Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: Marek1603
2019-01-20, 13:07
Większy alternator
Autor Wiadomość
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-12-01, 12:37   Większy alternator

Czy wszystkie dustery miału taki sam alternator ? czy może benzyna miała mniejszy (jak akumulator)
Przyszła zima rozbudowane car audio plus podgrzewanie foteli powoduje że brakuje mi prądu. Dodatkowo od października jeżdżę tramwajem do pracy więc auto potrafi stać 3-4 dni na parkingu.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-12-03, 18:46   

Prąd łądowania taki sam we wszystkich czy 1.5dci czy 1.6 16v - 110A
natomiast różnią się rozmiarami, m.in średnicą koła pasowego alternatora , więc nie są wymienne.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-12-03, 19:34   

W k9k sa montowane 110, 125 , 150 A.
Ja mam w moim 125A, dwa wzmacniacze( 1x 1kw i 2x 110w) i nie ma zadnego problemu z pradem
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2018-12-03, 19:37, w całości zmieniany 2 razy  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-12-04, 00:21   

Mierzyliście to czy gdzieś to jest napisane ?
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-12-04, 09:56   

Shreku, przynajmniej w dusterze 1 sa te same prady ładowania dla 1.5dci i 1.6 16v, moze w lodgy juz inaczej troche zrobili
Sprawdzalem i po zdjeciach - na obudowie czasem jest nalepka na regulatorze napiecia - i sprawdzalem tez w specyfikacji po nrach OEM i w obu bylo 110A
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-12-04, 09:58   

A ja sprawdzalem po lodgy, clio 4, csptur. Sa roznice. Mozr zalezy od rocznika,wyposazenia i euro4 lub 5.
W dizlu nie ma problemu z podmianka altka. No ale jezeli ten z etyliny ma takir same mocowania jak dizel to tez noe bedzie problemu.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2018-12-04, 09:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2018-12-04, 12:08   

Ja w latach '90 miałem radio 2x400W PMPO i było na zwykłe baterie R20. Nie widzę sensu wkładać większego akumulatora czy alternatora. :-P ;-) :-) :idea:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
paul7 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 1115
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-12-04, 13:59   

Dymek napisał/a:
skoro akumulator i tak jest ładowany tylko wtedy, gdy komputer uzna to za stosowne.

Dzięki Dymek za te zdanie, powinno się je powiększyć jak banner i połowa dyskusji jest niepotrzebna.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2018-12-04, 14:06   

No tak, podobno w maluchu jak podgłaśniało się radio, to przygasały światła. Niestety teraz to widzę norma. Norma Euro6. :evil:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 667
Skąd: Gdynia / Kielce
Wysłany: 2018-12-04, 14:34   

Fruxo, Off-Topic na forum to standard :) 10 wątków w jednym temacie.

W
shrek napisał/a:
W k9k sa montowane 110, 125 , 150 A.
Ja mam w moim 125A, dwa wzmacniacze( 1x 1kw i 2x 110w) i nie ma zadnego problemu z pradem

Tym powinno się zakończyć dyskusję.
Od sobie dodam tylko, że w Lodgy sa alternatory: 90, 110, 125, 150 A. Więc w Dusterze pewnie też takie były.
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
rafal_rx 


Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 156
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-12-05, 21:32   

Jak ustalił mrAkumulator, to żadna ładowarka mikroprocesorowa, ani żaden alternator nie naładuje akumulatora do 100%. Co najwyżej do 80%. Dlaczego? Ano dlatego, że trzeba się zbliżyć do takiego etapu ładowania - konkretnie napięcia, przy którym zaczyna "gazować" elektrolit. A to jest niedopuszczalne współcześnie, kiedy prawie wszystkie dostępne na rynku do zastosowań motoryzacyjnych są bezobsługowe.

Prawda jest też taka, że współczesne alternatory mają duże moce i bezpośrednio po rozruchu są w stanie błyskawicznie doładować aku. Szczególnie, jeśli na zimnym silniku sterownik podnosi obroty, lub szofer ma nawyk nadusić pedał gazu zaraz po odpaleniu silnika. Ma to wpływ na trwałość akumulatorów, których żywotność określa się liczbą cykli i ich głębokością.

Fruxo napisał/a:
Przyszła zima rozbudowane car audio plus podgrzewanie foteli powoduje że brakuje mi prądu. Dodatkowo od października jeżdżę tramwajem do pracy więc auto potrafi stać 3-4 dni na parkingu.

A czy nie prościej zrobić tak, aby podgrzewanie foteli włączało się tylko powyżej jakiegoś progu napięcia w instalacji? Ile to pobiera prądu?
Ostatnio zmieniony przez rafal_rx 2018-12-05, 21:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-12-06, 00:00   

rafal_rx napisał/a:
współczesne alternatory mają duże moce i bezpośrednio po rozruchu są w stanie błyskawicznie doładować aku. Szczególnie, jeśli na zimnym silniku sterownik podnosi obroty, lub szofer ma nawyk nadusić pedał gazu zaraz po odpaleniu silnika.

No właśnie nie.
Po pierwsze każdy akumulator "nie lub" i być ładowany dużymi prądami, a w dodatku akumulatory są dość "oporne" w przyjmowaniu energii. Po drugie alternatory są teraz "smart", czyli wymysł naćpanego marihuaną veganina ekoterrorysty. Co daje nam odpowiedź dlaczego naciskając pedał gazu, celem doładowania akumulatora, produkujemy bezproduktywnie dwutlenek węgla, bo zamiast zwiększać napięcie w instalacji, "smart" ją zmniejsza...
Wychodzi na to, że to ja lubiący naturalne futra, zażerający się golonką i dziczyzną, jeżdżący samochodem, zamiast dymiącymi TRAMWAJAMI i TROLEJBUSAMI jestem BARDZIEJ EKO !!!
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-12-06, 16:15   Re: Większy alternator

Fruxo napisał/a:
Czy wszystkie dustery miału taki sam alternator ? czy może benzyna miała mniejszy (jak akumulator)
Przyszła zima rozbudowane car audio plus podgrzewanie foteli powoduje że brakuje mi prądu. Dodatkowo od października jeżdżę tramwajem do pracy więc auto potrafi stać 3-4 dni na parkingu.


Ile i jakich masz wzmacniaczy?
Jakie masz maty ?
Podjedz do elektryka niech sprawdzi ci sprawnisc aku, bo moze ty gdzies lezy przyczyna.

Sprawdz ladowanie i masy bo normalnie 110 a powinno wystarczyc.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-12-06, 17:47   

Maty dołożone oryginalne po przeznaczonym do tego bezpieczniku w skrzynce , wzmacniasz jeden 900w
tylko problem leży w użytkowaniu samochodu.
Ostatni raz go odpalałem w czwartek tydzień temu. Do puszczania muzyki nie wyłączam nawet silnika ale sądzę że pobór jest na tyle duży że nie jest w stanie doładować aku.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-12-07, 13:55   

Fruxo napisał/a:
Maty dołożone oryginalne po przeznaczonym do tego bezpieczniku w skrzynce , wzmacniasz jeden 900w
tylko problem leży w użytkowaniu samochodu.
Ostatni raz go odpalałem w czwartek tydzień temu. Do puszczania muzyki nie wyłączam nawet silnika ale sądzę że pobór jest na tyle duży że nie jest w stanie doładować aku.


900w powinien wytrzymac twoj altek.
No mze faktycznie problem lezy w uzytkowaniu. Wchodzisz do auta odpalasz, muza na max+swiatla+wentylator+ maty. Gasisz za 1 kilometr.
Raczej zaden aku nawet bez CA nie bedzie w stanie sie doladowac. Zrob test aku jak pisalem.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-12-08, 12:09   

Bez przesady wczoraj specjalnie jeździłem szukając prezentów (i nic nie kupiłem) 40 km po warszawie.
Staram się tak raz w tygodniu go przepalić.
 
paul7 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 1115
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-12-08, 13:17   

shrek napisał/a:
No mze faktycznie problem lezy w uzytkowaniu. Wchodzisz do auta odpalasz, muza na max+swiatla+wentylator+ maty. Gasisz za 1 kilometr.

Stara szkoła, SHREK , prąd zawsze pójdzie tam , gdzie większe obciążenie.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-12-08, 16:58   

obciążenie ? to jest taka miara ?
bo to chyba miało brzmieć gdzie jest mniejszy opór
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2018-12-08, 17:07   

A tam, gdzie jest większy opór, to nie płynie?
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
paul7 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 1115
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-12-08, 19:04   Re: Większy alternator

Fruxo napisał/a:
Czy wszystkie dustery miału taki sam alternator ? czy może benzyna miała mniejszy (jak akumulator)
Przyszła zima rozbudowane car audio plus podgrzewanie foteli powoduje że brakuje mi prądu. Dodatkowo od października jeżdżę tramwajem do pracy więc auto potrafi stać 3-4 dni na parkingu.

My tu już na inne tematy....., a Twoje zapytanie w pierwszym poście było o alternatorze czyli źródło prądu i jego obciążenie.
Właściwie to sobie odpowiedziałeś.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne