędkości 146 km/h.
Jestem na forum już jakiś czas, ale chyba już przyszła pora, na informację ;) że koncem maja bedę odbierał Duster 2 z 1.3 130KM. Zobczymy jak to się będzie sprawowało. Zamówiony 4 kwietnia..
Właśnie nie. Co prawda nigdy nie miałem auta z FAPem, ale w teorii wiem, że albo trasa, albo zwiększenie obrotów w mieście. Nie wiem, przy ilu obrotach następuje proces wypalenia, ale jeżeli w okolica 2500 to chyba się wypalił.
Jestem na forum już jakiś czas, ale chyba już przyszła pora, na informację ;) że koncem maja bedę odbierał Duster 2 z 1.3 130KM. Zobczymy jak to się będzie sprawowało. Zamówiony 4 kwietnia..
Czekamy w takim razie na relacje od czerwca;) Na razie słychać dobre opinie o tych silnikach, ciekawi mnie tylko jak będzie z trwałością np. po 100 tys. km. W każdym razie do Dustera ten silnik jest jak znalazł.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum