Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 


Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-03-29, 00:14
Duster II 1.3 TCe
Autor Wiadomość
Piitubski 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2016
Wersja: Urban Explorer
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-17, 08:52   

Kusi mnie ten silnik. Interesuje mnie wypalanie FAP - jeżdżę dużo po Warszawie na krótkich dystansach.
 
Armoth 


Marka: Dacia
Model: Duster 150 FAP
Silnik: 1.3 TCe
Dołączył: 09 Sty 2019
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-17, 12:15   

Piitubski napisał/a:
A co jest w instrukcji na temat wypalania FAP?


Sprawdziłem :mrgreen: W instrukcji piszą, że jak zaświeci się kontrolka to trzeba jechać z z prędkością 50-110 km/h, aż lampka zgaśnie. Lampka powinna zgasnąć po upływie 5-20 minut.
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 299
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-04-17, 12:54   

Czyli jak zaświeci mi się lampka przed pracą albo przed domem to mam jeździć wokół budynku jeszcze kilka, kilkanaście minut?
Trochę śmiechłem :mrgreen: Żona będzie mi musiała odgrzewać obiad, a ja w tym czasie będę dopalał FAP-a jeżdżąc wokół domu. Wot tjechnika :-P
_________________
Browar domowy Mariampol
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 2 razy
Wiek: 100
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 146
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2019-04-17, 13:55   

Obywatel MK napisał/a:
Czyli jak zaświeci mi się lampka przed pracą albo przed domem to mam jeździć wokół budynku jeszcze kilka, kilkanaście minut?
Trochę śmiechłem :mrgreen: Żona będzie mi musiała odgrzewać obiad, a ja w tym czasie będę dopalał FAP-a jeżdżąc wokół domu. Wot tjechnika :-P

Ciesz się że masz lampę i informację o wypalaniu a więc masz możliwość zdecydowania czy je dokończysz czy przerwiesz bo niektóre marki jak to mówią bardziej renomowane takiej możliwości Ci nie dają!
 
Piitubski 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2016
Wersja: Urban Explorer
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-17, 14:47   

W większości marek brak sygnalizacji wypalania filtra.
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 500
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-04-17, 19:45   

Auto dla człowieka, czy człowiek dla auta ;-) . To tak jak by mieć młotek z kontrolką - jak nie wbijesz paczki gwoździ do ostatniej sztuki to się zepsuje.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 80000 km ;)
Focus 1.6 TDCI a tu na poważnie średnia z ponad 125kkm
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 13 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1163
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-04-18, 12:23   

Nie demonizował bym tak tego FAPa. Przynajmniej w silnikach Renault. Ja mam zrobione prawie 18.000 km i na bank już co najmniej raz, czy dwa FAP się wypalał przy takim przebiegu (auto sporo jeździ po mieście - korki). I ani razu nie zauważyłem kiedy to się dzieje.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)

 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 2 razy
Wiek: 100
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 146
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2019-04-18, 15:01   

Belphegor - na bank już co najmniej raz, czy dwa FAP się wypalał przy takim przebiegu (auto sporo jeździ po mieście - korki). I ani razu nie zauważyłem kiedy to się dzieje.

Stwierdzenie na bank i nie zauważyłem tak jakby się kłócą trochę z sobą. Z czego wnosisz że się wypalał?
Ostatnio zmieniony przez Black Dusty 2019-04-18, 15:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 13 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1163
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-04-18, 16:26   

Bo ujeżdżałem sporo diesli w podobnych warunkach i z reguły FAP/DPF odzywał się pierwszy raz po 6000-8000 km. I np. w grupie VAG zawsze było to słychać i widać. A po rozmowie z mechanikami i po własnych spostrzeżeniach utwierdzili mnie w przekonaniu, że przy takim przebiegu i sposobie eksploatacji musiało to już być co najmniej raz.
Dodatkowo w 1.5 dCi ponoć przebiega to bezproblemowo.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)

Ostatnio zmieniony przez Belphegor 2019-04-18, 16:27, w całości zmieniany 2 razy  
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 2 razy
Wiek: 100
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 146
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2019-04-18, 18:28   

Belphegor napisał/a:
Bo ujeżdżałem sporo diesli w podobnych warunkach i z reguły FAP/DPF odzywał się pierwszy raz po 6000-8000 km. I np. w grupie VAG zawsze było to słychać i widać. A po rozmowie z mechanikami i po własnych spostrzeżeniach utwierdzili mnie w przekonaniu, że przy takim przebiegu i sposobie eksploatacji musiało to już być co najmniej raz.
Dodatkowo w 1.5 dCi ponoć przebiega to bezproblemowo.

W VAG było widać i słychać ale Ty nic nie zauważyłeś, a co z kontrolką o której pisze kolega trochę wcześniej czy Ci się zaświeciła? Mechanicy jeszcze nie bardzo wiedzą jak zachowuje się ten FAP w tych silnikach PB bo jest zbyt krótko i wiedzę opierają na ON a to całkiem inna bajka jest. Interesuje mnie to z praktycznego punktu widzenia bo czekam na 150 ale 4x4 i super jak by był automat ( choć to nierealistyczne jest )
 
wojtek013 


Marka: Ford/Peugeot
Model: Fiesta/306
Silnik: 1,4i LPG/1,9D
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2001
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 195
Skąd: KR
Wysłany: 2019-04-18, 20:13   

Tak sobie dumam, że 130 od 150 różni się pewnie programem, więc pewnie nie warto dopłacać.
Brat wziął Focusa 1,6 150 koni i zamiast 182 wyszło 205 i niutonometrów też trochę więcej niż fabryka przewidziała, za część dopłaty do mocniejszej wersji.
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7.
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 13 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1163
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-04-18, 20:35   

Black Dusty napisał/a:
W VAG było widać i słychać ale Ty nic nie zauważyłeś, a co z kontrolką o której pisze kolega trochę wcześniej czy Ci się zaświeciła?


W VAGu właśnie słyszałem i widziałem, że się wypala. Samochód dymił trochę na siwo, chodził jak traktor i lekko temperatura silnika się podniosła. Kontrolka raz się zapalała, raz nie.

W 1.5 dCi kontrolka się nie zapaliła nigdy, ale mechanicy mówili mi, że jak się zapali to oznacza problem, czyli filtr zapchany, czy coś. Podczas wypalania nie.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)

 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 2 razy
Wiek: 100
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 146
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2019-04-18, 21:00   

Belphegor napisał/a:
W 1.5 dCi

Czyli Ty gadasz o dCi a w temacie mamy TCE.
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 282
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-04-19, 00:04   

Co innego filtr w dieslu a co innego w benzynie
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 13 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1163
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-04-19, 09:40   

Black Dusty napisał/a:
Belphegor napisał/a:
W 1.5 dCi

Czyli Ty gadasz o dCi a w temacie mamy TCE.


Oczywiście. Mój pierwszy post na ten temat miał za zadanie pokazać, że w dieslu jest to mało zauważalne, albo w ogóle. Więc nie sądzę, żeby w benzynie było inaczej.

Ciekawe, że w instrukcji nic nie znalazłem o wypalaniu FAPa. Albo źle szukałem.

A żeby było bardziej na temat:

Mamy dwie demówki z 1.33 TCe. 140 KM i 160 KM. Obie mają ponad 10.000 km i jeżdżą sporo po mieście i traktowane są... różnie. :mrgreen: W obu albo FAP się jeszcze nie wypalał, albo nikt na ten fakt nie zwrócił uwagi.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)

Ostatnio zmieniony przez Belphegor 2019-04-19, 09:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
toka93 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1,2 TCE
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 196
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-04-19, 21:34   

GPF to nie to samo co DPF. Sama benzyna wydziela mniej sadzy. Zanim filtr będzie wymagał wypalenia miną tysiące kilometrów.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne