Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Wakacyjny wyjazd Daci Duster 2 1.6Sce - jakie wrażenia z jaz
Autor Wiadomość
Marcin Nowak 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6sce
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 15 Gru 2018
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-12-15, 18:25   Wakacyjny wyjazd Daci Duster 2 1.6Sce - jakie wrażenia z jaz

Witam,
Proszę o informację / spostrzeżenia z wyjazdu wakacyjnego (na przykład na Chorwację).
Chodzi mi dokładnie o informację, czy jazda duster 1.6 Sce z prędkością 140 po autostradzie (z bagażnikiem zapakowanym po sufit, plus 4 osoby) była uciążliwa - czy przy tej prędkości jest głośno, czy siedzenia są wygodne, jak prowadzi się auto?

Za chwilę będę zamawiał dustera w salonie.
Chciałbym po prostu się dowiedzieć jak jeździ się dusterem w długą trasę.
Na krótkiej przejażdżce w salonie po trasie szybkiego ruchu jechało mi się dobrze.

Z góry dziękuję za odpowiedź.
 
papse 



Marka: ---
Model: ---
Silnik: ---
Rocznik: ---
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lis 2018
Posty: 100
Skąd: KR
Wysłany: 2018-12-15, 19:03   

Marcin Nowak napisał/a:
spostrzeżenia z wyjazdu wakacyjnego (na przykład na Chorwację

Marcinie ..... do Chorwacji

A tak na marginesie to też jestem ciekawy, auto odbieram w marcu a w sierpniu jedziemy do Pakostane.
Jeżdżę z boksem na dachu i nie przekraczam 120.
_________________
Mój Dusti
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-12-16, 12:17   

I to jest optymalna prędkość dla dustera pod względem spalania. Pryz 140 to już może trochę łyknąć z box-em. Zwłaszcza przez pierwsze 10kkm. Potem średnie spalanie spadnie.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-12-16, 12:36   

Jako weteran wojarzy dusterem odpowiadam
po pierwsze krata , z kratą można się spokojnie tak zapakować i to była wyprawa do rosji w 5 osób(dorosłych). Tak więc da się bez żadnego boxu jeszcze z kołem dojazdowym w bagażniku bo lpg na pokładzie. Jak celnik to zobaczył to nawet nie chciało mu się sprawdzać.

Co do prędkości da się jechać 160 ale trzeba pamiętać że przy takim obciążeniu droga hamowania tego bolidu to jakieś kilometry. Jak lecisz pustą autostradą to da rade się rozbujać 160 i już tak lecieć. Natomiast przy większym ruchu czas rozpędzania jak promem nie pozwala na częste wyprzedzanie. Najważniejsze to nie bać się kręcić silnika , trzeba zaprzyjaźnić się z 4 biegiem i kręcić do odciny.
Jeżeli jedziesz bolidem bez lpg gdzie spalanie ma już duże znaczenie nie przekraczaj 120 albo i nawet 100. Czas przejazdu nie będzie prawie dłuższy a paliwka zeżre dużo mniej.
Bo co z tego że lecisz 160 i nadrabiasz 30 min w 300 km jak wszystko potem tracisz na postoju :mrgreen:

WP_20180621_19_14_29_Pro.jpg
Plik ściągnięto 28 raz(y) 141,54 KB

Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-12-16, 13:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-12-16, 17:26   

Fruxo tylko, że ty masz 1,6 16V, a kolega zamówi 1,6Sce. A to już inna bajka pod względem jazdy. Co do spalania to też będzie mniejsze dla Sce. Nie dużo ale jednak.
 
Pianka 



Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 25 Kwi 2018
Posty: 40
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-12-16, 18:23   

Witam

Ja jestem po wycieczce w tym roku do Włoch. Jechaliśmy z całym majdanem. Bagażnik zapakowany prawie po dach. Jazda w 3 osoby. Powiem tak do ok 120km/h jest komfortowo, więcej już niezbyt. Poza tym jest tak, że niestety ale jak zaczynają się góry to niestety ale czuć, że Duster słabnie, potrzeba było redukcji z 5 na 4, żeby np. sprawnie wyprzedzić auto jadące przed nami, poza tym nawet z włączonym tempomatem czasami musiałem zredukować bo nie dał rady pod górkę na pustej drodze.
Powiedzmy sobie szczerze to nie jest auto do połykania kilometrów autostrad tam gdzie są spore różnice wysokości.

Wcześniej jeździłem 3 dieslami - najsłabszy 75KM, najsilniejszy 105KM w nich ustawiałem tempomat na 130km/h na 5 biegu i auto jechało właściwie bez przerwy na 5biegu, spadku obrotów związanych z brakiem mocy nie uświadczyłem. Ale to jednak inny moment i auta niższe. Kiedyś jeździliśmy małym autem do Chorwacji, takim 50KM i było podobnie, w górach redukcje.

Ja powiem tak da się, ale trzeba się trochę przyzwyczaić do jazdy autostradowej Dusterem.

Pozdrawiam
 
Pianka 



Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 25 Kwi 2018
Posty: 40
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-12-16, 19:11   

Może jak często jeździsz to warto rozważyć 1.3 130 lub 150KM
 
rob_plk 


Marka: Dacia
Model: D
Silnik: 1.6SCE
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Gru 2018
Posty: 103
Skąd: skąd
Wysłany: 2018-12-16, 21:11   

Trzeba pamiętać, że to tylko wolnossak 16'to zaworowy, jedzie dopiero od >4k obrotów. Tempomat wykorzystuje silnik jak w trybie eco (40-50% mocy), nie otworzy do końca przepustnicy, trzeba mu nieraz pomóc nogą :).
Swoją drogą jak ktoś ma 1.6SCE 110-115KM i interfejs przynajmniej elm niech sprawdzi na ile mu się otwiera przepustnica przy pełnym bucie bo w 100KM twierdzi, że 80%.
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2018-12-16, 21:30   

Skoro Maluchem do Bułgarii szło dojechać, to i 115-konnym Dusterem da rady.

Dla DD2 optymalna prędkość przelotowa to 120km/h.
Jechać 140 da radę i to komfortowo, ale zużycie paliwa będzie o jakieś 2-3 litry większe na najszybszych odcinkach.
A zapewne zysk czasu nie będzie proporcjonalny do założone prędkości na tempomacie.

Parę ładnych lat temu wybraliśmy się w drogę powrotną z Poznania w okolice Szczecina.
Trasa alternatywna przez wioski, gdyż główna przez Gorzów była co 10km rozkopana.
Wyruszyliśmy za wujkiem - mistrzem powolnej jazdy - 100 na autostradzie, 80 w terenie niezabudowanym, 40 w mieście.
Tylko wyjechaliśmy z centrum, to my "dzida".
Jak tylko się dało 140-160 na liczniku, co będziemy się wlec...
Po 80km zatrzymaliśmy się na tankowanie - jeszcze stojąc przy dystrybutorze widziałem jak wujostwo nas mija.
Zapłaciłem, siadłem za kółko i znowu 140-160 na pustych drogach podmiejskich.
Dogoniliśmy ich po kolejnych 80km.

Podsumowując - jadąc 1,5x wolniej na najszybszych fragmentach trasy, wujek stracił do nas 10min na odcinku około 160km.
Dlatego też obecnie zasuwam autem, bo lubię.
Ale z rodziną w trasę chill out i 120km/h na tempomacie.
Polecam.
 
Pianka 



Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 25 Kwi 2018
Posty: 40
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-12-16, 22:44   

rob_plk napisał/a:
Trzeba pamiętać, że to tylko wolnossak 16'to zaworowy, jedzie dopiero od >4k obrotów. Tempomat wykorzystuje silnik jak w trybie eco (40-50% mocy), nie otworzy do końca przepustnicy, trzeba mu nieraz pomóc nogą :).
Swoją drogą jak ktoś ma 1.6SCE 110-115KM i interfejs przynajmniej elm niech sprawdzi na ile mu się otwiera przepustnica przy pełnym bucie bo w 100KM twierdzi, że 80%.


Uwierz mi, że jak widziałem zbliżające się auto w lusterku wstecznym to but był w podłodze na 4-ce a czasami na 3-ce i niestety, ale cały czas jakby deczko brakowało ;)

Teraz już wiem kiedy najlepiej wykonać manewr wyprzedzania Dusterem.

P.S. Tego mi najbardziej brakuje w Dacii - momentu, ale wiedziałem co kupuję, to był świadomy wybór.

P.S. Cieszę się na krok w stronę mocniejszych jednostek benzynowych.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-12-17, 00:07   

Na trasę trzeba podbić ciśnienie na oponach 2.3~2.4
po obd nie ma informacji o otwarciu przepustnicy ale o pedale gazu. A że epokę przepustnic na linke mamy za sobą nie są to wartości tożsame.
Lepiej obserwować obciążenie silnika
 
pavulon78 


Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Maj 2018
Posty: 235
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-12-17, 06:52   

W tym roku zaraz po odbiorze dustera wybrałem się na wakacje do Włoch. Jechaliśmy co prawda w dwie osoby, ale auto radziło sobie bardzo dzielnie. 130 ustawione na tempomacie (bardzo polecam dopłacić do tego urządzenia) i jechało się super, dość cicho w kabinie. Przez Alpy zdarzało się że trochę słabł na podjazdach ale zauważyłem że dzielniej znosił podjazdy z prędkością ustawioną na 130 niż na 120. Widocznie ta niewielka różnica w prędkości obrotowej silnika powodowała że jednak silnik przy wyższej prędkości był mocniejszy i lepiej dawał sobie radę.
Odnośnie wygody foteli, to powiem tak. Trasę z Pizy do Gdańska (ponad 1800 km) zrobiłem na raz (z 2 godzinnym spaniem na parkingu już w Polsce), bez jakiegoś większego wysiłku.
 
darfu 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 20 Lis 2018
Posty: 6
Skąd: kraków
Wysłany: 2018-12-17, 17:52   

w maju kupiłem dusterka a w sierpniu jechałem do Norwegi. Zrobiłem 6k km. Jechałem z kobietą, spanie w aucie super wygodne, powierzchnia spania to 170 cm po długości i szerokości 100-140 cm, na dachu box. Ogólnie emerycka wycieczka bo skutecznie powstrzymywał mnie strach przed mandatami. Auto super wygodne, ładowne, widoczność bardzo dobra, manewrowość też, na norweskich serpentynach namachałem się lewarkiem 1-2-3-2-1-2-1-2, na płaskich odcinkach tempomat ustawiony na 80 km/h i... nie pamiętam czy kiedykolwiek w życiu spaliłem 5.17 l benzyny (pomiar z dystrybutora). Bardzo narzekam na miejsce na kubek pod pokrętłami od klimy za lewarkiem, samemu nie byłem w stanie stamtąd go wyciągnąć, robiła to kobieta za mnie. Na autostradzie w Polsce jechałem 110-120 i była to jazda ekonomiczna, 130-140 jeszcze w miarę cicho ale spalanie to już z 10l / 100 km. 150-160 to głośniej ale radio słychać i da się bez problemu rozmawiać, spalanie 13-14 l / 100 km, więcej nie jechałem. Otwierany podłokietnik - super sprawa, bez dodatkowych progów dostęp do box'a dachowego bardzo niewygodny,
 
rob_plk 


Marka: Dacia
Model: D
Silnik: 1.6SCE
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Gru 2018
Posty: 103
Skąd: skąd
Wysłany: 2018-12-17, 20:42   

Fruxo napisał/a:
Na trasę trzeba podbić ciśnienie na oponach 2.3~2.4
po obd nie ma informacji o otwarciu przepustnicy ale o pedale gazu. A że epokę przepustnic na linke mamy za sobą nie są to wartości tożsame.
Lepiej obserwować obciążenie silnika


Jakoś przy tempomacie też pokazuje a pedał nie naciśnięty :)
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-12-17, 21:53   

łooołał
a wiesz jak działa tempomat ?
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-12-18, 10:29   

Ot problemy pierwszego świata - zrobiłem na raz 1400 km do Ravenny i z powrotem w Lodgy 82 konie mechaniczne jadąc autostradami 130 - 140 km/h. 15 godzin z tankowaniami i postojami. Nikt nie ogłuchł , spalanie wyniosło w granicach 7,5 litra , gdy było trzeba wyprzedzałem zawalidrogi. Cztery osoby plus pełen bagażnik.
Gdybyś się wybierał 126p to faktycznie byłoby o czym dyskutować.
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2018-12-18, 16:00   

W lipcu zrobiłem Albanię. 4 dorosłe osoby i bagaże. Na LPG DD sza jak szalona. Samochód sprawdził sie znakomicie na stromych górskich serpentynach. Gdyby nie napęd 4x4 to ciężko było by. Widziałem jak goście żyłowali swoje merolk i inne takie.
W nowym roku też jedziemy PL - Macedonia - Grecja - AL- Czarnogóra i mam nadzieję że i tym razie DD nie zawodzie
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-12-18, 17:57   

a do czego te 4x4 było tam potrzebne ?
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2018-12-19, 10:20   

Może po takich drogach jeździł :mrgreen:

Bez tytułu.jpg
Plik ściągnięto 26 raz(y) 95,3 KB

 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-12-19, 12:22   

po takich bez blokady i można tylko pomarzyć
a na asfalcie 4x4 dołączane ci nie daje
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2018-12-19, 17:00   

Mylisz się - na własne oczy widziałem tam Mercedesa W124 - fakt że jechał slalomem pomiędzy kamieniami. To jedna z głównych dróg na wyspie Gavdos, oni tam po czymś taki jeżdżą normalnym samochodami - no trochę starymi bo maja większy prześwit i mnij ich szkoda. :mrgreen:
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2018-12-19, 20:03   

W Albanii nie istnieją żadne marki poza Mercedesem. Wszystko inne nie liczy się za samochód. :mrgreen:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-12-20, 00:05   

Jak dla mnie jak 4x4 tylko stałe. Dustera mam 6 lat wycieczkowo zrobiłem 35 tyś km. Tylko raz by mi się ten dołączany napęd przydał jak zakopałem się w błocie w deszczu z powodu własnej nieokiełznanej głupoty. Ale 4 pasażerów obecnych na pokładzie po prostu wypchało samochód :lol:
Co innego napęd stały który w zimę czuć na każdy zakręcie.
No chyba że ktoś jeździ gdzieś tam w kopnym śniegu po lasach , ale ostatni taki u nas był 5 lat temu.
A po takich kamieniach sam latałem t4 w gruzii, tam norma.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-12-20, 00:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne