Wysłany: 2018-12-20, 10:31 "nie jest już możliwe zamawianie do produkcji" SCe
Taka ciekawostka: w tekście dotyczącym skutków wprowadzenia normy WLTP (opublikowany w pewnym kontrowersyjnym acz niebranżowym serwisie ) pojawił się passus dotyczący Dacii, wraz z cytatem z którego wynika... no właśnie: czytajcie sami:
Cytat:
(...) dla jednostki SCe 115, dane te są podane w oparciu o procedurę NEDC. Jednostka ta nie została poddana testowi w oparciu o procedurę WLTP, gdyż jest jednostką spełniającą starą normę emisji spalin i w chwili obecnej nie jest już możliwe zamawiania do produkcji, pojazdów wyposażonych w ten silnik. Pojazdy z tą jednostką dostępne są jedynie w przypadku posiadania ich w chwili obecnej przez koncesjonerów. (...)
Faktem jest, że z katalogu Dustera informacje o silnikach zniknęły kompletnie, w cenniku dane o normach są bardzo enigmatyczne -- nie mam pojęcia czy człowiek, który odpowiadał na pytania wie, co mówi -- ale w kontekście przewidywalnej przyszłości wolnych ssaków dobrze to nie brzmi...
Ostatnio zmieniony przez defunk 2018-12-20, 11:09, w całości zmieniany 2 razy
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-12-20, 13:07
mało prawdopodobne, aby zrezygnowali z tej podstawowej jednostki - przynajmniej dopóki spełnia normy
Nie brałbym informacji z serwisu Spidersweb jako wiarygodne, tym bardziej, że serwis ten niejednokrotnie skompromitował się jako mało wiarygodne źródło. Teraz gdy zabrali się za branżę motoryzacyjną można całkowicie ich ignorować. To blog o wszystkim i o niczym w dodatku z dość aroganckim założycielem Panem Pająkiem, pożal się Boże ekspertem od wszystkiego i od niczego.
W zeszłą sobotę zamówiłem Dustera z silnikiem 1.6 SCe.
_________________ Browar domowy Mariampol
Ostatnio zmieniony przez Obywatel MK 2018-12-20, 14:11, w całości zmieniany 2 razy
Nie był to silnik specjalnie udany w porównaniu do fr4/k4m a te właśnie w dusterz występowały.
Dla odbiorcy zachodniego to dalej zbyt mało oferująca jednostka przy stosunkowo wysokiej emisji natomiast dla wschodniego zbyt delikatny i wymagający wyższego poziomu technicznego obsługi. Mimo tak długiego oferowania silnika na rynku polskim nie jest zbyt popularny (szczególnie w używanych częściach) zapewne z powodu problemu z jego zagazowaniem.
Wyższe koszty utrzymania są naturalnym skutkiem rozwoju techniki ale tutaj otrzymaliśmy tylko koszty i nic w zamian. Gdyby zarefowano silnik większej pojemności lub z turbiną można by spokojnie zaakceptować wyższe wymagania.
Takie zdarzenie miało właśnie miejsce w sandero gdzie na miejsce silnika wolnossącego o niskiej pojemności dostaliśmy silnik doładowany o mniejszym spalaniu i lepszych osiągach.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-12-20, 18:43, w całości zmieniany 2 razy
A jakieś konkrety tego nieudania?
Awaryjny łańcuch, obracające panewki, pękające korby, urywające paski osprzętu, zacierające pompy?
Czy może jedyną wadą wolnossącego 1.6 są parametry na poziomie wolnossącego 1.6?
No i fakt, że nie był wstępnie projektowany pod biedapaliwo?
Co to za banialuki?
Kurcze, co za bzdury. Pomijając osiągi (elastyczność w dusterze) 1.6 sce to jedna z lepszych i ostatnich trwałych prostych jednostek w motoryzacji. W nissanach latają od dawna i ani łańcuchy się nie wyciągają ani uszczelki się nie wypalają...wycieków też niewiele...i pomijając jego "niezdolność" do LPG jestem skory zryzykować stwierdzenie, że pod kontem kultury pracy, rozwijania mocy jest lepszy niż stare k4m...trwałość na podobnym poziomie
Ostatnio zmieniony przez Jacenty85 2018-12-20, 22:30, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005 Pomógł: 7 razy Dołączył: 26 Sty 2013 Posty: 326 Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-12-20, 23:12 Re: "nie jest już możliwe zamawianie do produkcji"
defunk napisał/a:
Jednostka ta nie została poddana testowi w oparciu o procedurę WLTP, gdyż jest jednostką spełniającą starą normę emisji spalin i w chwili obecnej nie jest już możliwe zamawiania do produkcji, pojazdów wyposażonych w ten silnik. Pojazdy z tą jednostką dostępne są jedynie w przypadku posiadania ich w chwili obecnej przez koncesjonerów.
Belphegor napisał/a:
Według moich informacji SCe 115 ma pozostać w ofercie razem z wprowadzanymi 1.33 TCe.
Zgadza się. Do czasu, kiedy nie przejdzie testów WLTP, nie będzie można jej zamawiać.
Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Mar 2016 Posty: 248 Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-12-21, 06:53
To nie silnik jest certyfikowany ale cała konkretna konfiguracja auta - wszystko to co wpływa na spalanie. Dlatego niektórzy producenci nie ogarneli na czas.
Wysłany: 2018-12-21, 11:13 Re: "nie jest już możliwe zamawianie do produkcji"
BogdanK napisał/a:
Ma homologację WLTP i można ją zamawiać.
No właśnie też mi się tak wydaje -- że auta z jednostkami pre-WLTP są dostępne o tyle, o ile "ktoś" je kupił i trzyma na placu (widuje się teraz sporo nówek z tablicami), a cała reszta -- więc pozostaje chyba tylko wątpliwość: kto i co pozmyślał?
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-12-26, 14:18
Fruxo napisał/a:
Rok temu od handlowca słyszałem że 1.6 sce będzie wycofany bo nie był to zbyt udany silnik tylko zapchaj dziura
Był tak chujowy, że montowali go w : Nissan Micra, Tida, Juke, Quashqai, Renault Megane...
Jak czasami ktoś coś napisze... to nie wiem czy płakać, czy się śmiać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum