Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 


Poprzedni temat :: Następny temat
Wysokie obroty po odpaleniu sandero 1.2
Autor Wiadomość
Mariano188 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2018
Posty: 20
Skąd: Starachowice
Wysłany: 2018-12-02, 11:48   Wysokie obroty po odpaleniu sandero 1.2

Witam. Jak w temacie, samochod postal cała noc i po odpaleniu wszedł na wysokie obroty między 2 a 3 tysiące obrotów, i odrazu spadły. Sytuacja powtarza się co jakiś czas. Jakieś rady?czy wpływa to na pracę silnika?
 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: H4M 1.6 16V
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 632
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-12-02, 15:26   

Jaki przebieg ma autko ? Czy czyszczona była kiedyś przepustnica? Jak nie warto było by to zrobić ( czyszczenie z demontażem i montażem trwa 5 minut). Można tez spróbować odłączyć akumulator na 10 minut aby zresetować ECU
 
Mariano188 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2018
Posty: 20
Skąd: Starachowice
Wysłany: 2018-12-02, 17:38   

Przebieg auta to 48tys.jak zakładam to przepustnica nigdy nie była ruszana, ani dotykana,.
 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: H4M 1.6 16V
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 632
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-12-02, 18:06   

Przepustnica na pewno będzie trochę przybrudzona, ale czy to ona ma wplyw na te wysokie obroty? Ciężko jest powiedzieć ale jeżeli masz grzechotkę z nasadką 10 lub klucz płaski to warto ją wykręcić i wyczyścić. Zaopatrz się w szmatkę i benzynę ekstrakcyjną.
Krótka instrukcja : Na poniższym zdjęciu zaznaczone są liczbami od 1 do 5 kolejne kroki opisane poniżej:



1. Zdejmujemy odmę co idzie do obudowy filtra powietrza oraz odkręcamy śrubokrętem krzyżakowym cybant.

2. Zdejmujemy rure co doprowadza zimne powietrze do silnika - należy - delikatnie odciągnąć 2 zaczepy i wyciągnąć rurę co idzie do puszki filtra powietrza.

3. Odczepiamy rurkę odpowietrzenia skrzyni biegów, która przymocowana jest z prawej strony obudowy filtra powietrza.

4. Łapiemy dwoma rękami za obudowę filtra powietrza i delikatnie z wyczuciem ciągniemy do góry. Obudowa trzyma się na 4 gumowych wciskach.

5. Po zdjęciu obudowy widzimy przepustnicę, odczepiamy wtyczkę i odkręcamy samą przepustnicę, która przykręcona jest na 4 śruby na nasadkę 10 lub 8 ale raczej była to 10tka.

przepustnice czyścimy szmatką nasączona benzyna ekstrakcyjną i tyle składamy wszystko w odwrotnej kolejności
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2018-12-02, 18:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mariano188 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2018
Posty: 20
Skąd: Starachowice
Wysłany: 2018-12-02, 18:20   

Dziękuję serdecznie za informację, i instrukcje, a czy po takim czyszczeniu kalibracja przepustnicy jest wymagana?
 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: H4M 1.6 16V
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 632
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-12-02, 18:26   

niektórzy przeprowadzają kalibracje a inni nie. Ja jak miałem MCV II z tym silnikiem przepustnicę czyściłem co 10 tyś km przy każdej wymianie filtra powietrza i nigdy nie przeprowadzałem kalibracji. Obroty silnika miałem w normie wiec uważam, że decyzja należy do Ciebie
 
Mariano188 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2018
Posty: 20
Skąd: Starachowice
Wysłany: 2018-12-02, 18:38   

Rozumiem, jutro wyczyszcze przepustnice i dam znać co i jak
 
Mariano188 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2018
Posty: 20
Skąd: Starachowice
Wysłany: Wczoraj 9:43   

Ponownie ponawiam temat. Przepustnica wyczyszczona, i dzisiaj jak auto powstało cała noc był w nocy mróz to po odpaleniu weszło na wysokie obroty ok 3000 obrotów i odrazu spadły.
 
Powolny 


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Dołączył: 14 Maj 2018
Posty: 510
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wczoraj 9:58   

Cytat:
"dudu$"] Na poniższym zdjęciu zaznaczone są liczbami od 1 do 5 kolejne kroki opisane poniżej:


Obrazek

Czytamy na kontrolce aku = tabliczce znamionowej - Rombat, czyli to samo, co na moim aku w ND.
O dziwo, widzę, że nie zamontowano rączki do przenoszenia aku.
Czyżby to oszczędności czy zapomnienie, czy przeświadczenie, że aku. nie będzie potrzeby wyjmować do np. doładowania czy wymiany?
 
Mariano188 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2018
Posty: 20
Skąd: Starachowice
Wysłany: Wczoraj 11:10   

Kolego możesz jaśniej co masz nac myśli z tym aku?
 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: H4M 1.6 16V
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 632
Skąd: Ząbki
Wysłany: Wczoraj 18:14   

A moze sama przepustnica jest uszkodzona? Kiedyś jak były przepustnice sterowane linką idącą od pedału przyspieszenia na przepustnicy znajdował się tz. silniczek krokowy, który to miał za zadanie regulacją biegu jałowego, jak cos było nie tak z obrotami to wystarczyło go wyczyścić lub wymienić na nowy gdy był uszkodzony. W dzisiejszych czasach przepustnice są sterowane elektroniczne za pośrednictwem ECU i nie mają już silniczka krokowego tylko nierozbieralny moduł sterowany elektronicznie. Może w nim coś się posypało. Kurcze ciężko stwierdzić. Używane przepustnice do tego silnika i auta kosztują grosze coś koło 50-80zł wiec w ciemno zaryzykować i kupić. Czasem jak obroty są za wysokie lub się zawieszają oznacza, że gdzieś w dolocie powietrza jest nieszczelność ale w tym silniku raczej nie ma gdzie - podobne objawy nękały silniki K7j i K7M gdzie uszczelka między kolektorem ssącym a przepustnicą się wyrabiała. Można też iśc tym tropem i sprawdzić w ASO czy taka uszczelka jest dostępna do silnika D4F i ile kosztuje, myślę, ze grosze bo do K7J płaciłem coś około 20-30zł. Innej opcji już nie widzę, chyba , że uszkodzenie wiazki ale watpie
 
Mariano188 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2018
Posty: 20
Skąd: Starachowice
Wysłany: Wczoraj 19:22   

Uszczelka pod klawiatura wymieniona, już nie mam pojęcia od czego się tak dzieje. Nie zawsze tak jest, co jakiś czas, w pewnym momencie myślałem że to wina akumulatora.
 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: H4M 1.6 16V
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 632
Skąd: Ząbki
Wysłany: Wczoraj 20:16   

Mariano188 napisał/a:
Uszczelka pod klawiatura wymieniona, już nie mam pojęcia od czego się tak dzieje. Nie zawsze tak jest, co jakiś czas, w pewnym momencie myślałem że to wina akumulatora.


mnie nie chodzi o uszczelkę dekla zaworowego ( tz. klawiatury) a uszczelkę przepustnicy która znajduje się miedzy kolektorem ssącym a samą przepustnicą. Tam znajduje się taki oring i to właśnie o tą uszczelkę mi chodzi.
Tu masz link do oferty na allegro:

https://allegro.pl/uszczelka-oring-przepustnicy-clio-iii-1-2-16v-oryg-i6467661788.html, nie są to duze pieniądze wiec zaczął bym od tego
 
Mariano188 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2018
Posty: 20
Skąd: Starachowice
Wysłany: Wczoraj 20:34   

A to sorry, spróbuję ta uszczelke wymienić miejmy nadzieję że pomoże, jak nie da rady to już nie mam pojęcia.
 
zwirz 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16v
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Mar 2017
Posty: 114
Skąd: Łódź
Wysłany: Dzisiaj 9:13   

u mnie przy temp większych niż +5 jest ok, przy temp niższych obroty przez sekundę po odpaleniu falują 1-2tys dwa podskoki i już się wyrównuje
18k km
 
Mariano188 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2018
Posty: 20
Skąd: Starachowice
Wysłany: Dzisiaj 12:44   

Ja też to zauważyłem że chyba raczej jest to zależne od temperatury, bo jak dzisiaj było trochę cieplej było ok.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne